Elikkäs. -85 vuosimallin G2 tekee seuraavaa:
- Käynnistettäessä pysyy hädintuskin kylmänä käynnissä, kaasua polkemalla toimii jotenkuten. Nykii kylmänä liikkeellelähtiessä aivan jumalattomasti, mikäli ei runttaa poljinta lattiasta läpi.
- Kulutus noin 16v twinturbon luokkaa, eli 10l/100km.
- Viimeisimpänä, mutta mielenkiintoisimpana: Hetken ajon jälkeen, koneen lämmettyä auto toimii normaalisti. Kuitenkin ajettaessa 20-100km putkeen, tehot häviävät yllättäen, ja valtatiellä saa ajaa ylämäkeen kolmos-vaihteella kaasu pohjassa. Kun painaa muutaman kerran kytkin pohjassa kaasun pohjaan tehot palautuvat ja auto kulkee taas hetken (10m-50km) eteenpäin nätisti, kunnes tehot taas häviävät. Kone vaan ei jaksa ottaa kierroksia, vaikka sitä kovasti yrittää. Jos erehtyy ajamaan valtatieltä liikennevaloihin tämän "tehottomuuden" aikana, kone sammuu vaikka mitä tekisi, eikä käynnisty lähimpään minuuttiin, vaikka avaimesta kuinka kääntää ja kaasua polkee (Tämä on mukavaa etenkin kehä III:lla kello 16.00 aikoihin...).
Auton kone on todellakin 1.6 litrainen ja varustettu jonkun sortin Pierburgilla. Olen seurannut keskusteluja ko. kaasarista, ja tuntuu siltä että Pulldown-rasia pitäisi ilmeisesti tähänkin yksilöön vaihtaa. Ideoita/Ajatuksia ja etenkin neuvoja kaivataan!
1.6 CL G2:n oireilu.
Valvoja: ffp jäsenet
Kaasuttimen ja imusarjan välinen tiiviste voi olla rikki. Toimiiko tuo kesällä yhtä huonosti?
Omasta -85 vuosimallin G2:sta hävisi pari kertaa tehot -ei ole tapahtunut enää kun suihkuttelin kaasuttimeen kaasuttimen puhdistajaa ja laitoin lämpöä kestävää tiivistemassaa imusarjan ja kaasuttimen väliseen kumijalkaan - olisi voinut kyllä vaihtaa suoraan koko tiivisteen uuteen.
>> Käynnistettäessä pysyy hädintuskin kylmänä käynnissä, kaasua polkemalla toimii jotenkuten.
Kannattaa pitää pari minuuttia käynnissä ennenkuin edes yrittää liikkeelle. Kaasua kannattaa käynnistäessä antaa ihan vaan hiplaamalla vähän sitä kaasupoljinta ja siitä nostella kierroksia ylös.
Omasta -85 vuosimallin G2:sta hävisi pari kertaa tehot -ei ole tapahtunut enää kun suihkuttelin kaasuttimeen kaasuttimen puhdistajaa ja laitoin lämpöä kestävää tiivistemassaa imusarjan ja kaasuttimen väliseen kumijalkaan - olisi voinut kyllä vaihtaa suoraan koko tiivisteen uuteen.
>> Käynnistettäessä pysyy hädintuskin kylmänä käynnissä, kaasua polkemalla toimii jotenkuten.
Kannattaa pitää pari minuuttia käynnissä ennenkuin edes yrittää liikkeelle. Kaasua kannattaa käynnistäessä antaa ihan vaan hiplaamalla vähän sitä kaasupoljinta ja siitä nostella kierroksia ylös.
Noniin, viikonloppu takana ja "viat" paikallistettu.
Edelliseltä omistajalta oli hukkunut jonnekin imusarjalle tuleva lämmitysputki --> kaasari hiukan jäätää... Pikaisena korjauksena pullollinen jäätymisenestoa tankkauksen yhteydessä, ja on kuin eri auto!!
Olisi ehkä voinut tutkia tarkemmin ennen ihmisten vaivaamista asialla...
Edelliseltä omistajalta oli hukkunut jonnekin imusarjalle tuleva lämmitysputki --> kaasari hiukan jäätää... Pikaisena korjauksena pullollinen jäätymisenestoa tankkauksen yhteydessä, ja on kuin eri auto!!
Olisi ehkä voinut tutkia tarkemmin ennen ihmisten vaivaamista asialla...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa