Voimansiirto petti ! (Passat 3B 1.8T) (Kytkinkö hajosi ?)
Valvoja: ffp jäsenet
Voimansiirto petti ! (Passat 3B 1.8T) (Kytkinkö hajosi ?)
Vuosi päättyi eilen hieman negatiivisissa merkeissä kun kytkin (?) petti kotipihasta lähdettäessä.
Suunnitteilla olikin vaihtaakkin kevään kuluessa kestävämpi kytkin autoon, mutta tarve tulikin kait jo nyt.
Kahta vaihtoehtoa olen miettinyt:
1. 1.9 Tdi 110 hv kytkin
2. Sachs Race Engineering kytkin 1.8T mallille
Turbodiisselin kytkin olisi kait halvempi, mutta kestäänee vähempi vääntöä kuin SRE:n (?), en ole tarkemmin vielä tutkinut asiaa ja niiden speksejä. SRE:n kytkinlevy + asetelma liikkui kait +500 € tuntumassa kun Doc Powerilta kyselin joskus. Turbodiisselin kytkimen hinnasta ei tietoa.
Huvittavinta vaan oli se, että pakitettaessa pihasta kytkin petti (?) siinä vaiheessa, kun annoin vähän enempi kaasua ylittäessäni roiskeläpistä jääneet / tippuneet lumikokkkareet.
Ja autohan on vm 97 1.8T AEB -koneella. Lastutettu ja muutenkin saamassa vähän hevoskuuria kesään koittaessa joten en vaan huvikseen ole sitä kestävämpää kytkintä hankkimassa.
Suunnitteilla olikin vaihtaakkin kevään kuluessa kestävämpi kytkin autoon, mutta tarve tulikin kait jo nyt.
Kahta vaihtoehtoa olen miettinyt:
1. 1.9 Tdi 110 hv kytkin
2. Sachs Race Engineering kytkin 1.8T mallille
Turbodiisselin kytkin olisi kait halvempi, mutta kestäänee vähempi vääntöä kuin SRE:n (?), en ole tarkemmin vielä tutkinut asiaa ja niiden speksejä. SRE:n kytkinlevy + asetelma liikkui kait +500 € tuntumassa kun Doc Powerilta kyselin joskus. Turbodiisselin kytkimen hinnasta ei tietoa.
Huvittavinta vaan oli se, että pakitettaessa pihasta kytkin petti (?) siinä vaiheessa, kun annoin vähän enempi kaasua ylittäessäni roiskeläpistä jääneet / tippuneet lumikokkkareet.
Ja autohan on vm 97 1.8T AEB -koneella. Lastutettu ja muutenkin saamassa vähän hevoskuuria kesään koittaessa joten en vaan huvikseen ole sitä kestävämpää kytkintä hankkimassa.
Viimeksi muokannut Mylläri, 1.1.2006 16:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vikahan siis ilmenee siten, että vaihdetta silmään laitettaessa kytkimen avustuksella tietenkin, ei tapahtu mitään. Veto ei lähde päälle, jotain vaimeaa rohinaa saattaa kuulua. Onko tämä siis normaalia, että kytkin menee tosta vaan toimintakunnottomaksi ?
Auto on syksyn aikana parit kerrat oireillut, kytkin luistanut ja hajua kantautunut sieraimiin. Ajotyylikin on melko normaali, eli en ota mitään mielettömiä repäisyjä joka otteessa, mutta toisaalta en aja pappa tyylillä ja aja aivan alimmilla kierroksilla.
Auto on syksyn aikana parit kerrat oireillut, kytkin luistanut ja hajua kantautunut sieraimiin. Ajotyylikin on melko normaali, eli en ota mitään mielettömiä repäisyjä joka otteessa, mutta toisaalta en aja pappa tyylillä ja aja aivan alimmilla kierroksilla.
Asia selvenee ensi viikolla kun auton saa huoltoon paikalliselle.
Osui silmään tällainenkin tapaus;
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... highlight=
Oireet samat kuin itsellä, toivottavasti ei sama viansyy.
Osui silmään tällainenkin tapaus;
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... highlight=
Oireet samat kuin itsellä, toivottavasti ei sama viansyy.
Soitto tutulle korjaajalle tuotti sen verta tulosta, että huomenissa auto työn alle. Oireet kuulleena eka veikkaus korjaajalta oli kytkin.
Veikkaus lastuksi on BSR, jolloin kyseisen firman arvot lastutukselle olisi seuraavat;
Orig: 150Hp / 210Nm
Steg 1: 196Hp / 329Nm
Oli vika nyt missä tahansa niin kytkin varmaan samalla vaihdetaan vahvempaan.
Tulossa keväällä / kesällä BSR:n catback + sportkat & downpipe, toisenlainen välijäähdytin ja ehkä jotain muuta.
KYSYMYS vaan kuuluu, että tuleeko se 110 hv Tdi:n kytkin kestämään ?
Mitkähän ovat arvot sille kytkimelle ?
Veikkaus lastuksi on BSR, jolloin kyseisen firman arvot lastutukselle olisi seuraavat;
Orig: 150Hp / 210Nm
Steg 1: 196Hp / 329Nm
Oli vika nyt missä tahansa niin kytkin varmaan samalla vaihdetaan vahvempaan.
Tulossa keväällä / kesällä BSR:n catback + sportkat & downpipe, toisenlainen välijäähdytin ja ehkä jotain muuta.
KYSYMYS vaan kuuluu, että tuleeko se 110 hv Tdi:n kytkin kestämään ?
Mitkähän ovat arvot sille kytkimelle ?
Vian syynä tosiaan oli se kuskin puolen vetari, se boori liitos oli liikkunut jotenkin kohdiltaan, ilmeisesti joku lukitussokka oli lähtenyt livohkaan. Boorit oli tosiaan kuluneet olemattomiin lyhyeltä matkalta, sen matkaa mitä liitos oli päässyt liikkumaan.
Varmaan epäselvä selostus, mutta näin itse sen ymmärsin. Voipi olla sanan merkitykset sekaisin kirjoittajan päässä.
Ei tullut kytkintä vaihdettua. Jos vaikka keväämmällä.
Selvisi tosiaan sekin tuossa, että se TDI kytkin ei käy tuohon suoraan, vaatisi kait sen G60 vauhtipyörän.
Varmaan epäselvä selostus, mutta näin itse sen ymmärsin. Voipi olla sanan merkitykset sekaisin kirjoittajan päässä.
Ei tullut kytkintä vaihdettua. Jos vaikka keväämmällä.
Selvisi tosiaan sekin tuossa, että se TDI kytkin ei käy tuohon suoraan, vaatisi kait sen G60 vauhtipyörän.
Mitenkäs tuon TDI:n kytkimen kanssa nyt sitten oikein on? Itse kun olen tiedustellut asiaa, niin AEB koneisiin on täällä foorumillakin laitettu tuo TDI:n kytkin. Riippuuko tämä sopivuus jotenkin auton vuosimallista, laatikosta tai vetotavasta? Itselläkin kun olisi nyt tuon tehonnostokuurin jälkeen kytkimen päivitys edessä ja olin jo hankkimassakin tuota 110hp TDI:n versiota :(
Tässä topicissa mielestäni puhutaan kokoajan vain TDI 110 hp kytkimestä ja näin ollen oletin (toisin kuin näköjään pitäisi) kyseessä olevan Passatin kykin, jonka toisesa AEB kytkintopicissa kerrotaan käyvän suoraan... Mutta kävisikö siis vm-95 A4 1.8T AEB:hen etuvedolla, tuo Passat 110hp TDI kytkin jostain vuosi/kori/vaihteisto/moottorimallista? Ja vaatiiko tämä aina tuon vauhtipyörän uussinnan?
Pahoittelen huolimattomuuttani ;)
Pahoittelen huolimattomuuttani ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa