GOLF 66KW V KORI
Valvoja: ffp jäsenet
GOLF 66KW V KORI
Oletteko huomanneet että hinnastossa on 66kw pd moottori golfiin. onkohan mitään muuta eroa 77kw muuta kuin ohjelmointi, jos ei niin tämä kannattaisi ostaa ja ohjelmoida sitten lisää löylyjä. hintaerolla saisi ostettua vaikka webaston.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
entäs tämä huomio;
2.0TDI:n ja ton 66kw:n mopon hintaero on 2340 euroa, joten en edes harkitsisi mitään tuollaista moottoritonta vehjettä jos nyt uutta autoa ostaisin
e: ainiin, ja maksaahan se ohjelmointi/virittäminenkin (1100e mahtoi olla eroa tolla 66kw ja 77kw koneilla), eli ne rahat hupenee virittämiseen, paitsi että sitten ei ole enää takuuta ja on vaan epävarma ohjelma ja tod.näk. jossain vaiheessa joku jouluvalo palaa mittaristos
2.0TDI:n ja ton 66kw:n mopon hintaero on 2340 euroa, joten en edes harkitsisi mitään tuollaista moottoritonta vehjettä jos nyt uutta autoa ostaisin
e: ainiin, ja maksaahan se ohjelmointi/virittäminenkin (1100e mahtoi olla eroa tolla 66kw ja 77kw koneilla), eli ne rahat hupenee virittämiseen, paitsi että sitten ei ole enää takuuta ja on vaan epävarma ohjelma ja tod.näk. jossain vaiheessa joku jouluvalo palaa mittaristos
Mut tietääkö kukaan, onko noilla koneilla mitään muuta eroa, ku ohjelma? Tätähän tuossa kysyttiinki. En pitäisi fläshäystä kovinkaan epävarmana, tuli taivallettua 50tkm ite sellasella, eikä kyllä joulukuusenvaloja ikinä kojetaulussa palanut.
Tuo hintaero kuitenki kasvaa 3500€uroon trendline 66kw vs comfortline 2.0TDI, kun 2.0TDI:tä ei saa trendline varusteilla, se voi olla joillekkin jo aika suuri hintaero.
Tuo hintaero kuitenki kasvaa 3500€uroon trendline 66kw vs comfortline 2.0TDI, kun 2.0TDI:tä ei saa trendline varusteilla, se voi olla joillekkin jo aika suuri hintaero.
Eihän tuo 66kW TDi näytä valmistajan sivun tietojen mukaan olevan edes pumppusuutindiesel vaan perinteinen jakajapumpullinen ruiskutussuutindiesel. Eli ei ole powerdiesel-merkintää tuolla teknisissä tiedoissa toisin kuin muissa.
=> Jakajapumpullista dieseliä on helpompi virittää lastun vaihdon jälkeen, pumppareihin ei löydy suurempia pumppusuuttimia, ruiskutussuuttimia taas löytyy aina Race 520:iin asti ;) Reippaat pari sataa hummaa pitäisi saada suhteellisen helpostikin jos rahaa riittää.
Edit: näyttää olevan toisissa paikoissa tuo powerdiesel mutta jossain ei, jos se nyt sitten kuitenkin on powerdiesel niin sitten siitä ei saa helposti tehoa kuin lastuttamalla.
=> Jakajapumpullista dieseliä on helpompi virittää lastun vaihdon jälkeen, pumppareihin ei löydy suurempia pumppusuuttimia, ruiskutussuuttimia taas löytyy aina Race 520:iin asti ;) Reippaat pari sataa hummaa pitäisi saada suhteellisen helpostikin jos rahaa riittää.
Edit: näyttää olevan toisissa paikoissa tuo powerdiesel mutta jossain ei, jos se nyt sitten kuitenkin on powerdiesel niin sitten siitä ei saa helposti tehoa kuin lastuttamalla.
lisää löylyä
TM hinnastossa 66kw oli pd. juu golfin tapauksessa eri tehoversioiden erot ei ole mitenkään huimia. mutta jos moottori on sama 66kw ja 77kw ja ajattelee ostavansa 77kw ja sitten lastuttavansa jää hintaero pieneksi 103kw:n mutta 66kw kannattaa lastuttaa.Audissa hintaerot suurempia moottoreiden välillä 3400€ ja dsg taitaa olla myös kalliinpi (3500€) vw (2430€). tässä varmaan osasyyllinen suomen autovero. mutta moottoreiden välillä se ei kyllä audissa selitä kaikkea.
olisin jo ostanut golfin mutta ei tuo ulkomuoto oikein kolahda.a3 ulkomuoto olisi mieleen mutta hinta 2.0 tdi+dsg menee pudjetin ylälaitaan ja rengaäänet lievä pettymys.
minullakin lastutus on pelannut hienosti niinkuin varmaan 98%:lla virittäjistä.
olisin jo ostanut golfin mutta ei tuo ulkomuoto oikein kolahda.a3 ulkomuoto olisi mieleen mutta hinta 2.0 tdi+dsg menee pudjetin ylälaitaan ja rengaäänet lievä pettymys.
minullakin lastutus on pelannut hienosti niinkuin varmaan 98%:lla virittäjistä.
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
^kysyin tuota pumppari suutin hommaa tällä viikolla vieraillessani pumppupajalla
oli ensin kaveri huuli pyöreänä että tuota nuin.. hetkinen joo kyllä on mahdollista laittaa isommat varsinki jos "sorvais" jostain linkusta tai kuormurista..
ei kuulemma enää olis se ahistavin kohta polttoaine järjestelmässä..
kuka kokeilee?
oli ensin kaveri huuli pyöreänä että tuota nuin.. hetkinen joo kyllä on mahdollista laittaa isommat varsinki jos "sorvais" jostain linkusta tai kuormurista..
ei kuulemma enää olis se ahistavin kohta polttoaine järjestelmässä..
kuka kokeilee?
Löysinpäs vielä tän vanhan topikin...
Itsekin kuvittelin tuon Golf-mallistosta löytyvän 66kW TDI version olevan edelleen jakajapumpullinen, mutta ainakin AutoBild Suomen paritestissä (12/06?) oli 66/77kW kW mallit, joiden ainoan eron (hinnan lisäksi) mainittiin olevan moottorinohjauksessa. Molemmat siis tosiaankin on pumppareita, mikäli kyseiseen "juorulehteen" on uskominen (no ainakin artikkelin kuvat tukevat väitettä, vaikkei missään kohdin tekstiä tekniikkaa tarkemmin esitellä :)
Samassa yhteydessä mitatut moottoritehot olivat 70/81kW. Voimansiirron häviöiksi mainittiin molemmissa vakio 18kW, joka kuullostaa aika suurelta varsinkin tuohon pienempitehoiseen (olen kuvitellut että tehohäviöt olisivat suhteellisia, mutta ei tästä sen enempää). Pienempitehoinnen todettiin myös selvästi taloudellisemmaksi (vertailun koeajokulutukset 4,8/5,3 l/100km).
Tunnustaako joku hankkineensa tuollaisen 66kW PwD version? Johonkin yrityskäyttöön (vartiointiliikkeet, siivousfirmat yms.) tätä on varmaan ajateltu myytävän...
Itsekin kuvittelin tuon Golf-mallistosta löytyvän 66kW TDI version olevan edelleen jakajapumpullinen, mutta ainakin AutoBild Suomen paritestissä (12/06?) oli 66/77kW kW mallit, joiden ainoan eron (hinnan lisäksi) mainittiin olevan moottorinohjauksessa. Molemmat siis tosiaankin on pumppareita, mikäli kyseiseen "juorulehteen" on uskominen (no ainakin artikkelin kuvat tukevat väitettä, vaikkei missään kohdin tekstiä tekniikkaa tarkemmin esitellä :)
Samassa yhteydessä mitatut moottoritehot olivat 70/81kW. Voimansiirron häviöiksi mainittiin molemmissa vakio 18kW, joka kuullostaa aika suurelta varsinkin tuohon pienempitehoiseen (olen kuvitellut että tehohäviöt olisivat suhteellisia, mutta ei tästä sen enempää). Pienempitehoinnen todettiin myös selvästi taloudellisemmaksi (vertailun koeajokulutukset 4,8/5,3 l/100km).
Tunnustaako joku hankkineensa tuollaisen 66kW PwD version? Johonkin yrityskäyttöön (vartiointiliikkeet, siivousfirmat yms.) tätä on varmaan ajateltu myytävän...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa