Kokemuksia TFSI+DSG virityksistä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

A3Q

Kokemuksia TFSI+DSG virityksistä?

ViestiKirjoittaja A3Q » 19.9.2005 14:54

Joko joku on ehtinyt ohjelmoituttaa otsikon mukaisen yhdistelmän? Jos niin laitelkaahan kokemuksia ja huomioon otettavia seikkoja luettavaksi.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 20.9.2005 16:21

En omista ko ajoneuvoa, mutta yhtä olen räpeltänyt ja aika maukas laite siitä tulee. Äänet muuttuu parempaan suuntaan. Lastutus ei vaikuta DSG:n toimintaan.

A3Q

ViestiKirjoittaja A3Q » 21.9.2005 16:08

Oliko tiedossa kenenkä lastu ja mitkä tehot/väännöt? Voimpi olla väärässä mutta jostakin lueskelin että DSG:n yhteydessä pitäisi rajoittaa vääntö jollekin 360NM tasolle.
Äänistä vanha mies on sitä mieltä että vähempi on enempi...

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 21.9.2005 16:13

MTM-ohjelma, 245hv/355Nm. Kyseessä Golf GTI, jossa varsin räyhäkkäät soundit. Mistään melusta ei voi puhua, sivistyneestä reuhaamisesta ehkä.
Dieseleissä tuo vääntö tulee ongelmaksi, niissä onkin DSG versioihin eri ohjelma.

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 23.9.2005 11:55

Mulla löytyy kanssa Gti Golf V DSG. Kertokaa jos joku on lastuttanut paikka ja paljonko pyydettiin. Niin ja arvot. Odotan mielenkiinnolla..

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 24.9.2005 14:31

GTI:lehdessä näytti olevan mainos Karalan lastusta jolla saisi 230hv/345nm. Hinta tasan 1000e. Siitä sitten en tiedä miten pelittää DSG:n kanssa.

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 24.9.2005 14:40

Toimii dsg:n kanssa varsin normaalisti.

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 24.9.2005 17:09

näin jossain saitilla missä ne myi lastun joka antaisi 270hp tuolle TFSI koneelle mutta en muista enää mikä saitti se oli. :/ Oisko ollu joku jenkki...hmm...

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 26.9.2005 10:02

Pikkasen aiheen vierestä: Audin lehdessä oli tuo DSG esittelyssä ja siellä mainittiin että sen hihna (tai mikä hitto se nyt onkaan?!) kestäisi 300Nm väännön. Ihmettelin hieman tuota kun suhteellisen vähän kestää...onko kellään faktatietoa tuosta?

EDIT: nyt kun tarkemmin kattelin, niin olihan tästäkin jo tuolla ohimennen keskusteltu...:|

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 26.9.2005 11:58

Audin lehdessä oli tuo DSG esittelyssä ja siellä mainittiin että sen hihna (tai mikä hitto se nyt onkaan?!) kestäisi 300Nm väännön


Varmaankin kyseessä multitronic eli audin variaattori, ei dsg?

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 26.9.2005 21:34

Ohimennen huomattua... Mikä järki on ollu tehdä autoon ylimääräisiä putkihässäköitä konehuoneeseen ainoastaan siksi että saataisiin auto kuulostamaan hienolta?

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 26.9.2005 21:52

Se on sitä markkinointia..:)

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 26.9.2005 22:12

Olikos se tekniikan maailmassa vai missä n. vuosi sitten juttu siitä miten nyky autoihin tarvii monen insinöörin työn että saadaan oikeanlainen pakoääni. Siinä kerrottiin muistaakseni uudesta mustangista, että miten se on saatu kuulostamaan "aidommalta".

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 26.9.2005 22:53

Mattigr: useita kymmeniä kertoja olen kuullut ihmisten haluavan 1,8T autoon tuotteita joilla saadaan suhinaa aikaiseksi, miksei siis autotehtaalla jo panostettaisi siihen. Onhan näitä imuilma resonaatiovaimentimia jo VR6:ssakin. Ja vitoskoppa GTI:ssä äänimaailmassa on mielestäni onnistuttu hienosti.

Tehdas lupaa dsg:lle joidenkin lähteiden mukaan 350 Nm jatkuvaa vääntömomentin kestoa, joten hetkellinen voi olla tuotakin enemmän.

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 30.9.2005 0:01

^Voi olla... pisti vaan korvaan kun kuulin moisesta eikä paikka ollu tosiaan esson baari... mut se on toisaalta ihan sama millasta ääntä tuo pitää kun itse ajalen vaan väljällä diisselillä.

JAP
-
Viestit: 16
Liittynyt: 28.9.2004 12:48

GTI V kokemuksia

ViestiKirjoittaja JAP » 29.12.2005 18:54

Mikäli joku on jo päivittänyt kyseistä laitetta, kertoisitko kokemuksia -kiitos.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 29.12.2005 21:13

Itsellä on kanssa toi DSG omassa autossa ja olen ottanut selvää jonkin verran.

DSG on suunniteltu kestämään 350nm väännöt, oli jossain vw.de sivulla.
ABT tekee lastua joka nostaa tehot 230hv/320nm H. 1850e
ABT tekee myös virityksen joka nostaa tehot 270hv/350nm, sama lastu kuin tossa yllä mutta tulee uusi turbo joka nostaa hinnan melkein 6000€
Sanoivat Königillä että abt ei anna takuuta dsg vaihteiselle golffille.

MTM lastu on ainakin tällä hetkellä suht edullinen lastu 1300e
joka nostaa tehot 245hv/355nm.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 30.12.2005 16:09

Ja Karalan ohjelma maksaa aika paljon vähemmän kuin edellä mainitut.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 30.12.2005 21:02

Ota huomioon teho ja hinta suhde verrattaessa karalan ja mtm lastua.

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 30.12.2005 22:01

No hintaan en ota kantaa, mutta eiköhän se Karala ota sulle siitä vakioföönistä irti vaikka kaiken mahdollisen jos niin haluat...Ja samaan rahaan vieläpä. Aika vanhanaikaista näissä pelkissä lastuvirityksissä tuijottaa jotain 10hv:n eroja. Mikä sitten on järkevää, senhän määrittelee kuluttaja itse.

Näitä lastuvertailuja kyllä löytyy täältäkin foorumilta searchilla, että ei tehdä tästäkin sellaista.

aol
-
Viestit: 151
Liittynyt: 22.11.2003 10:53

ViestiKirjoittaja aol » 30.12.2005 22:38

Golf V GTI: kalliit on köönikin myymät chipit, kun samat maksaa ABT:n omassa webbikaupassa alle 1300 eur.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 30.12.2005 23:38

joo siellä näköjään osaavat vetää välistä, noilla korisarjan osilla ei muuten ollu paljon hintaeroa, ku mitä itse niistä maksoin.
Toki maksaahan rahdit jonkin verran sakelasta tänne.

Meni tää keskustelu vähän aiheen vierestä, kellään ei kuulosta olevan paikallaan autossa sitä lastua....?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 31.12.2005 2:43

Ajoin APR lastutetulla GTI:llä ja meni kyl hyvin. Mitä ne lupaa? 250HV?? Sen testilenkin perusteella voin kyllä suositella. Aivan erilainen kuin vakio. Ja auto oli manuaali.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 31.12.2005 10:03

Joo olen kuullut tuosta apr lastusta, sillä tulee jotain 252hv/410nm.
Repo ei aikonu laittaa sitä dsg vaihteisiin gti:hin koska vaihteisto ei kestä noin kovaa vääntöä.

Mutta ei se pitkään kestä tavallinenkaan kytkin tommosta.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 31.12.2005 11:05

Meni tää keskustelu vähän aiheen vierestä, kellään ei kuulosta olevan paikallaan autossa sitä lastua....?


Kyllä mä ainakin tiedän noin 10 onnellista MTM viritetyn GTI:n omistajaa

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 31.12.2005 11:16

Kyllä mäkin tiedän että niitä on laitettu, mutta TÄÄLLÄ EI VAAN KUKAAN KERRO KOKEMUKSIA NIISTÄÄ!

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 31.12.2005 11:43


Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

tommi

ViestiKirjoittaja Tommi » 31.12.2005 13:10

mulla on gti v revon ohjelmalla ja hyvin toiminut ainakin kuukauden. kaikkihan saa rikki jos haluaa lupaavat noin 250-265hv405nm ja muuten vorkkii aika kivasti.

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

tommi

ViestiKirjoittaja Tommi » 31.12.2005 13:17

ai niin laitto ei sujunut ongelmitta koska autoon tuli vikakoodi laiton yhteydessä pensapaine säädin tai joku semmonen oli rikki tai tukossa.ei muuta kun maahantuojalle ja olipa paskamaisessa paikassa imusarjan alla meni 3h laitossa ja osan tilaus tietenkin ON KUULEME VAKIO VIKA GTI V.että tämmöstä tietoa

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 31.12.2005 14:28

^ Onko tietoa miten tuo vika ilmenee?

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

tommi

ViestiKirjoittaja Tommi » 31.12.2005 15:56

siinäpä se ei mitenkään kun menemällä lastuttajalle tai vw maahantuojalle joka kattoo vikakoodit.AI niin mullakin on dsg revon jätkät ajelee semmosilla mistä on kuulema otettu 450nm.mulla on lehti missä 4gti jotka lastutettu mtm oli paras 250hv 360 nm dsg vaihteistolla kiihty 6.2 s manuaalit oli kaikki karvan päälle7s . ETTÄ suuntaa antava revolla pitäis mennä alle 6s.testissä oli b&B,DIGI POWER,ABT,RUDDEL JA MTM.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 31.12.2005 16:00

Joo tuo bensapainesäädin vaihdetaan ensimmäisiin vitoskoppa GTI:hin automaattisesti virityksen yhteydessä

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 31.12.2005 16:47

On muuten todella vittumaista lukea tekstiä, josta PUUTTUU PILKUT (,) JA PISTEET (.)!

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 31.12.2005 17:41

mulla on lehti missä 4gti jotka lastutettu mtm oli paras 250hv 360 nm dsg vaihteistolla kiihty 6.2 s manuaalit oli kaikki karvan päälle7s . ETTÄ suuntaa antava revolla pitäis mennä alle 6s.testissä oli b&B,DIGI POWER,ABT,RUDDEL JA MTM.


Eivät ole testissä mitattuja arvoja ja en kyllä usko että Revollakaan mennään edes lähelle tuommoisia lukemia.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 31.12.2005 17:58

^ Taitaa olla Packardilla 6 vaihteinen manuaali,kun ottaa noin koville. ;-)

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 31.12.2005 18:04

^ Juu kyllä on manuaali. Olen realisti :)

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

tommi

ViestiKirjoittaja Tommi » 2.1.2006 8:08

ai niin,mulla on maahantuojalla tuttu,joka sano, että kaikissa gti v jotka on penkitetty on ollu 212-220 hv vakiona.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 2.1.2006 12:21

Ihan mielenkiinnosta, mites monta uutta GTI Golffia se maahantuoja on penkittänyt? :)

Varmaan pitää kyllä paikkansa että voimaa on enemmän kuin mitä ilmoitetaan, sehän on nykyään jo melkein normaali käytäntö osassa saksalaisista autoissa.

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

tommi

ViestiKirjoittaja Tommi » 2.1.2006 12:28

eipäs viisastella. ei niitä nyt missään maahantuojalla,ole penkitetty.Mutta 7eri autossa oli ollut näin, ja maahantuoja tietää asiasta mutta verotus syistä ilmotetaan 200HV.

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 2.1.2006 12:33

Hurrit "erillaisella" dynolla:
http://www.rri.se/popup/popupmodeloverview.php?ChartsID=142
Luvattu 200hv... saatu 183hv.

Tosin MONI auto jää sen 6-7% ilmotetusta mutta kyllä ylittäjiäkin tietysti on mutta ei 2.0TFSI ole yksi niistä GTi:ssä tai A4 Q:ssä(190hv).

Lisää dynosta:
http://www.rototest.com/

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 2.1.2006 12:44

Mutta 7eri autossa oli ollut näin, ja maahantuoja tietää asiasta mutta verotus syistä ilmotetaan 200HV.


Jos tuo pitää paikkansa,niin johan on sano...
*Huomaa taas istuvansa Esson baarin teoriatunnilla takapulpetissa*

-V-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 21.1.2004 14:29

ViestiKirjoittaja -V- » 2.1.2006 13:07

Tuo "hurridynohan" näyttää hyviä lukemia. Kun pyörillä teho on tuon 183hv niin koneesta löytyy helposti YLI 200hv.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 2.1.2006 13:26

Tuota listaa kun kävi läpi,niin löytyhän sieltä kammottavia "rimanalittajiakin"

Tuossa yksi niistä... http://www.rri.se/popup/popupmodeloverv ... hartsID=85

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 2.1.2006 14:13

Kyllähän tuollainen 17% ero konetehon ja vetopyörätehon välillä on vielä ihan normaalia perusautomaatin kanssa.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 3.1.2006 15:54

Kävin eilen katsotuttamassa ne vikakoodit vw liikkeessä, mulla ei ollu tuo bensapaineensäädin rikki eli ei antanu vikakoodia.
Ei sitä sentään maahantuojalle tarvi lähtee testaamaan, luulisin että se testeri löytyy kyllä jokaiselta vw/audi huoltamolta.

Mitä tarkoitatte "ensimmäisiin" ku mä sain tuon toukokuun puolessa välissä, tilasin muuten auton 3vk markkinoille tulon jälkeen, eli mun mielestä toi kuuluu noihin "ensimmäisiin" GTI V Golffeihin, vai olenko väärässä?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 3.1.2006 16:17

Sama ongelma on A3 normi- ja sportback-versioissa. Golffissa rajautuu ehkä 1K-4-000001 runkonumeroon asti (?). Venttiilin vaihdon ohjeaika 45 minuuttia.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 3.1.2006 17:10

Mulla on toi 1K-5- alkunen runkonumero, eli näyttäs että se ei ole sittenkään niitä ensimmäisiä GTI V Golffeja.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 25.2.2006 10:20

Kyllä se tosi oli että GTI:stä löytyy enemmän kuin mitä tehdas lupaa,
vakiona 215hv. Penkki oli AMW Lappeenrannassa.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 25.2.2006 10:36

Helvetti, pitäisköhän munkin jo lastua harkita, kun alkaa mennä GTI-miehet dieselistä ohitse ;) ;)
ja pistykseksi TDI klik

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 25.2.2006 12:05

^ Aika paha. :D Veikkaan, että tulee ohituksia maantiellä tuon ansiosta. :) MTM tulee ja kyykyttää.

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 28.2.2006 14:31

noin mähän sanoin että vakio gti on enemmän,kuin 200hp.saa toi kaveri laittaa aika erikoisen, lastun että pärjää gti..lle REVO.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 28.2.2006 14:52

^ Sullahan on tuo REVON:n 260hv/405Nm lastu. Onko DSG valitellut väännöistä? Poistuu varmaan melko iloisesti. :D

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 28.2.2006 14:59

ei ole valitellut,poistuu ihan kivasti,kun vielä noi lumet sulais pois. paljon miellyttävämpi ajaa kuin vakiolla,ei heitä pikku vauhdissa pienemmälle, kun on enemmän vääntöä.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 28.2.2006 18:38

^ Minusta taas aika tiuhaan vaihtaa vaihteet automaatilla. 0km/h ----> kun tasaisesti kiihdyttää, niin 60km/h kohdalla on jo kutonen päällä. Menee aika tarkkaan 10km/h lisää ja vaihde vaihtuu. Isommasta nopeudesta kun alkaa laskemaan, niin jossain 55 kohdilla vaihtaa vasta vitosen päälle.

Sportasennossa antaa jo enemmän kierroksia käyttöön, siellä vaihteet vaihtuu myöhemmin. Tuleeko tossa REVO:ssa laatikolle oma ohjelma?

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 28.2.2006 19:51

Se REVOn lastu tuo tehoa todellisuudessa lisää +30hv ja +30nm, näissä VAG turboissa on ongelmana penkeissä että imuilma on liian lämmintä, huonosti virtaava cooleri.

Niin se 215hv on konetehoja, renkailta mitattiin 180hv.

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 28.2.2006 20:02

joo tulee,mutta en aja koskaan sport asennnossa.vääntää niin kivasti D.lläolen ajanut lastutettuja autoja,jonkin verran niin vääntöä on aivan varmaan vähintää50 nm, enemmän kun vakiona,sanokoon kuka mitä tahansa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 28.2.2006 20:03

^ ^ Eli todellisuudessa (-ko) tarkoitat renkaista? REVO:lla renkaista 210Hv?

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 28.2.2006 20:21

Revon lastulla mitattiin renkaista 207hv.
Se lisäys ei ole niin suuri, penkki ei valehtele ennen ja jälkeen lastutuksen!

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 28.2.2006 20:35

^ Ok. 207hv pyöriltä on ihan mukavasti. Koneteho lienee tuossa 250hv hujakoissa tässä tapauksessa.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 28.2.2006 21:15

246hv löyty. lisäksi siinä on forgen blow off -venttiili, J&R- vapaavirtaussuodatin vakiokoteloon, ABT takapönttö Sebringin valmistama.

Toki ajossa tuntuu olevan paljon paremmin potkua kuin mitä paperilla näyttää, ja niinhän siinä onkin, koska moottori saa ajossa riitävän verran kylmää ilmaa.

Mutta penkissä oli samat olosuhteet molemmilla vedoilla, penkissä ei saa DSG- vaihteisesta autosta luotettavia vääntöjä millään.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 28.2.2006 22:13

Se tärkein kuitenkin ratkaisee. Auto on juuri niin hyvä, mitä se ajossa on. Näyttää kupongit mitä haluaa. :)

mk
-
Viestit: 185
Liittynyt: 5.9.2003 23:39

ViestiKirjoittaja mk » 28.2.2006 22:38

Vetopyöräteho vakiolla oli 180hp ja Revolla 207hp ??
Jos nyt lähdetään siitä tosiasiasta että valmistaja ilmoittaa 200hp moottoritehoksi niin virityksen lopputulos on 230hp.

207hp / 180hp x 200hp = 230hp

Ainoa oikea tapa on todellakin mitata vakiona ja muutettuna samoissa olosuhteissa.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 1.3.2006 8:15

Eli vakio tehot GTI: Vetopyöräteho 180hv, moottoritehoa 215hv.
REVO:n ohjelmalla: Vetopyöräteho 207hv, moottoritehoa 246hv.

Niin ne dynokäyrät näyttää...

LEMMY
-
Viestit: 27
Liittynyt: 11.10.2005 9:24

ViestiKirjoittaja LEMMY » 1.3.2006 10:29

Eihän tossa mk:n kaavassa ole mitään järkeä. Dynolapuissa sen sijaan on kun vetopyörästön häviöt on linjassa keskenään.

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 1.3.2006 10:31

ihan jees,mä olen ainakin tyytyväinen,noihin tuloksiin.tietysti se on aina auto kohtanen,paljon tehoa on.täytyy tilata vielä remuksen pönttö,mutta ei paneelisuodatinta, olen kyselly, ja itte todennu että ei auta mitään.pitää odottaa kun valmistetaan kartiosuodatin kitti. hitto kun luottais dsg vois laittaa, isomman välijäähdyttimen. täytynee ajella kesällä,jonkin aikaa jos kestää niin mikä ettei.otin muuten viivaa sen maasturi subarun joka kiihtyy 5,5sek.valoist ja kuiva tie se jäi heti lähdössä.kiitokset revolle ja dsg.hymy irtos meikäläiseltä

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.3.2006 11:25

Eihän tossa mk:n kaavassa ole mitään järkeä. Dynolapuissa sen sijaan on kun vetopyörästön häviöt on linjassa keskenään.


Minusta ne on ihan linjassaa nuossakin kaavassa, eli jos ei vetopyörästön häviöstä ole tietoa, niin eiköhän tuolla voi saada jonkinmoisen käsityksen konetehosta pyörätehojen avulla.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 1.3.2006 12:47

Luin tuossa noita vanhempia kommentteja, ja piti todeta, että kyllähän tätä nykyä kaikista uusista autoista kampiakselitehoa pitäisi irrota enemmän kuin valmistaja ilmoittaa. Kyse ei ole verotuksesta tai vakuutuksesta (silloinhan kaikki olisivat 1,2 vaparitiisseleitä) vaan EU-pykälistä, jotka edellyttävät, että tehot ja päästöt ja muutkin lupaukset täyttyvät jos joku asiakas tai muu taho päättää niitä testata. Tällöin sitä marginaalia pitää jonkin verran jättää, ja niinpä tuollainen 10-20 hv heittoa saattaa uuden GTi:n tapauksessa hyvinkin olla. Ainoa keino todeta lastun vaikutus, on mitata nimenomaan pyöräteho ennen ja jälkeen muutoksen. Kampiakselitehot ovat dynosta riippuen joko melkoisen todellisia, tai vain täysin teoreettisia jos dyno käyttää jotain ennalta asetettua häviökerrointa. Pyöräteho on se ratkaiseva luku.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 1.3.2006 13:09

Tosiaan jos uskaltas vielä kesällä laittaa tohon isompaa välijäähdytintä ja 3" downpipea, niin eiköhän sitten ois niissä REVOn tuloksissa :D
Aika näyttää...

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 1.3.2006 13:31

EVO-lehdessä kun oli vastakkain tää uus R32 ja 130i bemu, ni volkkari jäi aika reilusti luvatuista tehoista kun autot oli ajettu dynossa. Tehoa jäi uupumaan monta kymmentä heppaa...Bemarikin jäi tehoissa muutaman hp:n, mut vääntöä taas oli enemmin mitä luvattiin.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 1.3.2006 15:14

^ Tuossa R32:ssa on GTI:hin konetehossa verraten +50Hv ja +40Nm etu. Todellisen tehon, eli pyörädynon jälkeen tilanne tasoittuu silleen, että R32:ssa enää +42hv ja +16Nm enemmän.

Kovin tuntuu tuo vääntö jäävän matkalle R32:ssa. Neliveto sitä eniten luultavammin syö.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.3.2006 16:04

Miten muuten automaattivaihteisesta mitataan teho?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 1.3.2006 16:07

Sitä tossa ajoin takaa, et aika alakanttiin oli ton mitatut tehot luvattuihin tehoihin verrattuna.
Sen lehden dynoajossa tosta R32:sta oli saatu ulos konetehoa ~230hp (en muista tarkkaan) luvatun 250hp:n sijasta vaikka samassa dynossa bemarista oli saatu lähes luvatut arvot...

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 1.3.2006 16:52

Pikkusen off-topic, mutta.. Toimiiko näissä suomeen myydyissä DSG GTI:ssä launch control?

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 1.3.2006 18:08

^ Eikö tuo ainakin Audissa toimi? Omassa en edes ole kokeillut sitä.

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 1.3.2006 19:28

Oliko tossa testissä R32:ssa DSG vaihteisto?
DSG ei anna luotettavia vääntö käyriä!

Itsellä väännöt näytti olevan 383,8nm ohjelman vaihdon jälkeen, mikä ei pidä paikkaa... Vakionakin vääntöjä oli muka 354,5nm...

Mikä tuo launch control on?

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 1.3.2006 19:33

^ Manuaali vaihteisto.

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 1.3.2006 19:37

launch control:
esp pois, jarru pohjaan, loota sport - asennolle, kaasu pohjaan ja kierrokset ylös, jarru pois ja auto lähtee hyvin hätäsee

e: korjailtu
Viimeksi muokannut imaS, 1.3.2006 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 1.3.2006 19:38

Tuossahan tuo R32:sen pyörädynotus on. Manuaali näyttäisi olevan, automaatti mainitaan erikseen. R32

Tuo launch control on tuollainen "äkkilähtötoiminto". ESP napista pois käytöstä, vaihde sportille. Kaasu ja jarru pohjaan (kierrokset rajoittuu n.3000r/min) ja jarru pois ---> lähtö aika hätäistä.

EDIT:zamzam ehti näköjään ensin. :)

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 1.3.2006 20:01

Vakionakin vääntöjä oli muka 354,5nm...


Jos vakiolla oli vetopyöräteho 180hv, mitä oli väännöt?

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 1.3.2006 20:10

Minkä takia DSG ei anna luotettavia vääntö arvoja dynossa? Sehän on automatisoitu manuaalilaatikko, kunhan sama vaihde pysyy sisässä niin totuus pitäis löytyä, vai mikä siinä tökkii?

OT: Tässä muuten hyvä video pätkä DSG:n nopeudesta (koko reilu 30M):
http://www.thenet.eclipse.co.uk/images/GTIDragTest.zip

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 1.3.2006 20:56

Jatketaan aiheen vierestä kun kerran alotettiin...

Eli lueskelin sen EVOn testin läpi, ni siinä oli dynottu siitä R32:sta (manuaali) 217hp (koneteho, pyörätehoa ei ollu mainittu) ja 130i:stä oli saatu 250hp. Kummatkin oli alle 1000mailia ajettuja, et se tietenkin vaikuttaa, mut aika reilusti golfilla jäätiin alle 250 hepan.

Ne oli kyllä saanu sen golffin kiihtymään 0-60mph 5.8s, et se on taas aika reilusti alle tehtaan lupauksen...

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 2.3.2006 8:02

pakko vielä tuohon r32:n dynoon.. siinähän mitattiin vain pyörätehoa jota tuli 225hv....

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 2.3.2006 9:38

T-Power : Siinähän se lukee, vakiona väännöt oli 354,5nm.
Niin Martikainen selitti että ei saa luotettavia tuloksia kuin manuaalilla.

Se sanoi että kun polkasee kaasun pohjaan niin mitä se tekee: no se vaihtaa pienempään, en tiedä mikse se ei sitten voi hinguttaa tasaisesti jollain vaihteella, niin että se ei vaihda pienempää päälle.

Ton tarkemmin en osaa selittää :(

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 2.3.2006 12:28

entäs jos laittaa manuaali asentoon.turha tässä on kai spekuloida,riittää kun kulkee suht hyvin.ei pe..... on se saatava tietää edes väännöt,jollain konstilla heppoja ei saa ikinä,kun mitataan sisällä.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 2.3.2006 14:47

Eli vakio tehot GTI: Vetopyöräteho 180hv, moottoritehoa 215hv.
REVO:n ohjelmalla: Vetopyöräteho 207hv, moottoritehoa 246hv.

Niin ne dynokäyrät näyttää...




Siinähän se lukee, vakiona väännöt oli 354,5nm.


Aika peunoita ja silakoita dynokäyrä on tosiaan näyttänyt, jos esittää tuollaisia vääntöjä vakiolaitteelle.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 2.3.2006 15:22

No täällähän on oikein kootut selitykset kerho :D

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 2.3.2006 15:36

Paperilla ja käppyröillä voidaan esittää ihan mitä vaan, mutta silti ainoa asia millä on oikeasti merkitystä, on käytäntö. Vehkeet viivalle ja sitten katsotaan mikä niistä on ensimmäisenä määränpäässä. Yksinkertaista. Internetissä asiasta voi väitellä loputtomiin, mutta ei siitä mitään selvyyttä saa.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 2.3.2006 15:55

Suomen suvessa on näitä kadunmiehen kiihdytyspäiviä, ei muuta kuin kokeilemaan, tuttu varttimaili ja sekin jo kertoo paljonko sitä voimaa kulkineessa on

teemu.mo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.12.2005 14:01

ViestiKirjoittaja teemu.mo » 2.3.2006 16:01

Eli viivalle vain,
Noi väännöt on aivan päin peetä... Johtuu just tosta automaattilootasta
Mut noi hevoset on oikeat, sama vaikka ois yks vaihteinen, koska hevoset tulee siitä kuinka renkaat jaksaa rullia pyörittää.

Millähän konstilla ne REVOn jätkät dynottaa noita 260hv tehoja ja 405nm vääntöjä?

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 2.3.2006 16:03

Kyllä se näin on miten yllä esitetään. Ei ne paperit välttämättä mitään kerro. Olihan Olympialaisissa USA:lla, Canadalla, Venäjällä ja Tsekeillä parhaat joukkueet paperilla, mutta...

Käytännössä asiat on monesti eri tavalla. Vai mitä se 218hv/500Nm BMW vertailu osoittikaan. ;) ;) ;)

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 2.3.2006 17:33

Luin intternetin syövereistä, että jos manual modessa räpylöillä vaihtaa oikean vaihteen päälle ja pitää räpylän pohjaan painettuna niin kickdown ei toimisi kaasua pohjaan painettaessa, vaan sama vaihde pysyis päällä. Ehkä toimii myös kepin kanssa? Faktaa ei siis ole enkä ole ite kokeillut, mutta pitää huhuja levittää.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 2.3.2006 21:15

^ Jos laitat DSG:ssä manuaalilla esim:nelosen päälle ja tinttaat läpän lattiaan, niin kyllä vaihtaa pienemmän vaihteen päälle.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 2.3.2006 23:02

^ Juu juu, mutta kun pointti oli se että vaihteenvalitsin jätetään pohjaan viimeisen valinnan jälkeen.

tonzu
-
Viestit: 232
Liittynyt: 23.7.2003 8:45

ViestiKirjoittaja tonzu » 3.3.2006 0:34

Intterwepin salattu maailma kertoi että kunhan ei paina poljinta ihan lattiaan asti niin kickdownia ei tapahdu. Siinä polkimessa on sellainen viimeinen osuus (kytkin) mikä vaatii hieman enemmän voimaa ja jos sitä ei paina niin vaihde pysyy samana.

Ainakin Alteassa tuommoisen muistan olleen joten ei muuta kuin kokeilemaan. Hienosti selitetty mutta etteköhän ymmärrä.

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 11.5.2006 12:57

onko kukaan vaihtanut gti v golffiin kartiosuodatinta,vai vaan vakio paikalle paneelisuodatin. ainakin vakio hössötyksessä on imuilman tulo aika minimaalinen.

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 11.5.2006 14:08

ainakin vakio hössötyksessä on imuilman tulo aika minimaalinen.


Ai kuin? Omasta mielestä aika hyvin toteutettu.

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 11.5.2006 14:30

putki menee kyllä eteen,mutta viimenen osa mikä on ruuvilla kiinni ei otakkaan imuilmaa kuin konehuoneesta,ja toiseks konepellin kun laittaa,kiinni ei näy reikää olenkaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.5.2006 15:12

Auttaako se reijän näkyminen sitten jotain moottoritehoon?

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 11.5.2006 15:51

Kyllä sitä imuilmaa tulee siitä etusäleikön läpi kun ei siinä mitää estettäkään ole.

turbofriik
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.2.2004 19:32

ViestiKirjoittaja turbofriik » 11.5.2006 16:07

Teemu M kirjoitti:ni siinä oli dynottu siitä R32:sta (manuaali) 217hp

R32 AMW:llä (mjanuaali) 251hp. Ohimennen sattu silmää tää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 43 vierailijaa