Suomen viallisin golf?
Valvoja: ffp jäsenet
Suomen viallisin golf?
No heh heh, vaihdoin amerikan auton pienempiruokaiseen Golf mk3 1,4L vm. -94 228tkm siinä toivossa, että auton on kokonaiskuluiltaan "edullisempi" kuin ehta 3,9L V6. Totuus oli aivan muuta, mutta elämä on :)
. No tällä hetkellä rahaa on palanut vajaa tonni korjauksiin ja varaosiin. Tyhmästä päästä kärsii koko perhe, mitäs vaihdoin :) Golf oli ollut naisella, mikä kuulosti jo pahalta ensi alkuun autoliikkeessä. Ja niinhän se oli Pikapuolisesti katsottuna vikalistalla olivat rikkonainen pakoputki,pimeät mittarivalot,oikean etupään kolina ja rikkonainen ikkunaveivi. Myös lähestyvä jakopään remppa oli tiedossa. Iskarit olivat aivan losot kuten etupään alustan osat. Samalla paljastui, että lämpötila-anturi/flektin anturi ja termostaatti olivat vialliset.
Autoliike kustansi uuden pakoputken, takapyörän laakerin ja flektin anturin, termarin ja lämpötila-anturin, aluksi hankitut vastaavat harakiriosat olivat väärät, joten meni vaihtoon toisen kerran autoliikkeen piikkiin.
Eipä siinä mittään, eiku varaosia hakemaan peräkärrillinen ja huoltamolle. Jakopää, etupään stefat,hydr. nostajat,venttiilinvarren kumit,vesipumppu,jakoremmi, venakopan tiiviste ja moniurahihna vaihtoon. Tietysti myös öljyt ja öljynsuodatin,PA-suodatin,ilmansuodatin ja raitis-ilmasuodatin. . Ekan tankillisen ajettuaan alkoi epäilyttämään lambda-anturin vika, koska ed. katsastuksen lambda arvo oli ihan tapissa ja viisari lähestyi liian nopeasti tyhjää tankkia :)
No niin no ja ikkunaveivimekanismin sai käytettynä, mutta maksoi silti paljon. Itse automerkkiä tai mallia en parjaa, mutta tämä on erittäin hyvä esimerkki autoyksilöstä, jota ei ole älytty tai tajuttu huoltaa, ja kaikki on paskana, mikä vaikeuttaa ajamista ja maksoi maltaita, kun kerralla korjasi lähes kaikki viat. Enää olisi korjattava alatukivarsien helat, koska "vibraa" aika pahasti auto ajettaessa. Vikana ei ole hajonnut moottorin hydr. vaimennintyyny, kuten aluksi luulin. Iskari- ja alusta remontti on edessä heti, kun vain saa budjetin kasaan. Autoliike mahdollisesti sponsoroi jonkun osan varaosien hinnasta, koska viat ovat sellaisia, ettei katsastuksesta olisi toivoakaan päästä läpi, ts. auto ei ollut leimaa vastaavassa kunnossa kuten annettu vaihtoauto.
Että sellasta.
. No tällä hetkellä rahaa on palanut vajaa tonni korjauksiin ja varaosiin. Tyhmästä päästä kärsii koko perhe, mitäs vaihdoin :) Golf oli ollut naisella, mikä kuulosti jo pahalta ensi alkuun autoliikkeessä. Ja niinhän se oli Pikapuolisesti katsottuna vikalistalla olivat rikkonainen pakoputki,pimeät mittarivalot,oikean etupään kolina ja rikkonainen ikkunaveivi. Myös lähestyvä jakopään remppa oli tiedossa. Iskarit olivat aivan losot kuten etupään alustan osat. Samalla paljastui, että lämpötila-anturi/flektin anturi ja termostaatti olivat vialliset.
Autoliike kustansi uuden pakoputken, takapyörän laakerin ja flektin anturin, termarin ja lämpötila-anturin, aluksi hankitut vastaavat harakiriosat olivat väärät, joten meni vaihtoon toisen kerran autoliikkeen piikkiin.
Eipä siinä mittään, eiku varaosia hakemaan peräkärrillinen ja huoltamolle. Jakopää, etupään stefat,hydr. nostajat,venttiilinvarren kumit,vesipumppu,jakoremmi, venakopan tiiviste ja moniurahihna vaihtoon. Tietysti myös öljyt ja öljynsuodatin,PA-suodatin,ilmansuodatin ja raitis-ilmasuodatin. . Ekan tankillisen ajettuaan alkoi epäilyttämään lambda-anturin vika, koska ed. katsastuksen lambda arvo oli ihan tapissa ja viisari lähestyi liian nopeasti tyhjää tankkia :)
No niin no ja ikkunaveivimekanismin sai käytettynä, mutta maksoi silti paljon. Itse automerkkiä tai mallia en parjaa, mutta tämä on erittäin hyvä esimerkki autoyksilöstä, jota ei ole älytty tai tajuttu huoltaa, ja kaikki on paskana, mikä vaikeuttaa ajamista ja maksoi maltaita, kun kerralla korjasi lähes kaikki viat. Enää olisi korjattava alatukivarsien helat, koska "vibraa" aika pahasti auto ajettaessa. Vikana ei ole hajonnut moottorin hydr. vaimennintyyny, kuten aluksi luulin. Iskari- ja alusta remontti on edessä heti, kun vain saa budjetin kasaan. Autoliike mahdollisesti sponsoroi jonkun osan varaosien hinnasta, koska viat ovat sellaisia, ettei katsastuksesta olisi toivoakaan päästä läpi, ts. auto ei ollut leimaa vastaavassa kunnossa kuten annettu vaihtoauto.
Että sellasta.
ei uutta haussa ollutkaan
ei missään nimessä ollutkaan hakusessa uusi auto, vaan käyttöauto ikään nähden toimiva. no tuossa vain sattui kaikki viat kohdalle, mitä vain voi olla. Oma moka. Tarkoitus oli vain sanoa, että on se kumma, kun jotkut ihmiset eivät tajua huollattaa autojaan, vaan ajavat ne loppuun ja sitten autoliikkeeseen :)
ja toi naisen käyttämä..... ikinä en osta naisella ollutta
Tosin tuokaan ei aina pidä paikkaansa. Tuo Vento tuli ostettua 5 vuotta sitten naisen omistuksesta, täydellinen huoltokirja, sisältä ja miksei päältäkin kuin uusi. Tosin kilometrejä ei ollut kuin 100 tkm.
No, toisenlainen tarina. Systerillä on joku -93 vm tjms Mazda 323 jota ei ole koskaan huollettu, kilometrejä joku 250 tkm, korjattu vasta kuin on ollut pakko. Alkaa pikkuhiljaa murenemaan käsiin se kottero. Kitisee, paukkuu, narisee ja natisee. Aivan valmis paaliin.
Ei noi viat munkaan mielestä vielä pahoja ole, sattunut vaan kaikki kerralla korjattavaksi.
Niinhän se menee et kun ostat käytetyn auton niin eka vuoden korjaat niitä vikoja, joita edellinen omistaja ei ole viitsinyt korjauttaa. Sen jälkeen se kestää.
Mun mielestä ei kaikkia vikoja tarvitse heti korjata, kun pikkasen ääntelee.Nytkin korjausta on mulla odottanut jo puoli vuotta lämmityslaitteen puhallin(vain 3-nopeus toimii) ja venttiilikopan tiiviste(vuotaa).
Ei ole pahemmin menoa haitannu.
Itsellä Ventoon vaihdettu : vesipumppu, ohjaustehostimen pumppu, jakopään remontti, taka-iskarit ja jouset, taka-akselin puslat, pari reikää pohjasta paikattu, takavalojen tiivisteet uusittu kun konttiin tuli vettä, venttiilinohjurin kumit, pari bensaletkua, kuskin oven lukko, takapöntöt ym. jotain pientä. Nuo 2 1/2 vuoden aikana.
En pidä tuota mitenkään erikoisen suurena kun kilometrejä oli ostohetkellä 308tkm ja nyt 347tkm.
Niinhän se menee et kun ostat käytetyn auton niin eka vuoden korjaat niitä vikoja, joita edellinen omistaja ei ole viitsinyt korjauttaa. Sen jälkeen se kestää.
Mun mielestä ei kaikkia vikoja tarvitse heti korjata, kun pikkasen ääntelee.Nytkin korjausta on mulla odottanut jo puoli vuotta lämmityslaitteen puhallin(vain 3-nopeus toimii) ja venttiilikopan tiiviste(vuotaa).
Ei ole pahemmin menoa haitannu.
Itsellä Ventoon vaihdettu : vesipumppu, ohjaustehostimen pumppu, jakopään remontti, taka-iskarit ja jouset, taka-akselin puslat, pari reikää pohjasta paikattu, takavalojen tiivisteet uusittu kun konttiin tuli vettä, venttiilinohjurin kumit, pari bensaletkua, kuskin oven lukko, takapöntöt ym. jotain pientä. Nuo 2 1/2 vuoden aikana.
En pidä tuota mitenkään erikoisen suurena kun kilometrejä oli ostohetkellä 308tkm ja nyt 347tkm.
Suomen viallisin golf :D Ei ihan oma lista:
VR6 golf -92 150tkm "ajettu"
Kaikki iskarit kuolleet.
Kannentiiviste vaihtoon.
Jakopää korjaukseen
Kaikki levyt palat.
Putki katista taakse.
Jotain antureita, termarin koppa ym ym ym,
Nämä kaikki puolenvuoden sisällä. Ja pari vikaa jäi vielä kummitelemaankin kun autosta pääsin eroon. Mutta, pitää ostaa uus jos haluaa "virheettömän". jossa takuu korvaa viat.
VR6 golf -92 150tkm "ajettu"
Kaikki iskarit kuolleet.
Kannentiiviste vaihtoon.
Jakopää korjaukseen
Kaikki levyt palat.
Putki katista taakse.
Jotain antureita, termarin koppa ym ym ym,
Nämä kaikki puolenvuoden sisällä. Ja pari vikaa jäi vielä kummitelemaankin kun autosta pääsin eroon. Mutta, pitää ostaa uus jos haluaa "virheettömän". jossa takuu korvaa viat.
Mun mielestä ei kaikkia vikoja tarvitse heti korjata, kun pikkasen ääntelee.Nytkin korjausta on mulla odottanut jo puoli vuotta lämmityslaitteen puhallin(vain 3-nopeus toimii)
Nimenomaan. Minullakin alkoi lämppärinpuhallin kitisemään syksyllä 1994. Lähinnä kylmällä ilmalla se on sitä toisinaan tehnyt ja pienellä voitelulla on aina asettunut. Alkuun se poltti juuri sitä lämpösulaketta, kunnes korvasin sen sulakkeen rautalangalla. Muutama vuosi sitten moottori meni totaalisen jumiin ja savua alkoi tulla hyttiin. Sillä kertaa paloi jo pääsulake. Uusi sulake tauluun ja vähän käsinpyörittelyä moottorille. Ja taas pelasi kuin uusi. Ja pelaa edelleen. Hätäisempi olisi vaihtanut koko moottorin jo 11 vuotta sitten.
Jaa... :) Minulle riitti vajaa yksi talvi 3-nopeuden kanssa :) Muutoin Jetta oli ostettaessa (-99 syssyllä) juuri siinä kunnossa, että sillä oli lähes vain ajettu (öljyt vaihdettu sentään..)ja kun alkoi olla kypsä, ei muutako vaihtoon (no okei, olihan sillä silloin jo 264tkm mittarissakin..). Liike korjasi sitä aikalailla ja sitten on jatkettu tarpeen mukaan.. Muutama viime vuosi on mennyt ilman isompia vaivoja. Nimimerkillä 'Pienetkin kolahtelut ja kiljahdukset huolettavat' :)
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31.10.2005 14:53
Joo, on noita "pikkuvikaisia" wanhoja ollu muillakin. Itellä esimerkiks toi nykynen
-93 golffi, ajettu 247Tkm.
Alle puoli vuotta ostamisesta mm. seuraavat:
Kaikki iskarit.
Uuden sylinterinkannen osto, kun vanha oli halki ja pahasti. Oli siihen kyl tehty "hyvä" myyntikorjaus (pintahitsiä palotiloihin ja kanaviin, yms.), joka kesti melkein neljä kuukautta ja sen jälkeen totaalikilahdus. Ei sit enää jotenki huvittanu ostaa käytettyä osaa tilalle.
Uuden turbon osto (No, saipahan samalla syyn ostaa isomman ja laittaa vähän muutakin, kuten IC, ym. pientä piristystä pellin alle).
Jakopääremppa.
Jarrulevyt ja palat.
Pakoputkisto kokonaan läpilaho (Samalla vaivalla sit 2,5" rööri vanhan tilalle).
Erinäisiä antureita, termostaatti, tiivisteitä. Remppaa eka puoli vuotta lähes viikoittain.
Molemmat vetarit.
Tuulilasi.
Sähkövikoja "riittävästi".
Muutama reikä pohjassa.
Edellisen munapää omistajan dieselverorästit, lähes 500€, kun en ymmärtäny pyytää paperia nähdäkseni, vaan uskoin Suomalaisen "miehen" sanaa, kun kysyin asiaa tyypiltä kauppaa tehtäessä ja paskiainen valehteli päin naamaa.
Eli aina se autoilu tuppaa maksamaan, vaik hankkis vanhan. Jotenki tuntuu, et jopa erityisesti silloin.
Sit vielä muistutus: Älkää IKINÄ uskoko yksityisen myyjän sanaa, vaan vaatikaa kaikki paperilla allekirjoituksineen, mitä myyjä autosta kehuu. Tsekatkaa verot vaik AKE:n tekstaripalvelusta, ainakin dieseleiden kohdalla. Älkää uskoko edes rehellisen tuntuista myyjää. Sellaselta se mulkero vaikutti mun tapauksessa kans.
-93 golffi, ajettu 247Tkm.
Alle puoli vuotta ostamisesta mm. seuraavat:
Kaikki iskarit.
Uuden sylinterinkannen osto, kun vanha oli halki ja pahasti. Oli siihen kyl tehty "hyvä" myyntikorjaus (pintahitsiä palotiloihin ja kanaviin, yms.), joka kesti melkein neljä kuukautta ja sen jälkeen totaalikilahdus. Ei sit enää jotenki huvittanu ostaa käytettyä osaa tilalle.
Uuden turbon osto (No, saipahan samalla syyn ostaa isomman ja laittaa vähän muutakin, kuten IC, ym. pientä piristystä pellin alle).
Jakopääremppa.
Jarrulevyt ja palat.
Pakoputkisto kokonaan läpilaho (Samalla vaivalla sit 2,5" rööri vanhan tilalle).
Erinäisiä antureita, termostaatti, tiivisteitä. Remppaa eka puoli vuotta lähes viikoittain.
Molemmat vetarit.
Tuulilasi.
Sähkövikoja "riittävästi".
Muutama reikä pohjassa.
Edellisen munapää omistajan dieselverorästit, lähes 500€, kun en ymmärtäny pyytää paperia nähdäkseni, vaan uskoin Suomalaisen "miehen" sanaa, kun kysyin asiaa tyypiltä kauppaa tehtäessä ja paskiainen valehteli päin naamaa.
Eli aina se autoilu tuppaa maksamaan, vaik hankkis vanhan. Jotenki tuntuu, et jopa erityisesti silloin.
Sit vielä muistutus: Älkää IKINÄ uskoko yksityisen myyjän sanaa, vaan vaatikaa kaikki paperilla allekirjoituksineen, mitä myyjä autosta kehuu. Tsekatkaa verot vaik AKE:n tekstaripalvelusta, ainakin dieseleiden kohdalla. Älkää uskoko edes rehellisen tuntuista myyjää. Sellaselta se mulkero vaikutti mun tapauksessa kans.
Vähän aihetta sivuten...
Tuosta verotuksesta; vaikka vero onkin omistajan maksettava, niin myytäessä autoa jos ei edellinen omistaja ole maksanut veroa menee auto ajokieltoon. Eli vaikka vero onkin omistajan maksettava vero, on se loppukädessä kuitenkin ajoneuvokohtainen, ja vaikka se vero ei olekaan sen uuden omistajan maksettavana, niin auto pysyy niin kauan ajokiellossa että entinen omistaja hoitaa veronsa. Ja se on niin mukavaa kun entisellä omistajalla ei ole mitään kiirettä tai halua sitä veroa maksaa...
Menkää tekemään autokaupat samantien konttorille, saa tiedot rästeistä.
Tuosta verotuksesta; vaikka vero onkin omistajan maksettava, niin myytäessä autoa jos ei edellinen omistaja ole maksanut veroa menee auto ajokieltoon. Eli vaikka vero onkin omistajan maksettava vero, on se loppukädessä kuitenkin ajoneuvokohtainen, ja vaikka se vero ei olekaan sen uuden omistajan maksettavana, niin auto pysyy niin kauan ajokiellossa että entinen omistaja hoitaa veronsa. Ja se on niin mukavaa kun entisellä omistajalla ei ole mitään kiirettä tai halua sitä veroa maksaa...
Menkää tekemään autokaupat samantien konttorille, saa tiedot rästeistä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 7 vierailijaa