Jetassa monenlaista kolinaa ja vikinää...
Valvoja: ffp jäsenet
Jetassa monenlaista kolinaa ja vikinää...
Elikkäs ennen ku alan umpimähkää ostelemaan mintään osia niin kyselenpä muidenkin mielipiteitä...
Ensinnäkin kolina etupäästä... Liikkeelle lähtiessä, jarruttaessa ja kääntäessä kuuluu sellanen "klonk klonk" ääni ja joskus rutinaa... =)
jossain väljää...?
Alapallot vaihdettu ja viime keväänä vaihdettu uretaanipuslat, eli niissä ei varmaankaan vikaa.
Olisiko raidetangonpää vaiko vetonivel...?
Vähän tuntuis et ääni ei tule erityisemmin auton jommalta kummalta puolelta vaan jostain keulasta...
Toinen ääni on vingahdus joka kuuluu aina vaihdetta vaihtaessa ja kun löysää vaihde päällä kaasun... Elikkä aina kun moottori nytkähtää vähänkään terävemmin.
Elikkä voisiko vika olla moottorin tukikumissa ja voisiko tuo ensimmäinen kuvailemani ääni liittyä mitenkään tähän toiseen...?
Sekavaa, mutta elämä on... =)
Ensinnäkin kolina etupäästä... Liikkeelle lähtiessä, jarruttaessa ja kääntäessä kuuluu sellanen "klonk klonk" ääni ja joskus rutinaa... =)
jossain väljää...?
Alapallot vaihdettu ja viime keväänä vaihdettu uretaanipuslat, eli niissä ei varmaankaan vikaa.
Olisiko raidetangonpää vaiko vetonivel...?
Vähän tuntuis et ääni ei tule erityisemmin auton jommalta kummalta puolelta vaan jostain keulasta...
Toinen ääni on vingahdus joka kuuluu aina vaihdetta vaihtaessa ja kun löysää vaihde päällä kaasun... Elikkä aina kun moottori nytkähtää vähänkään terävemmin.
Elikkä voisiko vika olla moottorin tukikumissa ja voisiko tuo ensimmäinen kuvailemani ääni liittyä mitenkään tähän toiseen...?
Sekavaa, mutta elämä on... =)
Vingahtelua esiintyy
..myös meikäläisen jetassa, samoissa tilanteissa, esim. kun vaihtaa tai jopa kun ajaa monttuun, tai kun nostaa/painaa kassua. Käyntiin SE ei ole vaikuttanut. Alapuolta ei ole vähään aikaan sen kummemmin tutkittu. V**ttaa vaan välillä vingutella kaupungilla.. sou not.
jees, no tässä ei ole tehty pakoputkelle lähi aikoina mitään... Tosin vaihdon tarpeessa sekin!
Jospa tuo kone tosiaan pääsee liikkumaan niin paljon et se alkaa siitä pakosarjan ja putken liitoksesta jo liikkumaan...
Harmi kun ei ole kenelläkään tutulla saman moista kikotinta josta voisi kokeilla et paljonko sen koneen pitäisi todellisuudessa voida elää siellä...
Jospa tuo kone tosiaan pääsee liikkumaan niin paljon et se alkaa siitä pakosarjan ja putken liitoksesta jo liikkumaan...
Harmi kun ei ole kenelläkään tutulla saman moista kikotinta josta voisi kokeilla et paljonko sen koneen pitäisi todellisuudessa voida elää siellä...
Mun kikottimen etupään putkistoon ei ole tehty muuta kuin revitty lämpösuoja pois ja vaihdettu pakosarjan pidikkeet, voi olla että alkaa olla vaihtokunnossa (pakosarjassa ainakin halkeama), kattia ei ole vielä tarvinnut vaihtaa (ajettu 336tkm). Saas nähdä kun vie katsastukseen..tuskin se vuodessa mikskään on muuttunut *kop, kop*
etupäästä kuuluva klonk klonk ääni vois tulla jostain vetonivelestä, mulla oli ja on edelleen sama homma ja kitinä tulee mulla ainakin putken ja pakosarjan välisestä liitoksesta. ja kyllä tulen vaihtamaan sen etummaisen kannatinkumin, mutta on hankalempi vaihta ku mulla ei ole se hydraulikumi siellä :) vaan on pysty suuntanen "avoin" kumi
Minä vaihtelin tässä sen etutukikumen ja vetonivelen ja laakerin ja muuta sälää, mutta sa sema stanan kolina, lonksunta ja vingahtelu kuuluu edelleen!
Ei tule enää muuta mieleen ku sisempi vetonivel ton kolinan puolesta... Kokemuksia?
Vingahtelu on paikallistettu tonne pakoputken ja pakosarjan liitokseen. Pitäis varmaan vaihtaa ne kiinnikkeet ja se tiiviste, mut näyttää aikasta veemäiseltä operaatiolta.
Ei tule enää muuta mieleen ku sisempi vetonivel ton kolinan puolesta... Kokemuksia?
Vingahtelu on paikallistettu tonne pakoputken ja pakosarjan liitokseen. Pitäis varmaan vaihtaa ne kiinnikkeet ja se tiiviste, mut näyttää aikasta veemäiseltä operaatiolta.
-
- -
Mulla ainakin joskus muinoin Jetassa oli noi etuiskareiden yläpään kannattimet, jotka alko klonksumaan. Uudet tilalle ja taas "äänetön" kulupeli. Vetarit on kans, mut jos keran ne on jo katottu, ni ei sitten. Ulomman nivelen ääntely muuttuu, kun pyöriä käännetään, mut sisempikin nivel voi pitää ääntä, jolloin siihen ei niin paljon pyörien asento vaikuta, vaan ääni kuuluu lähes aina.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”