Vr6:sen oudot äänet konetilassa?
Valvoja: ffp jäsenet
Vr6:sen oudot äänet konetilassa?
Nyt kun tuli kylmät ilmat niin autoni on alkanut pitämään varsin ilkeää ääntä, sellaista outoa kihinää. Kun autoa käynnistää kylmänä niin kihinä on kovaa mutta hiljenee pikkuhiljaa auton lämmittyä. Kuitenkin kihinä on kuultavaa lämpimälläkin koneella. Kihinä vastaa kaasuun, elikkä kun painaa kaasua nii ääni sen kuin kovenee..? Lisäksi koneltilasta on alkanut kuulumaan sellaista pientä "kilinää"...aivan kuin jokin olisi irti. Kummatkin äänet kuulostavat olevan peräisin ilmanputsarin puolelta. Voiko siis olla että laturinhina tai jokin sen laite pitäisi moista ääntä. Olen saanut sellaisen käsityksen, että jakopää sijaitsee toisella puolella konetta, vai?
Ota laturin hihna pois paikoiltaan ja kuuntele sitten ? Ei tietenkään pitkiä aikoja kannata pällistellä konepellin alla, jos(?) vedet kiertää samalla hihnalla.
e:kirotus vihreitä
e:kirotus vihreitä
Viimeksi muokannut Fille, 27.12.2005 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toi laakerin kunto selvinnee Luttion vinkin mukaisella keinolla...
Voipi olla sen lisäx myös laturinhihna. Mulla jopa kävi niin että erehdyin laittamaan toissakesänä tarvikehihnan ja kun tuli talviviileet ni hihna rupes kitisemään ilkeesti, ei siis kuitenkaan luistamisesta johtuvaa vaan siitä hihnan materiaalista itestään...
Sit ku vaihto hihnan Volkkarilta haettuun versioon ni kitinät loppu just tasan siihen paikkaan.
Voipi olla sen lisäx myös laturinhihna. Mulla jopa kävi niin että erehdyin laittamaan toissakesänä tarvikehihnan ja kun tuli talviviileet ni hihna rupes kitisemään ilkeesti, ei siis kuitenkaan luistamisesta johtuvaa vaan siitä hihnan materiaalista itestään...
Sit ku vaihto hihnan Volkkarilta haettuun versioon ni kitinät loppu just tasan siihen paikkaan.
Näytästää olevan laturinhihna aika pykinyt. Aattelin tilata motonetiltä uuden, mutta eihän niillä ole ilmastoituihin vr6:siin sopivaa..damn. Mistäs muusta paikasta voisin löytää uuden hihnan? Pyöriikö toi laturin hihna muuten koko ajan samalla nopeudella vai vastaako sekin kaasuun? Aattelin ku tuo kihinä kovenee kaasua painettaessa.
Sitä pelkää laakeria ei saa, koska siihen on valettu se rulla ja sitä rullaakin saa tosi harvoista paikoista. (tai siis sen laakerin pystyy kyllä ostaan mutta sen vanhan pois ottaminen voi olla vähän hankalempaa...)
Oulusta kaveri kyseli ja sieltä sen olis saanu, olis maksanu joku 30e (porista ei löytynyt pelkää rullaa mistään).
Ja se kiristin maksaa n.100e (sisältää ton rullan)
Oulusta kaveri kyseli ja sieltä sen olis saanu, olis maksanu joku 30e (porista ei löytynyt pelkää rullaa mistään).
Ja se kiristin maksaa n.100e (sisältää ton rullan)
Pitänee kai sitten ruveta vaihtamaan toi koko kiristinlaite.. Meinaan on ruvennu tää mun auto pitämään jo senverran pahaa ääntä ettei kehtaa ees ajaa. Koko ajaan vaan se kilke kovenee. Vissiin alkaa se laakeri olla melko paskana. Samalla aattelin vaihtaa myös ton laturinhihnan mutta mistäpä minä tähän hätään semmosen saisin? Motonetillä ei ollut näihin ILMASTOITUIHIN vr6:siin sopivaa hihnaa enkä ole mihkään kaupunkiin lähiaikoina menossa missä oisi volkkarin liikettä. Mistä osoitteesta saisi tilattua uuden hihnan..siis netistä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”