Eli tälläinen ongelma on tullut esiin 132kw 2.5 tdi -01 audissa.
Ostin auton kuukausi sitten ja siinä ei ole ollut mitään moittimista kulkemisen kanssa mutta nyt se ei mene kylmänä mihinkään ja lämpöisenä vetää alakierroksilla tosi nihkeesti ja kun saa kierroksia n. 2300 se alkaa nakuttaa ja sitten se kyllä alkaa kulkemaan mutta ei ole sellaista vetoa kuin ennen. Tämä vika tuli kun menin töihin auto toimi kunnolla ja kun lähdin töistä niin eipä ollut enää vetoa koneessa
Auto kävi autokuviossa ja vikamuistissa oli vain merkintä: Imusarjapaine säätöraja alittunut. Syytä siihen eivät löytäneet. Sen verran kerkesin eilen kaverin kanssa katsomaan ajossa obd:lla että ahtopaine oli max 1.2bar ja maffi max 150g/s. Missä voisi olla vika?
2.5 tdi kulku ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Mitenkähän tuo nyt meni... ECU menee vikatilaan jos ahtoa on ihannekäyrään verrattuna 0,2bar liikaa, tai 0,3bar liian vähän. (En mene valalle numeerisista arvoista. Jotain tuonneppäin ne olivat.)
Veikkaan VNT siipien takkuilua. Ovat juuttuneet isoon asentoon. Siksi ahdin ei kehitä ahtoa, eikä siksi kuljekkaan minnekkään. On tietenkin mahdollista että N75 solenoidi on juuttunut kiinni, ja ei anna alipainetta siipien säätimelle.
Pikatarkistus.
Ohita N75 solenoidi niin että ahtimen säädin saa alipainetta suoraan. Kaveri jää kyttäämään ahtimen säädintä, ja toinen sankari käynnistää moottorin. Jos tanko ei liiku mihinkään moottorin käynnistyttyä, ovat siivet jumissa.
Korjaus.
Ahtimen purku ja karstan rapsuttelu pois puukon kärjellä VNT-siipien ympäriltä.
Veikkaan VNT siipien takkuilua. Ovat juuttuneet isoon asentoon. Siksi ahdin ei kehitä ahtoa, eikä siksi kuljekkaan minnekkään. On tietenkin mahdollista että N75 solenoidi on juuttunut kiinni, ja ei anna alipainetta siipien säätimelle.
Pikatarkistus.
Ohita N75 solenoidi niin että ahtimen säädin saa alipainetta suoraan. Kaveri jää kyttäämään ahtimen säädintä, ja toinen sankari käynnistää moottorin. Jos tanko ei liiku mihinkään moottorin käynnistyttyä, ovat siivet jumissa.
Korjaus.
Ahtimen purku ja karstan rapsuttelu pois puukon kärjellä VNT-siipien ympäriltä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa