Portteri otti ja sytty tuleen.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Portteri otti ja sytty tuleen.
Par iltaa sitten portteri tunsi selvästi kylmän ilman vanhoissa palkeissaan ja päätti tehdä pikalämmityksen. Lieskat löivät konetilasta ulos, kun asian onneksi huomasin. Sain palon lumella ja lopulta jauhesammuttimella sammumaan ja vakuutusyhtiökin suostui korjaamiseen.
Näyttäisi siltä että Eeberi kyllästyi elämäänsä. Onneksi ainoastaan akun tienoo kärähti, eli tekniikka jäi täysin ehjäksi. Täytyypi samalla korjauspuhteella päivittää tuo tekniikkapuoli ensikesän rientoja varten. Nytpä siihen tuli aikaa...
Näyttäisi siltä että Eeberi kyllästyi elämäänsä. Onneksi ainoastaan akun tienoo kärähti, eli tekniikka jäi täysin ehjäksi. Täytyypi samalla korjauspuhteella päivittää tuo tekniikkapuoli ensikesän rientoja varten. Nytpä siihen tuli aikaa...
Kävitkö jo näyttämässä vahinkotarkastajalla?
-saattavat alkaa ehdotella koko auton lunastamista. Moottorin ja valojen johtosarjat kulkevat juuri siitä eeberin päältä ja ne ovat todnäk vaurioituneet(työläitä vaihtaa).
Muutamia vastaavia oon nähnyt avk:lla ja yksi tommonen palanut on tullut itsekin laiteltua. Siinäkin oli palo saanut alkunsa tosta eeberin kohdilta, varsinaista syytä/vikaa en kuitenkaan löytänyt. Eberin pakoputki kyllä oli miltei tukossa ja polttokammio erittäin karstainen automaattikäytön takia, joten ehkä käynyt vaan tosi kuumana ja sytyttänyt muoveja palamaan.
Päällepäin tossa taisi näkyä ainoastaan rikkinäinen umpionlasi ja maski oli rikottu konepeltiä avattaessa.
Sulla varmaan on tarkoitus laittaa se itse kuntoon?
-saattavat alkaa ehdotella koko auton lunastamista. Moottorin ja valojen johtosarjat kulkevat juuri siitä eeberin päältä ja ne ovat todnäk vaurioituneet(työläitä vaihtaa).
Muutamia vastaavia oon nähnyt avk:lla ja yksi tommonen palanut on tullut itsekin laiteltua. Siinäkin oli palo saanut alkunsa tosta eeberin kohdilta, varsinaista syytä/vikaa en kuitenkaan löytänyt. Eberin pakoputki kyllä oli miltei tukossa ja polttokammio erittäin karstainen automaattikäytön takia, joten ehkä käynyt vaan tosi kuumana ja sytyttänyt muoveja palamaan.
Päällepäin tossa taisi näkyä ainoastaan rikkinäinen umpionlasi ja maski oli rikottu konepeltiä avattaessa.
Sulla varmaan on tarkoitus laittaa se itse kuntoon?
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Tarkastettu on. Vammat jäivät melko pieniksi, kun sain lunta tungettua melkein heti paloalueelle. ECU, Epeli + sen kello-ohjaus, Bi-xenonit ja tuhat johtoa meni liekkeihin, mutta uskoakseni jopa akku säilyi. Tuotahan ei voi antaa lunastaa kun tekniikassa ja varusteissa on autonhinta kiinni. Lisäksi kori on täysin virheetön, mikä on näille harvinaista. Tavalla tai toisella kuntoon tulee.
Epäilen itse Epelin pakoputkea, se näyttää kovasti mustuneelta, mutta vasta purku saattaa paljastaa todellisen syyn.
Itse en aio sähköjä vedellä. Toki maalaan itse tarvittavat osat kun tuo toimenkuvaani kuuluu. Työpäivät tälläerää tollasia 15 tuntisia, joten omat voimat eivät nyt riitä koko homman hoitamiseen.
Tekniikkapuolelle löytyykin paljon uutta kivaa hyllystä...
*<]:)
Epäilen itse Epelin pakoputkea, se näyttää kovasti mustuneelta, mutta vasta purku saattaa paljastaa todellisen syyn.
Itse en aio sähköjä vedellä. Toki maalaan itse tarvittavat osat kun tuo toimenkuvaani kuuluu. Työpäivät tälläerää tollasia 15 tuntisia, joten omat voimat eivät nyt riitä koko homman hoitamiseen.
Tekniikkapuolelle löytyykin paljon uutta kivaa hyllystä...
*<]:)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19.8.2005 20:45
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Ei se kestä mutta voin käydä keväällä hajottamassa sen vaikka gti päivillä.
Vähän harmittaa kun koneen kierrokset on nyt lasketty max. 4800 rpm kohdalle, joka tarkoittaa käytännössä aivan liian suurta tehojen hävittämistä. Pitäisi saada systeemi jossa ykkös- ja kakkosvaihteilla on kierroslukurajoitus. Jotain sähköisesti ohjattavaa kytkintä olen pohtinut, jos laittaisi pumpun kylkeen.
Ongelma on siis edelleen, että laatikko heittää vikatilan ja kolmosvaihteen jos rpm nousee liikaa...ja tuo paukautus kolmoselle tuhoaa helposti laatikon. Muutoin sillä on ollut mukava ajella tuolla liikenteen tukkeena :-o
See tulee olemaan mielenkiintoinen katsoa millainen aika irtoaa nelivetotekniikalla ja noin 200 hv cdi tekniikalla. Onhan siinä painoakin liikuteltavana ja vetotapa kuluttaa tehoja.
Vähän harmittaa kun koneen kierrokset on nyt lasketty max. 4800 rpm kohdalle, joka tarkoittaa käytännössä aivan liian suurta tehojen hävittämistä. Pitäisi saada systeemi jossa ykkös- ja kakkosvaihteilla on kierroslukurajoitus. Jotain sähköisesti ohjattavaa kytkintä olen pohtinut, jos laittaisi pumpun kylkeen.
Ongelma on siis edelleen, että laatikko heittää vikatilan ja kolmosvaihteen jos rpm nousee liikaa...ja tuo paukautus kolmoselle tuhoaa helposti laatikon. Muutoin sillä on ollut mukava ajella tuolla liikenteen tukkeena :-o
See tulee olemaan mielenkiintoinen katsoa millainen aika irtoaa nelivetotekniikalla ja noin 200 hv cdi tekniikalla. Onhan siinä painoakin liikuteltavana ja vetotapa kuluttaa tehoja.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Ei 200 vaan 300hv:n cdi tekniikka...
Kyllähän tuo painaa, mutta omassa todellinen ongelma tuo viivalta irtoaminen. Vahvempaa lootaa ja kytkintä olis tiedossa, mutta lukon tuo vielä tarvitsis...
No kunhan nyt saadaan auto ens viikolla käymään, niin jatketaan sit haaveiluja :) Valmiiseen pakettiin tästä on vielä pitkä matka.
Kyllähän tuo painaa, mutta omassa todellinen ongelma tuo viivalta irtoaminen. Vahvempaa lootaa ja kytkintä olis tiedossa, mutta lukon tuo vielä tarvitsis...
No kunhan nyt saadaan auto ens viikolla käymään, niin jatketaan sit haaveiluja :) Valmiiseen pakettiin tästä on vielä pitkä matka.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Vedetään sanat takaisin, slurps, se on ilmeisesti tälläinen vekotin, joka on tilauksessa:
Vito 120CDI
Koomista vehon toiminnassa on, jotta koitin tuossa aikaisemmin katsoa nettiesitteestä onko tuollaista ja ei sieltä mitään tietoa saanut irti. Voisi kauppa käyd' paremmin, jos edes ilmoittaisivat mitä on myynnissä...
Vito 120CDI
Koomista vehon toiminnassa on, jotta koitin tuossa aikaisemmin katsoa nettiesitteestä onko tuollaista ja ei sieltä mitään tietoa saanut irti. Voisi kauppa käyd' paremmin, jos edes ilmoittaisivat mitä on myynnissä...
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Kait se sitten tuollainen on, mutta pitäis olla neliveto? Tilattu kuulemma automaatilla, joka muuten sama kuin 400cdi:ssä, joten pitäis kestää.
P**kele kun oma rojekti ei nyt millään edisty. Osat tulematta edelleen, enkä viitsi niputtaa, vaikka olisi palon jäljiltä kyllä jo valmis. Uudet palikat kun vaativat joka tapauksessa taas nokan repimisen auki.
P**kele kun oma rojekti ei nyt millään edisty. Osat tulematta edelleen, enkä viitsi niputtaa, vaikka olisi palon jäljiltä kyllä jo valmis. Uudet palikat kun vaativat joka tapauksessa taas nokan repimisen auki.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Joo, onhan nuo Transportterit hieman herkkiä syttymään. Omanikin paloi muutama vuosi takaperin parkkipaikalla. Naftalämppäristä lokasuojan sisällä ilmeisesti alkoi.
http://img110.imageshack.us/img110/5140/caravelle2fz.jpg[/code]
http://img110.imageshack.us/img110/5140/caravelle2fz.jpg[/code]
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
No niin. Mopo lähtee taas käsistä. Kytkinongelmien takia projekti seisoo, joten nyt ahtoputket tehdään peilirosterista, ruma öljynlauhdutin siirretään piiloon ja jarruihin aletaan sovittaan hyllyssä majailleita Bremboja. Tää ei valmistu koskaan...
Nyt tarttis hommata 102hv:n ehjä loota jostain, niin lukkosysteemit vois vaikka edetä.
Pumppu eerolla rukattavana. Toivottavasti edes se onnistuisi.
Kun nyt sais päätettyä kumman nokan tuonne pistäisi.
Nyt tarttis hommata 102hv:n ehjä loota jostain, niin lukkosysteemit vois vaikka edetä.
Pumppu eerolla rukattavana. Toivottavasti edes se onnistuisi.
Kun nyt sais päätettyä kumman nokan tuonne pistäisi.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Olishan se hienoa jos saat pakun viivalle niin saadaan dieseleiden parilähtö, tosin mulla aika jää väkisinkin 17 sekunnin puolelle, mutta ei se häviö mikään häpeä ole.
Olikos sulla aikalappua viimevuodelta, mistä näkee noita 330 ft yms. aikoja ?
[edit: Tehoa on meinaan nyt vähemmän kuin ennen kuin laatikko hajosi viime kesänä]
Olikos sulla aikalappua viimevuodelta, mistä näkee noita 330 ft yms. aikoja ?
[edit: Tehoa on meinaan nyt vähemmän kuin ennen kuin laatikko hajosi viime kesänä]
Viimeksi muokannut veskola, 12.5.2006 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Tuolla näytti olevan tulokset:
http://www.kuplapaja.com/VWOpen_2005.php3
ET R 60ft Sp
Type II T4 16.141 1.404 2.510 138.30
jees, mennään vielä vierekkäin 60 ft kohdalla, mutta lopussa Vito hyytyy :-(
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0223.jpg
http://www.kuplapaja.com/VWOpen_2005.php3
ET R 60ft Sp
Type II T4 16.141 1.404 2.510 138.30
jees, mennään vielä vierekkäin 60 ft kohdalla, mutta lopussa Vito hyytyy :-(
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0223.jpg
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Toi viivalta irtoaminen on se suurin ongelma mielestäni. Painava etuvetoinen ilman lukkoa ei taida olla mikään ideaali 0-100kmh auto :(
Eikä taida homma yhtään helpottua :)
Ahdin ja pakoputki tehty, kiinteä vauhtis ja isompi sintteri + laatikko paikallaan. Huomenna asennetaan rukattu pumppu, uusi nokka ja uretaanipuslaiset alatukivarret (+ järetön määrä oheissälää). Uusi kiillotetusta rosterista tehty ahtoputkisto kaipaa viimeistelyä. Tälläkertaa koetetaan konehuoneeseen saada hieman lisätilaa ja siisteyttä.
Lisäksi on jotain uusia juttuja, jotka eivät tule ainakaan Kiikalassa vielä säätöihinsä. Toivottavasti auto yleensä kerkiää sinne. Varmaankin GTI-kiihdytyspäivillä jo paremmassa kuosissa.
Eikä taida homma yhtään helpottua :)
Ahdin ja pakoputki tehty, kiinteä vauhtis ja isompi sintteri + laatikko paikallaan. Huomenna asennetaan rukattu pumppu, uusi nokka ja uretaanipuslaiset alatukivarret (+ järetön määrä oheissälää). Uusi kiillotetusta rosterista tehty ahtoputkisto kaipaa viimeistelyä. Tälläkertaa koetetaan konehuoneeseen saada hieman lisätilaa ja siisteyttä.
Lisäksi on jotain uusia juttuja, jotka eivät tule ainakaan Kiikalassa vielä säätöihinsä. Toivottavasti auto yleensä kerkiää sinne. Varmaankin GTI-kiihdytyspäivillä jo paremmassa kuosissa.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Eipä näistä miksikään kiihdytyspeleiksi olekkaan, mutta kun pitää 90% ajoista tehdä pakulla, niin miksei se voisi johkiin kulkeakkin. Toisaalta parhaat kiksit saan nöyryyttämällä jonkun perhe-GTI:n ohitustilanteessa juurikin kaapilla. Eihän sellanen voi mihinkään kulkea...
Näyttää Kiikala tulevan liian nopeasti. Eilen meni neljä tuntia ylimääräistä sopimattomien osien kanssa, joten aikataulu kusee. :(
Tänään rypistetään vielä.
Näyttää Kiikala tulevan liian nopeasti. Eilen meni neljä tuntia ylimääräistä sopimattomien osien kanssa, joten aikataulu kusee. :(
Tänään rypistetään vielä.
jep, mä ajelen 100% ajoista tuolla ja käy tuolla vaimokin kaupassa mieluummin kuin pikkuautolla, on se niin näppärä peli pyöritellä ja ajaa. Työmatka-ajoa 84 km päivässä ja auto aina tyhjänä 8-)
Tuo on juuri sopivan kokoinen, jotta sinne mahtuu lasten turvaistuin, pari tanskandoggia, polkupyörä, muutamakori olutta ja muuta matkatavaraa, tarvittaessa vielä pari vierestakin omille penkeilleen. Painoa saisia vain olla vaikkapa 500 kg vähemmän, mutta toisaalta se menee sitten huteraksi se ajo, eihän kukaan halua millään suzukipakulla ajella.
Ohituksissa pitää vain olla varovainen, on tuota vastaantulevaa tutkasädettä ollut sen verta nykyään liikenteessä, kun ei saa kuulemma turvallisesti edes mennä ohi nykyään.
Niin ja kulutus on kuitenkin 7...8 litran luokkaa jos ajelee alinopeutta.
Tuo on juuri sopivan kokoinen, jotta sinne mahtuu lasten turvaistuin, pari tanskandoggia, polkupyörä, muutamakori olutta ja muuta matkatavaraa, tarvittaessa vielä pari vierestakin omille penkeilleen. Painoa saisia vain olla vaikkapa 500 kg vähemmän, mutta toisaalta se menee sitten huteraksi se ajo, eihän kukaan halua millään suzukipakulla ajella.
Ohituksissa pitää vain olla varovainen, on tuota vastaantulevaa tutkasädettä ollut sen verta nykyään liikenteessä, kun ei saa kuulemma turvallisesti edes mennä ohi nykyään.
Niin ja kulutus on kuitenkin 7...8 litran luokkaa jos ajelee alinopeutta.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Eipä tullut kuntoon ei. Ei jäänyt paljon kesken ehkä juuri sen 4-5 tuntia. Toisaalta parempi näin niin saa rauhassa pistää säätöihinsä ilman suurempia rikkomisia (toivottavasti).
Ensmäiset kiihdyttelyt siirtyivät todennäköisesti 3.6 ajettaviin GTI-kiihdytyksiin Alastaroon.
Omassa kulutus vakionokalla 6.8L/100km (80% kaupunkia, monen tankkauksen keskiarvo). Edellisellä virinokalla 11L/100km. Uskon uuden virinokan pudottavan kulutuksen tuohon seittämän tienoille takaisin.
Ensmäiset kiihdyttelyt siirtyivät todennäköisesti 3.6 ajettaviin GTI-kiihdytyksiin Alastaroon.
Omassa kulutus vakionokalla 6.8L/100km (80% kaupunkia, monen tankkauksen keskiarvo). Edellisellä virinokalla 11L/100km. Uskon uuden virinokan pudottavan kulutuksen tuohon seittämän tienoille takaisin.
Turhaa touhua, samaa pääsee vakioautolla...
- 17,162s / 130 .25 kmh
- 17.169 s / 132.0 kmh
Tuossa on historilallinen ero mitä portter ajoi viime kesänä...
Jos keksin jotain tähdellistä ilmestyn alastarolle, jollen olen loosri kotona...
Säälittävää paskaa:
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/videot/PICT0003.MOV
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/videot/PICT0006.MOV
- 17,162s / 130 .25 kmh
- 17.169 s / 132.0 kmh
Tuossa on historilallinen ero mitä portter ajoi viime kesänä...
Jos keksin jotain tähdellistä ilmestyn alastarolle, jollen olen loosri kotona...
Säälittävää paskaa:
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/videot/PICT0003.MOV
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/videot/PICT0006.MOV
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Jospa tänään jo vihdoin kävisi. Toi konehuone on kyllä himpun ahdas. Ahtoputket saatiin vihdoin sopimaan edes jotenkin. Saa nähdä paljonko on kynnenvikoja...
Sähköjohtohelvetti on vielä edessä. Paikallinen autosähköliike korvasi kaikki palaneet johdot punaisilla piuhoilla. Melko ihana selvitettävä.
Ja sit äkkiä säätöihin. Karala varmaan jo odottaa pääsevänsä lakaisemaan noet taas kerran lattialta :D
Sähköjohtohelvetti on vielä edessä. Paikallinen autosähköliike korvasi kaikki palaneet johdot punaisilla piuhoilla. Melko ihana selvitettävä.
Ja sit äkkiä säätöihin. Karala varmaan jo odottaa pääsevänsä lakaisemaan noet taas kerran lattialta :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa