Ruuvi ahdin + vw:n 2.0 moottori??
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Ruuvi ahdin + vw:n 2.0 moottori??
Onkos kellään tietoa mitä joutuu tekeen jos pienen ahtimen iskee koneeseen?? sillä saa parhaillaan 0.8 bar. Tavoitteena vain pieni tehon lisäys näin alkuun.
vwvortexissa noista on ollut juttuja searchilla vaan .
edit
tuolla tossa mosasta vähän kaikenlaista
http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=28
edit
tuolla tossa mosasta vähän kaikenlaista
http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=28
-
- -
Kokeile. Siinähän ei häviä mitään: jos kestää niin kestää ja jos hajoaa niin uusiks se olis pitäny tehä kuitenkin. :)
Propsit siitä jos viittit alkaa asian kanssa puuhaamaan. Itellä on ollu mielessä remmiahtimen väsäily 2.0 8V moottoriin mutta toistaiseksi on pysynyt ajatustasolla. Ehkä parempi niin... Asiaa miettiessäni olin enempi huolissani poltoaineen syötöstä kuin kansipaffin kestosta....
0,8 on mun mielestä vakiokamoilla aika paljon. Joku puoli baariakin varmasti riehaannuttaa tollasen 10:1 puristeisen moottorin iha veikeesti :) Kaikki yli alipaineen on plussaa...?
Propsit siitä jos viittit alkaa asian kanssa puuhaamaan. Itellä on ollu mielessä remmiahtimen väsäily 2.0 8V moottoriin mutta toistaiseksi on pysynyt ajatustasolla. Ehkä parempi niin... Asiaa miettiessäni olin enempi huolissani poltoaineen syötöstä kuin kansipaffin kestosta....
0,8 on mun mielestä vakiokamoilla aika paljon. Joku puoli baariakin varmasti riehaannuttaa tollasen 10:1 puristeisen moottorin iha veikeesti :) Kaikki yli alipaineen on plussaa...?
Sanosinpa näin maallikkona, että jos on puristusta pannussa kovasti, niin hommaa ainakin kunnon moottorinohjaus. Tuo 0.8bar kuulostaa vakiokamoille paljolta, mutta onhan nykyaikaisissa turbomoteissakin suht kovat puristukset.
Onkos toi sun vw 2.0 moottori 8v vai 16v? Paljonko siinä on puristukset?
Eikös se ois sama purkaa koko moottori, ja vaihtaa tilalle kestävämpää mäntää et kankea? Kuin myös uudet laakerit ja kaikki tiivisteet. Tulispahan kerralla hyvä, niin jäis yheltä vitutukselta pois. Ei tartteis välttämättä morottaa männille ja vääntyneille kangille.
Nooh, kuunnellaan neroja. Vitut mä mistään mitään tiedä.
Onkos toi sun vw 2.0 moottori 8v vai 16v? Paljonko siinä on puristukset?
Eikös se ois sama purkaa koko moottori, ja vaihtaa tilalle kestävämpää mäntää et kankea? Kuin myös uudet laakerit ja kaikki tiivisteet. Tulispahan kerralla hyvä, niin jäis yheltä vitutukselta pois. Ei tartteis välttämättä morottaa männille ja vääntyneille kangille.
Nooh, kuunnellaan neroja. Vitut mä mistään mitään tiedä.
-
- -
Ajattelin jotain 0.4 baarii... se vois olla jotain pientä lisää.. mitenkähän jos laittaa lastun niin riittäisikö? auto on 8v en nyt tällä istumalla osaa sitä puristusta sanoo. Toisaalta sen vois tehdä niin että aina kun jostain porsii niin vahvempaa tilalle, mutta itse uskon että moottori tulee kestämään tiivisteen vaihdolla.... mutta se polttoaine voipi olla ongelma.. eikös kukaan tiedä?
Joku vaparin lastu ei ymmärrä ahtamisesta sen enempää kuin vakio ohjelma.
Olitko aikeissa ostaa joku bolt on -tyylinen kitti vai tehä kaikki ite? Eikös valmiissa sarjoissa tule tarvittavat hilut,kilut ja todistukset mukana? Ite jos tekee niin se on tietysti kokeilua ja puuhastelua ja ennenkaikkea lienee viisainta teetättää moottorikohtainen ohjelma (esim. Karala) tai hommata pc ohjelmoitava ruisku. Ja varmaan tiesitkin sen laillisuus/laittomuus asian omatekeleissä joten ei siitä sen enempää.
Missään tapauksessa se ei tule olemaan edullista. Mutta varmasti mielenkiintoista :)
Ellet jo ole tehnyt, niin mitä jos aloittaisit asian selvittelemällä nykyisen koneen tiedot, siihen saatavilla olevat valmiit sarjat ja sitten niitä hand-made juttuja?
Olitko aikeissa ostaa joku bolt on -tyylinen kitti vai tehä kaikki ite? Eikös valmiissa sarjoissa tule tarvittavat hilut,kilut ja todistukset mukana? Ite jos tekee niin se on tietysti kokeilua ja puuhastelua ja ennenkaikkea lienee viisainta teetättää moottorikohtainen ohjelma (esim. Karala) tai hommata pc ohjelmoitava ruisku. Ja varmaan tiesitkin sen laillisuus/laittomuus asian omatekeleissä joten ei siitä sen enempää.
Missään tapauksessa se ei tule olemaan edullista. Mutta varmasti mielenkiintoista :)
Ellet jo ole tehnyt, niin mitä jos aloittaisit asian selvittelemällä nykyisen koneen tiedot, siihen saatavilla olevat valmiit sarjat ja sitten niitä hand-made juttuja?
-
- -
Helvata sehän loppuu mielenkiinto jos menee ja ostaa valmiin sarjan...pitäää olla vähä jännitystä.. ohjelmoitava boxi on kyllä asia minkä tulen hommaamaan jos nyt päätän aloittaa ton ahdin tahdin projektin.. tässä on nyt kaikkea pientä säätöö meneillään että nyt siihen ei ole aikaa.. mut eikös se ole niin että laittaa sen turbon,kokeilee jos hajoaa niin sitte tietää että eihän se perkule kestäny. :-) Mutta Hyvää joulua kaikille tasapuolisesti.
-
- -
-
- -
Olisikos kenelläkään tietoa että mistä vois sellasen täydellisen turbosarjan saada..? kun mitiskelin just että mikä se nyt olis järkevin, toisaalta jos ite tekis kaikki osat niin se olis sit sellanen kun haluu... mutta vois hieman helpottaa toi valmis paketti. Aikataulu on vain niin kiireinen että ei vois kauaa sitä sit kuiteskaan laittaa...
-
- -
-
- -
-
- -
Topicia lainaksi: Löytyykö heppuja joilla on asennettuna tuollaisia bolt-on remmiahtimia? V6 24v etenkin kiinnostaisi. Ilmoittele privaa, kiitos.
Ja topiciin: Olen seurannut paria kamun projektia, jossa vapari on turbotettu ja huomannut että jos oikeesti ahtaa meinaa niin vakiohiluja jää hyllyyn (rikkinäisinä) yllättävän helposti.
Kaippa toi 1.8t on hyvä, mutta saa siihenkin rahaa ja osaamista laittaa ennenkuin liikkuu, mutta varmasti helpompi swappi kuin ottaa 2.0 kasitappisesta samat ilot irti, paljon joutuu osia vaihtamaan (bensan paineet, suuttimet, puristukset, putki, jne.) Itse en ole tehnyt vastaavaa, joten nämä vedin hatusta. Paremmat korjaa.
Ja kasipyttysestä beetlen keulilla kelpaa kuvat mullekin:)
Ja topiciin: Olen seurannut paria kamun projektia, jossa vapari on turbotettu ja huomannut että jos oikeesti ahtaa meinaa niin vakiohiluja jää hyllyyn (rikkinäisinä) yllättävän helposti.
Kaippa toi 1.8t on hyvä, mutta saa siihenkin rahaa ja osaamista laittaa ennenkuin liikkuu, mutta varmasti helpompi swappi kuin ottaa 2.0 kasitappisesta samat ilot irti, paljon joutuu osia vaihtamaan (bensan paineet, suuttimet, puristukset, putki, jne.) Itse en ole tehnyt vastaavaa, joten nämä vedin hatusta. Paremmat korjaa.
Ja kasipyttysestä beetlen keulilla kelpaa kuvat mullekin:)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”