Ruuvi ahdin + vw:n 2.0 moottori??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

Ruuvi ahdin + vw:n 2.0 moottori??

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 22.12.2005 19:22

Onkos kellään tietoa mitä joutuu tekeen jos pienen ahtimen iskee koneeseen?? sillä saa parhaillaan 0.8 bar. Tavoitteena vain pieni tehon lisäys näin alkuun.

Sumppi
-
Viestit: 53
Liittynyt: 15.12.2003 16:37

ViestiKirjoittaja Sumppi » 22.12.2005 20:12

Joo se on vähän sillai että saat koko koneen tehdä uudestaan jos meinaat saada toimivan ja kestävän siitä eli tulee aika kallista...

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 22.12.2005 20:56

vwvortexissa noista on ollut juttuja searchilla vaan .

edit
tuolla tossa mosasta vähän kaikenlaista
http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=28

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 22.12.2005 23:12

Hmm.. tiedän kuiteski sen että ei sille moottorille tarvi paljoo tehdä että kestää... järjen kun päässä pitää, kaiken saa rikko jos haluu.... mut lähinnä ajatus oli että mitenkähän tuon kannentiivisteen kans?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 23.12.2005 0:06

Kokeile. Siinähän ei häviä mitään: jos kestää niin kestää ja jos hajoaa niin uusiks se olis pitäny tehä kuitenkin. :)
Propsit siitä jos viittit alkaa asian kanssa puuhaamaan. Itellä on ollu mielessä remmiahtimen väsäily 2.0 8V moottoriin mutta toistaiseksi on pysynyt ajatustasolla. Ehkä parempi niin... Asiaa miettiessäni olin enempi huolissani poltoaineen syötöstä kuin kansipaffin kestosta....
0,8 on mun mielestä vakiokamoilla aika paljon. Joku puoli baariakin varmasti riehaannuttaa tollasen 10:1 puristeisen moottorin iha veikeesti :) Kaikki yli alipaineen on plussaa...?

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 23.12.2005 0:16

Sanosinpa näin maallikkona, että jos on puristusta pannussa kovasti, niin hommaa ainakin kunnon moottorinohjaus. Tuo 0.8bar kuulostaa vakiokamoille paljolta, mutta onhan nykyaikaisissa turbomoteissakin suht kovat puristukset.

Onkos toi sun vw 2.0 moottori 8v vai 16v? Paljonko siinä on puristukset?
Eikös se ois sama purkaa koko moottori, ja vaihtaa tilalle kestävämpää mäntää et kankea? Kuin myös uudet laakerit ja kaikki tiivisteet. Tulispahan kerralla hyvä, niin jäis yheltä vitutukselta pois. Ei tartteis välttämättä morottaa männille ja vääntyneille kangille.

Nooh, kuunnellaan neroja. Vitut mä mistään mitään tiedä.

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 23.12.2005 22:17

Ajattelin jotain 0.4 baarii... se vois olla jotain pientä lisää.. mitenkähän jos laittaa lastun niin riittäisikö? auto on 8v en nyt tällä istumalla osaa sitä puristusta sanoo. Toisaalta sen vois tehdä niin että aina kun jostain porsii niin vahvempaa tilalle, mutta itse uskon että moottori tulee kestämään tiivisteen vaihdolla.... mutta se polttoaine voipi olla ongelma.. eikös kukaan tiedä?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 23.12.2005 22:44

Joku vaparin lastu ei ymmärrä ahtamisesta sen enempää kuin vakio ohjelma.
Olitko aikeissa ostaa joku bolt on -tyylinen kitti vai tehä kaikki ite? Eikös valmiissa sarjoissa tule tarvittavat hilut,kilut ja todistukset mukana? Ite jos tekee niin se on tietysti kokeilua ja puuhastelua ja ennenkaikkea lienee viisainta teetättää moottorikohtainen ohjelma (esim. Karala) tai hommata pc ohjelmoitava ruisku. Ja varmaan tiesitkin sen laillisuus/laittomuus asian omatekeleissä joten ei siitä sen enempää.
Missään tapauksessa se ei tule olemaan edullista. Mutta varmasti mielenkiintoista :)
Ellet jo ole tehnyt, niin mitä jos aloittaisit asian selvittelemällä nykyisen koneen tiedot, siihen saatavilla olevat valmiit sarjat ja sitten niitä hand-made juttuja?

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 24.12.2005 12:40

Helvata sehän loppuu mielenkiinto jos menee ja ostaa valmiin sarjan...pitäää olla vähä jännitystä.. ohjelmoitava boxi on kyllä asia minkä tulen hommaamaan jos nyt päätän aloittaa ton ahdin tahdin projektin.. tässä on nyt kaikkea pientä säätöö meneillään että nyt siihen ei ole aikaa.. mut eikös se ole niin että laittaa sen turbon,kokeilee jos hajoaa niin sitte tietää että eihän se perkule kestäny. :-) Mutta Hyvää joulua kaikille tasapuolisesti.

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 25.12.2005 11:19

Niin ja eikös ne lakipykälät ole rikottaviksi?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 25.12.2005 13:09

No voi olla, mutta silloin ei kannattaisi siitä lähteä kylille huutelemaan.

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 29.12.2005 9:28

Olisikos kenelläkään tietoa että mistä vois sellasen täydellisen turbosarjan saada..? kun mitiskelin just että mikä se nyt olis järkevin, toisaalta jos ite tekis kaikki osat niin se olis sit sellanen kun haluu... mutta vois hieman helpottaa toi valmis paketti. Aikataulu on vain niin kiireinen että ei vois kauaa sitä sit kuiteskaan laittaa...

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 29.12.2005 16:14

Jos aikataulu on kerran kiireinen niin kannattaa varmaan jättää vapariks ja pitää se konepelti kiinni seuraavassa näyttelyssä. Hosumalla ei saa kun koneen paskaks ja hutaistun näköisen lopputuloksen.

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 29.12.2005 16:48

Kiireinen... suhteellinen käsite... jos olis valmis sarja niin ei menis aikaaniiden osien tekemiseen...

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 29.12.2005 16:51

Valmis sarja löytyy turbo-new beetlen nokkapellin alta ;)

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 29.12.2005 22:02

Tässävaiheessa projektia on turha edes suunnitella uutta 1.8.... ja toisekseen kuka nyt puolimoottorilla haluu ajella.. niitä on kaikilla..siis 1.8t mut kellä 2.0t ?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 29.12.2005 22:10

No sitten on suunnattava katseet tuonne isompien audien suuntaan, jos ei puolimoottori riitä. Sieltä löytyy kaseja ja vaikka kakstoistasia jos ei mikään riitä.

Jos tekniikan vaihto on liian iso operaatio niin eiköhän kannattaisi samantien unohtaa se nykyisen tekniikan ahtaminen.

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 29.12.2005 22:28

Luulen että se tekniikan vaihto tuola meidän tallilla on pieni homma... sehän olis haaste laittaa se kasi tuonne beetleen... :-) se olis mun mieleen projekti... edes vähä haastetta..

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 29.12.2005 22:31

No kun kerran noin heleppoa on niin mikäs ongelma tuossa ahtamisessa sitten on?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 29.12.2005 23:13

No kun teet tuon haasteettoman TFSI swapin ni pistä ihmeessä tarinaa projektiosastolle

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 29.12.2005 23:20

Voe mahoton, menee tekniikat paikoilleen yhtä helposti kuin soppamateriaalit hengitysteihin.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 29.12.2005 23:29

No kai ne nyt karuimmillakin kavereilla menee (soppavärkit siis hengityselimiin) ku ensin puhutaan ruuviahtimesta ja siitä sitten sujuvasti höpötelläänkin turbon asentamisesta ja seuraavaksi pellin(kuidun?) alle sujahtaa veekasi iha ettei mittää. Jestas sentään! No kehitys kehittyy ja mie en...

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 30.12.2005 8:57

Juu..kuvia tulee... :-)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 30.12.2005 17:55

Jännä homma, että tuollaisesta puolimoottorista on Suomessakin jo otettu +400kW... Ja luojan kiitos sitä pirssiä ei oo pilattu minkään näkösillä lasikuitu/spinneri hässäköillä. Vetovehkeet erikseen...

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 30.12.2005 19:50

Dona.... ota herne pois nenästä..

immi
-
Viestit: 62
Liittynyt: 23.1.2005 17:19

ViestiKirjoittaja immi » 30.12.2005 22:06

Topicia lainaksi: Löytyykö heppuja joilla on asennettuna tuollaisia bolt-on remmiahtimia? V6 24v etenkin kiinnostaisi. Ilmoittele privaa, kiitos.

Ja topiciin: Olen seurannut paria kamun projektia, jossa vapari on turbotettu ja huomannut että jos oikeesti ahtaa meinaa niin vakiohiluja jää hyllyyn (rikkinäisinä) yllättävän helposti.

Kaippa toi 1.8t on hyvä, mutta saa siihenkin rahaa ja osaamista laittaa ennenkuin liikkuu, mutta varmasti helpompi swappi kuin ottaa 2.0 kasitappisesta samat ilot irti, paljon joutuu osia vaihtamaan (bensan paineet, suuttimet, puristukset, putki, jne.) Itse en ole tehnyt vastaavaa, joten nämä vedin hatusta. Paremmat korjaa.

Ja kasipyttysestä beetlen keulilla kelpaa kuvat mullekin:)

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 31.12.2005 12:11

Teehän kuppelista aito vekotin ja kone takaloosteriin. Sama sen jälkeen millainen starttimoottori siellä on.

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 31.12.2005 13:40

http://www.gmpperformance.com/index.cfm ... &PID=77611

siitä valmis pumppusarja 2-litraseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 10 vierailijaa