Eli öljyä tulee ja runsaasti. Kävin säädättämässä auton alkuviikosta ja Karalalle jäi muistoksi käynnistä desin verran öljyä lattialle. Epäilen, että on ottanu kone vähän normaalia enemmän lämpöä säädön aikana ja joku tiiviste ruvennu vuotamaan. Vuoto vaikuttais tulevan jostain sieltä öljynpaine/-lämpö antureitten "kaulan" läheisyydestä, mutta tarkemmin on mahoton sanoo, kun sitä öljyä on joka paikassa. Viime talvena vaihoin toisen niistä antureista vuodon takia, mutta nyt vuoto ei näytä tulevan antureista, vaan jostain niitten alta(?). Öljy tippuu maahan kytkinkotelon alapäästä, mutta kampiakselin stefaa en epäile, koska öljyä on eniten moottorin etupuolella.
Jos jollain ois samanlaisia kokemuksia, tai edes hyviä arvauksia, niin säästäis ees vähän aikaa auton alla. :/
2.0 16v:n öljyvuoto
Valvoja: ffp jäsenet
Sen verran sain tutkittua tänään, että se etummainen anturi tihkuu jonkun verran, mutta ei noin paljoa mitä pohjasta tipottelee. Öljyä tippuu maahan ainakin 3 eri kohdasta, joten siinähän sitä riittää ihmettelemistä :)
Öljypohja on nyt tarkemman tarkastelun jälkeen vahvin ehdokas tohon runsaimpaan tipotteluun, toinen vaihtoehto ois se kampiakselin stefa, mut sitä en uskalla ees ajatella.
Onneks toi se alkaa tipottelemaan vasta kun kone on kuuma, joten perus ajot suoriutuu tolleenki.
Öljypohja on nyt tarkemman tarkastelun jälkeen vahvin ehdokas tohon runsaimpaan tipotteluun, toinen vaihtoehto ois se kampiakselin stefa, mut sitä en uskalla ees ajatella.
Onneks toi se alkaa tipottelemaan vasta kun kone on kuuma, joten perus ajot suoriutuu tolleenki.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa