Audi 80 1.8 S, kaasari vai ruisku?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

Audi 80 1.8 S, kaasari vai ruisku?

ViestiKirjoittaja Harry » 21.12.2005 15:03

Onko 80 S kaasuttimella vai ruiskulla, vai onko autoja varustettu kummallakin? Ja jos kaasarilla, niin onko siinä tää Pierupurkki 2E2:nen mikä tunnetusti toimii helvetin hyvin? Entäpä käytetyn 80:n ostovinkkejä vm. 88-91...?

Jims1
-
Viestit: 31
Liittynyt: 30.6.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Jims1 » 21.12.2005 16:04

Nopeasti sanottuna S-mallit on kaasarilla ja E-mallit on ruiskuja.
korjatkaa jos olen väärässä.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 21.12.2005 19:34

Yleensä moottorit kestävät paapalta-isälle-pojalle-pojanpojalle... , ruostetta saa etsiä kissojen ja koirien kanssa, kun sitä ei löydy. Huonoja puolia on yleensä alustan lopussa oleminen puslat jne. Ja Mieluusti kannattaisi kattella Quattro ja tyyppimerkinnältä 90, eli 5zyl koneella.
Viimeksi muokannut J-M Koopikka, 21.12.2005 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.12.2005 20:10

onko siinä tää Pierupurkki 2E2:nen mikä tunnetusti toimii helvetin hyvin?
Vaikka olisikin, niin kyllähän niistäkin iso osa toimii ihan hyvin. Niitä on vaan maailmalla niin pirusti, että viallisiakin yksilöitä piisaa.

kumikaksonen
-
Viestit: 148
Liittynyt: 6.10.2003 19:54

ViestiKirjoittaja kumikaksonen » 21.12.2005 21:44

Kolmisen vuotta 1.8 ässän omistaneena pystyn antamaan ainoastaan positiivisia kommentteja audista. Se huono puoli on, että nyt kun on autokuume uudempaan audiin, niin tiedän jo valmiiksi että tuosta omasta 460000km ajetusta, ulkoapäin rumasta yksilöstä ei saa mitään vaihdossa. Ja vaikka saiskin niin on varmasti kiven ja kannon alla saada yhtä luotettava ja "helppo" auto tilalle maksamatta maltaita.

Tuossa omassani (-87) on muistaakseni Keihin-merkkinen kaasari käsi-imulla. Ei mitään ongelmia jos ei kaasarin "kumijalan" vaihtoa sellaiseksi lasketa. Kulutus 7-8 litraa sataselle sekalaisessa ajossa on aika vakio.
Pienistä "tyyppivioista" kokemuksia tuossa on nopeusmittarin jumiminen yli 15 asteen pakkasilla (herää henkiin, kun antaa luunapin mittaristolle:)), lasinpyyhkimien laiskuus kun on ollut pitkään käyttämättöminä (saattaa kestää minuuttitolkulla se ensimmäinen pyyhkäisy) ja sellaista pientä. Todella lämmin talviauto joka ajettavuudeltaan ja sisämelultaan omasta mielestäni uudempienkin autojen veroinen. Ajan esimerkiksi paljon mielummin tällä kuin vm -00 olevalla Pololla joka myös perhepiiristä löytyy. Joko riitti kehut? :)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 21.12.2005 23:34

Hyvin samoja fiiliksiä kuin yllä. Olen nyt neljän vuoden aikana ajanu omalla 1.8S:llä noin 100tkm. S on kaasarilla (Keihin) ja E ruiskulla.(K-jet)

Normaalia kulutusosien vaihtoa lukuunottamatta ei ole mitään erikoista mennyt rikki. Varaosat ovat ehkä hieman kalliimmat mitä esim. Golf II. Mutta, onhan niiden hankintahinta uutenakin ollut aivan eri.

Ajettavuus on hyvä, kunhan alusta puslat yms sellaset vaihtaa, ja ohjaustehostin on lähes pakollinen. Ohjaus ilman sitä ei ole erityisen raskas, vaan se on todella hidas. Kaiken kaikkiaan todella hyvä matkaauto, maantiellä elementissään.

Sinkitty kori on todella iso plussa, ei ole ruostetta. Kun parkkiksella katsoo muita samanikäisiä autoja, ne on ihan ruostepilkkua täynnä. Tietysti hoidollakin on tuossakin asiassa merkitystä.

Suurta kilometri määrää ei kannata pelästyä, kunhan vaan katsoo että se on kunnossa. Näille sellanen yli 300tkm on ihan normaalia ;)

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 22.12.2005 23:41

Juu yhdyn edellisiin..Etin viime keväänä autoa ja oli tarkoitus laittaa A4:nen, pääsin kuitenkin opiskelemaan ja oli pakko laittaa halpa lintta mikä kestäs muutaman vuoden..Kattelin riisikuppeja ym.vokkipannuja kun kaveri sai ylipuhuttua et osta tuollainen perus kaasari 80 nii ei tartte ruosteiden ym. kanssa kikkailla..Löysin vieläpä merkkiliikkeestä sellaisen ja täydellisellä huoltohistorialla, kilometrejä oli 350tkm,hinta edullinen ja kori loisto kunnossa, vm.87..Ei voi muuta sanoo kun et hyvä on auto ollut, maantiellä elementissään ja 1.8S kone riittää vallan hyvin meikäläiselle, ei sillä jalkoihin jää...Ikäisekseen tosi hiljainen (ainakin G2:sen jälkeen) ja muutenkin sellainen ajaton korimalli, mukavan pyöree verrattuna muihin samanikäisiin..Moni on arvellut auton iäksi vähintään vm.93-95.

Jostain autolehdest luin et tuo V.A.G:n 1.6-1.8 kone on yks kestävimmistä, tottakai senkin rääkillä paskaks saa mut näin yleisesti ottaen..Paljon on tälläkin ajettu mut ei ainakaan koneen osalta nuo kilometrit viel oo tuntunu missään, normaaleja kuluvia osia olen vain vaihtanut mitkä nyt on ihan normaaleja nuilla kilometreillä..Mut pääasia et kone itessään toimii!

Tuota 1.8S mallia on myös myös saatavana ruiskulla..Ainakin niin minulle on täällä palstalla kerrottu!! =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa