1.8 GTI-16v viritys
Valvoja: ffp jäsenet
1.8 GTI-16v viritys
Niin, millä olisi järkevintä piristää kyseisen mallin moottoria joa sellaiseen alkaa? Auto on -89 16v GTI ja KR-koneinen?
-
- -
- Viestit: 607
- Liittynyt: 23.7.2003 22:32
Onhan niitä useitakin tapoja, millä autosi saat rivakammaksi... Turbotus, teet tuosta vaparin, ruiskulla, kaasareilla... etc.
Itse sinun housuissasi ainakin lähtisin projektia rakentamaan, kannesta: pikkusen kanttia lisää, nokkaa ja kanavien siistiminen/ isontaminen(elikkä viet moottorin asiantuntevaan moottoripajaan ja kerrot mikä on sinun budjetti ja minkälaisen moottorin siitä haluat ja mihin käyttötarkoitukseen moottori menee, niin siellä kerrotaan mitä moottorille on tehtävissä antamallasi budjetilla..)
Näitä moottori velhoja Suomessa on useita esim. SpecialMotors, Esatech, TuningWorld, ST Motors...(mikäli haluat, niin tiedän todella edullisen pikkupajan joka tekee myös 10v kokemuksella kilpamoottoreita, numeron saat yv:llä) Mitään älyttömän viritettyä moottoria ei vaparina kannata tehdä, koska käyttötunnit ovat mitättömiä ja ajettavuus siviili liikenteessä ongelmallista(toimii ylhäällä)...
Itselläni on g2 rallipeli(r.F) ja tietysti vapaasti hengittävä, niin tehoa mitattiin juuri 210hv(vääntöä 220Nm), mutta tarkoitus olisi tehdä muutama muutos, jolloin tehoa pitäisi tulla 220-230hv, joten kyllähän vapaasti hengittävästä "pikku" moottoristakin tehoa saa....
Itse sinun housuissasi ainakin lähtisin projektia rakentamaan, kannesta: pikkusen kanttia lisää, nokkaa ja kanavien siistiminen/ isontaminen(elikkä viet moottorin asiantuntevaan moottoripajaan ja kerrot mikä on sinun budjetti ja minkälaisen moottorin siitä haluat ja mihin käyttötarkoitukseen moottori menee, niin siellä kerrotaan mitä moottorille on tehtävissä antamallasi budjetilla..)
Näitä moottori velhoja Suomessa on useita esim. SpecialMotors, Esatech, TuningWorld, ST Motors...(mikäli haluat, niin tiedän todella edullisen pikkupajan joka tekee myös 10v kokemuksella kilpamoottoreita, numeron saat yv:llä) Mitään älyttömän viritettyä moottoria ei vaparina kannata tehdä, koska käyttötunnit ovat mitättömiä ja ajettavuus siviili liikenteessä ongelmallista(toimii ylhäällä)...
Itselläni on g2 rallipeli(r.F) ja tietysti vapaasti hengittävä, niin tehoa mitattiin juuri 210hv(vääntöä 220Nm), mutta tarkoitus olisi tehdä muutama muutos, jolloin tehoa pitäisi tulla 220-230hv, joten kyllähän vapaasti hengittävästä "pikku" moottoristakin tehoa saa....
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa