Golf mk1 Cabriolet -84 kunnostusta

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

Golf mk1 Cabriolet -84 kunnostusta

ViestiKirjoittaja Jusux » 3.11.2005 20:22

No niin, nyt kai vois sanoa että projekti on aloitettu:

85vm cäbi 1.6 GL
auto jätti ensimmäisen kerran tielle jo ostomatkalla, mutta kun hinta oli kohdallaan, ei se ole haitannu ostajaa :)

auto on tuotu saksasta, 118tm mittarissa, mitä lie sitten oikeasti :) ruostetta ei ole, mutta maalipinnassa on pieniä lommoja ja yksi pitkä naarmu

Tästä aloitettiin:

Kuva

Tässä vaiheessa nyt:
Kuva

vanteiksi maks 15" tyyliin sopivat bbs rm tai ats cup yms..
alusta mahdollisimman matalaksi
maalipinta uusiksi talven aikana, uudet takavalot
uudet etupenkit etsinnässä, päällystetään kaikki sitten samalla materiaalilla.
muuten säilytetään alkuperäinen ulkonäkö

Samaan aikaan pitäisi laitella Seat Leon -01 20vt hieman siistimpään ulkoasuun:

Kuva

Kuvassa on juuri asennettu R:n puskuri, helmat odottavat maalattuna eteisessä kiinnitystä.
Säädettävää alustaa, isommat vanteet ja hieman lisätehoa, downpipen ja lastun muodossa tulossa kun projektikassaa saa lihotettua :)
isompi coolerikin löytyy, mutta taitaa cäbi viedä sen verran rahaa, että ei saa turboa ostettua coolerin seuraksi :)
Viimeksi muokannut Jusux, 11.10.2006 11:31. Yhteensä muokattu 9 kertaa.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 4.11.2005 21:57

sataako kuvassa vettä? Voi olla sisusta märkänä :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.11.2005 9:31

Nätit pölykapselit golffissa, sopii tyyliin 8-|

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 6.11.2005 15:05

nettiauton kuvassa golfi on vielä vanhan omistajan hallussa
voin lukkari lahjoittaa nuo pölärit jos ne on niin mieleen :D

kannen vaihto jäi tekemättä kun vesikanava olikin eri kohdassa, arvatenkin se huomattiin vasta kun kansi oli menossa paikalleen :(

edit; golfin kuva on vissiin scannattu ja raidat johtuu siitä, ei sateesta.

Täytyy nyt viikolla käydä katsastuskonttorilla kyselemässä saako kr mallin konetta mitenkään leimattua, sillä niitä olisi nyt tarjolla

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 6.11.2005 23:02

KR:ää ei, mutta sen mopomman 16veen saa...olikos se nyt PL..?
Tai sitten KR:stä pitää jollain ilveellä kuristaa vähän päälle neljä hevosta pois...

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 6.11.2005 23:34

Mie panisin katsastukseen PL:n kannen nokkineen. Jälkeenpäinhän nokat saa laillisesti vaihtaa.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 7.11.2005 0:27

Taitaa näistä projekteista tulla pitkiä. Mielenkiinnolla odotan valmistuuko edes toinen näistä kesäksi :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.11.2005 12:41

Ei pölykapselilahjoituksia, kiitos.
Déjà vu: kun itse ostin cabrioni helmikuussa -94, siinäkin oli siistien orkkisvanteitten päällä halvat pölärit, jotka lähtivät autosta samana päivänä.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 7.11.2005 14:01

PL meneen leimasta läpi kuin vaihdat jarrut ja alustan vastaamaan GTI mallia. Ja eihän tuo PL mikää mopo ole 136hp/179Nm vain pelkällä pakoputki virityksellä.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 7.11.2005 14:45

ykkösmuru odottelee nyt kyytiä maalle, jossa kone tippuu pois.
tilalle etsitään nyt PL pannua, ettei tarvitse katsastusmiestä huijata :)

tarkoitus maalata konehuone itse ja sitten viedä auto muuten oikean maalarin käsittelyyn
auto on saanut saksassa huonon maalauksen joka nyt hilseilee irti (epäilen että huonosti hiottu)
mietinkin kannattaisiko koko auto vetää pelti pinnalle itse, vai ainoastaan lasien reunat joista maali lohkeilee
pieniä lommoja on kyljissä, sekä kuskin ovessa varas on saanu lukon ympäristön vinoksi... :/

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 15.11.2005 17:26

No niin, nyt on pihaan hankittu -89vm 1.8 Gti 8v golffi,
penkkejä etsin ja sitten penkkien hinnalla sai koko auton, niin se saa nyt luovuttaa myös koneensa golffiin.
Mitenkäs kytkimen ja vaihdelaatikon kanssa kannattaisi tehdä?
Avossa on jo nyt 5v laatikko ja eikös mk1 laatikon kannake ole eri paikassa?
Onko kytkimen boorit samanlaiset?
Miten pakosarja ja lähtö istuu ykköseen?
Muitakin vinkkejä otetaan vastaan :)

ja tyylisuuntana tämä:
http://www.vwgolfmk1.org.uk/modules/cop ... 020098.JPG

Edit; itse itsellenivastaten: http://ffp-motorsport.com/tuning/16vswap.php osa tarvittavasta tiedosta olikin jo tuolla

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.11.2005 17:45

Mulla oli jetassa ykköskoppasen Gti kone ja jetan oma laatikko sekä vauhtipyörä ja paineasetelma. Pakosarja kävi itellä ihan suoraan, mutta paineasetelma kun on ykkösessä ja kakkosessa eri päin ni joutu asetelmaan tekee yhden reijän lisää kampuran kiinnityskohtaan.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 30.11.2005 21:54

trojekti vierähtää kohta käyntiin kaikkien hämmästykseksi :)
hieman tallin hankinta on mennyt hankalaksi, kun pari meni aivan nenän alta kun mietin otanko ja nyt taitaa sitten joutua maksamaan kovaa vuokraa kun ei enää jaksa tallia etsiä.
kromipuskurit ja peilit tuli jo hommattua... takapuskurin tilalle tosin etsitään vielä täysin virheetöntä, joten jos sellainen joltain löytyy niin pm
tarkoituksena on nyt purkaa ensin tuo mk2 palasiksi... kuvia tulee kun saadaan auto talliin :)

Saha
-
Viestit: 244
Liittynyt: 23.7.2003 12:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saha » 1.12.2005 15:29

toivottavasti talli löytyy. rojekti kuulostaa kyl mielenkiintoselta. muistaha laitella kuvia et miten etenee.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 10.12.2005 17:07

Talli on vuokrattu ja autotkin saatu jo sinne vietyä
Työn alla on nyt tuo gti, josta keula purettu ja koneen irroitus/ johtojen merkkaaminen alkaa huomenna
osiakin tuli taas tilattua:

-kirkkaat etuvilkun lasit
-punakirkkaat crystal takavalot
-kirkasoptiikka ajovalot

kuvia ehkä huomenna :)

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 14.12.2005 21:58

Miten mä olin kattovinani että olis takakannaketta, pakoputkea, vetaria ja vaihdevivustoa vaille kone irti kakkiksesta 8) joten näyttää pahasti siltä että tammikuussa voisi olla ykkösen vuoro.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 18.12.2005 20:46

http://photobucket.com/albums/a302/jusu ... nuirti.jpg
Siinähän se lepää, nyt sitten pääsee ykkösen kimppuun jos tammikuun lopulla saisi sen maalarille
Väriksi tulee musta, mutta metallinhohto vai tavallinen on vielä päättämättä, ehdotuksia?

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 18.12.2005 21:31

Metallinhohto vaan ja kohtuu ripaus kromia niin se on siinä.Mukava että näitä cabrioitakin nyt innostuttu rakentamaan :)

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 19.12.2005 22:09

nyt on sitten kyselty konttorilta mitä tarvitsee laittaa että saa leiman, alustava parin konttorin kyselyn tulos:
vakaajat, jarrut, vaihdelaatikko jos välitykset on erilaiset, sekä mahdollisesti iskunvaimentimet.

mietin vaan että mk1 avoissa ei ole ollut levyjä takana, joten mikähän tässä nyt sitten on vertailuautona, mk1 gti avo? vai mk2 gti 8v ?
ymmärtääkseni se menee moottorin mukaan, mutta onko jollain faktaa asiasta?

purin jo gti:stä takaa navat irti, mutta nyt tarvitsisi toiset navat tilalle että auton vois heittää ulos, saa tarjota jos jollain on ylimääräisenä :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.12.2005 8:16

Käsittääkseni avomallin GTI:tä ei ole tehtykään. Kummasti niitä kuitenkin on liikenteessä. Liekö isoin pannu noissa viimeisissä tehtaalta tulleissa 90 hv 1.8.

Onko niin, että taakse tarvitaan levyjarrut? käsittääkseni kädin 230 mm rummussa -sama koko kuin audi 100:ssa- voisi olla riittävä jarrutusteho.

Onko tuossa oikeasti kakkosgolfin ratti vai onko jossakin ykkösessä ollut tuonmallinen. Keskiöhän ei liene sama, vai olenko elänyt pienen elämäni harhassa?

Onko jossakin cabriomallissa oikeasti kaksiosainen takaistuin? Vanhemmissa malleissahan cabrion istuinsysteemi on yksiosainen eikä etka anna ainakaan -89 -mallille muuta.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 20.12.2005 8:58

Kyllä tolla 1.8l 112 heppasella koneella on noita cabriota tehty. Ainakin liki jokaisessa 80 luvun erikoismallissa on ollut vaihtoehtona tuo kone. Joten tuskin kannattaa lähteä mitään muuta kun ite cabriota käyttämään vertailu kohtana. Eikä ainakaan minun tietääkseni noissa ole ollut takana levyjä. Korjatkaa jos olen väärässä.

Lähteenä on ollut tämä sivusto, josta löytyy hyvä läjä myyntiesitteitä:
http://www.golfcabrio.de

Ainakin noissa viimesimmissä Recaro sisustoissa näyttäis ainakin kaksosasilta noi takapenkit. Esim. Vm -90 Sportline

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.12.2005 9:37

Aika monet noista on Suomessa korinvaihtoja. Taisivat viimeisimmätkin 1.8:t olla erikoistilauksesta.
Ainakin omassa 1.8 gti:n tekniikalla varustetussa oli takana (200 mm?) rummut.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 20.12.2005 10:15

Kyllä tuo alkuperäinen on. En ole ehtinyt tutustua takapenkkiin sen tarkemmin, joten en osaa siitä sanoa mitään.
Ratti on jo vaihtunut rocon gti malliseen ja tulee vaihtumaan puiseen, joka tuli tuon gti:n mukana. täytyy katsoa ehtiikö tänään purkamaan tuon gti:n loppuun.
Pitäisi vaan saada varmistus onnistuuko tuo muutoskatsastus rummuilla vai ei, mutta kaiken järjen mukaan pitäisi, sillä illalla moottori paljastui 95hv katti koneeksi, vaikka otteessa lukee 82kW.
No taidan laittaa sen nyt kuitenkin kiinni, että saa auton keväällä heti liikenteeseen, ja sitten katsella jos laittaa sen PL:n koneen kesälomalla.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 20.12.2005 14:39

Olis kannattanu ostaa suaraa se PL ;)

Jims1
-
Viestit: 31
Liittynyt: 30.6.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Jims1 » 20.12.2005 15:00

Oisit laittanut sinne 1.8T:een :)

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 20.12.2005 16:05

Ei nyt viiti ensikertalaisena alkaa sitä 1.8T pannua kiinni turata kii :)
Opetellaan tällä nyt ensin. Kori on se tärkein saada mieleiseksi ja kuntoon, posti onkin kuljettanut kivasti palikoita tallille.
Alustan suhteen on enää kova mietintä käynnissä, muu alkaa olla selvillä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.12.2005 16:27

Niin kyllä Cabriossa vertailumoottori on 112 hv (esim Slatellahan on tälläinen DX moottorinen auto) Edessä 239 mm jäähdytetyt jarruttimet ja takana 180 mm pääsylinteri 20.64 mm

Mun oma on JH:lla ja siinä on samat alustakilkkeet vakiona kun tehokkaammassa DX / KT moottorisessa mallissa.

Taka-akselilla täytyy olla vakaaja (ainostaan 1,8:ssa vakiona)

Taisivat viimeisimmätkin 1.8:t olla erikoistilauksesta.


Tosiaan erikoistilauksella tuollaisenkin saa :D

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 20.12.2005 16:46

haha, pistäs tänne yks erikoistilaus :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.12.2005 16:46

Liekö maahantuojan toimesta yhtään 112 hv mallia tuotu, taitaapi olla kaikki tuontiautoja.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.12.2005 16:53

Eikös Slaten auto ollu orkkis Suomipeli?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 20.12.2005 17:00

Tekisit es Rolle mulle 1,8:teen johtosarjan vakio mittaristolle niin ei tarvi ihan koko autoa tehä ite :):)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.12.2005 17:16

Kierroslukumittaria ei ihan pienenllä kikkailulla saa lainkaan toimimaan ja öljynpainevalon nyt osaa kytkeä kuka tahansa, joten ei tuossa nyt luulisi mitään ihmeelistä olevan.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 20.12.2005 19:14

nyt seuraava mietiskely onkin madallus/ alusta
kertokaapas kuinka paljon ykköstä pitää madaltaa että 40 sarjan 15" rengas on hyvän näköinen?
säädettävää sarjaa koetan vältellä, ostaisin mielummin kiinteän laadukkaan, kuin halvan säädettävän.
tonni on kuitenkin vähän liikaa alustaan, jos auton arvo on 1500e :)

Moppi
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.12.2004 13:07

ViestiKirjoittaja Moppi » 20.12.2005 19:26

No sitähän voi madaltaa niin paljon että ottaa vetarit runkoon kiinni... en tiiä paljo oon ruuvaillu tota säädettävää, mutta 15" 40 profiililla (mulla 45) ei pitäis ottaa ihan heti kiinni, riipuen tosin ET.. omasta vähän hioin runkoa, sain matalammalle.
Ja jos haluat että näyttää hyvältä se pitää laitta tietty ihan tonttiin :)

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 20.12.2005 19:56

mikä säädettävä ja onko ollut hyvä? kokemuksia? :)
hakkeroin; FK hmm...

Moppi
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.12.2004 13:07

ViestiKirjoittaja Moppi » 21.12.2005 5:48

Juu FK säädettävä setti. Kokeemuksista on vähä paha lähteä mitään sanomaan ku on ollu vasta 1000km kiinni ja talvella ei tule paljoakaan ajoa. Ei ole kumminkaan yhtä jämäkkä alusta kuin H&R, jollanen löytyy tosta kolmosesta, tosin voiko edes verrata, onhan hieman erilainen korin jäykkyys.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.12.2005 7:34

Niinhän se olikin: gti:ssä on sama jarrurumpu kuin perusmallissa, mutta isompi sylinteri. Ei noita muista, vaikka viisi vuotta sitten nuo kilkeet uusin. Omassa cabriossani oli myös DX -kone, korinvaihto tosin.

Kannattaa madaltaessa ottaa huomioon, että helmapellit tulevat cabriossa alemmaksi kuin perusmallissa ja jos on edessä vakaajat, ne raapivat herkästi maata, jos tiputtaa rajusti.
Käytännön ongelmiakin tulee olemaan, kuten auton saaminen nosturille, mutta ne ovat ratkaistavissa.

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 21.12.2005 10:23

Eikös Slaten auto ollu orkkis Suomipeli?


^Ohan se.

Käytännön ongelmiakin tulee olemaan, kuten auton saaminen nosturille, mutta ne ovat ratkaistavissa.


^Joo no harvemmin minkään auton madaltaminen käytännön ajoa helpottaa.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 21.12.2005 11:02

se ois hyvä ku sais tehtyä sellaisen kokoonpanon mikä miellyttää silmää mutta olisi kuitenkin niin "korkea" että pystyisi suht normaalisti ajamaan.
minulla tuo ei ole oikein onnistunut noilla 13" vanteilla ja 175/50 gummeilla.. ovat meinaa niin pienet, että pitää tontittaa aivan törkeesti ettei renkaan ja kaaren välissä ole 5cm tilaa.. josta taas seuraa että suoralla tiellä jossa ei muita hyppyjä ole kuin korkeintaan ajourat niin pohja otti viime kesänä kiinni =) no tosin meillä mikkelissä tiet onkin perseestä

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 21.12.2005 11:14

Jep, sen takia itse harkitsen 15" vanteita, että saisi vielä mökillekin ajeltua ja mikäs kesäauto se on jos mökkitien joutuu kävelemään :)
täytyy harkita sitä FK:n alustaa, jännittää vaan että kestääkö niissä mehut sisällä.
nyt on listat tulossa vw:ltä jossa on eri moottorin tehot ja moottorinumerot, sekä vertailulista teknisistä tiedoista. saa nähdä riittääkö se muutoskatsastukseen, vai pitääkö auto vielä tarkistuttaa jossain vw:n liikkeessä.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 21.12.2005 14:22

Jeps, nyt on sitten ykkösen osia tulossa myyntiin, täytyy käydä gti ykkösmuru hakemassa varaosiksi, ehkä jopa liikenteeseen jos se ei ole pahassa kunnossa :)
ralliautoksi rakenteilla ollut golf, josta koria vahvisteltu, täysin läpi käyty muutama vuosi sitten, ajan puutteen takia seisomaan jäänyt.
bilsteinin alustaa, jne löytyy valmiina.
kiinnostaa ainakin ensitreffeihin asti :)

Edit; vertailuautona on tosiaan se tuohon cabrioon se 112hv gti, eli 180mm rummut ja 17mm sylinterit pitäisi riittää?
Viimeksi muokannut Jusux, 10.1.2006 10:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 22.12.2005 21:49

nyt tulee talliin ahdasta
gti ykkösmuru ilmestyy pihaan uudenvuoden aikoihin
katsotaan mitä sille keksitään ;)

Edit; -päivitystä-

toinen ykkönen odottelee pihassa ideoita se otetaan talliin kun avo on maalattu,
joko putkea sisälle ja sisustaaa pois tai sitten vaan 16v kone keulalle


mk2 8v gti tuli laitettua osiksi, kori lähti eteenpäin.

mk1 avo on nyt tallissa, kone nostettu pois keulalta, etulokasuojat irroitettu ja konehuoneen putsaaminen aloitettu, maalataan seuraavana

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 6.1.2006 15:21

Kuva

Täälläkin on jotain saatu aikaiseksi, alkuperäinen väri paistaa jokapaikasta silmään, maalataan tällä kertaa vähän paremmin.

Kuva

Tässä oli pahin ruostekohta, melko ruosteeton kori siis.

Kuva

Katto irtosi helposti

Kuva

Tämän näköiseksi en itse jättäisi, jos autoa alkaa maalaamaan

Kuva

Siinä on vanha ja uusi pannu vierekkäin, täytyy vaan maalata ja putsata ennen asennusta :F

edit; täytyy säätää kuvat toimimaan kun ehtii
-ja nythän ne sitten taas toimii:

Kuva

Loput kuvat on sitten isompana täällä:

http://photobucket.com/albums/a302/jusu ... Cabriolet/

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 8.1.2006 15:45

Kuva
tommonen saatiin viimein pihaan
takahiekkapeltiä lukuunottamatta hemmetin hyvä kori

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 8.1.2006 16:16

Onkohan tuon maalannut sama suhari, jonka jäljiltä oli oma Scirocco, kun ruiskitu samaan tapaan ties minne jämämaaleja... Omassa oli mm. konepelti vedetty pelkällä värillä ilman lakkaa alapuolelta, se oli kun olis ässäarpaa raaputellu, kun väri läksi irti ilman työtä. Samaa oli sitten tehty takakonttiinkin... Takakontin pohjaa oli jopa kitattu ensin oikein reilulla sentin luokkaa olevalla kerroksella! aikki vähänkin vaikeammat paikat oli maalaamatta, jopa oven tiivisteitten aluset.

Hiukan muuten pisti silmään, kun alkuperäinen väri oli ollut metalliharmaa ja uusi musta.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 8.1.2006 16:19

tuo avo on tuotu sakuista ja se on jo siellä maalattu ettei se sama ole
ihme turaamista kun ei edes listoja ole jaksettu irroittaa
maalipinta on joistain kohti kuitenkin ihan ok

umpikoppanen on käyty läpi, maalattu, ruostesuojattu ja massattu hyvin vuonna 87.
seisonut sitten teollisuushallissa pressun alla ja nyt pihalla jonkin aikaa
katsoin pohjan ja sekin näytti pirun hyvältä

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 8.1.2006 22:10

no et kai sää tota Gti:itä aio purkaa

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 9.1.2006 16:35

Kyllä sekin menee osiksi, kun tässä nyt vaan ehtii
Tänään vähän maalivaihtoehtoja mietin.
Jos vetäisi alumiinimaalilla, johon sekoittaisi hieman mustaa väripastaa, tai sitten sävyttäisi lakan millä vetää alumiinimaalin päälle.
Saisi hieman erilaisen värin kuin normaalisti
Kommentteja maalareilta?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.1.2006 17:10

Jos se peltikattoinen on vähänkään kuosissa niin elä helkutissa mene lihoiksi lyömään.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 9.1.2006 17:53

Vaihda ruosteisempaan jonkun kans, pura se ja ota pullarahat välistä =)

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 9.1.2006 19:03

siis ei se varaosiksi mene, vaan kunnostukseen sekin puretaan :)
se on yllättävän hyvässä kunnossa ikäisekseen,
puran ja tarkistan kuitenkin kaikki

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 9.1.2006 23:27

Eikä tuo umpikorinen tainnut ihan GTI mallina tehtaalta lähteä, tosin ennen otteen löytämistä vaikea sanoa mitä on muutettu vai onko jätetty muuttamatta.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 10.1.2006 10:45

auto on aloitettu rakentamaan vuonna 85 rallikäyttöön, se on alunperin ollut diesel kori vahvistettu alusta vaihdettu yms kuten jo aiemmin mainitsin.
eivät kuitenkaan raaskineet laittaa sitä rallipolulle, vaan se jäi omaan käyttöön

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 25.1.2006 7:08

parit vanteet löytyi:
Kuva
zenderin vanteet, keskikupitkin löytyy
Kuva
näitä on tarkoitus kiilloittaa sekä maalata kun ne saapuu

projekti edennyt hitaasti mutta varmasti, kohuone on maalausvalmiina, sähköt on vaihdettu, konetta on purettu maalausta ja puhdistusta varten jne...
kyllä se siitä :)
Viimeksi muokannut Jusux, 7.5.2006 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 6.5.2006 19:31

Homma eikun hidastuu, taitaa olla realistinen tavoite kesä 2007 :)
Tänään konehuoneeseen ruosteensuojapohjamaali, huomenna pohjamaalia ja sitten keulaa kasaan ja konetta perää....
Kuva

Ja tosiaan tuo umpikoppa olis nyt sit myynnissä, kun tila käy vähiin.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 7.5.2006 1:06

Mitä sitä paskaa itselleen valehteleen= valmista tulee sitten kun tulee, eli tasan sen verran kuin on äijällä itsellä vetoja asian eteen touhuta. itse pyyhin persettä millään aikatauluilla siinä vaiheessa kun kone tipahti lattialle ja katsotaan mihin näissä puitteissa kykenee.. toki tähtäimessä olisi se rullaavana väri päällä syksy -06 ja ajossa kevät -07 , mutta kaikki aikanaan.

Ai nii ja onnea valitsemallannelle tiellä , joka ei varmasti ole se helpoin =)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.5.2006 8:43

Noihin paljaisiin peltiosiin vetelisin useamman kerroksen siveltävää bitumia. Vähentää kummasti runkoääniä. Istuimen takainen kotelopalkki on ainakin aikamoinen resonaattori.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 7.5.2006 8:54

jeps, niinhän se on että aikatauluja suotta asettaa, varsinkin kun on erikseen käyttöauto ja aikaa menee muuallakin kuin tallilla...
kuvassa oleva maali on vasta tosiaan ruosteenesto, sen päälle tarkoitus vetää pohjamaali+ pintamaali ja sitten alaosiin ainakin ruostesuojamassaa.
ihmeen hiljainen tuo oma oli tien päällä viime kesänä, ainoastaan katon etureuna suhisi ärsyttävästi, toki kelit pitäisi valita niin että katto auki pystyisi ajelemaan :)
jospa sitä taas suunnistaisi tallille jatkamaan->

etupalkki meni vaihtoon, koska ex omistaja oli korjannut hiekkapellin lommon pakkelilla, kuten lattialla olevista pakkelin paloista voi päätellä :)

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 8.6.2006 9:54

Nyt vaan odotellaan että saadaan auto takaisin kasausta varten...
Etulokasuojat on siinä värissä, mihin ensin autoa suunnittelin, nyt siitä taitaa kuitenkin tulla perus musta, kun ei omat maalaustaidot riittäneet :)

http://s14.photobucket.com/albums/a302/ ... CN0183.jpg
http://s14.photobucket.com/albums/a302/ ... CN0182.jpg

etulasit purkaantuu vielä ennen maalausta, ettei jää huonosti hiottua paikkaa, sekä takakaaret vaihtuu uusiin...

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 7.8.2006 9:53

Perä


Jotain pientä liikettä on tallilla havaittavissa...
Hitaasti mutta varmasti etenee =)

Ps. lyhennän linkit kun ehdin :)
Viimeksi muokannut Jusux, 13.9.2006 12:52. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 7.8.2006 12:41

kliiniltä näyttää Country cabby ;)

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 7.8.2006 12:52

Keinonahkasisusta ja cup vanteet tuli myöskin tilattua...
Toivottavasti istuu päälliset kunnolla paikalleen. :)
Kiitokset Lukkarille vanteista

Ja eiköhän tuohon country lookkiin saada muutos jossain vaiheessa ;)
Viimeksi muokannut Jusux, 28.9.2006 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 13.9.2006 11:09

Pannu kiinni

Kone on viimein saatu kiinni
Samalla vaihdettiin uudet puslat, moottorin kannakkeet ja alusta
alusta ei ole lopullinen, vaan maltillinen 40mm madallus nyt aluksi

Seuraavaksi alkaa se ihana sähköjen virittely, joka voi viedä aikaa

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 14.9.2006 22:43

Millonkas on koeajotilaisuus? ;)

Isokoski
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.9.2005 16:41
Viesti:

Puskurit

ViestiKirjoittaja Isokoski » 27.9.2006 17:15

Hei olitko hommannut jostain kromipuskurit?? mistä??

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 27.9.2006 20:59

Etupuskuri on käytettynä hankittu jostain ja takapuskuri on tarvikeliikkeestä haettu uusi.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 28.9.2006 11:23

Jeps, eli puskurit löysin käytettynä foorumin kautta, sopivaan 50e hintaan
takapuskurissa oli tosin halkeama, joten jouduin sen tilalle ostamaan tarvikepuskurin. (haljennut kromipuskuri lahjoitetaan)

Pari kysymystä olisi foorumilaisille:

Millaisen syöttöpumpun olette laittaneet bensatankin päähän, jos alkuperäistä ei ole ollut saatavilla?
Ja olisiko kenelläkään relekaaviota bensapumpun kytkentään?

Aiheuttaako kaasarimallin tankki kuohumisongelmia jos koeajot tekee siten että tankissa on yli puolitankkia bensaa?

edit; Ostetaan kromisen etupuskurin kiinnitysraudat, KIIRE!

ajh
-
Viestit: 73
Liittynyt: 10.10.2005 10:10

ViestiKirjoittaja ajh » 28.9.2006 11:56

Mistä tommone tarvikepuskuri löyty? Hinta? Onko tuo haljennut puskuri minkänökönen? Saisko kuvia?

Multa vois löytyä kromipuskimen kiinnitysraudat.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 28.9.2006 12:35

Ostin omani motonetista, mutta se oli viimeinen
Otan kuvan puskurista tänään
Jos sinulta löytyy ne kannakkeet etupuskuriin, niin ostan ne! On jo kiire saada auto kasaan :)

Jos kromipuskureista kiinnostuneita löytyy enempi, voin katsella vaikka kimppatilausta saksasta

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 28.9.2006 14:18

Jos kromipuskureista kiinnostuneita löytyy enempi, voin katsella vaikka kimppatilausta saksasta


Kiinnostaa. Ainakin hinta...

edit: Eikös ne kiinnikkeet voi väsätä itekkin? kaks rautaa, 90 astetta ja neljä reikää...pulveri päälle ja avot. Itse ainakin ajattelin tehdä, saa sen syvyyssäädönkin aikaseksi niihin.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 28.9.2006 14:25

pitää modata muovipuskureiden kiinnikkeistä jos ei oikeita löydy
tänään tarkoitus kokeilla startata :)

Isokoski
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.9.2005 16:41
Viesti:

Kromia

ViestiKirjoittaja Isokoski » 28.9.2006 19:51

kyllä kiinnostaa.. jos sieltäkään löytyy... olen yrittänyt ebay:n kautta katella mut ei ole ainakaan vielä tullut silmään..

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 29.9.2006 11:05

Pari kysymystä olisi noista sähköistä:

Mihin menee alemman vesiletkun lämpötilatiedot?

Mikähän johto menee imusarjan taakse?

Sekä onko jossain kytkentäohjetta bensapumpun releelle?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 29.9.2006 16:58

Vielä pakoputki ja tuo bensapumpun rele toimimaan jotenkin järkevästi, niin uskaltaa käyttää pidempaan kuin 10s

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 7.10.2006 9:00

Päivitellääs hieman tätäkin:

Kuva

Muovinen rekisterikilven teline sai jo lähteä...
Sisäkatto on kuvistakin päätellen likainen.
Millähän se kannattaisi puhdistaa/ värjätä valkeaksi?

Jarrut kasaan tänään, mikäli saan katkenneen ilmausruuvin toisesta satulasta ulos
Vetoniveliin laitoin uudet kumit ja rasvat ja nekin on kiinni

Maski odottaa vielä uutta keulamerkkiä, sen jälkeen keula onkin kasassa etupuskuria lukuunottamatta, jolle joudun tekemään kiinnityksen itse

Tänään pitäis myös kytkeä sähköt bensapumpulle, että autolla voisi tehdä koeajot
Hieman on sytkä vielä arveluttaa, mutta sittenhän sen näkee miten toimii

Sisältä puuttuu enää takapenkki, apukuskin penkki ja ovipahvit.
Korista muuten puuttuu vielä uudet ovitiivisteet, joita odotellaan Saksasta

Pakoputken tiiviste aiheuttaa harmaita hiuksia, sillä se ei meinaa mennä paikalleen, ja sen takia pakoputki on vielä irrallaan. Voi olla ettei hermot kestä sen asentamista ilman nosturia.

Maanantaina saan siirrettyä lisää 'parempia' kuvia koneelle.


HUOM!
Nyt pitäis saada bensapumpun releen kytkentäohje jostain...

Edit; releen kytkentäohje saatu, mutta pitäisi vielä tietää ohjausyksiköltä oikea johto releen ohjaukseen? :o

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 11.10.2006 11:22

Jarrut sain läjään

Katkennut ilmausruuvi irtosi parhaiten tällä
Kuvasta ei saa vaan oikein selvää, mutta kyseessä on vastakierretapista kehittyneempi versio. Suosittelen.
Sarjassa on jokaiselle tapille oma poranterä mukana.

Bensapumpun releen mittailua

Konehuoneesta tulee siistimpi talven aikana.
Lisää uudempia yleiskuvia löytyy täältä

Seuraavana vuorossa on sytkän säätöä.
Ongelmia aiheuttaa jumiutunut virranjakaja. Taidan joutua purkamaan jakopään että saan sytkän kohdalleen.

Pakoputki ottaa myös kiinni vaihteensiiräjän vivustoon, vaikka mielestäni 1.6 kaasarimallin putkisto pitäisi sopia myös 1.8i koneelle? Vai olenko väärässä?

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 7.11.2006 8:58

Tallin vaihto isompaan...

Kuva

Uudessa tallissa onkin sit kivasti
tilaa


Sain viimeinkin hankittua alkuperäiset kromipeilit

Kromikahvat pitäisi saapua tällä viikolla

Pakoputken etuosa menee vielä vaihtoon, 1.6 kaasarin putkisto on kahdella alasmenevällä putkella ja sen takia se on liian ahdas. 1.8 mallissa on vain yksi alas menevä putki.
Viimeksi muokannut Jusux, 7.11.2006 10:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 7.11.2006 9:50

Voi että, hieno on tulossa.

Itsellä pamahti just vaihdelootasta ykkönen jonnekkin. Kaippa sekin joskus sieltä taas löytyy tai sitten ei.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 7.11.2006 11:19

Mistä löysit peilit?

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 7.11.2006 11:34

näyttää kyllä aika hyvälle.. ei yhtään helpota omaa cabriokuumetta. liikkuuko omin voimin ennen kevättä?

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 7.11.2006 11:37

Peilit löytyi e-baystä, samoin uusi keulamerkki ja kahvat
Liikkuisi se jo nytkin, ei vaan viiti ilman putkea ajella. :)
Pitää ottaa parempia kuvia kun saa kaikki osat kiinni, jospa se kuume menis niillä ohi ;P

Jims1
-
Viestit: 31
Liittynyt: 30.6.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Jims1 » 7.11.2006 15:32

J-p ,ettei toi sun uus tallis sattus vaan missään tapauksessa olemaan lauttasaaressa?

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 13.1.2008 12:14

Myydään motivaation puuttuessa pois!
Ei jääny paljosta kiinni :D

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 16.4.2008 11:48

*UP* Myynnissä edelleen.

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43

ViestiKirjoittaja mazz » 29.5.2008 21:31

Mitäs tänne kuuluu??

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 30.5.2008 17:18

tossa se seisoo samassa kunnossa edelleen... saunan paneelointi on hieman kiirelliisempi projekti tällä hetkellä... motivaatiota tai tosiostajaa odotellessa.

http://s14.photobucket.com/albums/a302/ ... uihku2.jpg


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa