A3 kumisee

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

A3 kumisee

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 16.12.2005 12:01

Harkitsen tässä IV-Golfin vaihtamista uuteen A3:een. Polttoaine pitäisi olla diesel. Kävin koeajamassa 1.6 A3 audin ja se minusta kumisi aika paljon. Mitä ovat omistajat mieltä. Ja kannattaako satsata 140hv dieseliin vai virittääkö 100hv. Mitä mieltä yleensä uuskoppasesta A3:sta. Ps. koeajettu A3 oli sportback.

Sarge
-
Viestit: 132
Liittynyt: 29.7.2003 22:49

ViestiKirjoittaja Sarge » 17.12.2005 18:39

Itse olen ajanut nyt noin 70tkm uudempikorisella A3:lla, 1.6 koneella, ja olen
kyllä pitänyt autosta muutamaa pikku varjopuolta lukuunottamatta. Ensiksi haluan sanoa että satsaa ihmeessä 2.0TDI:hin, ja mieluiten DSG-vaihteistolla. Koeajoin itse tuollaisen kesällä ja kyllä se huomattavasti mielyttävämmältä tuntui 1.6:n jälkeen.

1.6 kone on hieman ponneton, mikä nyt ei ole mikään yllätys sinänsä. Moottori kyllä lähtee vetämään rauhallisesti noin 2000rpm tienoilta, mutta sen
alla ei kauheasti tapahdu, mikä osakseen vaikuttaa haukuttuun kytkin/kaasu -yhdistelmään. Siihenkin tottuu, mutta tarkkana joutuu olemaan , sillä 70tkm jälkeenkin tulee silloin tällöin pieniä nykäyksiä lähdöissä. Välityksistä johtuen moottoritienopeuksissa kone kyllä meinaa huutaa jonkun verran, sillä 120km/h nopeuksissa kierroslukumittari näyttää lukemaa 3600rpm (muistaakseni), ja monissa tapauksissa yli 4000rpm :) Kuitenkin ohitukset voi suorittaa suht ripeastikkin 3. vaihteelle pudottamalla ja hieman ennakoimalla. Auto on kaikesta huolimatta yllättävän pirteä 1.6:ksi.

Sisältä laatu on mielestäni ihan isompien Audien tasolla materiaalien ja työn jäljen puolesta. Pintamateriaalit on laadukkaita ja sisältä ei juurikaan kuulu nitinöitä ja natinoita, paitsi ikkunantiivisteistä, joka on auton tyyppivika (ainakin 3-ov). Senkin saa pidettyä poissa käsittelemällä tiivisteet silikonilla aika ajoin. Tuo mainitsemasi kumina johtuu varmasti rengasäänistä, sillä niiden vaimennus on jäänyt ehkä vähän puolitiehen, tai ainakin 18" kesäpyörät ja nokian hp4:set pitää melkoista möykkää.

Ajettavuudesta ja alustasta sen verran, että alusta on jämäkkä, mutta melkosen pintakova, mitä omassani ainakin 18" vanteet 40-profiilin renkaalla korostaa, ja silloin tulee kyllä töyssyjä vältettyä kuin ruttoa. Alusta oikeastaan alkaa toimimaan kunnolla vasta 100km/h paremmalla puolella ja suomen uraisilla pääteillä auto kulkee kuin juna ja pienempiäkin teitä on mukava ajella. Ainoa mikä vaivaa on tehonpuute. Nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin toimii ihan hyvin, mutta tuntumaa kaipaisin hieman lisää, varsinkin keskialueelle.

Tilaa autossa on edessä siinä missä A4:kin, ja minä (191cm) saan ihan hyvän ajoasennon. Takatilat on 3-ovisessa melko rajalliset, ja minun takana ei istu kukaan. SB:n takatilat luulisi olevan hieman paremmat. Penkkeihin kaipaisin lisää sivuttaistukea (minulla normipenkit).

Enpä nyt tähän hätään keksi muuta tarinoitavaa. Tyytyväinen olen ollut, ei ole ollut pienintäkään vikaa eikä muuta hämminkiä. Ainoa mitä kaipaisin olisi Ambition paketti, xenonit, neliveto ja 2.0T tai 3.2 pata

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 17.12.2005 20:26

Oon kanssa ajellu tollasella A3 1.6 sportbackillä (vuokra-auto) ja tuntuu tosiaan toi kumiseva melu olevan melko voimakasta.
Autolla muuten on ihan mukava "körötellä".

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

V50

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 19.12.2005 13:11

Ajoin A6 sen jälkeen kun olin ajanut A3:lla. siinä ei kyllä kumina haitannut hinta kylläkin 50t.ihmeen mukavasti 2.4 v6 multitronic liikku.

Kävin vasta ajamassa V50 Volvoa ja se kyllä kumisi aivan samalla tavoin kuin A3.Eivätkö halua paneutua tämän kokoluokan rengas äänieristykseen vaan missä on vika.olen kyllä lukenut että renault on edelläkävijä tässä asiassa.pitääköhän tämä paikkansa.

Tämä rengaskumina on ainut este minun ja A3:sen välillä.Pystyyköhän sitä vaimentamaan millään konstilla esim. ruoste-estomassalla pyöränkoteloon.

jonppa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 3.6.2004 22:43

ViestiKirjoittaja jonppa » 19.12.2005 13:24

Rellut ovat kyllä aika hiljaisia autoja. Cliokin on kokoisekseen aika hiljainen..

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 19.12.2005 14:18

^^Voi olla, että ainakin eurooppalaisten autotehtaiden tuotekehitys ei kohdennu (ollenkaan) rengasmelun torjumiseen. Tämä johtunee Keski-Euroopan tiestön hyvästä kunnosta, ainakin verrattuna Suomeen.

jcf
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.3.2004 23:28

ViestiKirjoittaja jcf » 19.12.2005 22:22

Kokemuksesta voin sanoa, että pyöräkoteloiden äänieristys ei riitä (ok, ihan pahin meteli leikkaantuu, mutta...) Eli jos tuosta hiljaisen haluaa, niin verhoilut irti ja noise killeriä reilusti. Jos hiljaisen auton haluaa, niin kolmonen ei ole vastaus.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa