A3 kumisee
Valvoja: ffp jäsenet
A3 kumisee
Harkitsen tässä IV-Golfin vaihtamista uuteen A3:een. Polttoaine pitäisi olla diesel. Kävin koeajamassa 1.6 A3 audin ja se minusta kumisi aika paljon. Mitä ovat omistajat mieltä. Ja kannattaako satsata 140hv dieseliin vai virittääkö 100hv. Mitä mieltä yleensä uuskoppasesta A3:sta. Ps. koeajettu A3 oli sportback.
Itse olen ajanut nyt noin 70tkm uudempikorisella A3:lla, 1.6 koneella, ja olen
kyllä pitänyt autosta muutamaa pikku varjopuolta lukuunottamatta. Ensiksi haluan sanoa että satsaa ihmeessä 2.0TDI:hin, ja mieluiten DSG-vaihteistolla. Koeajoin itse tuollaisen kesällä ja kyllä se huomattavasti mielyttävämmältä tuntui 1.6:n jälkeen.
1.6 kone on hieman ponneton, mikä nyt ei ole mikään yllätys sinänsä. Moottori kyllä lähtee vetämään rauhallisesti noin 2000rpm tienoilta, mutta sen
alla ei kauheasti tapahdu, mikä osakseen vaikuttaa haukuttuun kytkin/kaasu -yhdistelmään. Siihenkin tottuu, mutta tarkkana joutuu olemaan , sillä 70tkm jälkeenkin tulee silloin tällöin pieniä nykäyksiä lähdöissä. Välityksistä johtuen moottoritienopeuksissa kone kyllä meinaa huutaa jonkun verran, sillä 120km/h nopeuksissa kierroslukumittari näyttää lukemaa 3600rpm (muistaakseni), ja monissa tapauksissa yli 4000rpm :) Kuitenkin ohitukset voi suorittaa suht ripeastikkin 3. vaihteelle pudottamalla ja hieman ennakoimalla. Auto on kaikesta huolimatta yllättävän pirteä 1.6:ksi.
Sisältä laatu on mielestäni ihan isompien Audien tasolla materiaalien ja työn jäljen puolesta. Pintamateriaalit on laadukkaita ja sisältä ei juurikaan kuulu nitinöitä ja natinoita, paitsi ikkunantiivisteistä, joka on auton tyyppivika (ainakin 3-ov). Senkin saa pidettyä poissa käsittelemällä tiivisteet silikonilla aika ajoin. Tuo mainitsemasi kumina johtuu varmasti rengasäänistä, sillä niiden vaimennus on jäänyt ehkä vähän puolitiehen, tai ainakin 18" kesäpyörät ja nokian hp4:set pitää melkoista möykkää.
Ajettavuudesta ja alustasta sen verran, että alusta on jämäkkä, mutta melkosen pintakova, mitä omassani ainakin 18" vanteet 40-profiilin renkaalla korostaa, ja silloin tulee kyllä töyssyjä vältettyä kuin ruttoa. Alusta oikeastaan alkaa toimimaan kunnolla vasta 100km/h paremmalla puolella ja suomen uraisilla pääteillä auto kulkee kuin juna ja pienempiäkin teitä on mukava ajella. Ainoa mikä vaivaa on tehonpuute. Nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin toimii ihan hyvin, mutta tuntumaa kaipaisin hieman lisää, varsinkin keskialueelle.
Tilaa autossa on edessä siinä missä A4:kin, ja minä (191cm) saan ihan hyvän ajoasennon. Takatilat on 3-ovisessa melko rajalliset, ja minun takana ei istu kukaan. SB:n takatilat luulisi olevan hieman paremmat. Penkkeihin kaipaisin lisää sivuttaistukea (minulla normipenkit).
Enpä nyt tähän hätään keksi muuta tarinoitavaa. Tyytyväinen olen ollut, ei ole ollut pienintäkään vikaa eikä muuta hämminkiä. Ainoa mitä kaipaisin olisi Ambition paketti, xenonit, neliveto ja 2.0T tai 3.2 pata
kyllä pitänyt autosta muutamaa pikku varjopuolta lukuunottamatta. Ensiksi haluan sanoa että satsaa ihmeessä 2.0TDI:hin, ja mieluiten DSG-vaihteistolla. Koeajoin itse tuollaisen kesällä ja kyllä se huomattavasti mielyttävämmältä tuntui 1.6:n jälkeen.
1.6 kone on hieman ponneton, mikä nyt ei ole mikään yllätys sinänsä. Moottori kyllä lähtee vetämään rauhallisesti noin 2000rpm tienoilta, mutta sen
alla ei kauheasti tapahdu, mikä osakseen vaikuttaa haukuttuun kytkin/kaasu -yhdistelmään. Siihenkin tottuu, mutta tarkkana joutuu olemaan , sillä 70tkm jälkeenkin tulee silloin tällöin pieniä nykäyksiä lähdöissä. Välityksistä johtuen moottoritienopeuksissa kone kyllä meinaa huutaa jonkun verran, sillä 120km/h nopeuksissa kierroslukumittari näyttää lukemaa 3600rpm (muistaakseni), ja monissa tapauksissa yli 4000rpm :) Kuitenkin ohitukset voi suorittaa suht ripeastikkin 3. vaihteelle pudottamalla ja hieman ennakoimalla. Auto on kaikesta huolimatta yllättävän pirteä 1.6:ksi.
Sisältä laatu on mielestäni ihan isompien Audien tasolla materiaalien ja työn jäljen puolesta. Pintamateriaalit on laadukkaita ja sisältä ei juurikaan kuulu nitinöitä ja natinoita, paitsi ikkunantiivisteistä, joka on auton tyyppivika (ainakin 3-ov). Senkin saa pidettyä poissa käsittelemällä tiivisteet silikonilla aika ajoin. Tuo mainitsemasi kumina johtuu varmasti rengasäänistä, sillä niiden vaimennus on jäänyt ehkä vähän puolitiehen, tai ainakin 18" kesäpyörät ja nokian hp4:set pitää melkoista möykkää.
Ajettavuudesta ja alustasta sen verran, että alusta on jämäkkä, mutta melkosen pintakova, mitä omassani ainakin 18" vanteet 40-profiilin renkaalla korostaa, ja silloin tulee kyllä töyssyjä vältettyä kuin ruttoa. Alusta oikeastaan alkaa toimimaan kunnolla vasta 100km/h paremmalla puolella ja suomen uraisilla pääteillä auto kulkee kuin juna ja pienempiäkin teitä on mukava ajella. Ainoa mikä vaivaa on tehonpuute. Nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin toimii ihan hyvin, mutta tuntumaa kaipaisin hieman lisää, varsinkin keskialueelle.
Tilaa autossa on edessä siinä missä A4:kin, ja minä (191cm) saan ihan hyvän ajoasennon. Takatilat on 3-ovisessa melko rajalliset, ja minun takana ei istu kukaan. SB:n takatilat luulisi olevan hieman paremmat. Penkkeihin kaipaisin lisää sivuttaistukea (minulla normipenkit).
Enpä nyt tähän hätään keksi muuta tarinoitavaa. Tyytyväinen olen ollut, ei ole ollut pienintäkään vikaa eikä muuta hämminkiä. Ainoa mitä kaipaisin olisi Ambition paketti, xenonit, neliveto ja 2.0T tai 3.2 pata
V50
Ajoin A6 sen jälkeen kun olin ajanut A3:lla. siinä ei kyllä kumina haitannut hinta kylläkin 50t.ihmeen mukavasti 2.4 v6 multitronic liikku.
Kävin vasta ajamassa V50 Volvoa ja se kyllä kumisi aivan samalla tavoin kuin A3.Eivätkö halua paneutua tämän kokoluokan rengas äänieristykseen vaan missä on vika.olen kyllä lukenut että renault on edelläkävijä tässä asiassa.pitääköhän tämä paikkansa.
Tämä rengaskumina on ainut este minun ja A3:sen välillä.Pystyyköhän sitä vaimentamaan millään konstilla esim. ruoste-estomassalla pyöränkoteloon.
Kävin vasta ajamassa V50 Volvoa ja se kyllä kumisi aivan samalla tavoin kuin A3.Eivätkö halua paneutua tämän kokoluokan rengas äänieristykseen vaan missä on vika.olen kyllä lukenut että renault on edelläkävijä tässä asiassa.pitääköhän tämä paikkansa.
Tämä rengaskumina on ainut este minun ja A3:sen välillä.Pystyyköhän sitä vaimentamaan millään konstilla esim. ruoste-estomassalla pyöränkoteloon.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa