Vaihde ei aina kytkeydy
Valvoja: ffp jäsenet
Vaihde ei aina kytkeydy
Onko kenelläkään hajua mistä voisi johtua kun 5 vaihde ei aina mene suoraan päälle? Eli kun laitan vaihdetta päälle niin tulee kuin seinä vastaan eikä vaihde edes yritä mennä päälle kun laitan takaisin vapaalle ja yritän uudestaan niin vaihde menee nätisti päälle. Ei ole väliä onko auto kylmä tai laitanko vaihteen hyvin rauhallisesti tai vähän nopeammin. Vikaa on nyt etsitty kaksi kertaa huollossa mutta mitään ei ole löytynyt ja eivät vielä haluaisi alkaa vaihdelaatikkoa avaamaan vähäisten kilometrien takia. Noin joka kymmenes vaihto ei mene suoraan päälle. Auto on Golf V GTI.
Täsmälleen saman tuntuinen ongelma ilmeni mulla joskus tuossa kakkosgolfissa :) Vaihdoin vaihdevivustoon yhden muovisen vivun uuteen ja ongelmaa ilmenee enää äärimmäisen harvoin. Luultavasti vaihteensiirrossa on jossain väljyyttä tai joku säätö hieman pielessä.
Tosin kun auto on noin uusi, niin eikös kannattaisi käyttää sitä takuuhuollossa?
Tosin kun auto on noin uusi, niin eikös kannattaisi käyttää sitä takuuhuollossa?
Onkos muilla tuon 1.6 IV Golfin kanssa sellaisia ongelmia, että ensinnäkin se vaihdekaavio tuntuu hieman epämääräiselta, esim. Leon 1.8T:n loota on kuin eri planeetalta.
Toiseksi esim. kakkonen menee harvoin nopeasti silmään. Jää ikäänkuin siihen huulelle, mistä pitää puoliväkisin laittaa perille asti. Nelosen kun laitat silmään niin tuntuu että on pykälä silmässä, mutta kun nostat kytkimen, ei pykälä ollutkaan silmässä ja se paukaisee vapaalle.
Autolla ajettu 35tkm vm. -04. Tähän asti olen ajatellut tuota lähinnä ominaisuudeksi, mutta...
Toiseksi esim. kakkonen menee harvoin nopeasti silmään. Jää ikäänkuin siihen huulelle, mistä pitää puoliväkisin laittaa perille asti. Nelosen kun laitat silmään niin tuntuu että on pykälä silmässä, mutta kun nostat kytkimen, ei pykälä ollutkaan silmässä ja se paukaisee vapaalle.
Autolla ajettu 35tkm vm. -04. Tähän asti olen ajatellut tuota lähinnä ominaisuudeksi, mutta...
Minulla oli aiemmin A3 1.8. Keväällä siihen ilmestyi sellainen vika että lähinnä pienemmälle vaihdettaessa ei meinannut mennä vaihde päälle. Keppiä sivuttain vemputtamalla pari kertaa meni vaihde sitten ihan nätisti päälle. Ärsyttävää viassa oli se että se tuli vasta kun vähän aikaa ajettuani tai kun oli kerran käyttänyt vaihdetta vitosella.
Saksassa ollessani vivustoa säädettiin merkkiliikkeestä mutta mitään apua siitä ei ollut. Mestari oli tosin sitä mieltä kuntoon tuli kun hän sillä lyhyen lenkin oli tehnyt.
Suomessa vein sen tampereella sinne korjaamoon...mikä hemmetti sen nimi nyt olikaan, messukylässä se audeihin ja volkkareihin erikoistunut paja jota kaikki aina suosittelee. No kuitenkin, siellä se saatiin kuntoon ja maksoin reilun 200e. Yritin puhelimess jälkikäteen kysellä että mikä siinnä oli vikana mutta kovin tarkasti eivät viitsineet selittää. Joku laakeri sieltä oli hajonnut kuitenkin mutta en tiedä missä kohtaa. Arvelisin että vaihteiston päällä olevan mötin sisällä jossain kohtaa. Vivustot ja mekanismit oli kyllä ehjiä ja niitä itse olin yrittänyt säädellä ja voidella jne. ilman tulosta.
Saksassa ollessani vivustoa säädettiin merkkiliikkeestä mutta mitään apua siitä ei ollut. Mestari oli tosin sitä mieltä kuntoon tuli kun hän sillä lyhyen lenkin oli tehnyt.
Suomessa vein sen tampereella sinne korjaamoon...mikä hemmetti sen nimi nyt olikaan, messukylässä se audeihin ja volkkareihin erikoistunut paja jota kaikki aina suosittelee. No kuitenkin, siellä se saatiin kuntoon ja maksoin reilun 200e. Yritin puhelimess jälkikäteen kysellä että mikä siinnä oli vikana mutta kovin tarkasti eivät viitsineet selittää. Joku laakeri sieltä oli hajonnut kuitenkin mutta en tiedä missä kohtaa. Arvelisin että vaihteiston päällä olevan mötin sisällä jossain kohtaa. Vivustot ja mekanismit oli kyllä ehjiä ja niitä itse olin yrittänyt säädellä ja voidella jne. ilman tulosta.
Tyttöystäväisen porukoiten passatissa kylmänä ei oikein millään muulla kun rankalla voiman käytöllä saanut 2-vaihdetta silmään, ekaksi koittivat vaihtaa jotakin laakeria. ei auttanut, sitten koko laatikko vaihtoon ja takuuseen kaikkee ne koittaa ensin...
HEXXI ??
tarkoitatko VOKe ky:tä vai jotakin muuta ?
HEXXI ??
tarkoitatko VOKe ky:tä vai jotakin muuta ?
No nyt tekee 4 vaihde samaa ja eilen ajellessani kotiin alkoi auto nykimään tasakaasulla ja huomasin että turbo ei ahda lainkaan, sammutin auton ja startasin uudestaan niin taas pelasi normaalisti!! No kävin tänään huollossa ja tulokseksi tuli että käy laihalla no ensi viikolla taas uusi aika ja käydään etsimään mistähän se mahtaa johtua. Kyllä alkaa tämä kyseisen romu vähitellen vituttamaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”