golf 2 käynnistömättömyys ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

wert
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.12.2005 18:28

golf 2 käynnistömättömyys ongelma

ViestiKirjoittaja wert » 15.12.2005 18:50

eli kyseessä on 89 mallinen 1.6 kaasari kone.
ongelma on seuraava, välillä kun meinaisi lähteä liikenteeseen niin mokoma ei käynnisty ?
pyörittää kyllä mutta ei syty ?
taas kun hyvälle päälle sattuu niin starttaa aivan kunnolla.
virranjakajan kansi vaihdettu kuten pyörijä, tulpat ja johdot ok kunnossa.
joten hyviä vinkkejä kaipailisin...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.12.2005 19:56

Tuleeko kipinää?

wert
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.12.2005 18:28

ViestiKirjoittaja wert » 15.12.2005 20:03

en ole vielä päässyt kokeilemaa.
mikä siinä olisi jos ei tule?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 15.12.2005 20:11

Virtalukon pohja?

wert
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.12.2005 18:28

ViestiKirjoittaja wert » 15.12.2005 20:23

ja sitä ei pysty toteamaan varmaan millään.
näkeekö jos purkaa esille että onko sökö ?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.12.2005 20:34

mittaa tuleeko sytkäboksille ja puolalle kunnolliset jännitteet. Hal anturinkin voisi testata.

wert
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.12.2005 18:28

ViestiKirjoittaja wert » 15.12.2005 21:02

hal anturi ? mikä se on...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.12.2005 21:56

^ Hall-anturi on virranjakajan kyljessä kärjettömällä sytkällä varustetuissa vehkeissä.

wert
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.12.2005 18:28

ViestiKirjoittaja wert » 16.12.2005 22:08

kui ton hal:in voi sit testata

muita hyvii vinkkejä ?+

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.12.2005 22:41

^tällasen testerin ku tekee ni onnistuu hallin testaus. Ton ku kytkee ja pyörittää konetta tai irtonaista jakajaa ni jompikumpi ledi pitää vilkkua. Kaks lediä sen takia että jos laittaa yhen ni joku laittaa kumminki sen väärinpäin ja tosta saa helposti sit myös testerin induktiiviselle anturille ku kytkee ledit sen napojen väliin (jätä kummiski vastus väliin) ni pitäs vilkkuu vuorotellen noi ledit (unohtaa sillon siis ton virtalähteen pois) jos halli ei anna mitään ulos 4.5 voltilla ni voi kokeilla 9 volttista. Itellä toimi kylläkin 12v halli 4.5 voltillakin

wert
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.12.2005 18:28

ViestiKirjoittaja wert » 18.12.2005 10:16

voiko tyo hal toimia välillä ja sitten taasen tehdä tiltin ?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 18.12.2005 14:30

kyl se on mun mielestä melkein et toimii tai ei toimi ollenkaan

wert
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.12.2005 18:28

ViestiKirjoittaja wert » 26.12.2005 10:56

eilen ilmeni kun yritti käynnistää, että puolalta tuleva johto kipinöi virranjakajan puoleisesta päästä ??
onko kaasuttimessa jotain venttiiliä mitä ohjataan sähköllä, joka olisi sellanen "pääventtiili" joka voisi sulkea bensan tulon?

wert
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.12.2005 18:28

ViestiKirjoittaja wert » 26.12.2005 11:23

ja ajaessa saattaa ruveta nykimään ja hyytymään joka helpottaa kun laittaa pienempää vaihdetta ja kierroksia. ja hivenen jälkikäyntiä ilmenee, mikä sen sit voisi aiheuttaa.
voiko kaasuttimessa olla jotain sontaa

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 26.12.2005 12:14

Edit-nappi on keksitty.

Jos siellä kipinää näkyy väärässä paikassa, niin kannattanee aloittaa sytytysjohtojen, virranjakajan kannen ja tulppien uusimisella. Johdoiksi Beru, Bremi tai Bosch valmisteet.

Edit: Onko sytytyksen ajoitus tarkistettu ajoituslampulla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa