Vento 1.9TD (AAZ) virittämis kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Vento 1.9TD (AAZ) virittämis kysymyksiä
Näistä on varmasti ollut juttua mutta vastauksia en ole löytänyt. Eli onko vakio koneessa mitään iloa omaan koteloon tulevasta sportti suodattimesta? Ja onko turvallisin tapa saada hieman lisätehoa nostaa syöttöjä koskematta ahto paineisiin? Montako kierrosta uskaltaa nostaa ja mistä tietää millon on sopiva ja miten tuo ahdon alainen syöttö jos ahtoja ei nosta niin onko järkeä nostaa sitä? Miten on kulutuksen kanssa jos menee syöttöjä nostamaan? Ja sit vielä semmonen et onko mitenkään mahdollista tehdä muutosta AAZ->1Z pelkästään vaihtamalla jotakin osia? Vai onko koneet täysin erillaisia?
Juu, varmasti on ollut juttua...
Lähtisin sille linjalle että ensin syöttö, sitten ahto. Eikä sitä ahtoa kannata nostaa jos ei savua tule.
Jos käytössä on pieni vakio ahdin niin ahtojen nostoa kannattaa miettiä. Pieneen piristykseen ei tarvitse ahtoihin edes koskea, jos oletetaan että vakio ahdot pyörii jossain 0,8 bar nurkilla. Noilla paineilla, syötön lisäyksellä ja välijäähdyttimellä pitäis irrota joku 110hv ja 220Nm. Tuolla sivulla dynolappu noilla muutoksilla. http://www.jl-import.fi/phpBB2/viewtopi ... 34&start=0
Lähtisin sille linjalle että ensin syöttö, sitten ahto. Eikä sitä ahtoa kannata nostaa jos ei savua tule.
Jos käytössä on pieni vakio ahdin niin ahtojen nostoa kannattaa miettiä. Pieneen piristykseen ei tarvitse ahtoihin edes koskea, jos oletetaan että vakio ahdot pyörii jossain 0,8 bar nurkilla. Noilla paineilla, syötön lisäyksellä ja välijäähdyttimellä pitäis irrota joku 110hv ja 220Nm. Tuolla sivulla dynolappu noilla muutoksilla. http://www.jl-import.fi/phpBB2/viewtopi ... 34&start=0
Lähes sama setuppi pikkasen suurempi tjurbo vain.
Pelkällä syötön pyöräyttämisellä saa huomattavasti tehoa lisää.
Eräällä tuttavalla on ´94 Passat AAZ:lla ja meinasi vaihtaa autoa kun sillä ei päässyt mihinkään. Pistettiin kierros syöttöä lisää ja karaan pikku viiste, johan kulkupuoli muuttui täysin. Savua kyllä jo pukkaa reippaasti, mutta ei tarvinut autoa vaihtaa.
Lisäät vain syöttöä sen verran että savuttaa vähäsen, peilistä kun näkyy niin vähän takaisin. Tuohon riittää varmaan 1/2-3/4 kierrosta, vartin kerrallaan kun lisää. Jos se ei riitä, niin sitten pitää laitella välijäähyä, ahtoja ja isompaa turboa.
Eräällä tuttavalla on ´94 Passat AAZ:lla ja meinasi vaihtaa autoa kun sillä ei päässyt mihinkään. Pistettiin kierros syöttöä lisää ja karaan pikku viiste, johan kulkupuoli muuttui täysin. Savua kyllä jo pukkaa reippaasti, mutta ei tarvinut autoa vaihtaa.
Lisäät vain syöttöä sen verran että savuttaa vähäsen, peilistä kun näkyy niin vähän takaisin. Tuohon riittää varmaan 1/2-3/4 kierrosta, vartin kerrallaan kun lisää. Jos se ei riitä, niin sitten pitää laitella välijäähyä, ahtoja ja isompaa turboa.
Tuolla transporter 1.9 piristystä liipataan myös tätä aihettä ja minua asia kiinnostaa siksi että tuollainen gt1749va pitäisi olla jo matkalla tännepäin..
Portteristahan löytyy ABL-kone joka vastaa AAZ:aa lähes täysin. Varaosa esikammioiden numero, pumppu sekä ahdin ovat eri tai ainakaan muuta en ole löytänyt.
Muut tekniset arvot siis täsmäävät, toki voi olla että koneiden asento konehuoneessa on eri, portterissa eteenpäin kallellaan ja golf/vento varmaankin taaksepäin? Vaikka auto on iso ja painava niin kokeilemalla tulleet erot ovat seuraavat:
Cooleri tasoitti vedon kovassa vedätyksessä kärryn kanssa, karan muutos toi moottoriin luonteen joka on lähes vahvan bensauton oloinen ->kiertää vedossa jopa vitosella +5000 ja ahtopaine+perussyöttö toi potkua selkeästi lisää koko alueelle..
Portteristahan löytyy ABL-kone joka vastaa AAZ:aa lähes täysin. Varaosa esikammioiden numero, pumppu sekä ahdin ovat eri tai ainakaan muuta en ole löytänyt.
Muut tekniset arvot siis täsmäävät, toki voi olla että koneiden asento konehuoneessa on eri, portterissa eteenpäin kallellaan ja golf/vento varmaankin taaksepäin? Vaikka auto on iso ja painava niin kokeilemalla tulleet erot ovat seuraavat:
Cooleri tasoitti vedon kovassa vedätyksessä kärryn kanssa, karan muutos toi moottoriin luonteen joka on lähes vahvan bensauton oloinen ->kiertää vedossa jopa vitosella +5000 ja ahtopaine+perussyöttö toi potkua selkeästi lisää koko alueelle..
käänsin tuosta omasta 1.6 td.stä syöttöä kerralla koko kierroksen ja hukkaportti kiinni jne... ahdot tuolla kierroksen veivauksella 1.4 kiloa.....
ja yöunethan siinä meni, kun alkoi pelottamaan, miten kauan se kestää...
auto ei tuolla virityksellä mielestäni liikkunut ahtoihin nähden juuri mihinkään.
Laitoin jäähyn keulalle, pienensin syöttöä-----nyt vain3 varttia kireämmällä.ilman saantia paransin tekemällä koteloon lisää reikiä(huonoja kokemuksia vapareista ja hiekkatiestä), ajoitusta aavistus lisää ennakolle, nyt ahdot 0.9 kg, ja jäähyn asentamisen jälkeen ihan eri peli, kkk k 24 odottelee tuossa asennusta,(ensin oli tarkoitus laittaa muuttuva siipinen,mutta kun tuo budjetti tuntuu karkailevan helposti käsistä, niin jetmanin oheistuksella tyydyn nyt tähän) tuo k 14 kyllä ahtaa mutta on niin onnettoman pieni, että kiusaamista se vaan on sitä vinguttaa... uskomatonta, että nuissa vanhoissa jetoissa on tuo k 24 ja uudempia 1.9 td koneita on tuolla k 14 rusinalla.Ilmeisesti purattanee imu ja pakosarjan irti, ennenkuin pääsee kunnolla pakosarjan ja pakopesän väliseen liitokseen käsiksi...? no eihän tämä auto tykki ole, eikä tykkiä tule
mutta jos pientä piristystä....kun vakio on huimat 44 kw
ja yöunethan siinä meni, kun alkoi pelottamaan, miten kauan se kestää...
auto ei tuolla virityksellä mielestäni liikkunut ahtoihin nähden juuri mihinkään.
Laitoin jäähyn keulalle, pienensin syöttöä-----nyt vain3 varttia kireämmällä.ilman saantia paransin tekemällä koteloon lisää reikiä(huonoja kokemuksia vapareista ja hiekkatiestä), ajoitusta aavistus lisää ennakolle, nyt ahdot 0.9 kg, ja jäähyn asentamisen jälkeen ihan eri peli, kkk k 24 odottelee tuossa asennusta,(ensin oli tarkoitus laittaa muuttuva siipinen,mutta kun tuo budjetti tuntuu karkailevan helposti käsistä, niin jetmanin oheistuksella tyydyn nyt tähän) tuo k 14 kyllä ahtaa mutta on niin onnettoman pieni, että kiusaamista se vaan on sitä vinguttaa... uskomatonta, että nuissa vanhoissa jetoissa on tuo k 24 ja uudempia 1.9 td koneita on tuolla k 14 rusinalla.Ilmeisesti purattanee imu ja pakosarjan irti, ennenkuin pääsee kunnolla pakosarjan ja pakopesän väliseen liitokseen käsiksi...? no eihän tämä auto tykki ole, eikä tykkiä tule
mutta jos pientä piristystä....kun vakio on huimat 44 kw
no omaan oli ahdot nostettu 1.3 ja pumppua ruuvattu sopivasti ja karatappi mallia jyrkkä viiste et savua oli tarpeex...kulki hyvin ja toimi mut aaz sano sopimuxen irti jakun purettiin kansi niin huomattiin et joka venttiilin välistä halki ja kuumuutta näyttäny olevan vähän liikaa....turbona oli vakio kkk14 ja se on kuopattu uuden tieltä...k24 olis asentamista vaille valmis et kannattaa se rusina linkoo pitkälle jos aikoo(vähän) virittää...
Vissiin vähän eri mallia tuo kkk k24 nuissa uusissa S60R volvoissa kuin vanhemmissa volkkareissa...http://koti.phnet.fi/pukema/kkk24.htm
tästä osoitteesta löytyy aikapaljon tietoa http://www.netikka.net/vepiku/ruuvailu.htm
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 18.3.2004 20:33
- Viesti:
Tossa coolerin asennuksesta vähän http://personal.inet.fi/cool/spukeclan/default18.htm
Tehoihin vaikuttaa myös ahtokaran viilaus aika hyvin. pelkkä cooler ei kovinkaan paljoa auta mutta voipahan ahtoja paremmalla omallatunnolla nostaa. Kulutus ei ainakaan nouse kun "virittää" päinvastoin. Jos syöttöä on liikaa niin kuluttaa enemmänm ja menee huonommin.
Tehoihin vaikuttaa myös ahtokaran viilaus aika hyvin. pelkkä cooler ei kovinkaan paljoa auta mutta voipahan ahtoja paremmalla omallatunnolla nostaa. Kulutus ei ainakaan nouse kun "virittää" päinvastoin. Jos syöttöä on liikaa niin kuluttaa enemmänm ja menee huonommin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa