Hälytin+sisälämppäriongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Hälytin+sisälämppäriongelma
Mistähän mahtaa johtua ku alkaa hälyt laulaa ku sisätilalämmitin menee päälle ? eikä se tee sitä pienellä pakkasella, eikä sisällä mikään pääse liikkumaan että ei se sen takia ala soimaa.. häly on joku audin alkuperänen?
Näkeekö hälyttimen sisätutka sen sisätilalämmittimen ropellin? Tutka on varmaan mallia ultrasonic (eli ultraääni). Markkinoilla on laitteita, joissa on sekä ultraääni että mikroaalto-tutka ja molempien tulee havaita tunkeilija ennenkuin häly laukeaa, jolloin sisätilalämmitin ei vaikuta. Joissakin hälyissä on myös unohtunut jännitevahti asetuksista päälle, jota ei tulisi pohjolan talvessa käyttää ja se laukaisee hälyn. Kokeile vaikka aluksi vaihtaa sen sisälämppärin paikkaa, niin että sisätutka ei "näe" sitä tai laita sisätutka pois päältä (neuvotaan ehkä ohjeissa).
Tässä pari aikaisempaa keskustelua:
Edit: linkit vanhenikin jo, kun keskustelut on yli 12 kk vanhoja
Tässä pari aikaisempaa keskustelua:
Edit: linkit vanhenikin jo, kun keskustelut on yli 12 kk vanhoja
Viimeksi muokannut jmr, 13.12.2005 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nostetaanpas topicci uudelleen ylös, kun ei tässä ketjussa olevien linkkien topiccejakaan enää löytynyt.
Alkaa pikku hiljaa v*taan herätä joka aamu samaan aikaan, kun lämppäri menee autossa päälle. Ekan kerran kun häly alkoi huutamaan, laitoin seuraavana iltana katkaisijasta sisätutkan pois päältä. Ei huutanut seuraavana aamuna, mutta sitä seuraavana taas sama älämölö. Epäilin, että olen kassia takapenkille tunkiessani sohinut epähuomiossa katkaisijasta tutkan päälle ja laitoin sen uudelleen napista pois. Seuraavana aamuna kuitenkin sama juttu. Eilen illalla viimeisenä varmistin, että tutka on varmasti kytketty napista pois. Tänä aamuna taas herättiin kuitenkin hyvissä ajoin...
Eli onko nyt niin, että tuo tutka menee kuitenkin automaattisesti päälle, kun kakella sulkee ovet ja häly kytkeytyy samalla? Siis kyseessähän on tuo ässän alkuperäinen ajonesto/hälytin. Lämmitin on apparin puolen etujalkatilassa enkä ole sitä mihinkään siirrellyt, mutta toisaalta vaikea uskoa että se paikka niin merkittävästi tilannetta muuttaisi. Vai onko muilla auttanut?
Toinen kysymys: Saako vagcomilla "säädettyä" tuota sisätutkan herkkyyttä tai kytkettyä sen sitä kautta pois toiminnasta, jos tuo napista kytkeminen ei auta? Vai meneekö tämä "ultratutka" nyt todellakin pois päältä, jos avaimen napista painaa kaks kertaa peräkkäin niin kuin tuossa edellä veikkailtiin? Huoltomanuska kun on saksaa niin ei saa siitäkään mitään selekoa. Mikä siis yksinkertaisin ratkaisu ongelmaan?
Alkaa pikku hiljaa v*taan herätä joka aamu samaan aikaan, kun lämppäri menee autossa päälle. Ekan kerran kun häly alkoi huutamaan, laitoin seuraavana iltana katkaisijasta sisätutkan pois päältä. Ei huutanut seuraavana aamuna, mutta sitä seuraavana taas sama älämölö. Epäilin, että olen kassia takapenkille tunkiessani sohinut epähuomiossa katkaisijasta tutkan päälle ja laitoin sen uudelleen napista pois. Seuraavana aamuna kuitenkin sama juttu. Eilen illalla viimeisenä varmistin, että tutka on varmasti kytketty napista pois. Tänä aamuna taas herättiin kuitenkin hyvissä ajoin...
Eli onko nyt niin, että tuo tutka menee kuitenkin automaattisesti päälle, kun kakella sulkee ovet ja häly kytkeytyy samalla? Siis kyseessähän on tuo ässän alkuperäinen ajonesto/hälytin. Lämmitin on apparin puolen etujalkatilassa enkä ole sitä mihinkään siirrellyt, mutta toisaalta vaikea uskoa että se paikka niin merkittävästi tilannetta muuttaisi. Vai onko muilla auttanut?
Toinen kysymys: Saako vagcomilla "säädettyä" tuota sisätutkan herkkyyttä tai kytkettyä sen sitä kautta pois toiminnasta, jos tuo napista kytkeminen ei auta? Vai meneekö tämä "ultratutka" nyt todellakin pois päältä, jos avaimen napista painaa kaks kertaa peräkkäin niin kuin tuossa edellä veikkailtiin? Huoltomanuska kun on saksaa niin ei saa siitäkään mitään selekoa. Mikä siis yksinkertaisin ratkaisu ongelmaan?
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xxx
Kyllä se niin menee että joka kerta joudut painamaan napista ennen ovien sulkemista jos haluat että sisätutka ei kytkeydy. Toinen vaihtoehto on etsiä sisätilan lämppärille sellainen paikka missä se ei aiheuta hälyytystä. Omassa riittää kun lämmittimen (defan 1200W) suuntaa hantin penkin alle niin ei hälyytystä tule, mutta jos jäänyt jalkatilan etuosaan tai on vinossa ni johan tuuttaileepi... että näin...
Tuolla kans keskutelua aiheesta:
http://www.seatclubfinland.com/modules. ... 57&start=0
http://www.seatclubfinland.com/modules. ... 57&start=0
Rannila: Kiitos! Tuo siitinklubin keskustelu ei varsinaisesti avannut mitään uutta, koska keskustelu painottui lähinnä jälkiasennushälyihin...
Tuo Ultimaten keskustelu sen sijaan oli jo itse aiheesta. Ennen kuin luin tuota (juuri äsken) niin istuin autossa lukemassa germaanin kielistä manuskaa enkä tullut hullua hurskaammaksi. Sen jälkeen istuin autossa sisällä laittaen ovet lukkoon ja kokeilemalla vielä painaa kaksi kertaa peräkkäin sitä lukituspainiketta, että häly kytkeytyisi kokonaan pois. -> Turhaan. Kokeilin useita kertoja jääden autoon sisälle heilumaan ja aina sama lopputulos eli hälytin päälle. Tässä vaiheessa tein perinteiset ja hain varastosta jeesusteippiä ja teippasin b-pilareissa olevat tunnistimet umpeen. Taas autoon pönöttämään ja ovet lukkoon. Ja kas ihmettä, taas oli jesseteipillä korjattu yksi monista ongelmista. :)
Nyt kun lukasin tuon ultimaten keskustelun läpi niin jokuhan oli sielläkin kehitellyt yhtä "eksoottisen" ratkaisun ongelmaan. Täytyy lainata kaverilta piuhaa ja tutkailla löytyykö mulla jostain kentästä säätö tuohon herkkyyteen, joissakin se on siis ainakin olemassa.
Tuo Ultimaten keskustelu sen sijaan oli jo itse aiheesta. Ennen kuin luin tuota (juuri äsken) niin istuin autossa lukemassa germaanin kielistä manuskaa enkä tullut hullua hurskaammaksi. Sen jälkeen istuin autossa sisällä laittaen ovet lukkoon ja kokeilemalla vielä painaa kaksi kertaa peräkkäin sitä lukituspainiketta, että häly kytkeytyisi kokonaan pois. -> Turhaan. Kokeilin useita kertoja jääden autoon sisälle heilumaan ja aina sama lopputulos eli hälytin päälle. Tässä vaiheessa tein perinteiset ja hain varastosta jeesusteippiä ja teippasin b-pilareissa olevat tunnistimet umpeen. Taas autoon pönöttämään ja ovet lukkoon. Ja kas ihmettä, taas oli jesseteipillä korjattu yksi monista ongelmista. :)
Nyt kun lukasin tuon ultimaten keskustelun läpi niin jokuhan oli sielläkin kehitellyt yhtä "eksoottisen" ratkaisun ongelmaan. Täytyy lainata kaverilta piuhaa ja tutkailla löytyykö mulla jostain kentästä säätö tuohon herkkyyteen, joissakin se on siis ainakin olemassa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa