pierburg yms. kaasutin FAQ & kokemuksia ja kyyneleitä
Valvoja: ffp jäsenet
Tuntuu että se tekee sen aina kerran ajon aikana.Eli jos auton sammuttaa esim.parkkiin 10 minuutin ajaksi ja taas lähtee niin ryyppy ei silloin lähde päälle.Mutta tarpeeksi ruisit niin sitten taas lähtee.Kun se ryyppy lähtee pois niin se ei enää ilmene ,kunnes taas sammutat auton ja lähdet liikkeelle lämpimällä koneella.
Matka ajossa taas se tuntuu tulevan melkolailla koko aika päälle.
Varmaan jotenkin liittyy siihen kun iso vaihde ja tasanen vauhti.
Silloin se tuntuu lähtevän päälle ja silloin se kulkee sen 80km/h nelosel painamatta kaasua.
Matka ajossa taas se tuntuu tulevan melkolailla koko aika päälle.
Varmaan jotenkin liittyy siihen kun iso vaihde ja tasanen vauhti.
Silloin se tuntuu lähtevän päälle ja silloin se kulkee sen 80km/h nelosel painamatta kaasua.
vaha termari hittoon...joutuu vaan kylmänä pitämään kierroksia ite. toki kannattaa eka putsata.. jos siel joku isompi roska mikä tukkii sen välillä kokonaan.
eipä auttanu eilinen ropaaminen mitään.. kaupas kävin eikä ollu lämppäris ni eihän se käyntii lähe.. keksikää nyt joku tarkotus sille sähköjohdolle ja sille minijouselle siinä ryypys. käänsin vähän lisääkin päälle sitä mut ei auttanu, taitaa taas käydä rikkaalla.
eipä auttanu eilinen ropaaminen mitään.. kaupas kävin eikä ollu lämppäris ni eihän se käyntii lähe.. keksikää nyt joku tarkotus sille sähköjohdolle ja sille minijouselle siinä ryypys. käänsin vähän lisääkin päälle sitä mut ei auttanu, taitaa taas käydä rikkaalla.
vaha termari hittoon...joutuu vaan kylmänä pitämään kierroksia ite. toki kannattaa eka putsata.. jos siel joku isompi roska mikä tukkii sen välillä kokonaan.
eipä kannata ottaa sitä termarii pois siitä, siitä se vasta innostuu...
katsos kun se termari toimii niin että kun termari on kylmä se tappi on sisällä eli lepotilassa ja kun lämpenee se tappi tulee ulos ja laskee tyhjäkäynti kierroksia...
ja tuo lepotila on sama kuin ei vahatermarii oliskaan
teksteistä:
MUUTA: Jos ei halua ostaa about satasen vahatermaria, mutta korkea kiekat (ei kuitenkaan3000 RPM!) ottaa hermoon, niin tee kuten minä tein:
Irroita kokonaan vivusto, johon vahatermostaatti vaikuttaa (räjäytyskuvassa sen vivuston vasemmalla puolella, johon kaasutinvaijeri kiinnitetään): Kuvassa jousi ja kaksi muuta osaa, jotka ovat ruuvilla kiinni toisissaan (+muoviholkki). Irroita vahatermarin vivuston jousi, poikkeuta normaalia kaasuvivustoa (avaa kaasua), poikkeuta vahatermarin vivustoa ja vedä se kärkipihdeillä pois. Vóila, kierrokset ei enää huuda! Ei vaikuta kaasuttimen toimintaan muuten, mutta kylmänä kone on pidettävä kaasulla käynnissä jonkin aikaa.
juu tos otetaan vähä muutakin pois ku pelkkä vahatermari.
VW korjaamos oli kaverille tehty vahatermarin ohitus siten että oli punottu vahatermarin tapin päälle 2 tai 3, 6mm mutteria ja nämä piti sen tapin vakiona = ei kierrokset huuda, mutta joutuu pitämään kylmänä sit kaasun kans käynnissä vähä aikaa
VW korjaamos oli kaverille tehty vahatermarin ohitus siten että oli punottu vahatermarin tapin päälle 2 tai 3, 6mm mutteria ja nämä piti sen tapin vakiona = ei kierrokset huuda, mutta joutuu pitämään kylmänä sit kaasun kans käynnissä vähä aikaa
http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm tossa on jotain 2e2 ohjeita...en lukenu kokonaan mitä siin sanotaan
hitto kun 2e3 on saksaks ainoostaan
hitto kun 2e3 on saksaks ainoostaan
http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm (kohta 2.8 Wax element) tekstistä lainattua, vapaasuomennoksella.
Vahatermostaatin toiminnan tarkastus. (Kuva 12, fig. 12)
Älä vedä tai väkisin työnnä vahatermostaatista tulevaa pinniä.
- Vesi joka on lämmöltään noin +20 astetta, saa vahaelementin ns. "jäykistymään" :), eli pinniin voi kohdistaa noin 30Nm painovoiman eikä sen silloin pitäisi mennä alas, ja mitta (joka havainnoituu parhaiten kuvasta 12) vahaelementin reunasta pinnin päähän olisi jäykistyneenä :) 2.0mm +/- 1mm
Vahatermostaatin toiminnan tarkastus. (Kuva 12, fig. 12)
Älä vedä tai väkisin työnnä vahatermostaatista tulevaa pinniä.
- Vesi joka on lämmöltään noin +20 astetta, saa vahaelementin ns. "jäykistymään" :), eli pinniin voi kohdistaa noin 30Nm painovoiman eikä sen silloin pitäisi mennä alas, ja mitta (joka havainnoituu parhaiten kuvasta 12) vahaelementin reunasta pinnin päähän olisi jäykistyneenä :) 2.0mm +/- 1mm
Juu tuo ohitus kuulostaa vitun buenolta! Nyt soittelemaan korjaamoihin ja kyselemään osaako tehdä sen =) Mä käyn säätää niin se on kans sellane ,että säädetty on .
Ei sitä kannata missään korjaamolla teettää. Siihen vahatermarin pinnin päälle voi laittaa vaikka ne pari mutteria jolloin vivusto on samassa asennossa kuin sen pitäisi lämpimänä olla. Ei siinä mitään sen kummempia säätöjä tarvita, kunhan sinne väliin vain laittaa sen verran tavaraa, ettei se kaasuvivusto ota kiinni siihen vipuun jota vahatermari liikuttaa. Itselläni on siinä muistaakseni jonkinnäköinen niitti tjsp.
Tosin tuossa on kyllä täysin ehjä vahatermari mutta onnistuin vahingossa repäisemään vesiletkun kiinnityksen irtipoikki tuosta vahatermarin kotelosta. ;) ..olisiko kellään ylimääräistä?
tulipa tuossa mieleen, että miten 2e2:ssa säädetään seoksen rikkautta (normaalikäynnillä)? pystyykö siihen vaikuttamaan mitenkään muuten kuin suutinta pienentämällä?
varmaan "sieltä" jostain löytyy ruuvi mitä kääntämällä saadaan bensan tulua hillittyä. nyttemmin kun sain tyhjäkäynti kierrokset suhtkoht normitasolle niin huomasin, että kone röpöttää hieman.
yksi vaihtoehto lienee ilmamäärän lisääminen porailemalla reikiä läppiin, mutta siihen ei viitsisi ruveta ennenkuin on tiedossa voiko sitä "ylivuotoa" muuten paikata. neulavenan ei pitäisi vuotaa.. annosteleeko sitä bensaa tässä tapauksessa mikään muu kuin virtaus kurkussa?
mitäs tyhmää vielä keksisi kysyä.. =) hmm.. kuuluukos sen kakkoskurkun olla auki koneen ollessa lämmin. eikös sen kuulu olla ryypytettäessä kiinni, normaalisti puoliavoinna ja täydellä kaasulla kokonaan auki?
ei näistä perkeles ota selvää.
varmaan "sieltä" jostain löytyy ruuvi mitä kääntämällä saadaan bensan tulua hillittyä. nyttemmin kun sain tyhjäkäynti kierrokset suhtkoht normitasolle niin huomasin, että kone röpöttää hieman.
yksi vaihtoehto lienee ilmamäärän lisääminen porailemalla reikiä läppiin, mutta siihen ei viitsisi ruveta ennenkuin on tiedossa voiko sitä "ylivuotoa" muuten paikata. neulavenan ei pitäisi vuotaa.. annosteleeko sitä bensaa tässä tapauksessa mikään muu kuin virtaus kurkussa?
mitäs tyhmää vielä keksisi kysyä.. =) hmm.. kuuluukos sen kakkoskurkun olla auki koneen ollessa lämmin. eikös sen kuulu olla ryypytettäessä kiinni, normaalisti puoliavoinna ja täydellä kaasulla kokonaan auki?
ei näistä perkeles ota selvää.
heh.. jeps. pitää ruveta metsästämään sitä normikäynnin seosruuvia. tyhjäkäynnin ruuvihan on sinä nätisti esillä.
taitaa olla siinä kakkoskurkun läppää ohjaavassa venttiilissä jotain häikkää sitten kun muistaakseni pitää kurkkua auki koneen ollessa lämmin --> ei vastusta kaksoismetallijousta. jospa tämän kakkoskurkun virtauksen takia koneeseen pääsee ylimääräistä..
good work mr. inspector!
taitaa olla siinä kakkoskurkun läppää ohjaavassa venttiilissä jotain häikkää sitten kun muistaakseni pitää kurkkua auki koneen ollessa lämmin --> ei vastusta kaksoismetallijousta. jospa tämän kakkoskurkun virtauksen takia koneeseen pääsee ylimääräistä..
good work mr. inspector!
varsinainen tyhjäkäynti"ruuvi" on periaatteessa siinä 3/4 säätimen takana oleva 13mm "pultti" mitä sisään vääntämällä saa kierrokset nousemaan.
Seos ruuvi on taas kaasuttimen päällä, sellaisessa "putkessa" oleva ruuvi, ilmenee ihan selvästi kaasuttimen päältä...
tarkoitatko kakkoskurkun läpällä rikastinläppää??
rikastinläppä on periaatteessa ykkoskurkun yläpuolinen läppä ja kakkoskurkun läppä on toisen kurkun alapuolella ja pääsee avautumaan vasta kun kaasua on painettuna, jos pääsee muutoin avautumaan kuin kaasun kanssa on se mekanismi rikki ja se on vaihdettava.
JA
silloin kun vahatermarin ympärillä oleva vesi on +20 ehkä parempi ku olis +25, eli vahatermari käteen ja ämpäriin sen lämpöistä vettä ja sitte kokeilemaan, sen pinnin vastuksen toiminnallisuuden voi todeta sormillakin painamalla, kun vertaa kaasuttimessa olevan vahatermarin vastajousen jäykkyyttä siihen, että kykeneekö vahatermari pitämään sen jousen aisoissa. Muista kokeilla lämittää sitte myös vaikka +50C....
Seos ruuvi on taas kaasuttimen päällä, sellaisessa "putkessa" oleva ruuvi, ilmenee ihan selvästi kaasuttimen päältä...
tarkoitatko kakkoskurkun läpällä rikastinläppää??
rikastinläppä on periaatteessa ykkoskurkun yläpuolinen läppä ja kakkoskurkun läppä on toisen kurkun alapuolella ja pääsee avautumaan vasta kun kaasua on painettuna, jos pääsee muutoin avautumaan kuin kaasun kanssa on se mekanismi rikki ja se on vaihdettava.
JA
Eli silloin kun paisarissa vesi on +20 niin siinä vahatermarin kylessä on joku perkeleen pinni. Sitä voi työntää (ei väkisin) alaspäin
silloin kun vahatermarin ympärillä oleva vesi on +20 ehkä parempi ku olis +25, eli vahatermari käteen ja ämpäriin sen lämpöistä vettä ja sitte kokeilemaan, sen pinnin vastuksen toiminnallisuuden voi todeta sormillakin painamalla, kun vertaa kaasuttimessa olevan vahatermarin vastajousen jäykkyyttä siihen, että kykeneekö vahatermari pitämään sen jousen aisoissa. Muista kokeilla lämittää sitte myös vaikka +50C....
juu ryypyn läpän pitää olla auki lämpimällä..kakkoskurkun läppä on normaalisti muutaman millin auki. ja sit avautuu enemmän kun kaasua on painettu tietyn pisteen yli vai?
tuota ryypys kun tulee se bi metallijousi kiinni siihen kotelon hahloon siinä ympärillä onjoku muovi härpäke mistä menee pien jousi ympäri? kuuluukss en päästä pyörimään? voin ottaa kuban kuhan saan postista kaasarin.
tuota ryypys kun tulee se bi metallijousi kiinni siihen kotelon hahloon siinä ympärillä onjoku muovi härpäke mistä menee pien jousi ympäri? kuuluukss en päästä pyörimään? voin ottaa kuban kuhan saan postista kaasarin.
juu, kakkoskurkun läpässä on määrätty välys, jos siihen koskee niin se koko kaasutin on sekaisin (kokemusta on), vaikka mittasin välyksen ennen ja säädin takaisin samaksi... ?
Toi Pierpurg on ku muija, jos sen herkkiin paikkoihin mene kajoamaan nii se suuttuu ja aloittaa esim. mykkäkoulun tai alkaa käyttäytymään vittumaisesti...
Toi Pierpurg on ku muija, jos sen herkkiin paikkoihin mene kajoamaan nii se suuttuu ja aloittaa esim. mykkäkoulun tai alkaa käyttäytymään vittumaisesti...
siin on sellanen pyöree vastus.. tänää mein iteksee ryyppy päälle kun aikani sahailin käyntii..pumppasin kaasua aivan saatanasti, sain käymään, röpötteli vähän aikaa sit pumputin kiekkaa ni naksahti päälle.. ei mee jakoon et mikä tossa kusee.. pitää kokeilla vaihtaa toi ryyppy tohon
e: lämpeekö se muuten sillon kun on vaan virrat päällä vai pitääkö olla käynnis
e: lämpeekö se muuten sillon kun on vaan virrat päällä vai pitääkö olla käynnis
se vastus on myöskutsuttu, kaasukanavan esilämmitin (bypass). kuuluisi lämmetä silloin kun virrat kytketään. ilman tätä osaa kaasari jäätää...
mul oli toi osa paskana, tai siitä oli johto poikki, vaihdoin sen nyt ennen kylmiä... mut oikeestaan ei mitää suurta vaikutusta.
Nyt yritän pääasiassa saada tehdyksi tuolle aamu/kylmänä kierrosten hamppaamiselle jotain... vika on ilmeisesti siinä imusarjan lämmittimessä eli siilessä... tai se vika voi olla myös ilmavirtauksen väärästä määrästä, johon vissiin auttaa kun tutkii onko ryby kunnos, paisunta yksikkö ehjä ja tai toi onko lämpö-aikaventtili toiminta kuntoinen... tarttis vaa ensi saada akku ton autotallii et sais lämmittimen päälle... ei tämmösis pakkasis mitään tehä
mul oli toi osa paskana, tai siitä oli johto poikki, vaihdoin sen nyt ennen kylmiä... mut oikeestaan ei mitää suurta vaikutusta.
Nyt yritän pääasiassa saada tehdyksi tuolle aamu/kylmänä kierrosten hamppaamiselle jotain... vika on ilmeisesti siinä imusarjan lämmittimessä eli siilessä... tai se vika voi olla myös ilmavirtauksen väärästä määrästä, johon vissiin auttaa kun tutkii onko ryby kunnos, paisunta yksikkö ehjä ja tai toi onko lämpö-aikaventtili toiminta kuntoinen... tarttis vaa ensi saada akku ton autotallii et sais lämmittimen päälle... ei tämmösis pakkasis mitään tehä
Haha!Mun autosta oli sitte nesteet menny melko jäähän :S mietinki miks ryyppy ei lähteny pois vaikka kuinka huudatin.Sit se jätti heti ekaa risteyksee (onneksi ei vilkas alue).Ja melko jäässä letkut olivat.Sitten ajeltiin 30km pakastimel (tietenkään ei puske lämmintä ilmaa autoon jos letkut niin jäässä) ja auto lämpimään sulaamaan.Nyt toimii jotenkin.Uutta putkistoa oli ilo asentaa tuolla pakkasessakin (monttu ulkona) !
Sitten heti maanantaina soittamaan kaikille auto pajoille kuka haluaa tehdä pirupurkkiin vahatermarin ohitusta.
Sitten heti maanantaina soittamaan kaikille auto pajoille kuka haluaa tehdä pirupurkkiin vahatermarin ohitusta.
Juu nyt on soiteltu ja sanoi ,että olis kannattavaa tehdä siitä koko paskasta käsiryypyllinen. Että hommais käsi ryyppy vaijerin ja ne kiinike hommat. Mistäs noita saa?Kuulostaa ihan järkevältä mun mielestä.
Paras oli se kun sanoi "jos netti on käytössä googletat volkkari foorumille ja sieltä sitten kyselemään enemmän"
Aina ;)
Paras oli se kun sanoi "jos netti on käytössä googletat volkkari foorumille ja sieltä sitten kyselemään enemmän"
Aina ;)
mitenköhän se käsiryybby nyt auttaa tuohon vahatermostaatin toimintaan, niillä kun ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa mekaanisesti. vaikka kuinka laittaa käsiryypyn ei se sitä vahatermarin aiheuttamaa ongelmaa pois vie, ilmeisesti "korjaamolla" ei tajuttu sitä vikaa... hyvää mainosta sille firmalle...
Lähinnä tässä varmaan tarkoitettiin korvata sen vahatermarin lämpötilan mukaan toimiva säätö käsikäyttöisellä vaijerilla? Eli siis sitä mukaa kun kone lämpenee, painetaan ryyppyvaijeria sisäänpäin jolloin kaasuläpän aukeama tyhjäkäynnillä pienenee. Mutta yhäkin, jos sen vahatermarin haluaa ohittaa, niin tarvitaan siihen vain jotain pientä pinnin ja sen työntötangon väliin.
No kerroin siitä ,että se vahatermari on varmaan paskana kun ei lähde ryyppy pois ja palautuu aina päälle ,että tekisitkö sen vahatermarin ohituksen? Se sit vastaili tyylii "kyllä sen voi tehdä ,mutta se on huono kylmillä keleillä kun siinä ei silloin ole ollenkaan ryyppyä.Järkevämpää on tehdä siitä käsiryypyllinen ..." Vittu en tiedä.Ja sit tuo vuotaa paisarin nestettäkin jostain vitun perseestä.Nähtävästi siihen flektiin menee se yksi letku missä vesi kiertää ja siitä flektin rautakehikon alta se tiputtaa.Sen huomaa helposti ,että se on märkä.Kellän kokemusta?
Edit:Se on vissii se alavesi letku.Eikö sekin kuulu lämmetä? Tuntu vaan aika viileeltä kun olin ajellut.Termostaatti on juuri kesällä vaihdettu...
2x Edit:Mietin tossa ,että voisiko se termostaatti sieltä vesiletkusta sittenkin voinut mennä paskaksi jos se kerta jäätyikin?
Edit:Se on vissii se alavesi letku.Eikö sekin kuulu lämmetä? Tuntu vaan aika viileeltä kun olin ajellut.Termostaatti on juuri kesällä vaihdettu...
2x Edit:Mietin tossa ,että voisiko se termostaatti sieltä vesiletkusta sittenkin voinut mennä paskaksi jos se kerta jäätyikin?
Ihan oikeassa siellä korjaamolla olivat. Jos vahatermarin ohittaa, joutuu kylmillä keleillä pitämään kylmää konetta käynnissä kaasupolkimella.
Siellä voi olla enemmänkin kuin yksi letku paskana jos järjestelmä kunnolla jäätyi, pahemmassa tapauksessa vauriot eivät ole jääneet pelkkiin letkujen hajoamisiin.
Siellä voi olla enemmänkin kuin yksi letku paskana jos järjestelmä kunnolla jäätyi, pahemmassa tapauksessa vauriot eivät ole jääneet pelkkiin letkujen hajoamisiin.
sitten kun joku näyttää sen virityksen kun vahatermarin toiminta on muutettu käsikäyttöiseksi, niin tutkailisin sitä ihan mielellään.
Se vahatermari (tai sen toiminta) ei ole varsinainen ryyppy. se kyllä edesauttaa ryyppy systeemin toimintaa...
vahatermostaatti siis pitää kierrokset kylmässä koneessa ylhäällä ja laskee niitä sen mukaan kun kone lämpenee, ei siis tee mitään yhtä äkkisiä kierroksen muutoksia kaasarissa...
ryyppy rikastaa seosta siten että ilmaa pääsee bensaan nähden vähemmän ja näin ollen seos rikastuu... ja pull-down alipainekello nostaa tuota rikastin läppää kun kaasua painaa jottei auto sammu/hyydy!
aikaisemmin kerroin miten sen VAHATERMOKSEN toiminnan voi tarkastaa, kyseinen löytyy aikaisemmalla sivulla olevista teksteistä. jostain
ei se pelkästään vahatermarin vika ole että ne kierroksen sekoilee, vaan vahatermari voi olla yksi "taudin" aiheuttaja.
Se vahatermari (tai sen toiminta) ei ole varsinainen ryyppy. se kyllä edesauttaa ryyppy systeemin toimintaa...
vahatermostaatti siis pitää kierrokset kylmässä koneessa ylhäällä ja laskee niitä sen mukaan kun kone lämpenee, ei siis tee mitään yhtä äkkisiä kierroksen muutoksia kaasarissa...
ryyppy rikastaa seosta siten että ilmaa pääsee bensaan nähden vähemmän ja näin ollen seos rikastuu... ja pull-down alipainekello nostaa tuota rikastin läppää kun kaasua painaa jottei auto sammu/hyydy!
aikaisemmin kerroin miten sen VAHATERMOKSEN toiminnan voi tarkastaa, kyseinen löytyy aikaisemmalla sivulla olevista teksteistä. jostain
ei se pelkästään vahatermarin vika ole että ne kierroksen sekoilee, vaan vahatermari voi olla yksi "taudin" aiheuttaja.
Tuskin se hurjasti jäätyi kerta pystyin ajellakkin ja jne..
Mitä luulette jos tuon vahatermarin ohituksen tekee niin toimisko silloin auto huutamatta?
Selviääkö tuola ulkona ilman ryyppyä?Mietin vaan niitä kun tulee ne kunno pakkaset.
edit.Tuo jäähdytin sit vissii vuotaa nestettä ja sitä ei voi korjata näin kertoi korjaaja.
Mitä luulette jos tuon vahatermarin ohituksen tekee niin toimisko silloin auto huutamatta?
Selviääkö tuola ulkona ilman ryyppyä?Mietin vaan niitä kun tulee ne kunno pakkaset.
edit.Tuo jäähdytin sit vissii vuotaa nestettä ja sitä ei voi korjata näin kertoi korjaaja.
Ilman ryyppyä on auton käyntiin sahaaminen ja käynnissä pitäminen vittumaista lämpenemisen ajan, ja jos vielä tuo vahatermos on ohitettu vaikeuttaa se auton kylmänä käynnissäpysyvyyttä todella paljon, 10-15min -15 asteen pakkasella saa varautua lämmittämiseen. ja bensaa kuluu...
tuossa Hampsun tapauksessa olis todellakin kannattavaa koittaa rakennella joku käsiryyppy, jotta saa vähä imua päälle kylmäkäynnistyksessä. vaikka sitte väliaikaisesti sinne kaasarin kylkeen sellainen systeemi mistä voi käsin sitä ryypyn läppää siirrellä (konepelti ylhäällä) <-- vaikeeta! mutta ihan miten ite tykkää
tuossa Hampsun tapauksessa olis todellakin kannattavaa koittaa rakennella joku käsiryyppy, jotta saa vähä imua päälle kylmäkäynnistyksessä. vaikka sitte väliaikaisesti sinne kaasarin kylkeen sellainen systeemi mistä voi käsin sitä ryypyn läppää siirrellä (konepelti ylhäällä) <-- vaikeeta! mutta ihan miten ite tykkää
Lueskelin noita kirjoituksia ja ihmettelin ,että voiko pull down rasia judu olla paskana ja siks se pistää niit kieroksii ylös ja alas silloki ku kone lämpimän.?
Eikö se just työnnä sitä ruuvi tappi härdelliä ylös ja alas?
Onko kukaan keksiny mitään järkevää viritystä siihen läppään ,että sen saisi aina pysymään alhaalla.Tyyliin: kylmänä ku kone on niin silloin ottas sen virityksen pois ja sitten kun kone lämmin niin laittaisi virityksen takaisin ,ettei ryyppy enää tulisi päälle...
Tarkotan justiisa sitä läppää mitä kun painaa alas niin ryyppy lähtee pois.
Nippuside siihen 3/4 ruuviläpyskää? :D
vai sulaako se?onha niitä metallisiakin..
Eikö se just työnnä sitä ruuvi tappi härdelliä ylös ja alas?
Onko kukaan keksiny mitään järkevää viritystä siihen läppään ,että sen saisi aina pysymään alhaalla.Tyyliin: kylmänä ku kone on niin silloin ottas sen virityksen pois ja sitten kun kone lämmin niin laittaisi virityksen takaisin ,ettei ryyppy enää tulisi päälle...
Tarkotan justiisa sitä läppää mitä kun painaa alas niin ryyppy lähtee pois.
Nippuside siihen 3/4 ruuviläpyskää? :D
vai sulaako se?onha niitä metallisiakin..
Lueskelin noita kirjoituksia ja ihmettelin ,että voiko pull down rasia judu olla paskana ja siks se pistää niit kieroksii ylös ja alas silloki ku kone lämpimän.?
Eikö se just työnnä sitä ruuvi tappi härdelliä ylös ja alas?
Ei, se pulldown vaikuttaa ryyppyläppään, siihen mikä on kaasarin ensiökurkun päällä, tuohon läppään vaikuttaa kaksi tekijää, jotka on ryyppyvivusto ja pulldown rasia.
Tuollaista nopeasti hallittavaa on/off tyylistä "vipua" on vaikeahko tehdä tuohon vahatermostaatin toimintaan. mutta ei se mahdoton modifikaatio ole.
paras vaihtoehto on ohittaa termoksen vaikutus, eli termos irti ja laittaa tosiaan jonkun holkin tai vastaavan kuten yllä oli jo mainittukkin, siihen työntämään sitä vivustoa johon vahatermostaatin pinni vaikuttaa...
kyl... mietin vaan...mulla tulee tohon ryypyn koppaan 2 ap letkua ja siinä on vissiin joku venttiili...jomman kummanletkuista kun ottaa irti ne sytkä menee vituiks..aattelin et toimisko toi jos tulppais noi letkut? kun meinasin ryypyn vaihtaa ni siinä toisessa ei oo paikkaa noille.. vai taytyykö tolle venttiilille kehittää joku kotelo?
mistä ne ap letkut tulee ja mihin ne menee?, niitten täytyy periaatteessa olla tekemisissä virranjakajan alipainekellon kanssa, jotta tuo sytytys muuttuisi.
tukkiminen on yksi apukeino...
voi sen ottaa pois, ja ei se ryypyn varsinaiseen toimintaan vaikuta, tietenkin yksi sen kaasarin kylmäkäynnistyksen osa-alueista on pois silloin käytöstä... tuossa kaasarissa nimittäin noita kylmäkäynnistykseen vaikuttavia tekijöitä on jos jonkin verran...
muista, et sillon kun sen vahatermarin ottaa pois niin kierrokset huutaa...
tukkiminen on yksi apukeino...
Eli nyt sen vahatermarin voi sit ottaa pois ja ryyppy silti pelaa? =D
voi sen ottaa pois, ja ei se ryypyn varsinaiseen toimintaan vaikuta, tietenkin yksi sen kaasarin kylmäkäynnistyksen osa-alueista on pois silloin käytöstä... tuossa kaasarissa nimittäin noita kylmäkäynnistykseen vaikuttavia tekijöitä on jos jonkin verran...
muista, et sillon kun sen vahatermarin ottaa pois niin kierrokset huutaa...
Mutta siis jos sen vahatermarin ohittaa niin huutaako silloinkin kierrokset?
Sain nyt sellasen käsityksen että sen jos ohittaa niin ei toimi ryyppy mutta kierrokset pysyvät ainakin normaaliina.
Eli kylmänä kone pitää sahata käyntiin ,mutta tolpasta kun ottaa niin toimii..
Edit.hii o hei!Löysin jonkun katkeenneen ruskean johdon.Korjasin sen apiko liittimil.
En tiedä mihin se auttaa ,joten kysyisin mikä se mahtaa olla.Kaasaria kun katsoo vasemmalta puolelta ja näkee sen 3/4 ruuvin niin sen yläpuolella (vähän vasemmalla) on yksi liitin mitä suojaa joku kumihuppu.Liittimeen menee 2 johtoa:ruskea ja olisko tuo nyt keltaruskea.En saanut vittujakaan selvää räjäytyskuvasta,joten te viisaampina kertokaa.Jos tuo nyt jotain auttaisi!
Sain nyt sellasen käsityksen että sen jos ohittaa niin ei toimi ryyppy mutta kierrokset pysyvät ainakin normaaliina.
Eli kylmänä kone pitää sahata käyntiin ,mutta tolpasta kun ottaa niin toimii..
Edit.hii o hei!Löysin jonkun katkeenneen ruskean johdon.Korjasin sen apiko liittimil.
En tiedä mihin se auttaa ,joten kysyisin mikä se mahtaa olla.Kaasaria kun katsoo vasemmalta puolelta ja näkee sen 3/4 ruuvin niin sen yläpuolella (vähän vasemmalla) on yksi liitin mitä suojaa joku kumihuppu.Liittimeen menee 2 johtoa:ruskea ja olisko tuo nyt keltaruskea.En saanut vittujakaan selvää räjäytyskuvasta,joten te viisaampina kertokaa.Jos tuo nyt jotain auttaisi!
Hahaa!En tiiä miten vitussa on mahdollista mutta ryyppy ei enää tule päälle lämpimällä koneella :D ! Nyt sai ajaa reilut 30km ja ei kertaakaan tullut päälle / kierrokset olleet korkeat! MÄ OON NIIN ONNELLINE! Nyt vaan pitää testata miten se vaikuttaa kylmällä koneella ,että tuleeko ees sillo ryyppy. Vittu tähä vois jopa tottua!
se johto kuuluu ilmeisesti joko lämpö-aika venttiilille (osa 38) tai sähköiselle magneettiventtiilille (osa 39)
Sähköisen magneettiventtiilin toiminnan tarkastus.
1. käynnistä moottori
2. vedä virtajohto pois venttiilistä, auton pitäisi tällöin sammua, mikäli ei sammu on venttiilissä vikaa.
Kun virrat on kytkettynä magneettiventiili päästää ilman läpi ja kun virtoja ei ole, ei myöskään ilma pääse venttiilistä läpi.
Lämpö-aikaventtiilin toiminnan tarkastus
- varmistu liitosten kunnollisuudesta
- periaatteessa myös alipaine letkujen tuottama alipaine on tarkistettava, jotta se on riittävä (putkistossa voi olla häsmää)
Lämpö-aikaventtiili reagoi lämpöön
Kun lämpötila on yli +15 astetta venttiiili on kiinni, eli ilman ei kuulu päästä läpi
lämpötila alle +4 venttiili auki
--sähköisentoiminnan tarkastus, mittaa ohmimetrillä liittimen 2 kosketuspintojen välistä ohmi määrä
Nominaalinen arvo kun lämpötila +20-30 astetta = 6 ohm +-1,5 ohm
Lähde viite (http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm)
(http://www.gowerlee.direcon.co.uk/2E2type.html)
Sähköisen magneettiventtiilin toiminnan tarkastus.
1. käynnistä moottori
2. vedä virtajohto pois venttiilistä, auton pitäisi tällöin sammua, mikäli ei sammu on venttiilissä vikaa.
Kun virrat on kytkettynä magneettiventiili päästää ilman läpi ja kun virtoja ei ole, ei myöskään ilma pääse venttiilistä läpi.
Lämpö-aikaventtiilin toiminnan tarkastus
- varmistu liitosten kunnollisuudesta
- periaatteessa myös alipaine letkujen tuottama alipaine on tarkistettava, jotta se on riittävä (putkistossa voi olla häsmää)
Lämpö-aikaventtiili reagoi lämpöön
Kun lämpötila on yli +15 astetta venttiiili on kiinni, eli ilman ei kuulu päästä läpi
lämpötila alle +4 venttiili auki
--sähköisentoiminnan tarkastus, mittaa ohmimetrillä liittimen 2 kosketuspintojen välistä ohmi määrä
Nominaalinen arvo kun lämpötila +20-30 astetta = 6 ohm +-1,5 ohm
Lähde viite (http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm)
(http://www.gowerlee.direcon.co.uk/2E2type.html)
Arvauksia mitä vialla kun moottoria ei tahdo saada kylmänä pysymään käynnissä; hörähtää käyntiin ja nostaa kierrokset n2000, mutta putoaa siitä omatoimisesti alas ja sammuu. Kaasupolkimen painaminen sammuttaa koneen suoraan, mutta innokkaalla polkimen pumppaamisella jos saa kierrokset yli 3000(kakkoskurkku avautuu?), niin pysyy käynnissä. Eli kierrokset nousee avainta kääntämällä n2000, mikä ei riitä pitämään käynnissä näillä keleillä. Kesällä toimi ihan kohtalaisesti. Lämpöjen noustessa tyhjäkäyntikierrokset tasaisesti valuvat 1000 pintaa kun on päässyt alkurituaaleista ohi ja päässyt liikkeelle. Ilmeisesti vahatermari toimii, mutta se bimetallijousi(ryyppy?) ei välttämättä toimi tai on asennossa kesä?
Paljonko muilla on tyhjäkäyntikierrokset käynnistettäessä pakkaskelillä? Tuossa värkissähän on ainakin kaksi noita säätöruuveja kaasulle ( 7 & 8; http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm )
Jos tuota pääsisi vaikka ennen kesää katselemaan johonkin sisätiloihin..
--edit--
hetken tekstejä uudelleen tavanneena päädyin siihen että tuosta on varmaan tuo pulldown-härpätin hajalla ja ryyppy ei toimi ollenkaan. Mistäs tuollaisen saa ja paljonko maksaa?
--/edit--
Paljonko muilla on tyhjäkäyntikierrokset käynnistettäessä pakkaskelillä? Tuossa värkissähän on ainakin kaksi noita säätöruuveja kaasulle ( 7 & 8; http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm )
Jos tuota pääsisi vaikka ennen kesää katselemaan johonkin sisätiloihin..
--edit--
hetken tekstejä uudelleen tavanneena päädyin siihen että tuosta on varmaan tuo pulldown-härpätin hajalla ja ryyppy ei toimi ollenkaan. Mistäs tuollaisen saa ja paljonko maksaa?
--/edit--
Kyllä kai tuon ilman mitään pumppaamisia pitäisi toimia.
ensimmäisen pierburg sukupolven ryyppy toimi "portaattomasti" pelkän bi-jousen jännetyksen avulla <--- ei toiminu
toisen sukupolven pierburg ryyppy toimii "portaallisesti" oliskohan vaiheita 3, 4 tai 5. kylmällä koneella kun parikertaa polkasee kaasusta niin ekaks ryyppy kytkeytyy päälle ja toinen polkasu pistää vähä bensaa kehiin..
kolmannen sukupolven pierbug ryyppy, palaa takaisin tuohon "portaattomaan" toimintaan mutta varmemmin, tällä ryypyllä varustettu kaasutin ei tarvitse periaatteessa mitään polkasuja tai kytkemisiä, koska ryyppy läppä on silloin kiinni ku pitääki, ryyppy sisältää bi-jousen ja jotain muuta mikä mahdollistaa sellaisenaan toimimisen. (lämmön mukaan, luonnollisesti)
Nyt alkaa jo pikkuhiljaa tuntuun siltä, että on pakko viedä huoltoon johonkin tuo kaasari.. 3kk seurannalla kulutus keskimäärin 9,6l/100km, joka on aika paljon kakkos-golffille. Ajo suurimmalta ostalta matka-ajoo eli luulis menevän lähempänä seitsemää kuin kymmentä.
Mutta, pystyykö tuolle itse tekemään jotain? Päällisin puolin olen koittanut katsella, ohjeita lueskellut jne jne, mutta en uskalla alkaa purkaan. Autoa kuitenkin työmatkoihin tarviin joka päivä, joten ei parane rikkoa. Voishan sen jollekkin paikalliselle pajalle viedä, mutta tiedä sitten mitä ne sille tekisivät, tulisko paremmaksi? EI tiedä.
Taitaa mennä auto vaihtoon.
Mutta, pystyykö tuolle itse tekemään jotain? Päällisin puolin olen koittanut katsella, ohjeita lueskellut jne jne, mutta en uskalla alkaa purkaan. Autoa kuitenkin työmatkoihin tarviin joka päivä, joten ei parane rikkoa. Voishan sen jollekkin paikalliselle pajalle viedä, mutta tiedä sitten mitä ne sille tekisivät, tulisko paremmaksi? EI tiedä.
Taitaa mennä auto vaihtoon.
Letkua tosiaan löytyy mistä tahansa autotarvike- tai muoviliikkeestä. Tosin ainakin Motonetin letkut ovat niin kovaa muovia, etteivät varmastikaan montaa vuotta kestä halkeilematta. Mutta kyllä kai sekin nyt sentään jokusen vuoden kestää.
Asiaa sivuten: Miksi osa alkuperöisistä letkuista on kangaspäällysteistä ja osa ei?
Asiaa sivuten: Miksi osa alkuperöisistä letkuista on kangaspäällysteistä ja osa ei?
Asiaa sivuten: Miksi osa alkuperöisistä letkuista on kangaspäällysteistä ja osa ei?
ei varmaa tietoa, mutta luulisin että saksalaiset-volkkari-insinöörit ajatteli sen kankaan ehkäisevän siihen putkeen tulevia ulkoisia haittoja, kuten pensa, maantiesuola yms. jotka saattavat hapristaa putkia... tiedähäntä... mutta omassa golffissa on myös kovia läpinäkyviä ap-putkia pidemmillä matkoilla (ilmeisesti jälkiasennettuja)...
mul jatkuu toi sama vanha oireilu tuon "aamuisin käynnistyksen" kanssa, auto hörähtää herkullisesti käymään (vaikka -15 asteen pakkasella), käy "hienosti" noin korkeintaan 3 -5 sekuntia, ja sit alkaa helvetinmoinen hamppaaminen, hump, hump, käy pirun epätasaisesti... vieläkään en oo alkanu tutkimaan kunnolla mistä kiikastaa, mutta ainakin pull-down rasia toiminee...
mieleen pullahti tuossa noita internet opuksia kattellessa, että tuo vikahan voisi olla joko tuossa lämpö-aika-venttiilissä tai magneettiventtiilissä, enemmän epäilen lämpö-aika venttiiliä, koska sen tehtävänä on sulkea ilman pääsy läpi kun se riittävästi lämpenee (+15), ja jos se ei toimikkaa ja sulkeekin sen ilman pääsyn jo sen 3-5 sekunnin jälkeen käynnistyksestä (koska sillon alkaa se kierrosten hamppaaminen), kuitenkin "normi" lämpöisenä auto toimii jokseenkin hjyvin...
mieleen pullahti tuossa noita internet opuksia kattellessa, että tuo vikahan voisi olla joko tuossa lämpö-aika-venttiilissä tai magneettiventtiilissä, enemmän epäilen lämpö-aika venttiiliä, koska sen tehtävänä on sulkea ilman pääsy läpi kun se riittävästi lämpenee (+15), ja jos se ei toimikkaa ja sulkeekin sen ilman pääsyn jo sen 3-5 sekunnin jälkeen käynnistyksestä (koska sillon alkaa se kierrosten hamppaaminen), kuitenkin "normi" lämpöisenä auto toimii jokseenkin hjyvin...
Pitipä pistää nyt omiakin kokemuksia tänne kun täältä on löytynyt niin paljon itsellekkin apua. Kiitokset vaan kaikille jotka tänne ovat kaivaneet linkkejä tuosta insinööri taidon näytteestä mallia 2e2 :)
Tuo 3/4 säädin aiheutti itsellä koneen huutamisen vaikka vahatermari toimikin ok. Helposti voi kokeilla että toimiiko se thermo valve (musta pyöree mötikkä johon tulee sähköpistoke ja toiselta puolen lähtee kaksi alipaine letku) ,irrottomalla ne letkut ja tukkimalla ne. 3/4 säätimen tapin pitäisi vetäytyä hetken kuluttua takaisin sisään jos auto on käynnissä, samalla ne kierroksetkin tippuvat alas. Tuolla aiemmin olikin selitetty jo tuon toiminta tarkkaan. Kannattaa tarkistaa ne sähköliitännät ensiksi josko thermo valve:n tuleva liitin ei saakkaan virtaa,mutta jos tulee niin tuolla sen thermo valven voi rikkinäiseksi todeta?
Tällä hetkellä itsellä on alipaine letkujen päät tukittu kahdella ruuvilla :)
Auto toimii ok , viellä ei ole tosin tullut vastaan -20 pakkasia että miten sitten lienee, mutta vw liikkeen 151 euron hintainen muovimötikkä ei houkutellut ostamaan. Lisäksi siellä vihjasivat että senhän voit "ohittaa".
Englantilaiselta foorumilta bongasin muuten vinkin että vahatermarin voisi "elvyttää" tipauttamalla kuumaan veteen. Itsellä tuo toimi jotenkin , lisäksi tappi irti ja crc:tä reiästä ja ylimääräiset crc:t pois niin voilà..
Vaikuttaa vaan siltä että 2e2:nen on sellainen kampe että tuosta voi löytyä vaikka mitä ihmeellistä oiretta.
Tuo 3/4 säädin aiheutti itsellä koneen huutamisen vaikka vahatermari toimikin ok. Helposti voi kokeilla että toimiiko se thermo valve (musta pyöree mötikkä johon tulee sähköpistoke ja toiselta puolen lähtee kaksi alipaine letku) ,irrottomalla ne letkut ja tukkimalla ne. 3/4 säätimen tapin pitäisi vetäytyä hetken kuluttua takaisin sisään jos auto on käynnissä, samalla ne kierroksetkin tippuvat alas. Tuolla aiemmin olikin selitetty jo tuon toiminta tarkkaan. Kannattaa tarkistaa ne sähköliitännät ensiksi josko thermo valve:n tuleva liitin ei saakkaan virtaa,mutta jos tulee niin tuolla sen thermo valven voi rikkinäiseksi todeta?
Tällä hetkellä itsellä on alipaine letkujen päät tukittu kahdella ruuvilla :)
Auto toimii ok , viellä ei ole tosin tullut vastaan -20 pakkasia että miten sitten lienee, mutta vw liikkeen 151 euron hintainen muovimötikkä ei houkutellut ostamaan. Lisäksi siellä vihjasivat että senhän voit "ohittaa".
Englantilaiselta foorumilta bongasin muuten vinkin että vahatermarin voisi "elvyttää" tipauttamalla kuumaan veteen. Itsellä tuo toimi jotenkin , lisäksi tappi irti ja crc:tä reiästä ja ylimääräiset crc:t pois niin voilà..
Vaikuttaa vaan siltä että 2e2:nen on sellainen kampe että tuosta voi löytyä vaikka mitä ihmeellistä oiretta.
se todellakin on mystinen pallo, ensin aattelin sen pitävän pientä alipainetta sisällään, jotta pulldown rasia toimisi oikein, mutta sillä ei kyllä ole kovinkaan suurta merkitystä. Kone kävin sen poiston jälkeen ehkä hiukan huonommin kylmänä, mut tos mun koslas on vieläki onkelmia sen kylmäkäynnistyksen kanssa, ettei kovin suurta eroa voi kertoa oliko palloa vai ei.
Toi siis missä tuon ryypyn läpän ohjaus kuuluis olla? Siis siitä lähtee se tanko ja sen toises pääs semmonen "vipu" (kts. kuva), mutta se ei ole missään kiinni. Roikkuu siis aivan vapaana, jos kaasun lykkää pohjaan, se avaa osittain tuon läpän (kai se on edes ryypyn läppä vai oonko täysin hakoteillä?) mutta ei kokonaan.
Testiks pistin läpän auki-asentoon nippusiteellä eikä se ainakaan huonontanut käyntiä. http://hiksi.sigmatic.fi/2e2.jpg
ja lisäks tuli mielee et kui jäykkä se pakosarjan päältä tulevan ilman läppä pitäs olla? meinaa se on aikas jäykkä, etten usko et sitä mikää alipaine vetää.
edittiä: joo, se olikin tippunu vaa toi vipu siitä jousihärpäkkeen päästä
irrotin kaasarin, putsasin kaikki helposti lähtevät.. hieno vehje, lykkäs vaa nesteet pihalle ni hiukan tulee höyryä ku käyttää :p
edittiä2: väänsiis nyt sitä ryyppyä sillai et toi läppä on täysin auki ku se oli sillai puoliks auki normaaliasennossaan. sehän siis tarkotti et oli ryyppy puoliks päällä aina? vai?
Testiks pistin läpän auki-asentoon nippusiteellä eikä se ainakaan huonontanut käyntiä. http://hiksi.sigmatic.fi/2e2.jpg
ja lisäks tuli mielee et kui jäykkä se pakosarjan päältä tulevan ilman läppä pitäs olla? meinaa se on aikas jäykkä, etten usko et sitä mikää alipaine vetää.
edittiä: joo, se olikin tippunu vaa toi vipu siitä jousihärpäkkeen päästä
irrotin kaasarin, putsasin kaikki helposti lähtevät.. hieno vehje, lykkäs vaa nesteet pihalle ni hiukan tulee höyryä ku käyttää :p
edittiä2: väänsiis nyt sitä ryyppyä sillai et toi läppä on täysin auki ku se oli sillai puoliks auki normaaliasennossaan. sehän siis tarkotti et oli ryyppy puoliks päällä aina? vai?
Noo, menohaluja tuli ehkä hiukan lisää, kylmänä lähtee entistäki huonommin käyntiin. Tietty kaasullahan sen saa pidettyä käynnissä. Kunhan vaan ilmat hiukka lämpiää ni tarvii uusiks alkaa purkaan, tutkia ryypyn osia ja patentoida jotain. On meinaa hiukan kylmää ku lykkää pakkasesa ryypyn sisältä jäähdytysnesteet sormille. :)
Toi noin, mihin tarkalleen ton vahatermarin kuuluis vaikuttaa? Kun en nyt oo varma toimiiko se, mutta vaikke se painaisi sitä tappia, siitä ei olisi mitää hyötyä kun se toinen pää ei tee muuta kun liikuttaa yhtä vipua. Se vipu kun taas ei liikuta mitään eikä ketään, siis puuttuuko sen jälkeen jotain vai?
Niin ja mikä mättää ku pulldowni vetää ryyppyä pois tyhjäkäynnilläkin oli kone si kylmä tai kuuma.
Niin ja mikä mättää ku pulldowni vetää ryyppyä pois tyhjäkäynnilläkin oli kone si kylmä tai kuuma.
(Luin tuolta ylempää mitä sunki kannattas tehä)
Se vahatermari (tai sen toiminta) ei ole varsinainen ryyppy. se kyllä edesauttaa ryyppy systeemin toimintaa...
vahatermostaatti siis pitää kierrokset kylmässä koneessa ylhäällä ja laskee niitä sen mukaan kun kone lämpenee, ei siis tee mitään yhtä äkkisiä kierroksen muutoksia kaasarissa...
Se vahatermari (tai sen toiminta) ei ole varsinainen ryyppy. se kyllä edesauttaa ryyppy systeemin toimintaa...
vahatermostaatti siis pitää kierrokset kylmässä koneessa ylhäällä ja laskee niitä sen mukaan kun kone lämpenee, ei siis tee mitään yhtä äkkisiä kierroksen muutoksia kaasarissa...
Huokaus. Kävi nyt sitten näin, että kaasaria yöllä swapatessa pierburgista weberiin katkes yks letku aika hankalasti.
Eli lainaan tätä topikkia nyt vaikka ei pierburggiin liitykkään niin suoranaisesti.
http://koti.mbnet.fi/injektio/letku.jpg
Eli kyseisen mustan (alipaine?)letkun pää katkesi jarrutehostimen(?) puolelta ja tarvisin neuvoja miten se pitäis korjata/vaihtaa? Millä nimellä tuo letku edes kulkee ja onko sitä saatavana motonetistä/vw tiskiltä? Mikä tarkoitus tällä letkulla edes mahtaa olla?
Mietin, että saiskohan sen vaikka kuumaliimalla pitämään väliaikasesti?
Pahoittelen tekstin epäselvyyttä, mutta kun itselläkään ei ole tämän parempaa tietämystä asiasta. Swapin piti olla plug'n'play, kun otettiin edellisestä golffista toi kaasari. Olikin kaikkea muuta :)
Eli lainaan tätä topikkia nyt vaikka ei pierburggiin liitykkään niin suoranaisesti.
http://koti.mbnet.fi/injektio/letku.jpg
Eli kyseisen mustan (alipaine?)letkun pää katkesi jarrutehostimen(?) puolelta ja tarvisin neuvoja miten se pitäis korjata/vaihtaa? Millä nimellä tuo letku edes kulkee ja onko sitä saatavana motonetistä/vw tiskiltä? Mikä tarkoitus tällä letkulla edes mahtaa olla?
Mietin, että saiskohan sen vaikka kuumaliimalla pitämään väliaikasesti?
Pahoittelen tekstin epäselvyyttä, mutta kun itselläkään ei ole tämän parempaa tietämystä asiasta. Swapin piti olla plug'n'play, kun otettiin edellisestä golffista toi kaasari. Olikin kaikkea muuta :)
(Luin tuolta ylempää mitä sunki kannattas tehä)
Se vahatermari (tai sen toiminta) ei ole varsinainen ryyppy. se kyllä edesauttaa ryyppy systeemin toimintaa...
Jos ton mulle sanoit ni ois si kannattanu lukee se mun postaus, jos et sanonu ni ei si mitään. Kysymyshän oli et millain se vaikuttaa, oon kyl lukenu topicin läpi ja sikäli tiän et se nostaa kierroksia, juttu vaan on se etten tiä miten. Eli mitä sen pitäis liikutaa, läppää vai suoraan kaasuvipua vai mitä?
from motonet
Quote:
JARRUTEHOSTIN/KORJAUSSARJA VOLKSWAGEN GOLF I/II 74--92
II-1,6/1,8/D/TD 84--92 Jarrutehostimen alipaineletku. . . . 30-7418 6.50 ?
eli tuon letkun kautta tulee alipaine jarrutehostimelle, jarrut kyllä toimivat ilman sitä, mutta ovat aika raskaat.
Damn eipä ollu oikea vaan tarjosivat jotai epämääiräistä letkun pätkää, joka menee sitten imusarjan puolelle.. Noh täytyy kikkailla tosta rikkimenneestä jotain tai käydä romiksella jos ei saa mitään kehitettyä. :/
tuze: olen kokeillut että pulldown ei vuoda ilmaa läpi, on siis niiltäosin ehjä. ja toimintaa on tarkasteltu myös moottorin käydessä, eli kun kaasua pulldown rasian "akseli" vetää ryyppyläppää kiinni ?vai auki?, vitu, muisti katko... kuitenkin rasia reagoi alipaineeseen... suurin epäily on kuitenkin tuossa esilämmitin siilessä, jota en vieläkään ole saanut vaihdettua toiseen.
Oisko ollut niin että se pulldown kiskoo ryyppy läppää kiinnipäin kaasua painattaessa (rikastaakseen seosta), kun kone on käyttölämmin. En oo kyl tutkinu sen vaikutusta kylmään koneeseen. ihmettelen et miten sen epäkunto voi vaikuttaa kierrosten hamppaamiseen (paitsi jos se on rikki ja vuotaa ilmat läpi)
Oisko ollut niin että se pulldown kiskoo ryyppy läppää kiinnipäin kaasua painattaessa (rikastaakseen seosta), kun kone on käyttölämmin. En oo kyl tutkinu sen vaikutusta kylmään koneeseen. ihmettelen et miten sen epäkunto voi vaikuttaa kierrosten hamppaamiseen (paitsi jos se on rikki ja vuotaa ilmat läpi)
kyllä se sitten lopuu ko kone alkaa olemaan lämpimämpi aprox. noin 2-10min kestää humppaus, riippuen ulkoilman kylmyydestä, humpaaminen alkoi vasta tänä alku talvena, viimetalvena ei moista ongelmaa ollut...
e: nii ja ko auto oikein kunnolla humppaa niin kierrosten saaminen tuonne 3k tienoille on melko vaivanloista. kyl se sinne nousee mut kyl autoki tärrää saatanasti. se on vähä niinku auto kävis 3 pytyl.
e: nii ja ko auto oikein kunnolla humppaa niin kierrosten saaminen tuonne 3k tienoille on melko vaivanloista. kyl se sinne nousee mut kyl autoki tärrää saatanasti. se on vähä niinku auto kävis 3 pytyl.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa