Terve. Osaisiko joku asiaan vihkiytynyt kertoa, kun octaviassa olen huomannut ettei puhallin tunnu puhaltavan tarpeeksi kovaa ---> lasit eivät kuiva vaan menevät huuruun. Osa syyksi olen ajatellut pientä vesivuotoa vänkärin jalkatilassa, mutta kun lasit eivät tahdo aueta ollenkaan.
Onko tämä tyyppivika, vai onko kenties moottori hajoamassa /vast.
2: Sähköpeilien sääto. ei toimi, ei inahdakkaan. olisiko sulake tms mennyt?
Octavia 1.8i 20v -97 ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Eipäs ole ohjekirjaa, joka olisi kyllä ihan kiva saada... Mistähän noita voisi kysellä?
Jotain sellaista minäkin ajattelin, mutta tuo puhallus teho on niin heikko että jotain on vialla. Olisiko vain raitisilma suodatin tukossa /vast?
Muutenkin tuo ilmansaanti on skodassa aika naurettava kun lunta pakkaantuu vähän ritilöitten päälle niin heti on tukossa...
Jotain sellaista minäkin ajattelin, mutta tuo puhallus teho on niin heikko että jotain on vialla. Olisiko vain raitisilma suodatin tukossa /vast?
Muutenkin tuo ilmansaanti on skodassa aika naurettava kun lunta pakkaantuu vähän ritilöitten päälle niin heti on tukossa...
Oli äitimuorin autossa sama ongelma joku aika sitten. Raitisilmasuodatin aivan likomärkä ja täynnä paskaa, lattia märkä apparin puolella ja myös puhaltimen vieressä olevissa ilmakanavissa lillui vettä kun suodattimen suunnasta katsoi. Vedenpoisto siitä lasin alla olevasta kaukalosta toimi.
Vähän ihmetyttää, ettei tuossa ollut suodattimen päällä mitään, mikä ohjaisi tuon lasilta tulevan veden pois, lukuunottamatta tuota muovia, joka on siinä lasin alareunassa. Sehän ei aivan 100% tiivis todellakaan ole, vaikka kaikki ne kiinnitysklipsut vaihdoinkin samalla.
Omassa A4:ssa on erillinen kapea kaukalo siinä suodattimen päällä, pitää samalla suodattimen paikallaan. Kuuluisiko Octaviassa olla joku samanlainen viritys, vai pitääkö sekin tehdä itse?
Vähän ihmetyttää, ettei tuossa ollut suodattimen päällä mitään, mikä ohjaisi tuon lasilta tulevan veden pois, lukuunottamatta tuota muovia, joka on siinä lasin alareunassa. Sehän ei aivan 100% tiivis todellakaan ole, vaikka kaikki ne kiinnitysklipsut vaihdoinkin samalla.
Omassa A4:ssa on erillinen kapea kaukalo siinä suodattimen päällä, pitää samalla suodattimen paikallaan. Kuuluisiko Octaviassa olla joku samanlainen viritys, vai pitääkö sekin tehdä itse?
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”