Eli mulla ois tarkoitus vaihtaa tuohon vr6:seeni laturinhihna, uus vastus defan lohkolämmittimeen ja käsijarruvaijeri. Nyt sitte kysynkin että onko nuo osat suuri homma vaihtaa itse? Onko kolmoskopan kolffeissa kaks käsijarruvaijeria siis että kummalleki renkaalle omat? Onko laturinhihna ja vaijerit vaikea vaihtaa itse? Kovin paljoa en ole näiden autojen kanssa vielä rassautunut, mutta siinä sitä oppii..ehkä. Tuohon laturinhihnan vaihtoon liittyen kaipailisin joitain pikku neuvoja jos nyt itse rupeaisi vaihtamaan? Onko kenties kuvasarjaa moisesta?
kiitosta!
Kysymyksiä laturinhihnaan ja lohkolämmittimeen liittyen.
Valvoja: ffp jäsenet
käsijarru vaijereita on kaks, kummallekki puolelle oma. justii äsken omaan vaihdoin, auton alle tarvii vähän päästä ja toiset päät löytyy autosta sisältä vivun juuresta. samalla ku ne vaijerit vaihtaa kannattaa tarkistaa että satuloitten päässä se käyttövipu ei jumita, siihen asiaan tuomas teki juuri ohjeen mikä löytyy tekstit osiosta. muuten vaihdossa ei mielestäni ole muuta kun vanhat pois ja uudet tilalle.
laturin hihna on helppo vaihtaa, automaattikiristimeen sopiva pultti (kokoa en nyt muista mut vakiokierre siellä oli), täällä on joskus ollut kuva siitä mihin se pultti tulee mut juuri nyt en sitä löydä, mut se kiristin on koneen oikeassa etukulmassa. katsoo mistä hihna menee, vanha pois ja uus tilalle ja pultti pois kiristimestä.
lohkolämmitin on helpoin vaihtaa kun ottaa koko keulan irti autosta. vesiletkut irti syyleristä, valopistoke irti, flektin johdot irti, ulkoilman lämpöanturin piuhat irti ja töötin piuhat irti (löytyy oikealta alhaalta puskurin sisältä), sisälokasuojien "nastat" irti. noitten jälkeen keulan 6 pulttia irti ja keula pois paikoiltaan (2 pulttia konehuoneen sivuilta ja loput 4 löytyy sumareitte ja peitelevyjen) (jos autossa ilmastointi joutuu purkamaan osina keulan) sitten on tilaa ottaa vanha elementti pois ja laittaa uus tilalle. elementti vaihdettu ja keula takasin paikoilleen. toi on semmonen tunni tai kahen homma.
laturin hihna on helppo vaihtaa, automaattikiristimeen sopiva pultti (kokoa en nyt muista mut vakiokierre siellä oli), täällä on joskus ollut kuva siitä mihin se pultti tulee mut juuri nyt en sitä löydä, mut se kiristin on koneen oikeassa etukulmassa. katsoo mistä hihna menee, vanha pois ja uus tilalle ja pultti pois kiristimestä.
lohkolämmitin on helpoin vaihtaa kun ottaa koko keulan irti autosta. vesiletkut irti syyleristä, valopistoke irti, flektin johdot irti, ulkoilman lämpöanturin piuhat irti ja töötin piuhat irti (löytyy oikealta alhaalta puskurin sisältä), sisälokasuojien "nastat" irti. noitten jälkeen keulan 6 pulttia irti ja keula pois paikoiltaan (2 pulttia konehuoneen sivuilta ja loput 4 löytyy sumareitte ja peitelevyjen) (jos autossa ilmastointi joutuu purkamaan osina keulan) sitten on tilaa ottaa vanha elementti pois ja laittaa uus tilalle. elementti vaihdettu ja keula takasin paikoilleen. toi on semmonen tunni tai kahen homma.
Joo kiitos vaan kovasti avusta. Nyt laitan tiluuseen tuolta motonetistä noi osat plus vielä laturin hihnan joka on aika pykineen näkönen. Huoltoasemalla sanovat että kannattas vaihtaa ku on noin kuluneen näkönen mutta se ei kyllä luista tai muuta. Noh samapa tuo on tilata. Siksi kysyisinkin että mikä on se oikea hihna tähän mun ilmastoituun vr6:seen?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noh kysyin tuolta motonetistä, että löytyykö laturinhihnaa ilmastoituun vr6:seen ja vastasivat että ei löydy sellaista. Sitten menin paikalliseen huoltoliikkeeseen ja kysyin hintaa kiristinlaitteelle ja laturinhihnalle. Kiristinlaite oli noin 100euroa ja hihna 90EUROA. Laitoimpa tiluuseen pelkän kiristinlaitteen, koska alkoi pitämään melkoista viserrystä ja savut pukkas kuumentuessaa. Eli siis miten laturinhihna voi maksaa 90euroa?? Kyseessä siis ILMASTOITU vr6. Mistä ihmeen paikasta voisin saada halvemmalla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa