
K-Jetronic kylmäkäynnistys osien poisto
Valvoja: ffp jäsenet
K-Jetronic kylmäkäynnistys osien poisto
Ongelma on seuraavanlainen; olen poistanut sen mötikän lohkon kyljestä joka säätelee PA-paineita(warm up regulator?), mutta tuli mieleeni että kun määräjakajasta on lähtö ja paluulinja sille mötikälle niin voinko tulpata ne vai täytyykö bensan kiertää edelleen sitä kautta? Jos ei voi tulpata lähtöä ja paluuta niin kuinka suuret paineet niissä putkissa on(tietää sitten tehdä kunnollisen putken niiden lähtöjen välille)? Ja autohan oli MK1 1.8 GTI...


Nojaa... miksipä ei toimi, jos on oikea vakiopaine. Johkin kiihdytys tms. peliin ei varmaan seosta niin tartte lämpimäksikäytön aikana tarkkaan säätää. Se paineen määrä sit onkin pahempi nakki. Loppujen lopuksi on varmasti helpompi hommata toimiva ohjauspaineventtiili kuin ruveta tekemään tai etsimään sopivaa kuristusventtiiliä. Ja helpottuuhan se lämpimäksikäyttökin.
Mä joskus meinasin alkaa kikkailee ton ohjuaspaineensäätimen kanssa.
Kuitenkaan kukaan ei tunnustanut tietävänsä paljon bensaa virtaa ohjauspaineensäätimen kautta.
Mun paketti olisi sisältänyt painerajan, kuristimen ja mittarin. Paineraja sen takia että tietty peruspaine olisi kokoajan ja kuristimella voi säätää lisää.
Kuitenkaan kukaan ei tunnustanut tietävänsä paljon bensaa virtaa ohjauspaineensäätimen kautta.
Mun paketti olisi sisältänyt painerajan, kuristimen ja mittarin. Paineraja sen takia että tietty peruspaine olisi kokoajan ja kuristimella voi säätää lisää.
Ohjauspaine on lämpimällä moottorilla noin 3-3.5 bar ja kylmällä moottorilla lähtee 1-2 bar tienoilta nousemaan (riippuen lämpötilasta tietenkin).
Jos ei lämmityskäyttöä tarvitse niin ottaa ohjauspainesäätimen sisältä sen bimetallijousen pois ja voihan sen kierrejousen alle tehdä säätöruuvin jolloin on paineensäätömahdollisuus. Lämpimällä moottorilla tuon bimetallijousen ei pitäisi vaikuttaa lainkaan paineeseen joten voi se olla paikoillaan ja samalla tuo paineensäätö ruuvista.
Tuo ohjauspaineensäädin on niin keskeinen laite k-jetin toiminnalle että jos noiden kanssa puuhastelee niin tuon toiminta kannattaa hahmotella itselleen hyvin.
Yleensähän noissa ei ole kuin kahdenlaista vikaa, likaa sisällä mikä lähtee paineilmalla tai sitten korroosio on pilannut tiivistepinnat.
Jos ei lämmityskäyttöä tarvitse niin ottaa ohjauspainesäätimen sisältä sen bimetallijousen pois ja voihan sen kierrejousen alle tehdä säätöruuvin jolloin on paineensäätömahdollisuus. Lämpimällä moottorilla tuon bimetallijousen ei pitäisi vaikuttaa lainkaan paineeseen joten voi se olla paikoillaan ja samalla tuo paineensäätö ruuvista.
Tuo ohjauspaineensäädin on niin keskeinen laite k-jetin toiminnalle että jos noiden kanssa puuhastelee niin tuon toiminta kannattaa hahmotella itselleen hyvin.
Yleensähän noissa ei ole kuin kahdenlaista vikaa, likaa sisällä mikä lähtee paineilmalla tai sitten korroosio on pilannut tiivistepinnat.
Sen takia mietin sen säätimen poistoa kun velipoika otti ja purki sen(ilman pätevää syytä) ja osat ovat olleet pari vuotta levällään...enään niitä ei löydy! Alppilan autohuollossa sanottiin että säädin ei vaikuta kun kylmäkäynnistyksessä ja lämmityskäytön aikana, mutta varoitteli samalla että ilman säädintä käynnistyminen voi olla vaikeaa lämpimälläkin kelillä. Kuulin vaan kerran että rallimiehet on joskus poistelleet näitä ja siitä se ajatus sitten lähti...
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php
Jos katsot tuota kuvaa, niin minusta osan nro 8. poistaminen ei vaikuta kovin fiksulta, sen kautta ohjataan täysin tuon nro 3. kohon asentoa, joka taas vaikuttaa suoraan siihen miten paljon bensaa kone vetelee.
Jos katsot tuota kuvaa, niin minusta osan nro 8. poistaminen ei vaikuta kovin fiksulta, sen kautta ohjataan täysin tuon nro 3. kohon asentoa, joka taas vaikuttaa suoraan siihen miten paljon bensaa kone vetelee.
No emmäny noin sanos. Jos on paljon aikaa, innostusta ja vähän perkelettä niin ei ku Jamppon neuvoja noudatellen menoks. Käyttöautoon ei kyllä voi suositella mitään op-säädin kikkailuja, mutta kyllä noi rallipeliin käy. Mitä hyötyä siitä sitten on, että on vakio paine en tiedä, mutta jos sitä säädintä ei ole niin sehän vähän rajoittaa hyöty/haitta keskustelua :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa