vr6 vs v6

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

vr6 vs v6

ViestiKirjoittaja jtmattila » 7.12.2005 20:01

mitä muuta konkreetista eroa kuin venttiilien määrä 12-24

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 7.12.2005 21:02

Jos tarkoitat mk4 Golffin ym. kutos konetta, on sekin vr-kone.. Teho nyt varmaan on suurin ero; 174 -> 204hv.. Enemmän tietävät kertokoot lisää faktaa..

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 7.12.2005 21:05

VR6: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_AAA-moottori
V6: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_AQP-moottori

Tuonne saa näpytellä lisäinfoja ne joilla niitä on.

PKo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 23.7.2003 15:14

ViestiKirjoittaja PKo » 7.12.2005 22:57

Serkulla on jenkkimallin -01 mk4 Golffi ja hänelle se ainakin myytiin 174 heppaisena ja lisäksi tuo kyseinen on etuveto.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 7.12.2005 22:59

Jenkkimallit nyt onkin erikseen, sieltä löytyy vaikka mitä sekasikiöitä.

PKo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 23.7.2003 15:14

ViestiKirjoittaja PKo » 8.12.2005 1:02

^ Aivan.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 8.12.2005 13:59

Ja jos tarkoitetaan yleisesti, niin vr6:sessa sylinterien välinen kulma on pienempi, (olikohan 18 astetta) kun normi vinkkelissä se on 90 astetta. Tälläisessä 90 asteen v-koneessa on myös luonnollisesti kaksi eri kantta kun vr6:sessa on vain yksi kansi.

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

vr6 vs v6

ViestiKirjoittaja jtmattila » 8.12.2005 19:22

joo tässä vaan toisessa foorumissa käytiin kovaa keskustelua vr moottorista ja v-moottorista.vr:ssä sylinterienvälinen kulma on 15 astetta ja sitä ei lueta v-moottoriksi vaikka sylinterit on v-muodossa.mieleeni juolahti että eikös lohko ole vw:n molemmissa 6:ssa sama.ajattelin vain tarkistaa.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 9.12.2005 7:33

En tiedä onko se täysin sama, mutta hyvin samanlainen.

Ja niille jotka väittää ettei VW:n VR6 ole V-moottori voi kääntää selkänsä, turha sellaisesta asiasta on väitellä :) Tietenkin se on V-moottori kun kerran sylinterit on V-kulmassa. VR6:n moottorin sylinterit on myös hiukan limittäin, normaaleissa V6:ssahan sylinterit on symmetrisesti.

Ruitsi
-
Viestit: 187
Liittynyt: 18.10.2005 20:45

ViestiKirjoittaja Ruitsi » 9.12.2005 19:50

Mitä se R sitte tarkottaa? onko se vaan muodon vuoksi vai onko se tarkotuksella?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 9.12.2005 20:06

Se näyttää kummiskin rivikoneelta, kun siinä on vaan yksi kansi. Tavallisestihan v-koneissa on kaksi kantta. Eli vähä niinku rivi mutta kumminkin v-kone! Kai siittä se R tulee.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 9.12.2005 20:22

vau-reihe tai vee reihenmotor sanoista tulee vr lyhenne, englanniksi Inline-V

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 9.12.2005 21:47

Mitä se R sitte tarkottaa?


Eiku se tarkottaa Race :D






joo,erittäin huono.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

Vau Reihenmotor

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 9.12.2005 21:55

Tuo v reihenmotor on vapaan suomennoksen mukaan vee-rivimoottori. Ja siinä tuo v-kulma 15 astetta. Onhan kait harrikoissakin 45 asteen veemoottoreita vai paljonko se nyt oli?

Noita vr-konstruktiolla tehtyjä moottoreita on mun tietääkseni myös ilmailupuolella käytössä ollut. Eli kannattaa seuraavaksi mennä johonkin ilmailufoorumiin kiistelemään onko VR6 veemoottori vai ei...

ZakkA
-
Viestit: 37
Liittynyt: 25.7.2003 9:43

ViestiKirjoittaja ZakkA » 10.12.2005 17:05

meneekös toi 24 tappinen kansi ton 12 tappisen kannen tilalle kuinka kivuttomasti vai olisiko järkevämpää vaihtaa koko kone?

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 10.12.2005 17:22

ei käy 24v kansi suoraan.. muistaakseni kannen pulttien paikat ei natsannu tai jtn.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa