pierburg yms. kaasutin FAQ & kokemuksia ja kyyneleitä
Valvoja: ffp jäsenet
ne 2 letkua mitkä tulee siihen mustaan mötikkään.. ne vaikuttaa sytkään sen alipaine hässäkän kautta... pierbur2.jpg kuvassas siihen tulee alipaineletku. 1 kuvasta en oo oikeen varma niin oudon näkönen kaasari mulle... mut tökkää johonkin... ei se rikki mee jos väärässä on. se ei vaan toimi sit
e: tuze: noitakin on niin erimallisia ja sit joittenkin omia viritelmiä ni niistäkään oo varmuutta.. mun mielipide tosta on et(weber tilalle!!!!) vois tukkia noi hiton alipaine hässäkät, nyppii kaik sähkö johot irti mitkä ei vaikuta mihinkään..
e: tuze: noitakin on niin erimallisia ja sit joittenkin omia viritelmiä ni niistäkään oo varmuutta.. mun mielipide tosta on et(weber tilalle!!!!) vois tukkia noi hiton alipaine hässäkät, nyppii kaik sähkö johot irti mitkä ei vaikuta mihinkään..
Ei mitään hajua. Itselläni tuo sähköistetty 2e-e on oireillut joskus samoin. Vian etsintää hankaloittaa se, että ongelma on ilmennyt viimeksi kesäkuussa ja saattaa palata taas joskus talvella. Tosin tässä välissä kävin kaikki sähköjohdot ja liittimet läpi joten ongelma on saattanut tuurilla korjaantua.Elikkä onko sulla SS tietoa mikä ton ongelman aiheuttaa eli kierrokset 3000rpm...? Voiko olla vahatermostaatti?
Helpompaa ja helpompaa, ainakaan 2e-e versiota ei Pirkanmaan purkamoilta löydy...Olisi varmaan helpompaa ettiä paikkakunnaltasi joku kenellä on toimiva pierupurkki ja verrata siihen mikä menee minnekkin ;)
Pierburg ongelmat
Mulla loppu ongelmat kun:
- huijasin vahatermaria tekemällä 3mm tangosta tapin, joka on sen 4mm ulkona termarin rungosta, eli kaasari luulee, että kone lämmin. Kylmänä joutuu pitää hetken kierroksia ylhäällä itse.
-uusin kaikki letkut ja tarkastin, että ne ovat oikein liitetty
-uusin kaasarin ja imusarjan välisen kumilaipan, oli ilmavuoto
-säädin ja tsekkasin ryyppyläpän toiminnan, voitelin nivelet
-puhdistin kaasarin ulkoa ja sisältä
-säädätin kaasarin ammattilaisella, mittautin päästöt.
Eli mulla oli vikoina vahatermari, uimurikammiossa likaa, kumilaippa rikki, vuotavia ja puuttuvia letkuja, ryyppyläpän bi-metallijousen säätö pielessä. Korjaus tuli maksamaan n 40eur.
Nyt toimii hienosti, tyhjäkäynti säätyy, käynnistyy hyvin, kulkee hienosti, päästöt ok.
- huijasin vahatermaria tekemällä 3mm tangosta tapin, joka on sen 4mm ulkona termarin rungosta, eli kaasari luulee, että kone lämmin. Kylmänä joutuu pitää hetken kierroksia ylhäällä itse.
-uusin kaikki letkut ja tarkastin, että ne ovat oikein liitetty
-uusin kaasarin ja imusarjan välisen kumilaipan, oli ilmavuoto
-säädin ja tsekkasin ryyppyläpän toiminnan, voitelin nivelet
-puhdistin kaasarin ulkoa ja sisältä
-säädätin kaasarin ammattilaisella, mittautin päästöt.
Eli mulla oli vikoina vahatermari, uimurikammiossa likaa, kumilaippa rikki, vuotavia ja puuttuvia letkuja, ryyppyläpän bi-metallijousen säätö pielessä. Korjaus tuli maksamaan n 40eur.
Nyt toimii hienosti, tyhjäkäynti säätyy, käynnistyy hyvin, kulkee hienosti, päästöt ok.
halleluuja, ongelma selvisi. Olin vaihtamassa uutta vahatermaria paikoilleen kun sattumoisin vilkaisin vahatermarin sisääntulopuolen letkuun ja huomasin että letkussa oli ilmeisesti bakeliitti tukkeuma (tummankeltaista kovaa tavaraa). Otin roskat pois ja laitoin vanhan termarin takaisin.
Kaikki toimi taas....
Onneksi en avannut uutta vahatermaripakkausta niin säästin samalla 87 euroa.
Kiitos kaikille ketjuun vastanneille.
Kaikki toimi taas....
Onneksi en avannut uutta vahatermaripakkausta niin säästin samalla 87 euroa.
Kiitos kaikille ketjuun vastanneille.
kuvia tosta mun purkista
http://i18.photobucket.com/albums/b118/Goljat112/2E3004.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b118/Goljat112/2E3003.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b118/Goljat112/2E3005.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b118/Goljat112/2E3002.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b118/Goljat112/2E3001.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b118/Goljat112/2E3004.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b118/Goljat112/2E3003.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b118/Goljat112/2E3005.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b118/Goljat112/2E3002.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b118/Goljat112/2E3001.jpg
Tietääkö kukaan mikä letku tuohon kakkoskurkun alipainesäätimestä lähtevään haaroittimeen pitäisi tunkea? http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html (osa 26)
Itselläni ei ole koko haaroitinta ollenkaan, letku menee suoraan alipaine-elementiltä kaasariin. Ongelmana on kuitenkin se, että alipainetta ei tuohon muodostu -> kakkoskurkku ei aukea -> tehot kadoksissa. Eihän tuon pitäisi mikään urheiluauto olla mutta kyllä tuon kakkoskurkun kiinni pysymisen aiheuttama tehohävikki tuntuu reilusti. Tuuppaan koko auton mereen jos en saa tuota toimimaan. :'(
Itselläni ei ole koko haaroitinta ollenkaan, letku menee suoraan alipaine-elementiltä kaasariin. Ongelmana on kuitenkin se, että alipainetta ei tuohon muodostu -> kakkoskurkku ei aukea -> tehot kadoksissa. Eihän tuon pitäisi mikään urheiluauto olla mutta kyllä tuon kakkoskurkun kiinni pysymisen aiheuttama tehohävikki tuntuu reilusti. Tuuppaan koko auton mereen jos en saa tuota toimimaan. :'(
En ole ainakaan ollut huomaavinani mitään yksinäisiä liittimiä tai letkuja. Mutta jos jollain on tuossa se haaroitin, niin minne siitä lähtee se toinen letku?
Tuosta liittimestä mihin se letku on nyt kiinnitetty ei ainakaan mitään alipainetta tule (kaavioiden mukaan kuitenkin oikein). Voisikohan sen alipaineen tuolle vivustolle ottaa jostain muualta?
Tuosta liittimestä mihin se letku on nyt kiinnitetty ei ainakaan mitään alipainetta tule (kaavioiden mukaan kuitenkin oikein). Voisikohan sen alipaineen tuolle vivustolle ottaa jostain muualta?
äsken oli taas koko paska levällää mut en muistanu kattoo.. yritin nyt vähän huijata tota ryyppyy... mikä on muuten sen pienen jousen tehtävä siin elementissä mihin tulee se sähköjohto kiinni ja sit siinä on joku muovi häkkyrä ja sen päälle tulee se varsinainen jousi?? eipä täälläkään oo romuttamoilla yhtään noita.. vieläkään..
"supistin*?
kuuluukohan jossain noissa alipaineputkissa olla sellanen supisti/kuristin/kiristin mikä v--- sit onkaan, mut kuitenkin sen tarkoituksena olisi estää liiallisen alipaineen kehittyminen tietyille alueille, muistan kun vaihdoin alipaineletkuja, niin yhdessä (en tietenkään muista missä) letkussa oli sellainen "kappale" sisällä ja siitä ei tuntunu ilma kulkevan, ainakaan puhaltamalla läpi kumpaankaan suuntaan.
Auto käyttäytyy nyt siten, että kiihdytyksissä ei oikein voi alhaisilta kieroksilta lähteä kiihdyttämään painamalla reippaasti kaasua, koska seuraus siitä on booaaminen, pinta kaasua hipoen lähtee ihan normisti liikkeelle. ja toisena seikkana josta vois kertoo, on mäkeen tuleminen 60km/h 4-vaihteella, G2 vittu hyytyy ja pitää pakosti pykältää kolmoselle. oon juurikin tehny helvetin kalliin alakerran remontin koneeseen ja nyt sit toi paskapurkki alkaa vittuilemaan...
Olen tarkastanut tuosta kaasarista kaiken muun, mutta tuo supistin tsydeemi nyt kiinnostais. mun kaasarissa ei ole tuota kuvassa olevaa osaa 35 häsmäkkää. et semmosta tämän kanssa
Auto käyttäytyy nyt siten, että kiihdytyksissä ei oikein voi alhaisilta kieroksilta lähteä kiihdyttämään painamalla reippaasti kaasua, koska seuraus siitä on booaaminen, pinta kaasua hipoen lähtee ihan normisti liikkeelle. ja toisena seikkana josta vois kertoo, on mäkeen tuleminen 60km/h 4-vaihteella, G2 vittu hyytyy ja pitää pakosti pykältää kolmoselle. oon juurikin tehny helvetin kalliin alakerran remontin koneeseen ja nyt sit toi paskapurkki alkaa vittuilemaan...
Olen tarkastanut tuosta kaasarista kaiken muun, mutta tuo supistin tsydeemi nyt kiinnostais. mun kaasarissa ei ole tuota kuvassa olevaa osaa 35 häsmäkkää. et semmosta tämän kanssa
juu se alipaine kello tanko ihme väkkyrä on ehjä, siihen tulee kaks alipaineletkua ja se kello on siitä vänkä et toisesta alipaineletkusta ko imee niin tapahtuu, mut toisesta ei tapahdu eli ei voi puhaltaa eikä imeä, normaaliako???... (toi alipainekello piti vaihtaa meijä polon pierupurkkiin.(
sanotaan et ko kierrokset on alle n.2000 ja auto rullaa ja yrittää lähtee kakkosel liikkeel, nii vittu, se hyytyy ja pitää kykintä kusettamalla lähtee liikkeel. sama on oikeestaan paikalta lähtiessäkin ykkösel, ei oikein tunnu vääntävän ala kierroksilla. mut kaiken tän laiskuuden lisäks, kyl saatana bensa maistuu. tulpatki ol iha mustat...
se pieni pointsi tietenki on et, mul ei oo termostaatti autos, mutta kaasarin toiminta on kokeiltu lämpimälläkin moottorilla, tuo bensan syönti on varmasti osaksi sen syytä ettei mopo pääse lämpenemään ja kulkee kokoajan ns. ryybyl. ja tarkemmin muistellen. kaikki tämä hyytymis onkelma alkoi oikeastaan sen moottori rempan jälkeen... alkuksi se oli ihan mahdotonta, mut sit se ikään kuin itsestään alkoi peuhimaan paremmin
sanotaan et ko kierrokset on alle n.2000 ja auto rullaa ja yrittää lähtee kakkosel liikkeel, nii vittu, se hyytyy ja pitää kykintä kusettamalla lähtee liikkeel. sama on oikeestaan paikalta lähtiessäkin ykkösel, ei oikein tunnu vääntävän ala kierroksilla. mut kaiken tän laiskuuden lisäks, kyl saatana bensa maistuu. tulpatki ol iha mustat...
se pieni pointsi tietenki on et, mul ei oo termostaatti autos, mutta kaasarin toiminta on kokeiltu lämpimälläkin moottorilla, tuo bensan syönti on varmasti osaksi sen syytä ettei mopo pääse lämpenemään ja kulkee kokoajan ns. ryybyl. ja tarkemmin muistellen. kaikki tämä hyytymis onkelma alkoi oikeastaan sen moottori rempan jälkeen... alkuksi se oli ihan mahdotonta, mut sit se ikään kuin itsestään alkoi peuhimaan paremmin
juu, putket oon vaihtanu jo aikisemmin... aattelin vaan siitä että jos siellä kuuluisi olla joku supistin ettei se toinen kurkki aukea liikaa heti, mutta eipä se läppä pääsekkään aukeamaan ennen kuin on kaasua laitettu kunnolla, siinä kaasarissa oleva mekanismi estää sen avautumisen ellei ole kaasua tarpeeksi... joten se vika ei ole tuossa osassa, koska minulla auto meinaa hyytyä heti kun kaasua painaa edes hieman enemmän...
jopa tasaisella, esim hidaste korokkeen jälken on melkein turha pyrkiä kakkosella liikkeelle, paitsi että sellaisen oon huomannu kun pyrkii lähtemään liikkeelle millin pintakaasulla, niin silloin kyllä lähtee, eikä ala booaamaan... mikä ihme siel kaasaris on menny, saa ilmeisesti helvetisti liikaa menovettä.? paklokaasupäästö arvot on OK, tyhjäkäynnillä käy hyvin... ja kosla käynnistyykin hyvin vaikka pakkasella, mut sit kun liikkeelle lähtee nii..., ettei sitte kiihdytyspumpussa olis jotain hämminkii, ainoastaan vaan et se kiihdytyspumppu on vasta n. vuoden vanha...
sellastakin oireiluu on et tos +0 kelik auton käynti alkaa aamukäynnistyksen jälkeen hamppaamaan hetkeksi, merkillistä....
mikä neuvoksi?
jopa tasaisella, esim hidaste korokkeen jälken on melkein turha pyrkiä kakkosella liikkeelle, paitsi että sellaisen oon huomannu kun pyrkii lähtemään liikkeelle millin pintakaasulla, niin silloin kyllä lähtee, eikä ala booaamaan... mikä ihme siel kaasaris on menny, saa ilmeisesti helvetisti liikaa menovettä.? paklokaasupäästö arvot on OK, tyhjäkäynnillä käy hyvin... ja kosla käynnistyykin hyvin vaikka pakkasella, mut sit kun liikkeelle lähtee nii..., ettei sitte kiihdytyspumpussa olis jotain hämminkii, ainoastaan vaan et se kiihdytyspumppu on vasta n. vuoden vanha...
sellastakin oireiluu on et tos +0 kelik auton käynti alkaa aamukäynnistyksen jälkeen hamppaamaan hetkeksi, merkillistä....
mikä neuvoksi?
ei mun mielestä haise... ainakaan pahasti. taitaa mennä jarrutehostimeen se toinen letku
Olisiko mahdollista saada jonkinlaista kuvaa/piirrosta tuosta letkujärjestyksestä? Laitoin eilen siihen alipainehässäkkään letkun sieltä imuilman esilämmityksen säätimestä ja kyllä kulki! (verrattuna normaaliin ;)) Ainoa ongelma tuossa vain oli se, ettei kakkoskurkku tuon jälkeen enää sulkeudu kunnolla kun kaasun vapauttaa vaan kierrokset jää sinne 4000rpm paikkeille -> ei hyvä.
kuumalla koneella hyytyminen ei oo niin suurta mut silti kyl nelosel pitäs pien mäki ylös päästä ilman pykältämistä, kylmäl koneel pelkkä liikkeelle lähtöki on vaikeaa.... niin ja käynnistyksen jälkeen savuttaa saatanasti vähä aikaa ja bensa myöski tuoksahtaa... sit ku hetken on pörissy ja hampannu, niin käynti tasanee ja käy nii helvetin hyvin ja ei savuta.
ja tuosta alipainekellosta menevät putket täytyy nyt tarkastaa vielä toisen kerran... yritän saada värkätyks jotain kuviikin mahdollisesti
tuntuu et jokaises golffis mitä oon tutkinu, nii nämä alipaine putket on eri tavalla... siitä sitten ottamaan selvää et mikä on oikein ja mikä väärin... mullaki on esim jarrutehostin putkesta tuleva alipaine putki tukittu ruuvilla (ei ole virranjakajaan menevä a-putki), mihin sit pitäiskää mennä...
ja tuosta alipainekellosta menevät putket täytyy nyt tarkastaa vielä toisen kerran... yritän saada värkätyks jotain kuviikin mahdollisesti
tuntuu et jokaises golffis mitä oon tutkinu, nii nämä alipaine putket on eri tavalla... siitä sitten ottamaan selvää et mikä on oikein ja mikä väärin... mullaki on esim jarrutehostin putkesta tuleva alipaine putki tukittu ruuvilla (ei ole virranjakajaan menevä a-putki), mihin sit pitäiskää mennä...
nyt löytys hyödyllistä pierpurggiin
http://www.ltn.lv/~jj/pierburg2e2.html
kattelee kuvatuksen minkä ylälaidassa lukee für golf/jetta 1.6 55kw yms.
siinä on mallattu alipaineputkisto jollai tapaa....
ja myös jotain mallia tuon ryypyn säätämisestä
http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm
ja tuolla englannin kielellä korjaus opas 2e2 ja myös kuvia alipaine hässäköistä/linjoista
http://www.ltn.lv/~jj/pierburg2e2.html
kattelee kuvatuksen minkä ylälaidassa lukee für golf/jetta 1.6 55kw yms.
siinä on mallattu alipaineputkisto jollai tapaa....
ja myös jotain mallia tuon ryypyn säätämisestä
http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm
ja tuolla englannin kielellä korjaus opas 2e2 ja myös kuvia alipaine hässäköistä/linjoista
tuossa aikaisemmin kysyin että onko tuolla putkissa jotain supistimia tai vastaavia... niin tuolla sivustolla ".ruddies.business..." kohdassa C. jossa kuvaus alipaine putkistoista, kuvasta löytyy kohta 8. (non-return valve) eli yksi suuntainen venttiili. eli jonkun lainen mötikkä siellä pitäis olla...
Hmm.. itselläni on nuo letkut juuri samalla lailla kuin tuon linkin takaa löytyvässä kuvassa. Tuossakaan ei ole kakkoskurkun alipaine-avaaja-hässäkässä kuin yksi letku joka menee kaasariin kiinni. Mutta kun se ei näin toimi! : ( ...ajattelin, että kun joillain siitä lähtee se toinenkin letku niin josko siinä olisi ollut ratkaisu.
sivulla ".ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm"
c. kuvassa osa nro 9 (depression switch for gear change indication)?
mikäs tämä osa oikein on?
muutoin jää kaasuttimesta yksi alipaine lähtö käyttämättä...
näitä 2e2 näyttää olevan eri malleja... kyl saksalaiset tekee...
laitoin kaikki letkut kuvan osoittamalla tavalla (paitsi osa nro 9, sen tukkisin), mutta ei peuhi kunnolla vieläkään, tuntuu et saa bensaa liikaa.
ihme homma...
tmt: mikä kaasutin malli sul on noista sivulla http://www.ltn.lv/~jj/pierburg2e2.html
mulla vaikuttais olevan tuo ylin malli...
c. kuvassa osa nro 9 (depression switch for gear change indication)?
mikäs tämä osa oikein on?
muutoin jää kaasuttimesta yksi alipaine lähtö käyttämättä...
näitä 2e2 näyttää olevan eri malleja... kyl saksalaiset tekee...
laitoin kaikki letkut kuvan osoittamalla tavalla (paitsi osa nro 9, sen tukkisin), mutta ei peuhi kunnolla vieläkään, tuntuu et saa bensaa liikaa.
ihme homma...
tmt: mikä kaasutin malli sul on noista sivulla http://www.ltn.lv/~jj/pierburg2e2.html
mulla vaikuttais olevan tuo ylin malli...
joitakin kuvia...
kuvissa ap-putket on vielä osaksi väärin
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/pierpurk.htm
nuo sivut ei muuten toimi kuin IE:n kanssa
väänsin ne Frontpage expressin kanssa ja se ei käsitä firefoxia tai firefox sitä
edit:9.12 nyt toimii paremmin
kuvissa ap-putket on vielä osaksi väärin
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/pierpurk.htm
nuo sivut ei muuten toimi kuin IE:n kanssa
väänsin ne Frontpage expressin kanssa ja se ei käsitä firefoxia tai firefox sitä
edit:9.12 nyt toimii paremmin
Viimeksi muokannut -Onze-, 9.12.2005 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
noita kaasareita rassanneena tiedän että noita alipaineputki virityksiä on montaa eri tyyppiä.. eri vuosimallissa eri lailla.. muka jollain on johonkin päästöihin vaikutettu jne.. itellä meni hermot noiden tyhjäkäynti ongelmien kans. joten otin kaikki muut letkut ja venttiilit pois paitsi 2 kurkun alipaineen. sillä pari vuotta ajelin sellaisenaan... tyhjäkäynti ei kylmänä tosin oli huono...
Ainoa ongelma tuossa vain oli se, ettei kakkoskurkku tuon jälkeen enää sulkeudu kunnolla kun kaasun vapauttaa vaan kierrokset jää sinne 4000rpm paikkeille -> ei hyvä.
ettei se kääntäny ryypyn läppää kii?? aattelin ite viedä pajalle ton.. ite en koskee mutteriinkaan tossa.. kikkailin ryypyn kanssa ni meni vaan huonommaks se kylmäkäynnistys..eipähän ainakaan jää liiaks päälle
e: perutaanpa puheet... hyvän linkin laitoitte muuten mut perkele kun oo saksaa lukenu =)
Viimeksi muokannut Goljat, 8.12.2005 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis otin sen siitä imuilman esilämmityksen säätimelle menevästä letkusta. Ei sen letkun kuristaminen pitäisi auttaa asiaan sillä sama alipaine siihen silloinkin tulee, hitaammin ainoastaan.
Näkyykö jollain muulla noi ylitjo:n kuvat? Haluaisin tosiaan vielä selvittää mikä se toinen letku on mikä joillain tuossa tuntuu olevan.
Näkyykö jollain muulla noi ylitjo:n kuvat? Haluaisin tosiaan vielä selvittää mikä se toinen letku on mikä joillain tuossa tuntuu olevan.
ylitjo:lla taitaa olla linkattuna koneelta nuo kuvat koodin sekaan... Mutta näyttää kuitenkin löytyvän samoilla tiedostonimillä.
---------- CLIP ----------
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/Pierburg2161.JPG
Ylläolevassa kuvassa putket on osittain väärin
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/Pierburg2163.JPG
Yo. pulldown rasiasta tuleva b-putki, kuuluisi mennä vihreään alipaine palloon ja yhdistyä matkalla jarttutehostimelta tulevan ap-putken kanssa. Kts. allaoleva kaavio
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/se2E2e90.gif
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/Pierburg2170.JPG
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/Pierburg2168.JPG
toisiokurkku on melko paskaisen näköinen, niinkuin ei olisi
ollut käytössäkään...
---------- CLIP ----------
---------- CLIP ----------
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/Pierburg2161.JPG
Ylläolevassa kuvassa putket on osittain väärin
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/Pierburg2163.JPG
Yo. pulldown rasiasta tuleva b-putki, kuuluisi mennä vihreään alipaine palloon ja yhdistyä matkalla jarttutehostimelta tulevan ap-putken kanssa. Kts. allaoleva kaavio
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/se2E2e90.gif
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/Pierburg2170.JPG
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/Pierburg2168.JPG
toisiokurkku on melko paskaisen näköinen, niinkuin ei olisi
ollut käytössäkään...
---------- CLIP ----------
juu kiitos Late avusta noiden linkkien kanssa... vähä liian kiireellä laitettu...
jäi toi linkin osoite omalle koneelle, mut kyl ne tosiaan on siel vaikkei näykkää...
nyt sain termostaatin jollai tavalla pelittämään ja niiden alipaineletkujen laittamisen jälkeen auto käyttäytyy kylmänä melko samanlailla, oikeastaan alakierroksilla vielä pahemmin, mutta yläkierroksilla on havaittavissa selvää piristymistä, siis kylmänä. Lämpimänä vääntö edelleen heikko alakierroksilla ja auto oikein "potkasee" n. 2500 - 3000 kmin jälkeen matkaan, eli yläkierroksilla on paljon parempi toiminta ja vääntö.... nyt vaan selvittelemään mikä niitä alavääntöjä oikein pidättää, olis kiva pystyy lähteen liikkeellekkin rivakammin (ilman että tarvii kaasua pirusti huudattaa)
jäi toi linkin osoite omalle koneelle, mut kyl ne tosiaan on siel vaikkei näykkää...
nyt sain termostaatin jollai tavalla pelittämään ja niiden alipaineletkujen laittamisen jälkeen auto käyttäytyy kylmänä melko samanlailla, oikeastaan alakierroksilla vielä pahemmin, mutta yläkierroksilla on havaittavissa selvää piristymistä, siis kylmänä. Lämpimänä vääntö edelleen heikko alakierroksilla ja auto oikein "potkasee" n. 2500 - 3000 kmin jälkeen matkaan, eli yläkierroksilla on paljon parempi toiminta ja vääntö.... nyt vaan selvittelemään mikä niitä alavääntöjä oikein pidättää, olis kiva pystyy lähteen liikkeellekkin rivakammin (ilman että tarvii kaasua pirusti huudattaa)
eiks siin ollu ongelma ettei se kytkeytyny.. ei toi mullakaan toimi kyl kunnol... olu suht lämmin kone ja kun runttas kaasun pohjaan ni mietti vaan... sit kohta lähti hissukseen kiihtymään..kylmänä jos painaa ni sammuu koko paska,..eli joko saa bensaa liikaa tai sit ei saa tarpeekseen
rassaa kytkintä melkosesti jos joutuu huudattaa liikkeelle lähtiessä sillein mummotyyliin..
rassaa kytkintä melkosesti jos joutuu huudattaa liikkeelle lähtiessä sillein mummotyyliin..
ja auto oikein "potkasee" n. 2500 - 3000 kmin jälkeen matkaan,
eiks noilla kiekoilla tuu 2 kurkku mukaan?? ootteko sitä ryyppyä käännelly? ite en huomannu vaikusta muuta kuin et kävi sit rikkaalla kun ei läppä auennu. kunhan seat01alh:in paketti tulee postista ni pitää vähän opiskella tarkemmin. on tohon kai osia vaihdettava
tai sitte, tiijät varmaan kun sen kaasarin avaa, niin sinne ensiökurkkuun osoittaa sellainen harmaa tötsä, josta kuuluisi tulla selvä suihku kurkkuun kun kiihdytyspumpun vartta vääntää, mikäli bensan tulo siitä harmaasta on laaja suihku=se on kunnossa, mutta jos ohut ruiskaus eli sellainen pistävä, nii siin on jotai hämminkii, mul oli kans tota totaallista hyytymis ongelmaa, eli auto sammu vaikka oli liikkeessä (tietenkin käynnistys uudelleen, kun kerran oli veto päällä), kun polkas kaasua, silloin en vaihtanu muuta osaa kaasariin kuin sen osan ja tarkastin muuten sen kunnon (ehjät putket ja jouset toimii...)
ugh,
askartelin tänään alumiinisen lätkän, jossa 8mm pultti korvaamaan sitä murheenkryyni vahatermaria. nyt saa kauniistä kierrettyä "tyhjäkäynti" kierrokset halutulle tasolle. eli siis vahatermari huitsinnevadaan, lätkä jossa kierre pulttia varten kiinni ja lämppärin vesijohdosta letku suoraan kakkoskurkkua ohjaavaan elementtiin. kaikki toimii nätisti ja kierrosten laskun tuntee kirjaimellisesti perseessä.
kannatan elementin pois heijaamista.
askartelin tänään alumiinisen lätkän, jossa 8mm pultti korvaamaan sitä murheenkryyni vahatermaria. nyt saa kauniistä kierrettyä "tyhjäkäynti" kierrokset halutulle tasolle. eli siis vahatermari huitsinnevadaan, lätkä jossa kierre pulttia varten kiinni ja lämppärin vesijohdosta letku suoraan kakkoskurkkua ohjaavaan elementtiin. kaikki toimii nätisti ja kierrosten laskun tuntee kirjaimellisesti perseessä.
kannatan elementin pois heijaamista.
eiks noilla kiekoilla tuu 2 kurkku mukaan??
jos oot katellu sitä häsmäkkää, joka avaa sen toisiokurkun, nii se mielestäni avautuu vasta silloin kun kaasua on kohtalaisen paljon painettuna, siinä kakkos kurkun väkkyrässä on sellainen esto, että jollei ensiökurkku ole tarpeeksi auki, ei pääse myöskään kakkoskurkku aukeamaan tai toisinpäin (paitsi nyt tietenkin millin tai kaks)
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html
tuossa tuo numero 41.
omien järkeilyjeni mukaan tuo laitos lisää kaasua automaattisesti jäähdytysveden lämpötilan mukaan. vivustoa tänäänkin tutkittuani totesin sen ainoastaan vaikuttavan siihen mikä on varsinaisen kaasuvivun "alin" asento. paremmin tietävät korjatkoon.
sen kakkoskurkkua ohjaavan bimetallijousen olen kuvetellut toimivan "ryyppynä" kuten missä tahansa (yksinkertaisissa kaasuttimissa). eli kun kone on kylmä, jousi kääntää läppää kiinni. jousen lämmetessä se kiertää läpän auki. se alipaine pumppu avaa kakkoskurkkua kiihdytettäessä tms. jolloin muuten kone tukehtuisi bensaan. ja sama kuin edellisessä
martin 20 centtiä
tuossa tuo numero 41.
omien järkeilyjeni mukaan tuo laitos lisää kaasua automaattisesti jäähdytysveden lämpötilan mukaan. vivustoa tänäänkin tutkittuani totesin sen ainoastaan vaikuttavan siihen mikä on varsinaisen kaasuvivun "alin" asento. paremmin tietävät korjatkoon.
sen kakkoskurkkua ohjaavan bimetallijousen olen kuvetellut toimivan "ryyppynä" kuten missä tahansa (yksinkertaisissa kaasuttimissa). eli kun kone on kylmä, jousi kääntää läppää kiinni. jousen lämmetessä se kiertää läpän auki. se alipaine pumppu avaa kakkoskurkkua kiihdytettäessä tms. jolloin muuten kone tukehtuisi bensaan. ja sama kuin edellisessä
martin 20 centtiä
omien järkeilyjeni mukaan tuo laitos lisää kaasua automaattisesti jäähdytysveden lämpötilan mukaan. vivustoa tänäänkin tutkittuani totesin sen ainoastaan vaikuttavan siihen mikä on varsinaisen kaasuvivun "alin" asento. paremmin tietävät korjatkoon.
sen kakkoskurkkua ohjaavan bimetallijousen olen kuvetellut toimivan "ryyppynä" kuten missä tahansa (yksinkertaisissa kaasuttimissa). eli kun kone on kylmä, jousi kääntää läppää kiinni. jousen lämmetessä se kiertää läpän auki. se alipaine pumppu avaa kakkoskurkkua kiihdytettäessä tms. jolloin muuten kone tukehtuisi bensaan. ja sama kuin edellisessä
Juurikin näin. Eli se vahatermari säätää vain sitä kaasuvivun alinta asentoa ja jousi toimii niin kuin edellä kuvattu. Kylmäkäynnistyksessä lämpöaikaventtiili huolehtii siitä kaasuvivun asennosta, eli siis pitää ykköskurkkua osittain auki sitä pidempään mitä kylmempi ilma on. Sen jälkeen asentoa säätää vain vahatermari. Kierroksien pitäisi siis olla ensimmäiset ~5s noin 3000rpm ja tippua siitä noin 2000rpm paikkeille josta pikkuhiljaa sitten putoavat vahatermarin työntäessä kaasuvivustoa kiinni.
ylitjo, noista kuvista ei vieläkään selvinnyt mihin se haaroittimesta lähtevä toinen letku on kiinnitetty?
edit: eli siis tuo ylimmän kuvan oikeaan yläkulmaan katoava letku.
noista kuvista ei vieläkään selvinnyt mihin se haaroittimesta lähtevä toinen letku on kiinnitetty?
edit: eli siis tuo ylimmän kuvan oikeaan yläkulmaan katoava letku.
ei mihinkään... otin sen haaroittimen pois ja yhdistin siitä alipainekellosta tulevan ap-putken suoraan yksikseen kaasuttimeen, kuten niissä piirustuksissakin oli näytetty.
se meni aikaisemmin siihen vihreään ap-palloon.
muutama havainnollinen lisä kuva paskapurkista...
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/pierpurk.htm
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/pierpurk.htm
Se estää kyllä kakkoskurkun auki jäämisen mutta sen pitäisi silti sulkeutua kokonaan kun kaasua ei paina. Sen alipainekellossa olevan jousen pitäisi olla silloin voimakkaampi kuin kaasarista tuleva alipaine. Sinänsä ihmeellistä, ettei tuosta mekanismista ole tehty sellaista, että kaasun ollessa ylhäällä tuo mekanismi yksinkertaisesti sulkisi sen kakkoskurkun kokonaan eikä jättäisi sille tuollaista pientä liikkumavaraa.
Mutta mun ongelma nyt näyttäisi tuossa tosiaan olevan se, että siitä kaasarin liittimestä ei saa irti alipainetta. Kuinka nopeasti sen kakkoskurkun tulisi avautua kun runttaa kaasun pohjaan?
Mutta mun ongelma nyt näyttäisi tuossa tosiaan olevan se, että siitä kaasarin liittimestä ei saa irti alipainetta. Kuinka nopeasti sen kakkoskurkun tulisi avautua kun runttaa kaasun pohjaan?
Tänks!
Kiinnostaisi kovasti kuinka selkeä alipaine tuosta liittimestä irtoaa, eli siis kuinka nopeasti sen pitäisi tuo kakkoskurkku avata. Nyt kun laitoin sen tosiaan siihen toiseen alipaineletkuun kiinni, niin heti kun tuo muoviosa joka estää kakkoskurkun aukeamisen pääsee liikkumaan, aukeaa kurkku samantien kokonaan. Voisi siis olettaa, että sen alipaineen pitäisi muodostua suhteellisen hitaasti -> kurkku aukeaisi vähitellen kokonaan.
Kiinnostaisi kovasti kuinka selkeä alipaine tuosta liittimestä irtoaa, eli siis kuinka nopeasti sen pitäisi tuo kakkoskurkku avata. Nyt kun laitoin sen tosiaan siihen toiseen alipaineletkuun kiinni, niin heti kun tuo muoviosa joka estää kakkoskurkun aukeamisen pääsee liikkumaan, aukeaa kurkku samantien kokonaan. Voisi siis olettaa, että sen alipaineen pitäisi muodostua suhteellisen hitaasti -> kurkku aukeaisi vähitellen kokonaan.
tuohon kakkoskurkun alipainekelloon tuleva alipaine on ilmeisesti pienempi kuin, esim. imuilman esilämmitys paikkoihin tuleviin putkiin. ja huomasin että jos siitä 2-kurkun ap-kellosta imee jatkuvalla syötöllä (siis suulla) ja käyttää kädellä kaasu vivuston "pohjassa" tuo kurkku ei suljeudukkaan täysin uudellen, paitsi jos imua hieman vähentää.
tmt:llä on ilmeisesti se ap-kello rikki, eli juuri se "palautin jousi" siitä, mikä palauttaa sen "normaaliin" asentoon.
tmt:llä on ilmeisesti se ap-kello rikki, eli juuri se "palautin jousi" siitä, mikä palauttaa sen "normaaliin" asentoon.
jaahas,liekköhän täälläkin taas paskapurgissa vikaa kun tyhjäkäynnillä päästöt ihan mitä sattuu ja kone käy tyhjäkäynnillä rykien.Mikähän tuhon vikaan vois vaikuttaa,auto käy myös mielellään jälkikäyntiä.Kierroksia nostaessa päästös menee normaaliin ja auto kulkee ja käyttäytyy hyvin.Ei kait tuo kaasari pääse jotenkin tulvimaan tyhjäkäynnillä ja siten kusemaan raakana läpi.Ja autohan on 1,8 vm88 ja just tää kyseinen pierupurkki.
Perkele mun auto huutaa ku sikäpienenä vaikka auto olisi lämminki. Siis vaikka ekana kylmänä aamuna käynistää ja normisti lähtee ryyppy päälle. Sit antaa sen siinä seistä niin kaua että kierrokset ovat noin 4000rpm ja se huutaa aikansa ja lähtee pois. Kierrokset tippuu normiin.
Sitten kun tarpeeksi ajat vaikka kaupungissa se ihan ykskaks lähteeki taas päälle. Vitun kiva valoissa molottaa ku 4t kierrokset.
Varsin "mukavaa" ajaa pitkää matkaa kun nelosen iskee silmään ni 80km/h mennää ihan mukavasti. Tänään kaupungissa 50km/h alueella pierupurkki huutaa ja menee kolosel ilman kaasuu 6-70 km/h ja kytät takana. Varmaa ihmettelemistä ku meikä polkee jarruu koko aika ja taas kiihytän. Vittu ton paskan vois heittää piuhoista saimaasee. Johoki pajalle vietävä ku töihi pääsee PRKL!
Sitten kun tarpeeksi ajat vaikka kaupungissa se ihan ykskaks lähteeki taas päälle. Vitun kiva valoissa molottaa ku 4t kierrokset.
Varsin "mukavaa" ajaa pitkää matkaa kun nelosen iskee silmään ni 80km/h mennää ihan mukavasti. Tänään kaupungissa 50km/h alueella pierupurkki huutaa ja menee kolosel ilman kaasuu 6-70 km/h ja kytät takana. Varmaa ihmettelemistä ku meikä polkee jarruu koko aika ja taas kiihytän. Vittu ton paskan vois heittää piuhoista saimaasee. Johoki pajalle vietävä ku töihi pääsee PRKL!
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html nyt kun katoin tarkemmin niin mulla on 2E3 kaasarin runko ja siinä 2E2 ryypyn osat...näköjään joku muukin tehny remppaa..hitto kun ei tota heti älynny..
hampsu: älä välitä mulla hyyty keskelle ruuhkasta T-risteystä.....sahasin startilla pois siit... joku jotain siel huuteli ni meinasin heittää rengasraudalla...
hampsu: älä välitä mulla hyyty keskelle ruuhkasta T-risteystä.....sahasin startilla pois siit... joku jotain siel huuteli ni meinasin heittää rengasraudalla...
Hampsu: aja auto lämpimäks ja kato tuo 3/4osa säätimen sekä tuon metallisen värisen laipan missä on ruuvi osan välinen ero, jos siinä on välystä on mitä ilmeisemmin vahatermari paskana, mut sitä en sit käsitä et jos se yhtä äkkiä alkaa huutamaan. se taas viittais johonki jumiin siellä kaasutin läpissä.


Hampsu: Onkos siinä sähköisesti ohjattu kaasari? Tuo oma 2e-e:ni on joskus tehnyt vastaavaa. Tarkista sähköjohtojen kunto ja mahdolliset hankaumat. Syytä en ole selvittänyt, mutta johtojen läpikäynnin ja putkituksen jälkeen ongelmaa ei ole ilmennyt. Tosin tuo teki tuota ennenkin ehkä vain pari kertaa vyodessa...
se 3/4 säädin on tuo mötikkä vasemmalla alanurkassa mistä tulee tuo pieni tanko ulos ja sitä tankoa vasten "makaa" tuommoinen säätöruuvi joka taas on kiinni tuossa metallisessa läpässä. Näet tuon osan kaasaristas kun katot kaasaria vasemmalta puolelta autoa...
Tuon 3/4 tangon ja säätöruuvin välissä pitäisi olla tilaa silloin kun kaasari/auto on kylmä, ja kun auto lämpenee pitäisi tuon säätöruuvin siirtyä kiinni tuohon 3/4 säädin tankoon...
Tuon 3/4 tangon ja säätöruuvin välissä pitäisi olla tilaa silloin kun kaasari/auto on kylmä, ja kun auto lämpenee pitäisi tuon säätöruuvin siirtyä kiinni tuohon 3/4 säädin tankoon...
otin äsken tosta kaasariin kiinni tulevasta bensa letkusta pois suodattimen... parantu maantiellä eteneminen huomattavasti. oli sellanen tihee verkko mihin oli sulatettu muovia...ei ihme jos ei reakoi kaasuun... nyt kun sais ryypyn kohilleen... senkin sain nyt jonkin laiseen säätöön. mut eipä mee päälle
eipä vaan oo romiksella... siinä sisälle tulee se sähkö johto mistä lähtee joku olemattoman pien jousi kiertämään ryypyn koteloa mis on se bi-metallijousi, ni mitä sen pitäs tehdä? joku lämmitys? sit se liitin mihin tulee 2 ap letkua niin etkan kuvien mukaa siinä on joku lämpöventtiili? mihin se vaikuttaa?
http://i18.photobucket.com/albums/b118/Goljat112/carbu/karburaattori001.jpg
http://photobucket.com/albums/b118/Goljat112/carbu/?action=view¤t=karburaattori007.jpg
eikös 2e2 oo tommonen ryyppy kuin tos alemmas linkis? vai onko toi sit saakeli kokonaan 2e2? kun siin ei mielestäni oo magneettiventtiilii tos edessä..
kiva ois vaihdella osia jos niitä löytys jostain
http://i18.photobucket.com/albums/b118/Goljat112/carbu/karburaattori001.jpg
http://photobucket.com/albums/b118/Goljat112/carbu/?action=view¤t=karburaattori007.jpg
eikös 2e2 oo tommonen ryyppy kuin tos alemmas linkis? vai onko toi sit saakeli kokonaan 2e2? kun siin ei mielestäni oo magneettiventtiilii tos edessä..
kiva ois vaihdella osia jos niitä löytys jostain
pidä auto käynnissä ja paina sormella sitä metallista läppää mis on se säätöruuvi, sitä 3/4 säädintä vasten, eli tämä käytännössä vähentää kaasua, eli tämä kruunaa sen termoksen paskana olon.
voit ensin kokeilla vääntämällä sitä metalista toiseen suuntaan niin huomaat että auto kaasuttaa. Kyl noi voi tehä niinkin että kone ei oo käynnissä mut sitte ei huomaa mitään konkreettista. ja ei se välttämättä ole paskana se vahatermos vaan kun otat sen termoksen pois, huomaat että sitä voi säätää tai sen periaatteessa voi myös ohittaa, mutta se onkin sitten toinen juttu...
Kuva vahatermostaatista

voit ensin kokeilla vääntämällä sitä metalista toiseen suuntaan niin huomaat että auto kaasuttaa. Kyl noi voi tehä niinkin että kone ei oo käynnissä mut sitte ei huomaa mitään konkreettista. ja ei se välttämättä ole paskana se vahatermos vaan kun otat sen termoksen pois, huomaat että sitä voi säätää tai sen periaatteessa voi myös ohittaa, mutta se onkin sitten toinen juttu...
Kuva vahatermostaatista

niinpä, näit golffei on valmistettu vuodesta 81 vuoteen 91 ja siihen väliin luulis mahtuvan muutama vahatermostaatti... kannattaa käydä läpi kauempanakin olevia romuttamoja ja soittamalla kysyä osaa, sitte vaikka sopia että ne lähettää sen osan... tietenkin takaisin palautus oikeudella, mikäli se ei osoittaudukaan toimivaksi.
hukkasin jo. pari säätö kuvaa oli mut kaikki teksti venäjää..
e: löyty
http://www.vw-club.ru/service/manuals/2E3/
e: löyty
http://www.vw-club.ru/service/manuals/2E3/
2e2 = golf/jetta/ym 1.6 - 1.8 malleissa tavattu
2e3 = golf/polo/ym 1.3 malleissa tavattu
2e-e = sähköshokkikaasari myös ilmeisesti 1.6 - 1.8 tavattu, tuosta en ole niin varma...
ja tuo venjän kielinen sivusto vaikuttaa olevan samanlainen kuin golfin ja polon korjausoppaissa esitetyt huolto/säätö toimenpiteet
2e3 = golf/polo/ym 1.3 malleissa tavattu
2e-e = sähköshokkikaasari myös ilmeisesti 1.6 - 1.8 tavattu, tuosta en ole niin varma...
ja tuo venjän kielinen sivusto vaikuttaa olevan samanlainen kuin golfin ja polon korjausoppaissa esitetyt huolto/säätö toimenpiteet
Älkää hyvät ihmiset menkö ostamaan uutta vahatermaria ennen kuin olette tarkistaneet, että vesi kiertää kunnolla vahatermarin kautta! Itselläni, ja muutamalla muulla, on se bimetallijousen päällä oleva mötikkä , jonka kautta kiertää vahatermarille, ollut aika pitkälti täynnä jotain bitumimoskaa tjsp. Ne kun putsasi niin johan lähti järjestelmä toimimaan!
Joo tänään lämpimällä taas kerran veti ryypyn nappiin ja löysinki sen yhden läpyskän mitä käskitte painaa. Sitä kun alas tunkee niin kierrokset menee alas ja normiksi.Mutta kuuluuko sen tulla ylöskin samantie kun sen on painanut alas...Sitten vähän aikaan taas kattelin sitä kun kone huutaa ja laski ne normaaliksi.Kyllä se sen tapin vetää sisään ihan niinkun pitääkin kun sitä huvittaa.Onko suurikin homma ottaa tuo kaasari irti ja vaikka vähän öljytä/putsailla niitä osia?Olen vain saanut sellasen käsityksen ,että otat irti ja laittaa takasin niin kaikki säädöt menee ihan vituilleen ja bensaa syö ihan vitusti.Jaksais vielä pistää ton ajotietokoneen toimimaan niin voisi katella paljo se vetelee keittoo satasel.Tuntuu et perkeleesti.
Onko mahdollista laittaa se sellain ,että se 3/4 ruuvi / läppä hässäkän saisi pysymään AINA alhaalla?
Polkisin mielummin vaikka kaasua kylmällä koneella kun vittu se huutaminen käy vituttamaan.
Onko mahdollista laittaa se sellain ,että se 3/4 ruuvi / läppä hässäkän saisi pysymään AINA alhaalla?
Polkisin mielummin vaikka kaasua kylmällä koneella kun vittu se huutaminen käy vituttamaan.
Ei kaasarin irrottamisessa ja putsaamisessa sen suurempaa riskiä ole kunhan muistaa laittaa kaikki letkut ja johdot takaisin samoille paikoille. Pikemminkin päinvastoin, yleensä pelkkä vivustojen voitelu ja kontaktien putsaus auttaa hyvinkin moneen ongelmaan. Eri asia on sitten jos alat kaasaria enemmänkin purkamaan, silloin pitää jo jonkin verran tietää mitä on tekemässä.
Tarkista alipaineletkujen kunto ja puhdista lämpöaikaventtiilin sähköliittimet. Äkkiseltään voisi kuvitella, että vika on juurikin tuossa venttiilissä. Eli jostain syystä se saa hetkeksi päähänsä, että kone on kylmä ja antaa tuon 3/4-säätimen työntyä ulos.
Tarkista alipaineletkujen kunto ja puhdista lämpöaikaventtiilin sähköliittimet. Äkkiseltään voisi kuvitella, että vika on juurikin tuossa venttiilissä. Eli jostain syystä se saa hetkeksi päähänsä, että kone on kylmä ja antaa tuon 3/4-säätimen työntyä ulos.
Sitä kun alas tunkee niin kierrokset menee alas ja normiksi.Mutta kuuluuko sen tulla ylöskin samantie kun sen on painanut alas...Sitten vähän aikaan taas kattelin sitä kun kone huutaa ja laski ne normaaliksi.
kuuluu tulla ylös, koska vahatermarin tappi ei paina sitä alas, vahatermari on toisella puolella kaasutinta ja sieltä jousi/akseli häsmäkän kautta vaikuttaa siihen läppään. Jos vahatermarin ottaa pois on se läppä kokoajan auki (kierrokset huutaa). Kannattaa tarkastaa se jäähdytys vesi putkisto siitä vahatermarin ympäriltä ettei siellä ole sitä möhnää... se möhnä estää vahatermarin oikean lämpenemisen, koska lämmin jäähdytysvesi ei pääse kiertämään ja silloin se ei toimi oikein...
mutta. tuo kohta missä kerroit "kattelin sitä kun kone huutaa ja laski ne normaaliksi" siis itsestään? onko silloin välystä siinä tapin ja 3/4 säätimen välissä, kun kone itsestään laskee ne kierrokset normiksi???
Viimeksi muokannut -Onze-, 11.12.2005 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mistähän löytäs 2E3 kaasarin osiks, romiksella ei oo, saksastakaan ei löytyny
http://www.varaosahaku.fi Hakee vaikkapa Golf II:n osia, niin sieltä niitä löytyy. Tiedot ovat yleensä nin suppeita ettei kaasarin tyyppiä näy, mutta konekoon perusteella päättelyn voi tehdä. Tai sitten ostopalstalle ilmoitus ja tärppiä odottelemaan, 2e2:sta ja 2e3:sta on kuitenkin joka nurkka väärällään. Hinnat 50...100e haarukassa.
Mieluummin uusimista, ei se suodatin siellä kuitenkaan ihan turhaan ole.voin melkein suositella ton suodattimen poistoa
Viimeksi muokannut SS, 11.12.2005 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juu laitoin just Dopille privaa kun näkyy olevan kolffi purkuun menossa.
oon mä tuoltakin katellu niitä mut aika hyvät on hinnat..ja sit ei oo varmuutta siitä mitä sieltä tulee.. ja toimiiko ne sen paremmin
oon mä tuoltakin katellu niitä mut aika hyvät on hinnat..ja sit ei oo varmuutta siitä mitä sieltä tulee.. ja toimiiko ne sen paremmin
Viimeksi muokannut Goljat, 11.12.2005 13:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mieluummin uusimista, ei se suodatin siellä kuitenkaan ihan turhaan ole.
en mä tota takasin laita... ikinä nähny tollasta ennen.. laitan ennemmin bensaletkuun paremman suodattimen mistä jotain menee sentäs läpi.
ei kyl vielä oo rahaa sijoittaa koko kaasariin... jos toi on 1.3 koneen kaasari ni joutuu suuttimet vaihtamaan isompii... tiiä sit minkä kokoset tossa on nyt.. jos nyt vaan ryypyn vaihtas oikeeseen
onkohan mulla tos vahatermaria ollenkaan? ei ainakaan ton näköstä juttua näy siel ja vesi ei kierrä kun ryyppyyn. tos kuvassa mis oli 3/4 osa säädin ni siinä takana oleva vipu on mullakin... mut ei oo tollasta kierretankoa...
Viimeksi muokannut Goljat, 11.12.2005 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
se pikkusuodatin on periaatteessa turha, niin pitkään kunnes se varsinainen bensasuodatin menee huonoks tai on huono, siitä irtoaa sitä suodatin moskaa ja kun se menee kaasariin nii soronoo...
kannattaa siis pitää huoli et se varsinainen b-suodatin on "laadukas" ettei siitä pääse irtoamaan sitä putua...
e: ja tietenki jos se b-suodatin pettää menee kaasariin sillo kaik paskat
kannattaa siis pitää huoli et se varsinainen b-suodatin on "laadukas" ettei siitä pääse irtoamaan sitä putua...
e: ja tietenki jos se b-suodatin pettää menee kaasariin sillo kaik paskat
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa