Karttunen Bros.tallilla
Valvoja: ffp jäsenet
Jotain pientä tehty.
Eli tämä moottori pitäs purkaa ja sit laakeroida,hoonata,kiillottaa ja maalailla,sit pykästä tohon Jettaan.
Laitoin ton kuvan nyt tohon jotta voitte sit vertailla mitä eroa on sit ku se on paikoillaan :)
Janne poisti lakat ja hieman kiillotti F & I:n vanteita,ei ruveta hullunkiiltoa noihin laittamaan jottei orig.lookki häviä liikaa.
Noi voi sit laittaa alle ku menee museorekisteröimään golffia :)
Tossa vanteet
Eipä tämän kummempia,täältä tähän.
Eli tämä moottori pitäs purkaa ja sit laakeroida,hoonata,kiillottaa ja maalailla,sit pykästä tohon Jettaan.
Laitoin ton kuvan nyt tohon jotta voitte sit vertailla mitä eroa on sit ku se on paikoillaan :)
Janne poisti lakat ja hieman kiillotti F & I:n vanteita,ei ruveta hullunkiiltoa noihin laittamaan jottei orig.lookki häviä liikaa.
Noi voi sit laittaa alle ku menee museorekisteröimään golffia :)
Tossa vanteet
Eipä tämän kummempia,täältä tähän.
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Yhen kiiltävän "varusteen" löysin Jettaan,koklattu miten mahtuu tankinkorkki paikoilleen.
Näistä rojektikuvista voi olla montaa mieltä,muttei ainakaan tule lappuja katsastuskonttorille :)
Näistä rojektikuvista voi olla montaa mieltä,muttei ainakaan tule lappuja katsastuskonttorille :)
Tallille hommasin lisää vanteita,tällä kertaa kylläkin "ilmawehkeisiin",eli Lemmertz (Empi) Sprintstar vanteet.Takaset (5,5x15") on lojunu jo yli vuoden ilman etusia,mut nyt huusin ebaystä eteen (4,5x15") hyväkuntoisen parin.Sit vielä oli "hyllyssä" 145-15 Michelinit ja ne laitatetiin paikoilleen.
Nyt olis hyvä vanne setti mut ei "tyyliin" sopivaa kulkupeliä,eli ostetaan täysin originelli kupla (-68-72) tai typ3 (-66-69),halvalla,ruosteet korissa (alusta oltava hyvä) ei haittaa,päinvastoin :)
Turhaa jorinaahan tämä on,mut ei siellä tallilla mitään erikoista ikinä tapahdukkaan,eli olen taas pari kuukautta tässä topicissa hiljaa :)
Nyt olis hyvä vanne setti mut ei "tyyliin" sopivaa kulkupeliä,eli ostetaan täysin originelli kupla (-68-72) tai typ3 (-66-69),halvalla,ruosteet korissa (alusta oltava hyvä) ei haittaa,päinvastoin :)
Turhaa jorinaahan tämä on,mut ei siellä tallilla mitään erikoista ikinä tapahdukkaan,eli olen taas pari kuukautta tässä topicissa hiljaa :)
Viimeksi muokannut Jone, 7.4.2006 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^höpöhöpö,ihan hyvin ne menee matalammalla renkaalaa vaikka Derbyyn :)
Brasota jatkuu :)
Borassa oli viime syksyn Ahvenisto päiville tehty tällanen
Jannen golfiin huudettu ebaystä
Ja ovat ihan hyviks todettu,kestävät menossa mukana moottoritie vauhdissakin.
Borassa oli viime syksyn Ahvenisto päiville tehty tällanen
Jannen golfiin huudettu ebaystä
Ja ovat ihan hyviks todettu,kestävät menossa mukana moottoritie vauhdissakin.
Eilen tuli Boraan vaihdettua takavalot,eli vaihdettiin kokopunaiset -04 jenkkimalleihin.
Valot ovat Hellan tekemät,eli ei mitkään akvaariot tai "crystaledget",eli VAG osia.
Valot tulivat Floridasta,Johni Kartiuen nimellä nätisti kotiovelle asti :)
Tossa sit:
Before
After
Joo,ja putkenpäät vaihdettu audi A6 TDi:n päiksi n. kuukausi sitten,eli kaikki muutokset tähän asti VAG osilla :)
Valot ovat Hellan tekemät,eli ei mitkään akvaariot tai "crystaledget",eli VAG osia.
Valot tulivat Floridasta,Johni Kartiuen nimellä nätisti kotiovelle asti :)
Tossa sit:
Before
After
Joo,ja putkenpäät vaihdettu audi A6 TDi:n päiksi n. kuukausi sitten,eli kaikki muutokset tähän asti VAG osilla :)
Minkäslaiset vanteet on siihen tulossa?
Vanteet odottaa kiillotusta tallilla,ja kuva löytyy tuolta jostain,ei niistä sen enempää.
Tällasten kanssa ollaan "leikitty" kaikki tallilla vietetty aika,ja nyt tänään pääsin jopa alottamaan boraan tulevia vanteita :(
No nii,kerronpa nyt miten monen mutkan takana oli Bor44n saada mieleiset vanteet.
Eli ku ostin auton nii alla oli OZ Superturismot 18",edessä 8" ja takana 9" leveät jotka on NewBeetle RSi:stä,ne möin eteenpäin koska halusin leveämpää.
No,huusin sit ebaystä Porschen jaolla olevat bbs lm kopio vanteet 8.5x18 ja 10x18,joita taakse sovittelin miten mahtuu,hyvin olisivat mahtuneet 25mm adapterilla.
Sitten jotenkin kaiveli ku eivät olleet oikeat BBS:t ne vanteet,ja möin nekin pois Porsche miehelle.Ajattelin huutaa ebaystä ehdat BBS LM:t mutta eipä se ollutkaan sitten ihan nii helppoa,ekanakin 5x100 jaolla aika harvoin tarjolla ja samoin 5x130 jaolla 18":sia,toiseks oli sit hinnat possun jaollisissa ihan huuhaata.
Sit rupes tulemaan jo maaliskuu eikä mitään vanteita ollut vielä näköpiirissä,mutta ku kattelin ulkomaan tapahtumista kevään ensimmäisiä kuvia nii homma oli laakista selvä.
Tulevat vanteet tuli n.kk sitten kotiovelle ja nyt on jo kahdessa renkaatkin paikoillaan,kaks vannetta on vielä kiillotus vaiheessa ja yks rengaskin on vielä tulossa ruotsista,on vaikeeta :)
Ensviikolla palataan sit kuvien kera asiaan....
Eli ku ostin auton nii alla oli OZ Superturismot 18",edessä 8" ja takana 9" leveät jotka on NewBeetle RSi:stä,ne möin eteenpäin koska halusin leveämpää.
No,huusin sit ebaystä Porschen jaolla olevat bbs lm kopio vanteet 8.5x18 ja 10x18,joita taakse sovittelin miten mahtuu,hyvin olisivat mahtuneet 25mm adapterilla.
Sitten jotenkin kaiveli ku eivät olleet oikeat BBS:t ne vanteet,ja möin nekin pois Porsche miehelle.Ajattelin huutaa ebaystä ehdat BBS LM:t mutta eipä se ollutkaan sitten ihan nii helppoa,ekanakin 5x100 jaolla aika harvoin tarjolla ja samoin 5x130 jaolla 18":sia,toiseks oli sit hinnat possun jaollisissa ihan huuhaata.
Sit rupes tulemaan jo maaliskuu eikä mitään vanteita ollut vielä näköpiirissä,mutta ku kattelin ulkomaan tapahtumista kevään ensimmäisiä kuvia nii homma oli laakista selvä.
Tulevat vanteet tuli n.kk sitten kotiovelle ja nyt on jo kahdessa renkaatkin paikoillaan,kaks vannetta on vielä kiillotus vaiheessa ja yks rengaskin on vielä tulossa ruotsista,on vaikeeta :)
Ensviikolla palataan sit kuvien kera asiaan....
Eilen koklasin toiselle puolelle miten mahtuu vanteet paikoilleen,koska ET on senverta tarkalla edessä,takaset ei oikeastaan huolettanu yhtään.
Loppujenlopuksi hyvin mahtuvat,edessä vaan aika hilkulla kuitenkin.
Loppujenlopuksi hyvin mahtuvat,edessä vaan aika hilkulla kuitenkin.
Renkaittenkin kanssa oli himppu ongelmia,ku jo tilatut bfgoodrightit ei sit tullukkaan,mutta tilalle sai rengas-savotta hommattua Michelin Pilotsport 2:set 225/35-18" kokoisena joka nurkkaan.Noiden lähtöhinta on ihan älytön,mutta onneks ei tarvitse maksaa ku 50 euroa enempi ku goodrighteista.
Ensiviikolla pitäs olla viiminenkin rengas täällä,suomesta löyty vain 3kpl ja se yks tulee jostain ruotsin varastosta.
Ensiviikolla pitäs olla viiminenkin rengas täällä,suomesta löyty vain 3kpl ja se yks tulee jostain ruotsin varastosta.
Juu,eli se viiminen puuttuva rengas saapui savonlinnaan perjantai-iltana klo.22:30 matkahuoltoon,jossa oli rengas-savotan toim.joht. ottamassa rengasta vastaan,siis perjantai-iltana :)
Eilen aamuksi sovittiin että 7:30 ollaan laittamassa vanteita ja renkaita rengasliikkeessä paikoilleen,ennenkuin liike avautuu asiakkaille,saadaan laittaa itse rauhassa eikä ole uteliaita "kyyliä" vieressä kyselemässä.Vanteet oli alla 8:15 ja siitä kotia vaatteita vaihtamaan ja sit kohti ahvenistoa.
Eli tosi iso kiitos kyllä Rengas-Savotalle jotta viittii ja jaksaa palvella hyvin asiakkaita.
Loppujenlopuksi alle siis tuli Mercedes-Benz 500 coupen (taijotainsinnepäin) vanteet,koko 8.5"x18" ET47,kiillotettu kokonaan,myös aukkojen reunat.Renkaat on Michelin Pilotsport 2:set 225/35-18",ovh on reilu 500euroa/kpl.
Suurinpiirtein tolta se nyt näyttää
Eilen aamuksi sovittiin että 7:30 ollaan laittamassa vanteita ja renkaita rengasliikkeessä paikoilleen,ennenkuin liike avautuu asiakkaille,saadaan laittaa itse rauhassa eikä ole uteliaita "kyyliä" vieressä kyselemässä.Vanteet oli alla 8:15 ja siitä kotia vaatteita vaihtamaan ja sit kohti ahvenistoa.
Eli tosi iso kiitos kyllä Rengas-Savotalle jotta viittii ja jaksaa palvella hyvin asiakkaita.
Loppujenlopuksi alle siis tuli Mercedes-Benz 500 coupen (taijotainsinnepäin) vanteet,koko 8.5"x18" ET47,kiillotettu kokonaan,myös aukkojen reunat.Renkaat on Michelin Pilotsport 2:set 225/35-18",ovh on reilu 500euroa/kpl.
Suurinpiirtein tolta se nyt näyttää
Viimeksi muokannut Jone, 8.6.2006 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jannen golffissa on ollu VR6 etulippa jo muutaman vuoden ja aina se ottaa kiinni joka pikku montussa,ja se alkoi nyppimään ku tarvike lipat ei kestä yhtään ja orig.lippakin on jo aika solmussa.
Eli talvella hommattiin -92 Venton etulippaja pienellä muokkaamisella se meni ihan hyvin paikoilleen,sivuista vielä varmistettiin pysyminen ruuvvein.
Ei enää ota maahan koko aikaa ja on vielä hieman erillainen kuin golfin originelli CL lippa.
Putkenpää muuttui A6 3.0 TDi:n pääksi ja vanteiksi laitettiin Porschen winterfelgenit,tolta näyttää "perse"
Pikkuhommiahan noi on,mut tarkoitus onkin vaan hiukan parannella tehdaskuosia eikä ruveta "riehumaan" :)
Eli talvella hommattiin -92 Venton etulippaja pienellä muokkaamisella se meni ihan hyvin paikoilleen,sivuista vielä varmistettiin pysyminen ruuvvein.
Ei enää ota maahan koko aikaa ja on vielä hieman erillainen kuin golfin originelli CL lippa.
Putkenpää muuttui A6 3.0 TDi:n pääksi ja vanteiksi laitettiin Porschen winterfelgenit,tolta näyttää "perse"
Pikkuhommiahan noi on,mut tarkoitus onkin vaan hiukan parannella tehdaskuosia eikä ruveta "riehumaan" :)
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Vastaan nyt tähän privalla yms. kyselijöille.
Noi Audi A6 3.0 TDi:n putkenpäät on Audissa kiinteästi hitsattu siihen putkeen,eli niitä EI saa varaosatiskiltä iraallaan,paitsi jos ostat koko takapöntön.
Itse hommasin noi JPutkoselta,joka on vaihtanu useampaankin Audiin tuninkiputkenpäät noiden TDi päitten tilalle,ja noi meidän putkenpäät bongasin sieltä "romuputkien" seasta ja ostin pois.
Hinta riippuu varmaan asiakkaasta,mutta 1-100 euron haarukassa liikutaan :)
Noi Audi A6 3.0 TDi:n putkenpäät on Audissa kiinteästi hitsattu siihen putkeen,eli niitä EI saa varaosatiskiltä iraallaan,paitsi jos ostat koko takapöntön.
Itse hommasin noi JPutkoselta,joka on vaihtanu useampaankin Audiin tuninkiputkenpäät noiden TDi päitten tilalle,ja noi meidän putkenpäät bongasin sieltä "romuputkien" seasta ja ostin pois.
Hinta riippuu varmaan asiakkaasta,mutta 1-100 euron haarukassa liikutaan :)
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
^^ Nettiautossa kaupattiin jokin aika sitten orggis F&I:tä 3000€:lla.
Tälläkin hetkellä sieltä taitaa löytyä F&I:ksi mainostettu hieman laitetumpi (ja kalliimpi) yksilö...
Eikä se oo OEMia. ;)
Tälläkin hetkellä sieltä taitaa löytyä F&I:ksi mainostettu hieman laitetumpi (ja kalliimpi) yksilö...
Vaatii todella suurta metallintyöstötaitoa, tehdä ihan putkitavarasta tuollainen. Mut eihän sillä oossomia saa :)
Eikä se oo OEMia. ;)
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Osta pois eihän noita hirveästi ole kaupan ollunna. Tuo on varmaan sillä 90hv 1 pisteruisku moottorilla vai?? Ja kilometrejä vielä edessäkin päin vielä toiset mokomat, kun rempattu on kerta kantta ja muuta kuluvaa.
Jiibee: Tuo nettiautossa myynissä oleva musta G60 golf johon on varmaan laitettu vain F&I sisusta , ulkopäin kaukana originellista. On tuolla kyllä hintaakin ainakin kohtalaisesti.
Jiibee: Tuo nettiautossa myynissä oleva musta G60 golf johon on varmaan laitettu vain F&I sisusta , ulkopäin kaukana originellista. On tuolla kyllä hintaakin ainakin kohtalaisesti.
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Sitä paremmalla syyllä tuo kannattaa ostaa pois jos on enää myynissä. Näissä F&I malleista nuo gti 8-16ventiiliset mallit on harvinaisia ja tietenkin g60. Tuo 1 pisteruiskulla oleva 1.8 on yleisin malli Saksan maalla.
Nämä F&I osatkin kyllä maksa ebayssa jonninverran ,esim C pilarin tarra aina kun on huudettavana niin järkiään 150e kpl, niin onhan siinä tarralla hintaa, mutta kun on orggis osa kyseessä ja repro tarran saat 29e. Kaikki F&I osat tuolla Saksassa on kyllä kysyttyä , kun minullakin on talven aikana ollunna tavaraa huudettavana , niin ei yhteenkään ole huudot riitäneet aina joku enempi tarjonnut. Kultti tavara on arvossaan.
Nämä F&I osatkin kyllä maksa ebayssa jonninverran ,esim C pilarin tarra aina kun on huudettavana niin järkiään 150e kpl, niin onhan siinä tarralla hintaa, mutta kun on orggis osa kyseessä ja repro tarran saat 29e. Kaikki F&I osat tuolla Saksassa on kyllä kysyttyä , kun minullakin on talven aikana ollunna tavaraa huudettavana , niin ei yhteenkään ole huudot riitäneet aina joku enempi tarjonnut. Kultti tavara on arvossaan.
Niissä orig. tarroissa on aina varaosanumero siinä "kohistus sapluunassa",eli toiselle puolelle oma tarra ja toiselle omansa.Tarrat siis on helppo kohdistaa c-pilariin oikeaan kohtaan koska se tarra on kiinni pilarin muotoisessa sapluunassa.
Niissä itet tehdyissä tarroissa ei ole niitä sapluunoita eli kohdistus menee oman mielen mukaan,siis vituiks,ja väritykset ei ole niissä lähellekkään originellin kaltaiset.
Niissä itet tehdyissä tarroissa ei ole niitä sapluunoita eli kohdistus menee oman mielen mukaan,siis vituiks,ja väritykset ei ole niissä lähellekkään originellin kaltaiset.
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Jo satatuhatta katsojaa tälle turhalle topicille :)
Sen kunniaksi laitan uhalla parit kuvat vaikkei mitään olekkaan tapahtunut :D
Bor-4 satamassa.
Bor-4 Kielletyllä alueella
Heh,ja näin haihdun taas miettimään mitkä putkenpäät ensi kesänä on IN :)
Vastaaminen tähän postaukseen on kielletty!!!
Sen kunniaksi laitan uhalla parit kuvat vaikkei mitään olekkaan tapahtunut :D
Bor-4 satamassa.
Bor-4 Kielletyllä alueella
Heh,ja näin haihdun taas miettimään mitkä putkenpäät ensi kesänä on IN :)
Vastaaminen tähän postaukseen on kielletty!!!
Omia vanteita "hieman" ehosteltu,vanteet oli melkein kiiltoa ja kilikettä,mutta sitten iski uudet tuulet ja tuli ei kiiltoa mutta kilikettä :)
Tossa Cup vanteen hiukan kiiltoa ei kilikettä.
BBS uudet keskimerkit tulee huomenna,renkaat odottaa rengasliikkeessä ja ATS Cup renkaat tulee olemaan taas niin venytetyt kuin vain voi olla,ne saapuu sit joskus.
Tossa Cup vanteen hiukan kiiltoa ei kilikettä.
BBS uudet keskimerkit tulee huomenna,renkaat odottaa rengasliikkeessä ja ATS Cup renkaat tulee olemaan taas niin venytetyt kuin vain voi olla,ne saapuu sit joskus.
Kun teillä tuota testimieltä riittää, kiinnostaisi nähdä tuollainen Cup -vanne antrasiitinvärisellä keskiöllä. Ette viittis kokeilla 8)
Muistaakseni asiasta oli joskus keskustelua, mutta saako noita BBS:n kehämuttereita/pultteja hankittua jostain irtaallaan? Olisi yhdet ATS tähtivanteet hoidettava kuntoon ja niissä on sellaiset koristemallit, jotka voisi korvata ehdalla tavaralla.
Muistaakseni asiasta oli joskus keskustelua, mutta saako noita BBS:n kehämuttereita/pultteja hankittua jostain irtaallaan? Olisi yhdet ATS tähtivanteet hoidettava kuntoon ja niissä on sellaiset koristemallit, jotka voisi korvata ehdalla tavaralla.
Noita vanteiden pultteja ja mutteria saa monestakin firmasta hommattua,saksassa vaan yleensä kyseiset firmat edustaa.
http://www.Ebay.de:ssäkin on monella firmalla myynnissä pultteja jos jonkinlaisia,eli muihinkin vanteisiin kuin BBS:iin.
http://www.Ebay.de:ssäkin on monella firmalla myynnissä pultteja jos jonkinlaisia,eli muihinkin vanteisiin kuin BBS:iin.
Joo,no toi mattamusta vaan ei ole kuin antamassa kontrastia noille kultasille pulteille,eli paremmin ne erottuu mustan vierestä kuin kiillotetun vierestä.
Tuli ne keskilätkät "kullitettuna" :)
Kiillotus jälkeä voi arvioida tosta.
Tuli ne keskilätkät "kullitettuna" :)
Kiillotus jälkeä voi arvioida tosta.
Janne laitto "juhannuskoivut" koristamaan F&I:tä :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa