1.8T aeb letkulämppäri+takaiskuventtiili?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 12.8.2004 21:46
1.8T aeb letkulämppäri+takaiskuventtiili?
Terve!
Olen tuossa talven tapellut, varmastin aika monelle ko.rakkineen omistajalle tutun ongelman kanssa, eli letkulämmäppäri > lämmitys > käynnistys ongelma > vikakoodi lämp.tila anturista :( Nyt tuntu olevan volkkarilla saatavana muovista takaiskuventtiiliä, jolla pitäs ed.ongelma poistua. Mutta mihin letkuun se pitäs tumpata. Lämmitinhän on siinä suodatinjalan ylemmässä letkussa. Ei tuntunut oikein merkkiliikkeessäkään tietoa olevan. Itse en ole vielä kerinnyt letkuviidakkoon tutustumaan, joten ajattelin jos joku on homman jo ratkonut :) Söörtsillä yritin ettiä, mut ei oikein tärpänny.
Toinen homma, et miten tommoseen vm.98 aeb:hen tehdään kaasuläpän
kalibrointi, vai onko sopeutus oikeempi sana. Oliko jotenki pelti auki > kuskin ovi auki > virtapäälle? Vai meneekö vag-gom hommaksi?
Tähän en ainakaan audifinnssiltä saanu apuja :)
Kiitoksia vain jo vastauksista!!
Olen tuossa talven tapellut, varmastin aika monelle ko.rakkineen omistajalle tutun ongelman kanssa, eli letkulämmäppäri > lämmitys > käynnistys ongelma > vikakoodi lämp.tila anturista :( Nyt tuntu olevan volkkarilla saatavana muovista takaiskuventtiiliä, jolla pitäs ed.ongelma poistua. Mutta mihin letkuun se pitäs tumpata. Lämmitinhän on siinä suodatinjalan ylemmässä letkussa. Ei tuntunut oikein merkkiliikkeessäkään tietoa olevan. Itse en ole vielä kerinnyt letkuviidakkoon tutustumaan, joten ajattelin jos joku on homman jo ratkonut :) Söörtsillä yritin ettiä, mut ei oikein tärpänny.
Toinen homma, et miten tommoseen vm.98 aeb:hen tehdään kaasuläpän
kalibrointi, vai onko sopeutus oikeempi sana. Oliko jotenki pelti auki > kuskin ovi auki > virtapäälle? Vai meneekö vag-gom hommaksi?
Tähän en ainakaan audifinnssiltä saanu apuja :)
Kiitoksia vain jo vastauksista!!
Enpä ole tuolla merkkifoorumilla tällaista kysymystä huomannutkaan, yritän kuitenkin nyt vastata tuohon kaasuläpän sopeutus-kysymykseen. Itse myös putsailin tuon kaasuläpän joku aika sitten, mutta en ollut kyllä vakuuttunut tuon pelti auki > kuskin ovi auki > virtapäälle - homman toimivuudesta. Sama ääni kuuluu konetilasta ovi kiinnikkin...
VAG-COMilla homma menee Ross-Techin sivujen mukaan näin:
Throttle Body Adaptation:
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Enter Group 060 (may be Group 098 on some cable-throttle cars)
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB
adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in basic mode for about 30 seconds, then switch back to normal settings and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
VAG-COMilla homma menee Ross-Techin sivujen mukaan näin:
Throttle Body Adaptation:
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Enter Group 060 (may be Group 098 on some cable-throttle cars)
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB
adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in basic mode for about 30 seconds, then switch back to normal settings and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 12.8.2004 21:46
Kiitos MR ohjeista!
Anturi vaihdettiin keväällä, kun siitä oli vikakoodi, mut en kyllä huomannu vaihdon uuteen vaikuttavan mihinkään.
Kateltiin tuossa vag-gommilla lämpöjä, kun tuo mittari seilaa oudosti, niin kun lämpömittari näyttää n.80 niin vag-gom kertoi lämpöjen olevan 73 astetta? Paikallaan käydessä nousee 90:een mut ajossa 70-80 mittarin mukaan > aattelin vaihtaa termarin, vai oisko kaikki viallisen anturin syytä? Itse ajattelisin vain lämmittimen sotkevan anturin toimintaa, joka kumminkin ois ehjä, mene ja tiedä. Täytyy varmaan mitata anturin vastus. Olikohan tää nyt sekavasti kerrottu.
Oli muuten taas ylläri ylläri anturin vikakoodi. Ota näistä nyt selvää.
Anturi vaihdettiin keväällä, kun siitä oli vikakoodi, mut en kyllä huomannu vaihdon uuteen vaikuttavan mihinkään.
Kateltiin tuossa vag-gommilla lämpöjä, kun tuo mittari seilaa oudosti, niin kun lämpömittari näyttää n.80 niin vag-gom kertoi lämpöjen olevan 73 astetta? Paikallaan käydessä nousee 90:een mut ajossa 70-80 mittarin mukaan > aattelin vaihtaa termarin, vai oisko kaikki viallisen anturin syytä? Itse ajattelisin vain lämmittimen sotkevan anturin toimintaa, joka kumminkin ois ehjä, mene ja tiedä. Täytyy varmaan mitata anturin vastus. Olikohan tää nyt sekavasti kerrottu.
Oli muuten taas ylläri ylläri anturin vikakoodi. Ota näistä nyt selvää.
Mulle laitettiin hiljattain Defan letkulämppäri Passattiin, ja siinä tuli mukana sellanen takaiskuventtiili. Se asennettiin lämmityslaitteelle menevään/tulevaan? letkuun, joka on siinä tuulilasin alapuolisessa kaukalossa, koneeseen nähden korkeammalla kohdalla. Sen tehtävä on saada neste kiertämään estämällä kaiken lämmön nouseminen ja jääminen pelkästään ylös tjsp. Mm. Defan sivuilta löytyy hyvät kuvalliset asennusohjeet...
Tiedä sitten miten tuo vaikuttaa lämpötilan anturin hajoamiseen?
Tiedä sitten miten tuo vaikuttaa lämpötilan anturin hajoamiseen?
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 12.8.2004 21:46
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 12.8.2004 21:46
itellä ainakin tekee niin että jos kylmällä säällä lämmittää vaan n.1h niin auto lähtee käyntiin ja sammuu samantien, mut jos on 2h tai yli tai ei ollenkaan niin heti starttaa, mut jos tekee niin että sammuu samantien niin starttaan uudestaan ja heti ku rupee käymään niin nostan vähän kierroksia, sit pysyy käynnissä. startates ei kannata kaasuun koskea, voi muuten joutua "vähän" sahaamaan :)
ihan hyvä toi putkilämmitin on jos on aikaa lämmittää vähintään se 2h, tai ei ole kovin montaa alle -30 pakkas aamua, sitten ei ole käynnistys ongelmaa.
ihan hyvä toi putkilämmitin on jos on aikaa lämmittää vähintään se 2h, tai ei ole kovin montaa alle -30 pakkas aamua, sitten ei ole käynnistys ongelmaa.
Itse asensin viime viikonloppuna Calixin letkulämmittimen ja ensimmäisenä aamuna lähti vasta kolmannella käyntiin kun auto oli ollut vajaat puoli tuntia lämmityksessä, mutta 1,5h-2h lämmityksillä ei ole ollut ongelmia.
joo tuo putkilämmitin on siitä huono, et jos on vaan vähän aikaa lämmitykses niin vesiputket hohtaa kuumana, mutta itse kone ei ole vielä lämminny ja sitten moottorin ohjaus tunnistaa koneen lämpöiseksi eikä anna ryyppyä/tarpeeksi ainetta ja tulee noita käynnistys ongelmia...
kun taas vastuslämmittimessä lämpenee moottori ensin eikä putket, niin sillä ei tuota ongelmaa ole...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 12.8.2004 21:46
Tässä linkki Defan pumppu-asennusohjeeseen
http://www.calix.se/modul_sokmontanvisn ... r/m256.pdf
Mutta ei kai siinä sitten enää ole sen enempää järkeä asentaa lisäksi takaiskuventtiili kennolle menevään putkeen? Eli nää on vähän niinkuin "jompikumpi"?
Jokos joku kyseli hintaa?
http://www.calix.se/modul_sokmontanvisn ... r/m256.pdf
Mutta ei kai siinä sitten enää ole sen enempää järkeä asentaa lisäksi takaiskuventtiili kennolle menevään putkeen? Eli nää on vähän niinkuin "jompikumpi"?
Jokos joku kyseli hintaa?
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 12.8.2004 21:46
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 12.8.2004 21:46
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa