Auttakee epätoivosta...!elikkäs kyseessä on -88 gti:n KR-kone, joka ei nosta lämpöjä sit niin millään.Termostaatin vaihdoin jo ja ajotietokoneen mukaan flektin termostaattianturikin napsahtaa päälle vast 96 asteessa ku tarpeeks kaun tallissa käyttelin ilman painekorkkia. Liikentees tipahti taas lämmöt alle 70. Pitääkö rueta jo pahvinpaloja maskin taa askarteleen vai oisko jollain heittää joku parempi viisaus tohon ongelmaan!?!
Onx kellään muuten kokemust onko toi kytkinakselin stefa kuinka kuluvaa tavaraa ku lorisee kalliit mobilit tielle kytkinkopan ja öljypohjan välisest raost ja kun öljypohjan tiivisteen vaihtokaan ei vuotoa hillinny niin pitäs varmaan tutkailla syvemmältä. Ja liittyen öljypohjan sisältöön onkohan kellään tietoa öljypumpun imuputken kärjen ja imuputken suodatinritilan väliin tulevan metallilevyn tarkoituksesta. Meinaan vaan et sieltä varisi sellanen ohut pehmeä metallilevy palasina alas kun tuikkasin sormen siihen imuputken suuaukkoon.En kyl edes oo täysin varma et kuuluko ne palaset alunperin sinne vai oliko ne muuten vaan tukkimas imuputken aukkoa. Niin ja onkohan ton öljyn loiskelevyn merkitys hirveen suuri ku tuntu olevan sen verran hapero et pitäs varmaan vaihtaa mut saa noutaa senki merkkiliikkeest hinnat alkaen toimituksella. Auttakee ku pitäs kärry viel leimalle saaja ja ku katastusmies ei oikeen tykästyny ku golffi heitti öljyt äijän linsseille..:!
KR:n käyntilämpötila,öljyvuoto ja öljypumppu...
Valvoja: ffp jäsenet
Enemmänkin olisin huolissani kytkinlevyn tulevaisuudesta... Roiskii meinaan ennemmin tai myöhemmin levylle tarpeeks öljyä, luiskis ja se siitä kytkimestä.
Tarkotatkohan sää nyt kytkinakselin stefalla kampiakselin isoa stefaa vai sitä pientä stefaa mikä on vaihelootassa, josta tulee läpi se tanko, mikä painaa asetelmaa? No joka tapauksessa kummankaan stefan vaihto ei oo kummonen hommana. Kädethän siinä paskaantuu ja aikaa tuhraantuu yhden illan verran. Ei noi mitään kulutustavaraa ole, että tuskin koskaan enää joudut samaan projektiin saman auton kanssa.
Sinne öljypumpun jalkaan ei kuulu mitään ylimääräistä metallisilppua. Jos se sun metallisilppu on sellasta n.0.2-03mm paksua alumiini lesettä niin se on merkki finaalissa olevasta apuakselin helasta...
Sillä loiskelevyllä tuskin on normaali ajossa mitään suurempaa merkitystä. Niitä loiskelevyjä löytyy käytettynä varmaan aika monelta, enkä henk.koht. vitosta enempää maksais ehjästä levystä... Se loiskelevyn saa sit aika hyvin nippusiteillä kiinni pumpun jalkaan, jos ei siitä oo ne kaikki neljä klipsua poikki...
Tarkotatkohan sää nyt kytkinakselin stefalla kampiakselin isoa stefaa vai sitä pientä stefaa mikä on vaihelootassa, josta tulee läpi se tanko, mikä painaa asetelmaa? No joka tapauksessa kummankaan stefan vaihto ei oo kummonen hommana. Kädethän siinä paskaantuu ja aikaa tuhraantuu yhden illan verran. Ei noi mitään kulutustavaraa ole, että tuskin koskaan enää joudut samaan projektiin saman auton kanssa.
Sinne öljypumpun jalkaan ei kuulu mitään ylimääräistä metallisilppua. Jos se sun metallisilppu on sellasta n.0.2-03mm paksua alumiini lesettä niin se on merkki finaalissa olevasta apuakselin helasta...
Sillä loiskelevyllä tuskin on normaali ajossa mitään suurempaa merkitystä. Niitä loiskelevyjä löytyy käytettynä varmaan aika monelta, enkä henk.koht. vitosta enempää maksais ehjästä levystä... Se loiskelevyn saa sit aika hyvin nippusiteillä kiinni pumpun jalkaan, jos ei siitä oo ne kaikki neljä klipsua poikki...
epäilen enämpi sitä kampiakselin isoo stefaa.Juups se laatikon irrotus ainaski menee ihan rutiinist..meinaan et viime kesänä tuli käytettyy kolmisen kertaa lootaa autotallin pöydällä.Kesäl ois tarkotus purkaa koko mylly niin mielellään kituuttelisin sinne asti parin öljykannun voimalla.Ajattelin jos noi mineraaliöljyt pysyis paremmin sisäl vaan mitäköhän toi kone (esim. hydrauliset nostimet) tykkäis nuista halpislitkuista?!?Heti huomaa et ei kylmänä nakuta juuri ollenkaan ku poistin ne metallinpalaset tukkimast sitä öljypumpun imuputkee..rupes jo vähän huolestuttaa ku keli oli viel plussan puolel ja nakutus jatku kylmäl koneel melkeen kymppikilsan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa