Muistelisin että aikaisemmin oli joku keskustelu virossa olevista liikkeistä mistä saisi halvemmalla osia kuin suomesta, mutta en sitä onnistunut löytämään.
Itselläni olisi tarvetta löytää Corradoon uusi putkisto katilta taaksepäin, ja sain vinkin että viron pojilta niitä saisi halvalla, enää siis tarvitsisi löytää sopiva liike sieltä. Eli jos jollain olisi sopivista yrityksistä tietoa niin ottaisin sen tiedon mielelläni vastaan. Kiitoksia jo etukäteen :)
Pakoputki virosta/ muualta halvalla?
Valvoja: ffp jäsenet
Pakoputki virosta/ muualta halvalla?
Viimeksi muokannut AziZ, 5.12.2005 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä pohdin saman ongelman kimpussa. Oon Dopille laittanu tilauksen mutta se ei oo löytäny saksastakaan halpaa versiota.
En viittis maksaa sitä 480 e mikä tuntuu olevan halvin "sportti" putkisto. Kyselin Bosalilta ja ne lupas alkuperäistä lue: yhtä ahdistavan putkiston 300e. Mä osallistun tilaukseen jos jostain löytyy järkevään hintaan.
En viittis maksaa sitä 480 e mikä tuntuu olevan halvin "sportti" putkisto. Kyselin Bosalilta ja ne lupas alkuperäistä lue: yhtä ahdistavan putkiston 300e. Mä osallistun tilaukseen jos jostain löytyy järkevään hintaan.
Juuri noista syistä itse sen paloista askartelin. Tosin vaimentimia on tällä hetkellä vain yksi käytössä ja sekin on orkkis takapönttö. Kun tuo talous kestää, tulee kardaanitunneliin joku pönttö ensin ja sitten vasta vaihtuu takavaimentaja.
Tuon keskipöntön ohitus on suht helppo tehdä. Periaatteessa kaksi suoraa putkenpätkää ja kaksi 90 asteista mutkaa ajaa asian. Muita taivutuksia ei tarvita. Ainoa vaativa työ tulee putkien yhdistämisestä ja liitosten rakentamisesta. Ainostaan siihen pitkään putkeen hitsasin 90 asteen mutkan kiinni ja siihen toisen suoran, viiminen mutka on kokonaan klemmareilla. Se toimii säätönä akselin ylitystä varten.
Äänetkään eivät ole hyttiin kohtuuttomat. Paremmat kuin Simmonssin tuotteilla eli hiljaisemmat.
Tuon keskipöntön ohitus on suht helppo tehdä. Periaatteessa kaksi suoraa putkenpätkää ja kaksi 90 asteista mutkaa ajaa asian. Muita taivutuksia ei tarvita. Ainoa vaativa työ tulee putkien yhdistämisestä ja liitosten rakentamisesta. Ainostaan siihen pitkään putkeen hitsasin 90 asteen mutkan kiinni ja siihen toisen suoran, viiminen mutka on kokonaan klemmareilla. Se toimii säätönä akselin ylitystä varten.
Äänetkään eivät ole hyttiin kohtuuttomat. Paremmat kuin Simmonssin tuotteilla eli hiljaisemmat.
Joo..itsekkin tein juuri tuosta syystä. Ja Hitsata ei tarvinnut kun takapönttö takaakselin ylitykseen. Suora putki ja kaksi 90 asteen mutkaa niin takavaimennin oli ohitettu.ja kolmannesta 90 teki akselin ylityksen.Sitten vaan hitsas sen taka-akselin ylityksen kiinni vaimentimeen.
Ja omani on tehty ihan tavallisesta pakoputkitavarasta,jotka jäi kaverilta yli. täytyy vaan nuo vaimentimet vaihtaa talven aikana.Juuri tuosta syystä mitä levis sanoi tuossa lopuksi.Yksi siihen kardaani tunneliin ja sitten takapönttö.
Ja omani on tehty ihan tavallisesta pakoputkitavarasta,jotka jäi kaverilta yli. täytyy vaan nuo vaimentimet vaihtaa talven aikana.Juuri tuosta syystä mitä levis sanoi tuossa lopuksi.Yksi siihen kardaani tunneliin ja sitten takapönttö.
Eikö kukaan valmista sivusta sisään - päästä ulos mallisia vaimentimia? Noita kun kuitenkin on melko monissa vehkeissä, ja Corradoonkin sen saisi aika näppärästi alkuperäisen paikalle. Kardaanitunneli tuolla on aika ahdas, kyllä sinne jonkun ohuen läpihuutavan pöntön saa mahtumaan, mutta se vaimennus saattaa olla aika mitätön, ainakin noissa Simonssin vastaavissa on liki olematon.
Keskipönttö on mulla laitettu noin, ihan pätevä ratkaisu mielestäni. Pönttö ei ole täysin läpivirtaava, vaan keskikammiolla varustettu 'läpivirtaus'vaimennin. Eli tuo palanut maali keskellä johtuu siitä, joskus vedetty lujaakovaa. Taka-akselin ylitys on hieman ahdas, vaikka oma auto on traktori, niin silti se tuppaa helposti ottamaan kiinni joko taka-akseliin taikka lattiaan.
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/moottori/uusi-pakoputki2.jpg
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/moottori/uusi-pakoputki2.jpg
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa