passat 2.0i sammahtelu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Variant2
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.6.2005 11:28

passat 2.0i sammahtelu

ViestiKirjoittaja Variant2 » 20.11.2005 0:57

Passattia (2.0i simons ruisku) on vaivannut noin 1/2 vuoden ajan outo sammuilu /nyykähtely,koneen ollessa kylmänä tätä ei yleensä ole tapahtunut, mutta lämmettyyään joskus katkaisee menon lähes totaalisesti. Häiriön sattuessa kierrokset putoavat kierroslukumittarin mukaan nollaan heti, aivan kuin virrat olisi katkaistu, mutta ainakaan radio ei särähdä joten kaikki virrat ei varmaan katkea, eikä esim. moottorijarrutus pidä kierroslukumittaria mukana. Olen kokeillut ottaa bensapumpun releen vauhdissa pois ja tällöin kierrokset seuraavat nätisti moottorijarrutusta, joten bensan saannissa (polttoainepumppu/rele) ei luulisi olevan vikaa.

Voikohan puolavika aiheuttaa käyntikierrostiedon katkeamisen ja menon
loppumisen vai onkohan ainoa vaihtoehto moottorinohjausyksikkö. Vikakoodeissa ei näy mitään ja kulutus on minusta melko korkea eli 9 litraa vaikka ajaisi silkkihansikkain ja silkkikalsarein tai ei ees ajattelisi silkkiä.

mp
-
Viestit: 17
Liittynyt: 23.7.2003 15:15

ViestiKirjoittaja mp » 20.11.2005 14:21

Omassa kolffissa oli sama vika (konehan on luultavasti molemmissa, AGG).
Vika ilmeni lähes aina 12 minuutin ajon jälkeen. Vikaa etsittiin urakalla ja kun omat taidot / halukkuus / aika loppui, tästä jatkoi läheinen vw korjaamo joka myös etsi vikaa. Ensin vaihdetiin lambda-anturia ja muita "pikku nippeleitä" ja lopuksi päädyttiin vaihtamaan ohjaus boxi. Millä ei ollut mitään vaikutusta kyseiseen vikaan. Lopulta viaksi paljastui rikkinäinen kampiakselin asento tunnistin (kierrosluku anturi). Tähän boxin vaihtamiseen sain vain epäilyn, että rikkinäinen anturi olisi rikkonut boxin.

Jälkeen päin kuin ajattelin asiaa niin tuo asento anturin rikkinäisyys olisi ollut itsestään selvyys. Koneeltahan lähtee muutamia tärkeitä singnaaleja jotta kone kävisi, kaasuläpän asento, ilmamassa, jne ja kierrosluku) Kun auto alkoi nykiä jolloin kierrosluku mittari ( joku katkoi singnaalia anturilta) alkoi väpättää ja kun boxi luulee, että sillä koneessa ei ole kierroksia niin katkaistaa polttoaineen syöttö. Sillon pa rele napsuu ja meno nykii tai katkeaa.

Ford63
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.3.2005 17:12

ViestiKirjoittaja Ford63 » 6.12.2005 14:04

onko kampiakselin asento tunnistin paha vaihtaa itse?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 6.12.2005 14:18

Samalta kuulostava vika aikoinaan vaivasi vanhaa passat:a jossa oli 2E moottori ja se poistui kun vaihdettiin puola, myöhemmin ilmaantui hieman vastaava häiriö (voimakasta nykimistä) joka taasen johtui hapettuneesta ohjainyksikön liittimestä (se iso liitin), eli liitin auki ja puhdistusainetta ja liitin takaisin kiinni.

Painmaster
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.2.2009 20:06

ViestiKirjoittaja Painmaster » 3.6.2009 14:02

Itsellä -95 2.0 passatti ja aivan samaa vikaa tehny jo monta kuukautta. on käyny merkkikorjaamolla ja muutamalla asiantuntijalla. on vaihdettu sytytyksen ohjausyksikkö, vikakoodit luettu (ei mitään), käyty liittimet ja maadoitukset läpi, eikä näillä ole ollu mitään vaikutusta asiaan. pikkuisen huojentavaa että muillakin on ollut samaa vikaa ja nyt pitää kokeilla tuota kampiakselin anturia ja ohjausboxin liitintä. toiv ei ole se ohjausboxi rikki ku taitaa olla kalleimpia osia tuohon biliin...

edit....

taitaa olla sama vika . tuossa kaverin kanssa naputeltiin sitä kampiakselin anturia ja alkoi heti tekemään oiretta, muutoin pyöri kone ihan normaalisti...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 46 vierailijaa