ADR koneen nesteet ei kertahuuhtelulla puhdistuneet. Nyt koneessa on väliaikaisesti 20% nesteet sisässä ja ostin CRC radiator clean pullon, jossa ohjeena että aineet veden sekaan ja 15min käyttö riittää. Uskaltaako aineen laittaa sisään ja ajella normaalisti pari päivää ennen nesteiden vaihtoa?
Mistähän tuo jäähdyttäjän moska on peräisin kun kansipahvi on ehjä ja auto on merkkihuollettu ja kahdeksan vuotta vanha?
Jäähdyttimen huuhtelua
Valvoja: ffp jäsenet
Jäähdyttimen huuhtelua
Puhdasta tuli, mutta nyt n. viikon jälkeen loppu lämpimän tulo kuin seinään eli aamulla toimi ok ja parin tunnin tauon jälkeen puhaltaa vaan viileetä. Autom.ilmastointi on mutta ei virheilmoituksia siinä. Kokeilin lämmittimen letkut: meno ja paluu molemmat kuumenee, mutta puhallus pysyy viileenä. Olisko ilmakupla vai voisko monjät tukkia yhtäkkiä läämittimen kennon?
Mitäs lämpömittari näyttelee sillon kun lämmintä ei tule? Vaikka mitäs se, mittari saattaa näyttää 90, vaikka nesteet on jo 114 asteisia, joskus tullu kateltua testerillä..
Nii aattelin vaa ettei se sun vesipumppus oo tehny tenää? Noi on välillä vaikeita havaita, neste kiertää koneessa luonnollista kulkuaan, (= kuuma neste nousee ylös ja ja kylmä taas alas) mutta lämppärin kennolle sitä ei paina mikään.. Ja mittari vaa näyttää tyynesti 90 astetta..
Jos vaikka siitä pumpusta on se vettä viuhtova siipi irronnut (muovin ja metallin liitos ei ole kovin hyvä) Jakoremeli kyllä pyörittää pumpun pyörää ja akselia, mutta lohkon sisällä ei tapahdu mitään.. Tiedän pari poloo joissa ollut juuri kuvaamasi kaltainen vika.. Ilmennyt juuri noin, lämmintä ei tuu sisälle, mutta kummatkin lämppärille menevät letkut lämpimiä, lopuksi selvinnyt pumpun viaksi..
Nii aattelin vaa ettei se sun vesipumppus oo tehny tenää? Noi on välillä vaikeita havaita, neste kiertää koneessa luonnollista kulkuaan, (= kuuma neste nousee ylös ja ja kylmä taas alas) mutta lämppärin kennolle sitä ei paina mikään.. Ja mittari vaa näyttää tyynesti 90 astetta..
Jos vaikka siitä pumpusta on se vettä viuhtova siipi irronnut (muovin ja metallin liitos ei ole kovin hyvä) Jakoremeli kyllä pyörittää pumpun pyörää ja akselia, mutta lohkon sisällä ei tapahdu mitään.. Tiedän pari poloo joissa ollut juuri kuvaamasi kaltainen vika.. Ilmennyt juuri noin, lämmintä ei tuu sisälle, mutta kummatkin lämppärille menevät letkut lämpimiä, lopuksi selvinnyt pumpun viaksi..
Moottorilämmöt nousee normaalisti ja kun ilmasin järjsetelmän niin tuotti painetta normaalisti lämmittimen kennon paluuletkulle (ilmauskohtaan). Ilmauksen jälkeen puhalti kuumaa, mutta viimeistään mottoritiellä alkaa puhallus viilenemään ja sisälämmöt jää alle 15 vaikka asetus olis 28. Moottorin lämmetessä tulee usein kuumaa mutta normaalilämpöisenä enää ei.
Automaattiilmastointi ei ilmoita mitään vikakoodia. Pitänee huuhdella vielä kenno paineella ja puhdistusaineella.
Automaattiilmastointi ei ilmoita mitään vikakoodia. Pitänee huuhdella vielä kenno paineella ja puhdistusaineella.
tuleeko ilmausreijästä ilmaa kun lopettaa lämpimän puhalluksen?? joskus on käyny niin et kannentiiiviste on ruvennu vuotaa ku oon pessy systeemiä ja oireili juuri samalla tavalla.. teki ilmakuplia nesteeseen ja ne keräänty kennoon,kennon ylälaitaan..letkut oli lämpimät koska neste kierti vähän kennon alalaidan kautta..:) muutaman tunnin toimi ok,ja sit loppu lämmin.. kantsii tarkastaa se pumppu kyl ensin..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa