Audi S3-00 haldexin öljyistä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jayk
-
Viestit: 39
Liittynyt: 29.3.2004 18:53

Audi S3-00 haldexin öljyistä?

ViestiKirjoittaja Jayk » 30.11.2005 22:18

Eli miten/mistä voi tarkistaa perän öljyt?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 1.12.2005 8:07

Haldex-öljyjä ei paljoa tarkastella (ei taida olla siinä murikassa kuin yksi reikä ja sekin alapuolella tyhjentämistä/täyttöä varten), ne vaan vaihdetaan 30tkm välein. Sitä öljyähän on siellä vain noin 2 desiä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.12.2005 15:40

Jos se reikä on alapuolella niin millaisella vippaskonstilla sinne uudet rasvat saa? Nopeat kädet kenties? :)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 1.12.2005 15:46

Se on melko jäykkää tavaraa kylmänä tuo haldex litku, eli juurikin niin että ruutalla öljyt sisään ja äkkiä roppu kiinni. Ennen vaihtoa ajetaan pieni lenkki että ne vanhat öljyt lämpenee hieman ja valuu sitten kiltisti ulos. Näin ainakin olen antanut itselleni kertoa, en ole vielä omaan ehtiny tuota huoltoa tekemään.

tide75
-
Viestit: 23
Liittynyt: 18.11.2003 12:28

ViestiKirjoittaja tide75 » 1.12.2005 15:58

Mun haldex- öljy ainakin oli aika litkua siinä tuubissa. Se kyllä valuu helposti ulos. Siinä tuubissa on kuulemma enemmän öljyä kuin tarve on, joten voi sitä vähän ulos tullakin.

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 1.12.2005 16:20

No kyllähän se juuri noin menee kuin Tero tuossa kuvaili. Itte _vaihdatin_ ihan tuossa hiljattain, kun ei ollut täyttä varmuutta edellisestä vaihtamisesta. Mietin, et ennemmin maksan n. puolen tunnin työstä "vieraalle" kuin ostan/teen/lainaan jostain special-toolin tuohon hommaan, + että vaihdan sen montulla ulkona kylmässä ja pimeessä pää täynnä öljyä kiroillen, kun se litku ei pysynytkään siellä sisällä tulppaa takasin laittaessa. Tai vaihtoehtoisesti ajan lämpimään talliin ja tunkilla ilmaan ja röhnöttään auton alle ja taas oli silmät ja suu täys öljyä ja v-käyrä kohollaan. ;)

Tokihan useat asiat kannattaa pyrkiä tekemään itte, mut pientä harkintaa kannattaa käyttää, vaikka osais/pystyis hommat itekin hoitamaan. Tietenkin jos on hyvät tilat ja työkalut...

Jayk
-
Viestit: 39
Liittynyt: 29.3.2004 18:53

ViestiKirjoittaja Jayk » 2.12.2005 15:10

Kiitoksia vastanneille:)

Pekka L
-
Viestit: 21
Liittynyt: 1.9.2003 8:09

ViestiKirjoittaja Pekka L » 3.12.2005 0:33

http://www.heinola.org/~scf/temp/haldex.pdf (kuva lainattu Seatclubin foorumilta)

Osa 38 M14x1 on tarkastusproppu osan 1 kupeessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa