Eli on tullut hankittua tietoisesti tuontipeli (Saksasta) T4 2.4D -93, jonka kilometreistä päätellen mittaria on ruuvattua. Nykyinen lukema on 147 tkm paikkeilla.
Onko jotain keinoa / testiä millä saisi edes jonkinlaista suuntaa oikeista kilometreistä. Kaappi kun käy ja kukkuu oikein mainiosti, eikä katsastuksessakaan ollut mitään sanomista edes päästöissä.
Auton historia tietoja ei ole olemassa.
Transportterin oikeat kilometrit
Valvoja: ffp jäsenet
Odotat varmaankin vastausta että kirjaudu testerillä mittaristoon ja katso lukema sieltä, ehei. Paras kun vain vertailet tiettyjä osia toiseen vastaavaan autoon ja sitten puristukset mittaamalla saisi tietää, jos kone on ihan loppu. Vuotaako edes öljyä mistään? Jos joku aikaisemmista omistajista on 20-50 tkm mittarista ottanut pois, niin ketä se haittaa? Kuka siellä paljon ajettuja edes haluaa, kun autojen määrä markkinoilla on todella suuri. Saksassahan ei dieselveroa ole, joten mikä pakko se on miljoonaa sillä ajaa. Jos taas enemmän ruuvattu niin huomaisit sen kunnosta jossakin välissä. Roikkuuko mikään paikka pahasti tai onko hallintalaitteet ihan kuluneet? Ei muuta kuin kowaa ajoa ja huoltoa välillä. Kun olet 50-100 tkm ajanut, niin tiedät autosta jo itse enemmän. Jos olet vielä epävarma, niin otteessahan on edelliset omistajat, soita heille tai pistä kielitaitoinen kaveri soittamaan.
Juu en sellaista vastausta hae, että jollain poppakonstilla todellinen mittarilukema löytyisi.
Lähinnä mielenkiinto asiaan heräsi, kun vertaa paljonko vastaavilla esim suomiautoilla on ajettu.
Sinällään paku on hyvässä kunnossa, ei vuoda öljyä, lähtee hyvin käyntiin yms yms, miinuksena voisi kytkimen takertelun mainita.
Sisusta on kyllä kulunut, ratti kiiltää samoin vaihdekepin nuppi on sileähkö, penkit rikki, mutta sitten taas toisaalta onhan autokin 12 vuotta vanha.
Historiasta tiedän sen verran, että on ollut putkiliikkeen autona Berliinissä.
En ajatellut sinällään enempää päätäni vaivata asialla, lähinnnä mielenkiinnon vuoksi kyselin löytyisikö jotain testiä millä saisi osviittaa kilometreistä, voihan totuus toisaalta olla jo nähtävissäkin.
Kiitos kuitenkin kommenteista.
Lähinnä mielenkiinto asiaan heräsi, kun vertaa paljonko vastaavilla esim suomiautoilla on ajettu.
Sinällään paku on hyvässä kunnossa, ei vuoda öljyä, lähtee hyvin käyntiin yms yms, miinuksena voisi kytkimen takertelun mainita.
Sisusta on kyllä kulunut, ratti kiiltää samoin vaihdekepin nuppi on sileähkö, penkit rikki, mutta sitten taas toisaalta onhan autokin 12 vuotta vanha.
Historiasta tiedän sen verran, että on ollut putkiliikkeen autona Berliinissä.
En ajatellut sinällään enempää päätäni vaivata asialla, lähinnnä mielenkiinnon vuoksi kyselin löytyisikö jotain testiä millä saisi osviittaa kilometreistä, voihan totuus toisaalta olla jo nähtävissäkin.
Kiitos kuitenkin kommenteista.
Ratit ja nupit kuluu käytön mukaan hieman eri tavalla.
Oikeita kilometrejä voi arvella esim. kertomalla 12 vuottaa + 18tkm:lla (saksalainen keskiarvo) --> 216tkm tai lisäämällä vuotuisen tuotoksen esim. 40tkm, niin päästää ~ylärajalle -->480tkm eli Voin melko varmasti sanoa, että autolla on ajettu ainakin 216tkm, mutta luultavasti vähemmän kuin 480tkm.
Oikeita kilometrejä voi arvella esim. kertomalla 12 vuottaa + 18tkm:lla (saksalainen keskiarvo) --> 216tkm tai lisäämällä vuotuisen tuotoksen esim. 40tkm, niin päästää ~ylärajalle -->480tkm eli Voin melko varmasti sanoa, että autolla on ajettu ainakin 216tkm, mutta luultavasti vähemmän kuin 480tkm.
Lurjus, Coiravelle vaihtui tuossa kuukausi sitten. Samanlainen nuhapumppu tosin. Tulit muuten tuossa viime viikonloppuna Oulussa luultavasti vastaan, ainakin ohjastajan nuppi ja auton kromi kiilteli :-)
Nyt kun kattelin noita omani penkkejä, niin jovain on tommosessa 165 tkm ajetussakin jo kuljettajan puolelta sivutoppauksesta kulahtanut pintaa. Ottaa aina kyytiin noustessa läskit kiinni siihen toppaukseen.
Nyt kun kattelin noita omani penkkejä, niin jovain on tommosessa 165 tkm ajetussakin jo kuljettajan puolelta sivutoppauksesta kulahtanut pintaa. Ottaa aina kyytiin noustessa läskit kiinni siihen toppaukseen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa