g60 +tomaatti
Valvoja: ffp jäsenet
g60 +tomaatti
G60+tomaatti
luultavasti tällaista yhdistelmää ei ole tehtaalta lähtenyt. Mitenkähän laaderi kestää automaatin vaihdot, kun kierrokset putoaa/nousee äkisti.
Onko kokemuksia?
luultavasti tällaista yhdistelmää ei ole tehtaalta lähtenyt. Mitenkähän laaderi kestää automaatin vaihdot, kun kierrokset putoaa/nousee äkisti.
Onko kokemuksia?
Kyllä minulle kelpaisi tomaatti Corro (VR6 koneeella tosin mieluummin, mutta niissähän taitaa tomaatit olla suht kehnoja?). Ajan 90% ajoistani keskustassa/kaupunkialueella keskinopeuden ollessa alle 30 km/h ja vaihteiden vaihtaminen alkaa tympiä. Nykyään annankin eukon ajella yhteisajot. Automaatti vaan on kaupungissa niin leppoinen ajettava!
No on han tuo 160 heppua ollut vuonna -88 - -89 aika reippaasti, ja varsin mukavat tehot verraten moneen aikalaiseensa ihan vakiostaan. Tehot ja myös painot on kuiteskin nousseet aika kiitettävää tahtia, ei Corrado aivan kevyin auto ole, mutta kuitenkin teho/paino taitaa olla kohtuullisen hyvä vielä nykyisiin GTi merkillä vatustettuihin. Ja asiakas sen automaatin ainakin suomessa ottaa, tosin kun taas ameriikassa automaatti on enemmin tavallinen.
TeroV:n kommentti oli ehkä vähän kärjistetty, eihän tässä olla Calibran tai Celican kanssa sen isommassa sarjassa. Ilman voimaa noista on ehkä ne vaparit, mutta onhan noita 1.6-litrasia Celicoitakin maailma pullollaan.
TeroV:n kommentti oli ehkä vähän kärjistetty, eihän tässä olla Calibran tai Celican kanssa sen isommassa sarjassa. Ilman voimaa noista on ehkä ne vaparit, mutta onhan noita 1.6-litrasia Celicoitakin maailma pullollaan.
raato.
jos en ihan väärässä ole niin valkoinen pitäisi olla ja muhokseltä päin.
Mutta enpä ole kyllä koskaan omistajilta kysyny sitä automaatti hommaa mutta ainakin "essonbaarissa" niin puhutaan. =)
olen kyllä jutellut omistajienkin kans mutta ei ole tullu varmistettua väitettä.
edit. ja onhan näitä kikkoroita alkanu tuleen tänne ouluun kuin sieniä sateella.
jos en ihan väärässä ole niin valkoinen pitäisi olla ja muhokseltä päin.
Mutta enpä ole kyllä koskaan omistajilta kysyny sitä automaatti hommaa mutta ainakin "essonbaarissa" niin puhutaan. =)
olen kyllä jutellut omistajienkin kans mutta ei ole tullu varmistettua väitettä.
edit. ja onhan näitä kikkoroita alkanu tuleen tänne ouluun kuin sieniä sateella.
Mitenköhän helppo Corradoon olisi toteuttaa jonkin uudemman mallin automaatti laatikko? Jos kerran 1.8T autoissa on sama 02A-laatikko kun manuaali Corradossa niin eikös sillon automaattikin sopisi aika lähelle sen tilalle? Miten kaikki kierrosalue rajoitukset tehdään, G-lader ei ylikiekoista pidä jne. En osaa edes ajatella varmasti kaikkea, mutta jos joku osaisi kertoa hieman aiheesta.
Älynväläyksistä vielä lisää...esim tämä urheilullisen näköinen Audi TT, tehot oli lähtien 150 hevosta ja nyt 163 hevosta ja painoa yli 1200 kg. Tehokkaimmallakin moottorilla (3.2l) varustettu painaa yli 1550 kg ?.... joten esim. Hondan Type R on tehopaino suhteeltaan "täysin eri planeetalta" ........ kun oikein asioita ajattelee niin toteaa, että perustamme usein täysin mielipiteemme (tehoista) omaan olettamukseemme.
Nelivedolla pääsee pinkaisemaan tuon 0-100 km/h nopsasti , vähän pienemmilläkin tehoilla , joka muuten on tehokas tapa saada taas aikaiseksi mielikuvia tehoista.
Ei muuta kun taskulaskin käteen ja laskemaan tehoja (paino jaettuna hevosvoimilla) ... ja kun lukema laskimessa näyttää esim 5.555kg per/hepo.... ollaan mielestäni sellaisessa lukemassa ...mikä ainakin minulle kelpaisi !
Juu ja vääntöä löytyy dieselistäkin : )... jotka näyttää ikävä kyllä kehittyvän sellaisiksi moottoreiksi , että bensavehkeille saa kohta heittää vesilintua.
Nelivedolla pääsee pinkaisemaan tuon 0-100 km/h nopsasti , vähän pienemmilläkin tehoilla , joka muuten on tehokas tapa saada taas aikaiseksi mielikuvia tehoista.
Ei muuta kun taskulaskin käteen ja laskemaan tehoja (paino jaettuna hevosvoimilla) ... ja kun lukema laskimessa näyttää esim 5.555kg per/hepo.... ollaan mielestäni sellaisessa lukemassa ...mikä ainakin minulle kelpaisi !
Juu ja vääntöä löytyy dieselistäkin : )... jotka näyttää ikävä kyllä kehittyvän sellaisiksi moottoreiksi , että bensavehkeille saa kohta heittää vesilintua.
Niin, 'suorituskyky' on monen asian summa. Jos verrataan esim noita mun käyttöautoja, niin Corradossa on teho/painosuhde huomattavasti parempi kuin Audissa. Käytännössä tosin Audi pieksee joka tilanteessa Corradon, lähdössä Audin neliveto ottaa voiton, ja sen jälkeen murskaavasti isompi vääntömomentti korjaa Audin tehopuutetta.
Diesellillä voi lämmittää taloa, muuhun siitä aineesta ei ole...
Diesellillä voi lämmittää taloa, muuhun siitä aineesta ei ole...
Vääntöä ja nelivetoa ei tarvita muuta kuin pelloilla Traktoreissa, .... Bensa on Dieselin jätettä ..... ja Audi quattrolla ei aja muuta kun ajotaidottomat, epävarmat hiihtäjät .... : )
Nelivetoa parempi muuten olisi Kuusiveto jne. Eli traktoreiden juttuja.
Kaikki autot pitäisi olla ainoastaan takavetoisia ....!
Eli varttimaili menee miten ? Corrolle vai Audille ?
Nelivetoa parempi muuten olisi Kuusiveto jne. Eli traktoreiden juttuja.
Kaikki autot pitäisi olla ainoastaan takavetoisia ....!
Eli varttimaili menee miten ? Corrolle vai Audille ?
^ &^^
Hervottomia (bensamiesten) juttuja :D
Minä olen ajatellut asian niin, että käyttiskinnerissä tomaatti vois ollakkin ihan vaivaton (ja dieseli varteenotettava) vaihtoehto, mutta totta helvetissä tuo aadi on oltava bensakoneella ja manuska! Mitä siitä tuliskaan jos kädetön hihtäjä ajais tomaatti teequulla?! :D
Asiaa sivuten: onhan siinä G60 Corrossa alakierroksillakin vääntöä siinä määrin että automaagi ei ole kuolleena syntynyt ajatus toimivuuden kannalta. Se on tietysti ihan toinen juttu että miten tomaatti sopii moisen urheiluauton imagoon...
Hervottomia (bensamiesten) juttuja :D
Minä olen ajatellut asian niin, että käyttiskinnerissä tomaatti vois ollakkin ihan vaivaton (ja dieseli varteenotettava) vaihtoehto, mutta totta helvetissä tuo aadi on oltava bensakoneella ja manuska! Mitä siitä tuliskaan jos kädetön hihtäjä ajais tomaatti teequulla?! :D
Asiaa sivuten: onhan siinä G60 Corrossa alakierroksillakin vääntöä siinä määrin että automaagi ei ole kuolleena syntynyt ajatus toimivuuden kannalta. Se on tietysti ihan toinen juttu että miten tomaatti sopii moisen urheiluauton imagoon...
Kyllä tomaatti varmasti toimisi G60 koneessa mukavasti, jos sellaisesta tykkää. Lastuviritettynä kun Corradosta lähtee semmoinen +200Nm 2000rpm jälkeen.
Audi vie varttimailin, normaalilla asfaltilla Corradon suorituskyky ei riitä lyömään missään kohtaan audia (liimaradalla ja slikseillä voisi tilanne lähdössä olla toinen), lähellä ollaan kyllä kakkosella. Kumminkin Corradossa on tuo noin 210hp/280Nm (+-5% on varmaan aika likellä), ja Audin kanssa liikutaan 270/430Nm lukemissa (ei mitattu, mutta todennäköisesti vähintään tuo). Kierrosalue missä on tehoa on niin paljon isompi, Geen huonpuolihan on että tuotto kasvaa kierrosten mukana.
Ihan mahdoton tuollainen yli 200heppanen etuvetoinen on ajaakkin, vetelee vaan koko ajan ;)
Audi vie varttimailin, normaalilla asfaltilla Corradon suorituskyky ei riitä lyömään missään kohtaan audia (liimaradalla ja slikseillä voisi tilanne lähdössä olla toinen), lähellä ollaan kyllä kakkosella. Kumminkin Corradossa on tuo noin 210hp/280Nm (+-5% on varmaan aika likellä), ja Audin kanssa liikutaan 270/430Nm lukemissa (ei mitattu, mutta todennäköisesti vähintään tuo). Kierrosalue missä on tehoa on niin paljon isompi, Geen huonpuolihan on että tuotto kasvaa kierrosten mukana.
Ihan mahdoton tuollainen yli 200heppanen etuvetoinen on ajaakkin, vetelee vaan koko ajan ;)
Harmi sinänsä ettei VAG:ien automaattilootiin ole juuri sekaantumista. Reilun vuoden tuli 2.6 automaattisatkulla kruisailtua, ja täytyy sanoa että kyllä se letkeään kaupunkiajoon on ihan paikallaan. En tosin tuntenut ajavani 150 heppaisella autolla, vaikka olisinko tuntenut silloinkaan jos se olisi ollut manuaali, teho/painosuhdehan taisi olla lähellä entistä ykskuutosta kakkistani ;D
Jos automaattilootat alkaa kiinnostaa niin kannattaa söötsiä sekä täältä että audifinnsiltä vähän automaattilaatikkohuolia HINTOINEEN niin alkaa taas kummasti kiinnostaa manuaalit. Päätöksen varmistaa vielä se ettei tässä maassa juuri löydy varaosia ja korjaustietotaitoa muille kuin vanhojen rönttämersujen ja jenkkien laatikoille. Toimiessaanhan esim. sen satkun automaattilaatikko oli mitä mukavin, miellyttävämpi kuin muutamissa automaattimersuissa joilla olen ajanut.
Mutta varsinaiseen aiheeseen; onhan nuita corradoja ja celicoita ym. pikkusportteja ostaneet vanhat mummotkin, haluavat vaan nätin punaisen auton jossa on ohjaustehostin ja iso takaluukku, näin siis joskus 80-luvulla. Kemijärvelläkin on jollain naistuomarilla tms. vanhalla mummolla ollut uudesta asti joku luukkulamppucelica. Semmoseenhan automaatti ois aivan paikallaan ja semmosta ostajakuntaa kai tuommosella automaatticorradolla on aikoinaan tavoiteltu?
Jos automaattilootat alkaa kiinnostaa niin kannattaa söötsiä sekä täältä että audifinnsiltä vähän automaattilaatikkohuolia HINTOINEEN niin alkaa taas kummasti kiinnostaa manuaalit. Päätöksen varmistaa vielä se ettei tässä maassa juuri löydy varaosia ja korjaustietotaitoa muille kuin vanhojen rönttämersujen ja jenkkien laatikoille. Toimiessaanhan esim. sen satkun automaattilaatikko oli mitä mukavin, miellyttävämpi kuin muutamissa automaattimersuissa joilla olen ajanut.
Mutta varsinaiseen aiheeseen; onhan nuita corradoja ja celicoita ym. pikkusportteja ostaneet vanhat mummotkin, haluavat vaan nätin punaisen auton jossa on ohjaustehostin ja iso takaluukku, näin siis joskus 80-luvulla. Kemijärvelläkin on jollain naistuomarilla tms. vanhalla mummolla ollut uudesta asti joku luukkulamppucelica. Semmoseenhan automaatti ois aivan paikallaan ja semmosta ostajakuntaa kai tuommosella automaatticorradolla on aikoinaan tavoiteltu?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa