1.9TDI PWD (85Kw) ongelmat?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
1.9TDI PWD (85Kw) ongelmat?
Terve
Tuli hommattua passatti tuollasella koneella ja nyt uutena tulokkaana VW konsernin puolella kiinnostaisi että millaisia kokemuksia tuosta koneesta kenelläkin on? Niin hyvät kun huonot puolet... Koitin haulla jotain löytää, mutta nopeesti ei kauheesti tarinaa löytynyt... Joten kirjotelkaahan kokemuksenne.
Tuli hommattua passatti tuollasella koneella ja nyt uutena tulokkaana VW konsernin puolella kiinnostaisi että millaisia kokemuksia tuosta koneesta kenelläkin on? Niin hyvät kun huonot puolet... Koitin haulla jotain löytää, mutta nopeesti ei kauheesti tarinaa löytynyt... Joten kirjotelkaahan kokemuksenne.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xxx
Eli kun mulla on käyttöön otto 3.4.2000 niin voisi kuvitella että koneen tyyppi on tuo ATJ??? Onkos tuossa ATJ koneessa sitten samoja ongelmia kun AJM moottoreissa?
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
Alunperin AJM:ssä oli tuo 60tkm hihnan vaihtoväli, mutta nykyään niihinkin laitetaan jo 90tkm:n "kamat" sisään hihnaa vaihdettaessa.
Taisi tuossa ATJ koneessa olla jo parannettu kansipahvi, joka AJM:ssä osottautui murheenkryyniksi. Allekirjoittaneella se kesti 172 tkm ja uuden mallin pahvi tuli laitettua vanhan hajottua.
Taisi tuossa ATJ koneessa olla jo parannettu kansipahvi, joka AJM:ssä osottautui murheenkryyniksi. Allekirjoittaneella se kesti 172 tkm ja uuden mallin pahvi tuli laitettua vanhan hajottua.
Mulla oli vastaava Passatti kuin sulla, mutta vain sedan. Sen verran voin sanoa, että onhan se halpaa ajaa TDi passatilla kun saa laittaa 4000€ korjauksiin kun ajaa 20 000km. Vikoja oli niin paljon että ei viitsi edes kertoa!
Joillakin on tuo moottori voinut toimiakkin, en vaan tiedä ketään sellaista!!!!
Selaa uudestaan hakusanalla AJM niin tiedät enemmän! Jos itse olisin ennen ostoa tajunnut selata niin ei olisi mistään hinnasta tullut kauppoja!
Joillakin on tuo moottori voinut toimiakkin, en vaan tiedä ketään sellaista!!!!
Selaa uudestaan hakusanalla AJM niin tiedät enemmän! Jos itse olisin ennen ostoa tajunnut selata niin ei olisi mistään hinnasta tullut kauppoja!
ATJ:llä 190 tkm takana ja ainoastaan turbo vaihdettu alkuperäisen hajottua. Tietenkin pari MAF on mennyt ja N75 on kertaalleen vaihdettu.
EGR:n tulppasin ja moottori ei ole kovin hanakka lämpenemään enää. Näilllä keleillä se ei vielä haittaa, mutta kovilla pakkasilla varmaan täytyy eberi päällä ajella.
Kaikkea pientä alkaakin jo sitten 5 vuotta vanhassa Passatissa olemaan muilta osin. Mutta, nehän onkin vaan ominaisuuksia.. huoh. :)
EGR:n tulppasin ja moottori ei ole kovin hanakka lämpenemään enää. Näilllä keleillä se ei vielä haittaa, mutta kovilla pakkasilla varmaan täytyy eberi päällä ajella.
Kaikkea pientä alkaakin jo sitten 5 vuotta vanhassa Passatissa olemaan muilta osin. Mutta, nehän onkin vaan ominaisuuksia.. huoh. :)
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
201t mittarissa, joista itse 90t. Kansipahvi vaihdettu 170t (n700€)kohdalla ja Maf, lämpöanturi ym, kulutusosaa. Turbo jumitti joskus vähän, mutta ei tarvinnut vaihtaa. Pitkittäiskoneisista ei kuulemma jostakin syystä jumita yleensä? Kulkee ihan riittävästi ja kulutus pääasiassa maantieajossa 5,2-5,6l/100km. Passatissa taitaa lisäksi olla noita tukivarsijuttuja, mutta autoissa vain on vikoja.
Kokonaisuutena ei kaduta yhtään.
Kokonaisuutena ei kaduta yhtään.
Tuossa -99 vuoden passat farmari tdi 90hv, ilmeisesti AJM?
Vaihdettuna tähän mennessä: MAF, etulaakerit, kaikki etutukivarret
Huollot tehty kirjan mukaan kaikki ajallaan.
Kone soi ja kukkuu, turbo ulisee niinkuin ennenkin ja vetoja on entiseen malliin, syö öljyä tikusta katsottuna max -> min vaihtovälillä, eli ei tarvi lisätä, vaihtaa vaan.
Ja ajettuna on 330 000km.
Vissiinkin pitäisi koputella urakalla puuta...
EDIT: sori se mikään AJM voi olla, unohtakaa koko juttu :D
Vaihdettuna tähän mennessä: MAF, etulaakerit, kaikki etutukivarret
Huollot tehty kirjan mukaan kaikki ajallaan.
Kone soi ja kukkuu, turbo ulisee niinkuin ennenkin ja vetoja on entiseen malliin, syö öljyä tikusta katsottuna max -> min vaihtovälillä, eli ei tarvi lisätä, vaihtaa vaan.
Ja ajettuna on 330 000km.
Vissiinkin pitäisi koputella urakalla puuta...
EDIT: sori se mikään AJM voi olla, unohtakaa koko juttu :D
AJM on mullakin ja ajettu 215tkm
ainut mikä on menny moottorista on imusarjan magneettiventtiili.
Re:
Pikku_Paha kirjoitti:Kuka sitä huoltokirjaa koskaan lukee??? :) No kaipa se on sitten katsottava sitä tän kerran... :)
Kukako?? No veikkaukseni ei varmastikaan mene pahasti vipuun kun sanon että 98% käytetyn auton ostoa harkitessaan...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa