Jeps eli isukilla tuollanen peli ja ongelmana on hävinneet tehot! Autoon vaihdettiin MAF, ei vaikutusta, sitten n75 + kaikki alip.letkut, ei vaikutusta! EGR on laipalla tulpattu eli sekään ei vuoda!
Viimeksi kun vastaava tilanne kävi niin ongelmana oli venynyt jakohihna mikä sai ennakon persiilleen,nyt kilsoja 130tkm ja sama ongelma ja hihnalla menty 40tkm! Ei voi edes VW tehdä tuollaista mottia että ekat 20tkm hihnan vaihdon jälkeen kulkee hyvin, mutta sen jälkeen moposti!? Täytyy nyt tuohon olla joku muu selitys?
Kulutus on kasvanut myös reilusti, tyhjäkäynnillä ennen vei 0,3l/h nyt 0,8 ja sadalla ennen 5,5 nyt 6,8!!! Muuten toimii hienosti, lähtee hyvin käymään ja turbo ottaa kiinni 1500 kohdilla, mutta ne tehot??
2002 Passat 100 PD hävinneet tehot??
Valvoja: ffp jäsenet
jaa a
itellä vastaava passatti, mutta automaatti. Tyhjäkäynnilla ajotietokone näyttää 0.7l ja keskikulutus huitelee 6.6-7l huikkeilla mikä mielestäni on normaalia. Manuaalin pitäs mennä n.litran vähemmällä seka-ajossa, mutta kulutus tyhjäkäynnillä sama. Maffi (yllättäen) uusittu täälläkin.
edit.
tuo turbo kyllä itellä tuntuu vasta 2000rpm kohdalla selvänä piristymisenä alle sen kyllä tod. laiska :/
edit.
tuo turbo kyllä itellä tuntuu vasta 2000rpm kohdalla selvänä piristymisenä alle sen kyllä tod. laiska :/
Niin auton kunnossa ollessaan tuo kulutusmittari näyttää aikaisemmin kertomiani arvoja, mutta autossa on kyllä ohjelma vaihdettu! Jokatapauksessa jotain siinä on kun kulutus on noussut oli arvot alunperin mitä tahansa!
Jos nyt imuttelen sen vag-comin niin minkä version imuttelen, eikös niitä ollut erilaisia? Kaapelina mulla on USB-OBD?
Ja pahin: miten sitten noihin ko. suureisiin (ilmamäärä&ahtopaine)
pääsee käsiksi eli pientä avustusta...
Jos nyt imuttelen sen vag-comin niin minkä version imuttelen, eikös niitä ollut erilaisia? Kaapelina mulla on USB-OBD?
Ja pahin: miten sitten noihin ko. suureisiin (ilmamäärä&ahtopaine)
pääsee käsiksi eli pientä avustusta...
No niin sain eilen koneen kiinni autoon ja ahdot näytti 1,25bar ja ilmamäärämittarin arvo kaasu pohjassa 1249. Lämpöjä kone näytti 89 ja vääntöjä 354Nm. mitä muuta sillä voisi katsoa mikä vaikuttaisi kulutuksiin ja kiihtyvyyteen? Mitään vikakoodeja ei ollut!
Siellä oli jotain suuttimien korjausarvoja, voiko niistä päätellä jotain?
Siellä oli jotain suuttimien korjausarvoja, voiko niistä päätellä jotain?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 16 vierailijaa