Millä lukkosula pois tuulilasista?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Millä lukkosula pois tuulilasista?
Kävipä sitten niin, että emäntä oli eilenillalla ajanut lumisateessa tyhjällä parkkipaikalla pari pykälää väärään ruutuun ja tästä tuohtuneena naapuri oli jättänyt haistatteluviestin tuulilasille ja vielä kaiken kruunuksi ruikannut pullollisen lukkosulaa tms. notkeeta öljyä tuulilasille, eikä tuo tunnu lähtevän millään pois.
Kokeiltu on 50% hongkongin lasinpesuaine, muistaakseni turtlen lasinpesuvaahto ja normaali huoltsikan lasinpesuvesi ja vieläkin on kalvo lasissa.
Josko jollain olisi ehdotuksia millä tuo mömmö poistuu lasilta, sulat taitaa mennä vaihtoon jokatapauksessa.
Näin se naapurisopu paranee :)
Kokeiltu on 50% hongkongin lasinpesuaine, muistaakseni turtlen lasinpesuvaahto ja normaali huoltsikan lasinpesuvesi ja vieläkin on kalvo lasissa.
Josko jollain olisi ehdotuksia millä tuo mömmö poistuu lasilta, sulat taitaa mennä vaihtoon jokatapauksessa.
Näin se naapurisopu paranee :)
-
- -
-
- -
-
- -
- Viesti:
Liekö sama ilmiö kyseessä kun mun takalasissa paistaa vanhan lisäjarruvalon kiinnityskohta kun lasi huurtuu.
Koitettu lasinpesunesteellä, liuottimella, ksyleenillä, asetonilla ja metalliterällä. Mikään ei juurikaan vaikuttanut asiaan...
Eikö maalipinnalle oo jotain "anti-silikoni"-ainetta? Semmosta jota maalarit käyttää?
Koitettu lasinpesunesteellä, liuottimella, ksyleenillä, asetonilla ja metalliterällä. Mikään ei juurikaan vaikuttanut asiaan...
Eikö maalipinnalle oo jotain "anti-silikoni"-ainetta? Semmosta jota maalarit käyttää?
-
- -
Itse ehkä laittasin kuitenki takasin lapun samalla tyylillä jossa lukee "kiitos, yritän muistaa" saattaa vähän vituttaa =)
Eipä mua tuommonen oo häirinny jos on naapuri ajanu ihan vahingossa väärään ruutuun, on meinaa kerran käyny noinkin.
Naapuri oli taksari ja yhtälailla itsekin paikalla millon sattuu ja tämä oli sitten mun ruutuun ajanu, no sitä hommaa jatku melkein 2 viikkoa kun ei koskaan sattunu olemaan samaan aikaan pois paikalta ja aina piti kummankin ajella väärään ruutuun =)
Eipä mua tuommonen oo häirinny jos on naapuri ajanu ihan vahingossa väärään ruutuun, on meinaa kerran käyny noinkin.
Naapuri oli taksari ja yhtälailla itsekin paikalla millon sattuu ja tämä oli sitten mun ruutuun ajanu, no sitä hommaa jatku melkein 2 viikkoa kun ei koskaan sattunu olemaan samaan aikaan pois paikalta ja aina piti kummankin ajella väärään ruutuun =)
Kyl on ihmisillä pinna herkässä.
Viet auton merkkiliikkeeseen ja sanot, että puhdistakaa lasi. Jos puhdistus ei onnistu niin uutta lasia vaan paikalle ja uudet pyyhkijät. Laskun viet sitten naapurille ja annat puhelinnumeron, että voi soittaa ens kerralla. Jos ei maksa niin sanot, että sun on tehtävä asiasta rikosilmoitus.
Viet auton merkkiliikkeeseen ja sanot, että puhdistakaa lasi. Jos puhdistus ei onnistu niin uutta lasia vaan paikalle ja uudet pyyhkijät. Laskun viet sitten naapurille ja annat puhelinnumeron, että voi soittaa ens kerralla. Jos ei maksa niin sanot, että sun on tehtävä asiasta rikosilmoitus.
-
- -
-
- -
- Viesti:
-
- -
Se polliisitäti kyllä piti sitä viestiä ihan varteenotettavana todisteena.
Siinä luki jokseenkin näin:
Vitun idiootti pysäköi ens kerralla autos johonkin muualle kuin varatulle paikalle.
Sakko tulee postissa.
Tuskin kukaan muu kuin paikan omistaja kirjoittaisi noin tai sitten täytyy olla synnynnäinen kansalaispoliisi ;)
Siinä luki jokseenkin näin:
Vitun idiootti pysäköi ens kerralla autos johonkin muualle kuin varatulle paikalle.
Sakko tulee postissa.
Tuskin kukaan muu kuin paikan omistaja kirjoittaisi noin tai sitten täytyy olla synnynnäinen kansalaispoliisi ;)
-
- -
-
- -
Eipä siitä ihan kaikki rasva lähtenyt, vaikka olivatkin hinkannut sitä vissiin aika kovilla aineilla.
Katon etuosassa tuulilasin yläpuolella on vielä pieni kaistale rasvaa, se pesijä epäili, että se on tuulilasinpesunesteen kanssa ohentunut se rasva ja imenyt maaliin.
Tuohon on nyt varmaan tyydyttävä, on melko kohtuutonta alkaa tuon ikäistä autoa maalauttamaan naapurin piikkiin.
Vein kyttikselle 112€ edestä kuitteja, saa nähdä saako rahansa takaisin.
BTW mitä maksaa orggis sulat VW tiskiltä vanhempaan neloskoppaseen?
Oli olevinaan arvokkaan tuntuiset nuo valeot kun maksoivat 42€
Katon etuosassa tuulilasin yläpuolella on vielä pieni kaistale rasvaa, se pesijä epäili, että se on tuulilasinpesunesteen kanssa ohentunut se rasva ja imenyt maaliin.
Tuohon on nyt varmaan tyydyttävä, on melko kohtuutonta alkaa tuon ikäistä autoa maalauttamaan naapurin piikkiin.
Vein kyttikselle 112€ edestä kuitteja, saa nähdä saako rahansa takaisin.
BTW mitä maksaa orggis sulat VW tiskiltä vanhempaan neloskoppaseen?
Oli olevinaan arvokkaan tuntuiset nuo valeot kun maksoivat 42€
Eihä nuo orkkis sulat kerro mitään. Skodiin pääsääntösesti laitetaan valeon sulkia. Jotka ovat minun mielestä paskoja. Jos hyviä sulkia hakee niin trico tai svf <--- En muista nimeä varmasti oikein. Mutta nuo ovat minun mielestä parhaita sulkia.
Ja hintakin yleensä kohdallaan.
Tricon ainut huono puoli on. Että jos menee yli 55cm pitkäksi rupee pomppimaan herkästi. Muuten ei pahaa sanotavaa.
Ja hintakin yleensä kohdallaan.
Tricon ainut huono puoli on. Että jos menee yli 55cm pitkäksi rupee pomppimaan herkästi. Muuten ei pahaa sanotavaa.
SWF on kyllä kieltämättä paras sulkamerkki mitä on tullut kokeiltua.Jos hyviä sulkia hakee niin trico tai svf <--- En
Valeon sulilla (varsinkaan niillä tuplasti tavallisia kalliimmilla rungottomilla) ei tee yhtään mitään, toisen sulan pää ei ota ala-asennossaan lainkaan lasiin kiinni. Pakkasella sulka on tönkkö ja pomppii lasia pitkin. Championin tavallinen sulka on lähes yhtä huono, 43cm pitkässä sulassa kumia tulee vain 4 kiinnikettä ja näiden väliltä sulka ei painu kunnolla lasiin --> raitaa jää.
Jep, hieman OT.
-
- -
kai muistat naapuria jouluna..?? viet vaikka joulukukkasen....heh
Taidan viedä jonkun asuntopörssi lehden postiluukkuun, noin niinku vinkiksi ;)
Nuo valeot oli siis uusimmasta mikkeliläisestä varaosaliikkeestä, joka sattui kävelyreitin varrelle kun hain autoa pesusta.
Heillä ei ollu muita sulkia ollenkaan. Muutenkin vaikuttaa hinnat jonkunverran kovemmilta kuin muissa varaosaliikkeissä täällä..
-
- -
- Viesti:
Itellä kävi just eilen semmonen kuvio että oli joku urvelo laittanu pakunsa mun paikalle. Talossa parkkipaikalla selkeesti joka puolella merkinnät "Vain talon asukkaille merkityillä paikoilla" joten kai tosta pitäs normaalin lukutaitoisen tajuta mistä siinä on kyse.
Jätin pakuun lapun jossa sanoin että paikka ON varattu. Kiitokseksi pakun seisomisesta vuorokauden verran varatulla paikalla ja lapun jättämisestä kuljettajan tuulilasiin sain lohkolämmittimeni pistokkeen tukittuna lumikokkareella! Tuskin se lumi sinne itekseen on joutunu, ensin on puskin, sit on rekisterikilpi joka pitää edestä nostaa ja sit on vielä lohkiksen tulpan suojakansi joten kovin epätodennäköstä että se lumi sinne jotenkin muuten ois päässy...
Opinpahan että ens kerralla suoraan hieman toisenlainen lappu ikkunaan ja silloin laittajana en oo minä vaan semmonen "sininen setä..."
Jätin pakuun lapun jossa sanoin että paikka ON varattu. Kiitokseksi pakun seisomisesta vuorokauden verran varatulla paikalla ja lapun jättämisestä kuljettajan tuulilasiin sain lohkolämmittimeni pistokkeen tukittuna lumikokkareella! Tuskin se lumi sinne itekseen on joutunu, ensin on puskin, sit on rekisterikilpi joka pitää edestä nostaa ja sit on vielä lohkiksen tulpan suojakansi joten kovin epätodennäköstä että se lumi sinne jotenkin muuten ois päässy...
Opinpahan että ens kerralla suoraan hieman toisenlainen lappu ikkunaan ja silloin laittajana en oo minä vaan semmonen "sininen setä..."
^Noi on just niitä tyyppejä, jotka luulee omistavansa koko maailman. Pysäköidään tavaratalon parkkipaikalla oven eteen muusta liikenteestä välittämättä ja niin edelleen. Ei liity aiheeseen, mutta %#"ttaa moinen piittaamattomuus.
Eri asia on, jos joku vahingossa ajaa väärään ruutuun. Mutta vielä se, että suututaan jos joku asiasta huomauttaa...
Eri asia on, jos joku vahingossa ajaa väärään ruutuun. Mutta vielä se, että suututaan jos joku asiasta huomauttaa...
Itsellä oli vanhan asunnon parkkiksella maksettu ruutu. Yhtenä kauniina päivänä kotiin tullessa mun ruudussa oli jonkun omega, no, ajoin toiseen pihassa olevista vieraspaikoista. Parin päivän jälkeen sama juttu, vedin taas vieraspaikalle. Ongin omistajan numeron ja soitin. Vanhempi nainen Oulusta!?! vastasi ja sanoi auton olevan tyttärensä käytössä. Pyysin äitiä soittamaan tyttärelleen ja pyytämään siirtää auton pois. Seuraavalla kerralla tulin yöllä kotiin ja sama ruosteinen ooppeli mun paikalla. Vieraspaikat täynnä... Soitin poliisille ja pyysin tulemaan paikalle. Jonkunajan päästä tulivat, mutteivat kirjottaneet sakkoa, koska auto ei ole väärin pysäköity!! Kilpi pihalla kielsi pysäköimään muualle kuin merkityille paikoille =). Eivät hinauttaneet pois, koska eivät voineet olla varmoja kenen auto on kenen paikalla. Minulle lupasivat kirjottaa sakot, jos jätän autoni pihalle =) No, auto tienvarteen ja sisälle askartelemaan ;) Tarvikkeina ohutta paperia, tussi ja alumiiniteippiä. Isoon paperiin ystävällistä tekstiä ja aluteippiä säästämättä viesti ooppelin takalasiin. Kieltämättä vittumainen teko, mutta siitälähtien pysyi ruutu vapaana..
Joskus kaveri oli mielestään jättäny meidän vieraspaikalle auton mutta oli vissiin ollut sittenkin ruudun sivussa. Joku oli käynyt tuulilasiin tapettiliisterillä liimaamassa kanssa jotain ystävällistä tekstiä. No se nyt lähti kai raaputtelemalla pois.. Itselle kävi tässä männä viikkoina omalla parkkiksella tälläinen.
Kyllähän se vähän nauratti. Onneksi tota kärriä sai siirrettyä niin että sai ton oman pelin tuolta välistä pois :) Toi a6 seisoo aika usein tossa parkkiksella, epäilisin että joku raksan työmaajohtajan auto. Todnäk eka toi a6 kattonu että tässähän on viel ruudukko, sitte toi mk2 ajanu tonne oikeelle paikalle vanhasta tottumuksesta, joku hyvinkin vanha mies sillä kurvailee..
Kyllähän se vähän nauratti. Onneksi tota kärriä sai siirrettyä niin että sai ton oman pelin tuolta välistä pois :) Toi a6 seisoo aika usein tossa parkkiksella, epäilisin että joku raksan työmaajohtajan auto. Todnäk eka toi a6 kattonu että tässähän on viel ruudukko, sitte toi mk2 ajanu tonne oikeelle paikalle vanhasta tottumuksesta, joku hyvinkin vanha mies sillä kurvailee..
Itseäni alkoi vituttamaan viime talvena kun koululla mun tolppapaikalle joku jätti jatkuvasti autonsa. Eräänä päivänä sitten vittuunnuin ja jätin kakkiksen poikittain sen taakse ihan puskuriin kiinni, silleen että se ei pääse liikahtamaan mihinkään. Ja tuulilasiin jätin lapun että "Soittele kun olet lähdössä *puh.numeroni*!!"
Ei soitellut päivän aikana eikä ollut auto hävinnyt vaikka klo.19 lähdin vasta koulusta pois, mutta ei ollut enää sen päivän jälkeen mun paikalla sitä autoa :)
Ei soitellut päivän aikana eikä ollut auto hävinnyt vaikka klo.19 lähdin vasta koulusta pois, mutta ei ollut enää sen päivän jälkeen mun paikalla sitä autoa :)
-
- -
Juu kyllä täytyy myöntää että korpeaa itteäänkin, jos joku vieras auto on ite maksetussa ruudussa, mutta meni kyllä tuo juttu vähän yli, kun ollaan kuitenkin oltu tässä vuosi "parkkiruutunaapureita" ja "hyvänpäiväntuttuja" eli moikattu kun nähty. Nyt tuskin moikataan, eipä olla kyllä nähtykään..
Itse ainakin, jos omalla paikalla olisi parkkeerannut naapuri, niin ajaisin siihen naapurin paikalle ja antaisin asian olla.
Toki semmoinenkin vaihtoehto on olemassa että kun vaihdoin autoa muutama viikko sitten niin naapuri ei tunnistanut tuota meidän autoksi.
Audin kyllä tunnisti tuossa parkkiksella :)
OT: Vanhempi naapurinsetä joka oli omistanut joskus t44 100 audin kävi säännöllisesti ihailemassa veekasia ja ihmettelemässä 18" pyöriä ja kertoi miten kalliita vehkeitä tuommoiset audit olivat uutena :)
Itse ainakin, jos omalla paikalla olisi parkkeerannut naapuri, niin ajaisin siihen naapurin paikalle ja antaisin asian olla.
Toki semmoinenkin vaihtoehto on olemassa että kun vaihdoin autoa muutama viikko sitten niin naapuri ei tunnistanut tuota meidän autoksi.
Audin kyllä tunnisti tuossa parkkiksella :)
OT: Vanhempi naapurinsetä joka oli omistanut joskus t44 100 audin kävi säännöllisesti ihailemassa veekasia ja ihmettelemässä 18" pyöriä ja kertoi miten kalliita vehkeitä tuommoiset audit olivat uutena :)
Aikanaan kerrostalossa joku pysäköi maksetulle paikalleni. Kerran pysäköin omani vieraspaikalle, mutta toisen kerran pysäköin autoni tuon paikallani olevan taakse ja jätin pyyhkijöitten alle ilmoituksen, että olet maksetulla paikalla ja että voit ottaa yhteyttä tämän paikan haltijaan numeroon xxx.
Kaveri sitten soitti. Kysyin, milloin olet siirtämässä autoasi, niin osaan olla paikalla. Oli kaveri hieman nolona, kun hänen viimein oli pakko lähteä liikenteeseen ja piti soittaa paikan haltija siirtämään autonsa..
Kaveri sitten soitti. Kysyin, milloin olet siirtämässä autoasi, niin osaan olla paikalla. Oli kaveri hieman nolona, kun hänen viimein oli pakko lähteä liikenteeseen ja piti soittaa paikan haltija siirtämään autonsa..
-
- -
Phil Collinsin keikan aikaan piti hyödyntää äiteen parkkimestaa kannelmäessä ja mennä paikallisjunalla hallille. No siinähän möllötti iso musta chevy van, lähetin txt viesti kyselyn auton omistajasta, jolloin sain vastaukseksi että auto on varastettu. Soitto poliisille ja läheisen koulun pihaan parkkiin. Vani oli häipynyt illan aikana.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”