III Golfin hansikaslokero
Valvoja: ffp jäsenet
III Golfin hansikaslokero
Söörtsillä koitin, mutta ei löytynyt mitään erikoista. Elikkäs sellasta olisin kysynyt, että saako tuohon golffiin hansikaslokeroa jos siinä pelkääjän paikalla on airbag? Siis onko tehty jotain valmiita malleja jotka sopivat suoraan tuohon niin, että airbag kuitenkin säilyy? Ainakin näin kerran kuvan netissä (eipä nyt tietenkään löydy) jossa oli airbag ja hansikaslokero molemmat. Tuo tällä hetkellä golffissa oleva onneton "hansikas hylly" on täysin turha. Eihän siinä mitkään tavarat pysy...
Bägin tilalle ei saa lokeroa, mutta siihen alla olevan lokeron tilalle saa, itse hommasin Benecars:ista, on kuulemma ihan pirun kyselty osa! Hanskiksen tilavuus ei ole juuri kys. lokeroa suurempi, mutta pysyy tavarat kuitenkin paikoillaan, eikä lentele pitkin kabiinia.. ;)
Muistaakseni joku täällä palstallakin myi sellaista lokeroa, kysele tuolta osto-palstalta.. Se oli kyllä sininen.. :/
Muistaakseni joku täällä palstallakin myi sellaista lokeroa, kysele tuolta osto-palstalta.. Se oli kyllä sininen.. :/
Tublabägillisessä on matala hansikaslokero bägin alla.
Kuva: Mk3 GTI 2xairbag.
Kuva: Mk3 GTI 2xairbag.
Kannattaa kysellä sieltä benecarsilta. (www.benecars.com) Ite hain sieltä n.2kk sitten ja sillon sinne ainakin jäi vielä niitä.
Mulla makso 30e, hain ite paikanpäältä.. Postikin kuulemma kuljettaa, mutta kulujahan se lisää..
Asennus on, niinkuin sanoit plug'n play: vanha hylly pois, alareunoissa kaksi ja ylhäällä kolme ruuvia, sit hanskiksesta luukku kokonaan auki, eli vääntää sitä luukkua pikkasen ni se tulee niiden rajotintappien ohi, ja sit ruuvit samoille paikoille takas. Jos saat lukollisen version, niin lukon virka on näennäinen, jollet sit sarjoita sitä itelle sopivaks..
Asennus on, niinkuin sanoit plug'n play: vanha hylly pois, alareunoissa kaksi ja ylhäällä kolme ruuvia, sit hanskiksesta luukku kokonaan auki, eli vääntää sitä luukkua pikkasen ni se tulee niiden rajotintappien ohi, ja sit ruuvit samoille paikoille takas. Jos saat lukollisen version, niin lukon virka on näennäinen, jollet sit sarjoita sitä itelle sopivaks..
Terve. Mulla on olis sellanen ropleema, kun tossa mun siskon 97 golffissa hajosi toi hanskaloren kahva, eli siis se millä sen lokeron saa auki. Että mitenkä sen hanskalokeron sais auki? Ihmeemmin en ole sen toimintaan kerennyt perehtymään, koska auto on vain satunnaisesti lainassa mulla. Ja mitenkä onnistuu sen lukon vaihto iihen lokeron kanteen jos vaikka uuden kannen hommaa?
Uppaillaan ja vastaillaan tähän kun sain hyllyn tilalle lokeron tänään... Kiitos vain asianomaiselle valppaalle Osto ilmoitusten lukijalle ;) ei tarvinnut hajottamoita penkoa.
Lokero vastaa mitoiltaan vaihtoehtoista avohyllyä eli tilaa on tasan tarkkaan saman verran, mutta tavarat voi A sulloa ja B ne ei näy eikä putoile lattialle.
Lukon sarjoitus onnistuu helposti:
eli näin se homma menee:
1. Avauskahva on takaa kahdella ruuvilla kiinni, [irroita ruuvit]
2. Kampea takaa ohuella talttapäisellä ruuvimeisselillä avauskahvan reunoja irti lokerosta, jolloin saat työnnettyä koko kahvan lukkoineen irti.
3. Avauskahvan takaa löytyy akseli jolla on kahvan palautusjousi, paina se pienellä meisselillä ulos jommasta kummasta päästään ja muista katsoa miten palautusjousi on paikoillaan, niin ei tuota tuskaa kasattaessa.
4.Nyt kädessäsi pitäisi olla enää kahva, jossa lukkopatruuna on paikoillaan. Lukkopatruuna on kahvassa kiinni parilla klipsulla, mitkä sijaitsevat patruunan takaosassa, kampea niitä varovaisesti irti patruunasta ja koputtele varovaisesti patruuna ulos, huomaa että klipselä pakottaessa patruuna pyrkii juuttumaan toiselle reunalleen. Kyseiset klipsut näyttävät hyvin haurailta, mutta mukavasti näyttivät antavan periksi ja palautuvan omassani (stanssi vuodelta 1996)
5. Kun lukkopatruuna on liikahtanut sen verran ettei klipsit enää estä ulostuloa, paina hitaasti patruuna irti kahvasta. Huomaa että jokaista haittaa on pakottamassa pieni jousi ja niitä on ikävä etsiä suurennuslasin kanssa matolta mikäli tippuvat. Huomioi myös että haittoja on nousee molempiin suuntiin, haittoja on kaikkiaan neljä.
6.Purista haittoja sen verran sormin sisään, että saat ujutettua avaimen lukkopatruunan sisään. Nyt ne haitat jotka nousevat sylinteristä ulos, on vaihdettava tai modattava. Huomioi myös että voit käyttää vanhoja haittalevyjä missä tahansa urassa, eli järjestystä muuttamalla voit onnistua kasaamaan oiken yhdistelmän, mukäli onni potkii :) ... Huomioi myös että lyhentämällä haittoja lisäät sopivien avainten määrää ja poistamalla haittoja alkaa avain kuin avain olla kovin lähellä oikeaa yhdistelmää... Haitat on halpoja :)
7.Vaihda tai modifoi haittalevyt (niissä on stanssattuna numerot, eri avaimen profiilisyvyyksille)
8.Rasvaa haitat lukkoöljyllä ja kasaa!
That´s it !
[Edit:] Ohjaita voi soveltaa, mikä tahansa I/II/III Golfin lukon parissa, (Bensatankin korkki, ovien lukot, hanskalokero jne.. Haittalevyjet ei kuitenkaan välttämättä sovi kaikki ritsiin, esim II Golfin tankinkorkkin lukkoa sarjoittaessa, haittojen pituus ovilukkoon verrattuna oli eri... [muistinvaraista tietoa, mutta fakraa että eroa ainakin on]
Lokero vastaa mitoiltaan vaihtoehtoista avohyllyä eli tilaa on tasan tarkkaan saman verran, mutta tavarat voi A sulloa ja B ne ei näy eikä putoile lattialle.
Lukon sarjoitus onnistuu helposti:
eli näin se homma menee:
1. Avauskahva on takaa kahdella ruuvilla kiinni, [irroita ruuvit]
2. Kampea takaa ohuella talttapäisellä ruuvimeisselillä avauskahvan reunoja irti lokerosta, jolloin saat työnnettyä koko kahvan lukkoineen irti.
3. Avauskahvan takaa löytyy akseli jolla on kahvan palautusjousi, paina se pienellä meisselillä ulos jommasta kummasta päästään ja muista katsoa miten palautusjousi on paikoillaan, niin ei tuota tuskaa kasattaessa.
4.Nyt kädessäsi pitäisi olla enää kahva, jossa lukkopatruuna on paikoillaan. Lukkopatruuna on kahvassa kiinni parilla klipsulla, mitkä sijaitsevat patruunan takaosassa, kampea niitä varovaisesti irti patruunasta ja koputtele varovaisesti patruuna ulos, huomaa että klipselä pakottaessa patruuna pyrkii juuttumaan toiselle reunalleen. Kyseiset klipsut näyttävät hyvin haurailta, mutta mukavasti näyttivät antavan periksi ja palautuvan omassani (stanssi vuodelta 1996)
5. Kun lukkopatruuna on liikahtanut sen verran ettei klipsit enää estä ulostuloa, paina hitaasti patruuna irti kahvasta. Huomaa että jokaista haittaa on pakottamassa pieni jousi ja niitä on ikävä etsiä suurennuslasin kanssa matolta mikäli tippuvat. Huomioi myös että haittoja on nousee molempiin suuntiin, haittoja on kaikkiaan neljä.
6.Purista haittoja sen verran sormin sisään, että saat ujutettua avaimen lukkopatruunan sisään. Nyt ne haitat jotka nousevat sylinteristä ulos, on vaihdettava tai modattava. Huomioi myös että voit käyttää vanhoja haittalevyjä missä tahansa urassa, eli järjestystä muuttamalla voit onnistua kasaamaan oiken yhdistelmän, mukäli onni potkii :) ... Huomioi myös että lyhentämällä haittoja lisäät sopivien avainten määrää ja poistamalla haittoja alkaa avain kuin avain olla kovin lähellä oikeaa yhdistelmää... Haitat on halpoja :)
7.Vaihda tai modifoi haittalevyt (niissä on stanssattuna numerot, eri avaimen profiilisyvyyksille)
8.Rasvaa haitat lukkoöljyllä ja kasaa!
That´s it !
[Edit:] Ohjaita voi soveltaa, mikä tahansa I/II/III Golfin lukon parissa, (Bensatankin korkki, ovien lukot, hanskalokero jne.. Haittalevyjet ei kuitenkaan välttämättä sovi kaikki ritsiin, esim II Golfin tankinkorkkin lukkoa sarjoittaessa, haittojen pituus ovilukkoon verrattuna oli eri... [muistinvaraista tietoa, mutta fakraa että eroa ainakin on]
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa