Missä sijaitsee steering angle sensor

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

Missä sijaitsee steering angle sensor

ViestiKirjoittaja sakarivo » 26.11.2005 16:34

Asentelin tossa männä viikolla ajotieturin viiksen tuohon -01 8E/B6 A4 1.8T:hen ja sain kaikki hienosti toimimaan mutta... steering angle sensoria moittii kun vikakoodeja lukee ja ESP on pois päältä, välillä kun lähtee niin ei oo mitään oikkuja mutta kun vähän rattia kääntää niin esp menee pois toiminnasta.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 26.11.2005 16:58

saattaapi oire hävitä kun sopeuttaa sen... saattaa sopeutua ihan vaan ajelemalla...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.11.2005 17:00

Todennäköisesti tuossakin se on ratin ja rattipylvään välissä.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 26.11.2005 17:05

Voi sopeutua noin:
Aja autolla suoraan ja käännä vaik aluks oikeelle, sit taas suoraa ja sama vasemmalle, sillee et se auto kaartaa pikkasen kumpaankin suuntaa, sit ajat iha viiva suoraan, pysäytät, etkä koske rattiin enää, eli pyörät suorassa, virta pois ja vähän ajan päästä takas.. En tie onnistuuks ilman testeriä, mut koittaa kannattaa.. :)

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 26.11.2005 18:20

... sen jälkeen kipaisee pari kierrosta auton ympäri vastapäivään, muistaa aukaista takaluukun toisen kierroksen jälkeen ja sytyttää sisävalot...

vag-com

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 26.11.2005 18:45

ja vielä parikertaa katon kautta ympäri.... no joo sen sopeuttamisen tein oikeen rosstekin ohjeen mukaan ja vag-comilla mutta se ilmottaa että "not ok" eli ei onnistu

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 26.11.2005 18:54

Sulla on ratin asennusvaiheessa menny se asentokierukka väärään asentoon taikka paskaksi

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 26.11.2005 22:41

^^^ En tiedä noista takaluukuista ja sisävaloista, mutta noin se vas testeri käskee sähkömekaanisen ohjaustehostimen sopeuttaa.. Siis tämän mikä on uusissa passateissa, golffeissa jne..

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 26.11.2005 23:05

kyllä se jotenkin noin menee tuossa A4:ssakin vaikkei siinä sähkömekaanista tehostinta olekaan, mutta testerin se vaatii niinkun juha tuossa sanoi.

majuri
-
Viestit: 348
Liittynyt: 23.7.2003 23:31

ViestiKirjoittaja majuri » 27.11.2005 9:59

Työn puolesta olen diagnoosi ohjelmia ajanut aika moneen autoon ja sen se taitaa vaatia että tunnistaa, anturi on ratti akselissa ennen tulipeltiä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.11.2005 13:17

^8E korisessa A4:ssa....tuskin

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 27.11.2005 15:48

meinaatko sitä muovista vapaasti pyörivää juttua johon tulee airbagin johdot kiinni? sitä ei kyllä voi oikeestaan väärin laittaa.. siis jos sitä sillä asentotunnestimella meinasit, ja muutahan en ole edes autosta purkanut kuin ne muovit rattiakselin ympäriltä, ratin pois ottanut ja tietysti sen viiksen vaihtanut.

Mopedi
-
Viestit: 131
Liittynyt: 25.7.2003 17:25

ViestiKirjoittaja Mopedi » 27.11.2005 16:08

Saattaahan se olla kierroksen pielessä. Tosin jos se on kierroksen pielessä, ja olet vääntänyt ratin linttaan, niin paskalla säkällä saat seuraavaksi vaihtaa bägin kierrejohtimen. 8L kolkussa se muovilätkä pyörii muistaakseni noin 2,5 kierrosta suuntaansa, ja sen jälkeen johdin alkaa ahdistaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.11.2005 16:30

Joo kun se ei saisi vapaasti pyöriä silloin kun ratti on irti. Siinä se ESP:n rattiasentotunnistin mun mielestä on.

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 27.11.2005 17:31

nonnii kävin vielä tarkastamassa asian ja: eipä pyörikkään vapaasti tuo palikka vaan liikkuu hieman suuntaan/toiseen, painelin huvikseni sitä muovikehää rattiakselia kohti ja kuului naps! aivan kuin jokin olisi mennyt paikoilleen (yllätys yllätys). Ratti takaisin, ajelin vähänaikaa ja tein sopeutuksen=> ESP:n merkkivalo sammui ja auto on taasen kunnossa. Että Rollelle vaan taas kiitokset kun annoit aihetta epäillä

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.11.2005 17:47

Ei mitään, lasku seuraa perässä :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa