Corrado Up-Grade (Puskin valmis viimein)
Valvoja: ffp jäsenet
En tiedä noiden takalasien kalvovalmistajaa, mutta google löysi tämän: http://www.forbetec.com/auto2.php
Sama nimi ainakin, mutta onkohan tuo vaan väri vai tuotenimi? Itseäkin kiinnostaisi sinänsä saada tietää mitä kalvoa tuo on jos huonosti kävisi. Auto on kuitenki jo kokenut kahteen kertaan ilkivaltaa...
Täällä kalvot on asennettu, löytyi mainos lehtileikekin papereista:
http://www.glasfolien-ur.de/
Kieli vaan tuottaa suht hyvin vaikeuksia.
Ja voin kyllä suositella tuota liikettä laadun puolesta! Jälki aivan loistavaa. Ei kuplia tai muutakaan, mutta hieman kaukana tuo yritys...
Sama nimi ainakin, mutta onkohan tuo vaan väri vai tuotenimi? Itseäkin kiinnostaisi sinänsä saada tietää mitä kalvoa tuo on jos huonosti kävisi. Auto on kuitenki jo kokenut kahteen kertaan ilkivaltaa...
Täällä kalvot on asennettu, löytyi mainos lehtileikekin papereista:
http://www.glasfolien-ur.de/
Kieli vaan tuottaa suht hyvin vaikeuksia.
Ja voin kyllä suositella tuota liikettä laadun puolesta! Jälki aivan loistavaa. Ei kuplia tai muutakaan, mutta hieman kaukana tuo yritys...
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Corr ... 0pieni.jpg
Kuva taas pitkästä aikaa kun joku joskus halusi kuvan ilman että auto on nurmikossa. Tietenkin oli joku kökkö linssissä ja sumeni hieman keula.
Kuva taas pitkästä aikaa kun joku joskus halusi kuvan ilman että auto on nurmikossa. Tietenkin oli joku kökkö linssissä ja sumeni hieman keula.
Jaahas. Sain asennettua autooni Inpro enkelin silmät valon lisätehon toivossa. Toisin kävi, ainakin ensitestin fiilisten pohjalta. n.5 m päässä keulasta on kirkas pläntti tiessä ja sen ymärillä valovoima on selkeästi heikompaa kuin alkuperäisissä releytetyissä umpioissa. Ihan kuin sumarit olisi päällä! Piti oikein testata ettei ollu. Löytyykö noihin umpioihin jotain parempi polttomoja niinkuin H4:ssa löytyy? En nyt kyllä edes muista mitkä polttimot tyypiltään noissa uusissa on... Käytössä on umpion mukana tulleet.
VAlot on säädetty oikeaan korkeuteen oikealla säätölaitteella. Säätäessä hajotin tosin samalla sen säätöpotikan siitä korkeudensäätömotista. Taisi tulla ulos kierteestä ku liikaa pyöritin?? Onko joku tutustunut ja purkanut noita? En saa nostettua valoja ylemmäs enää. Tosin jos nostaisin, niin varmaan häikäisevät muita? Valon kirkkain piste on minusta liian lähellä keulaa.
Kaukovaloja lähden testaamaan myöhemmin. Kuvia tulee, myöhemmin.
VAlot on säädetty oikeaan korkeuteen oikealla säätölaitteella. Säätäessä hajotin tosin samalla sen säätöpotikan siitä korkeudensäätömotista. Taisi tulla ulos kierteestä ku liikaa pyöritin?? Onko joku tutustunut ja purkanut noita? En saa nostettua valoja ylemmäs enää. Tosin jos nostaisin, niin varmaan häikäisevät muita? Valon kirkkain piste on minusta liian lähellä keulaa.
Kaukovaloja lähden testaamaan myöhemmin. Kuvia tulee, myöhemmin.
Sain asennettua autooni Inpro enkelin silmät valon lisätehon toivossa.
Virhe :)
Tuuninkivaloista ei yleensä ole muuta apua kuin jos tykkää kuskailla kultakalaa reissuillaan, niistä kun tulee melkolailla kaikista akvaarioita ekan sateen jälkeen. Muuten ihan vaan ulkonäköosia, ei mitään todellista hyötyä autoiluun.
Eli ,itse tein saman käänsin liikaa ja säätö meni yli.Eli pura moottori,mutta pirun varovasti,ettäi osat häviä ja se pysyy ehjänä. Itse toisen sisuskalut levitin pihalle ja keräilin niitä aamulla.
Ja kuten sulle sanoinkin niin ulkonäöllisesti hyvä ratkaisu,valo tehosta saat päättää itse. Ainakin siniset rinkulat loistaa pimeässä aikasta kivasti.
Niin ja vaihda ne polttimot vaan suosiolla heti.Ne oli jotain aivan käsittämätöntä sontaa. Täysin "identiteetittömät" ja palaa miltei heti ellei ole jo valmiiksi rikki. Niin ja ne on H7.
Ja kuten sulle sanoinkin niin ulkonäöllisesti hyvä ratkaisu,valo tehosta saat päättää itse. Ainakin siniset rinkulat loistaa pimeässä aikasta kivasti.
Niin ja vaihda ne polttimot vaan suosiolla heti.Ne oli jotain aivan käsittämätöntä sontaa. Täysin "identiteetittömät" ja palaa miltei heti ellei ole jo valmiiksi rikki. Niin ja ne on H7.
Tuossa kuvia:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpro/
Luotin Jannen mielipiteeseen, että lähivalot olisivat hyvät, mutta eivät olleet. Mutkaisella tiellä ei näe sivuille. Alkuperäiset PALJON paremmat kaikin puolin, paitsi ulkonäkö. Kääntelin niin leveälle valoalueen kun sain. Ei hyötyä. Täytyy katsoa nyt sitten talven tullessa tekeekö noilla mitään. Kesällä kyllä!
Kaukovalot on kuin maglite pienimmällä pisteellä mitä siitä saa. Eli nyt jos joku löytää mallin joka mene just sopivasti sumarin paikalle voisi ilmottaa mulle. Kaukovalot nääs ovat ihan hanurista!
Nämä väitteet siis verrattuna alkuperäisiin releillä. Lisäksi emäntäkin huomasi, että nyt mentiin huonompaan suuntaan selvästi. Ihan kuin sumarit päällä kruisailis eli noi sopii hyvin niille hörhöille jotka sumarin syötyjä hakee eli kaus et näe ja lähellä kaikki valo.
Argh.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpro/
Luotin Jannen mielipiteeseen, että lähivalot olisivat hyvät, mutta eivät olleet. Mutkaisella tiellä ei näe sivuille. Alkuperäiset PALJON paremmat kaikin puolin, paitsi ulkonäkö. Kääntelin niin leveälle valoalueen kun sain. Ei hyötyä. Täytyy katsoa nyt sitten talven tullessa tekeekö noilla mitään. Kesällä kyllä!
Kaukovalot on kuin maglite pienimmällä pisteellä mitä siitä saa. Eli nyt jos joku löytää mallin joka mene just sopivasti sumarin paikalle voisi ilmottaa mulle. Kaukovalot nääs ovat ihan hanurista!
Nämä väitteet siis verrattuna alkuperäisiin releillä. Lisäksi emäntäkin huomasi, että nyt mentiin huonompaan suuntaan selvästi. Ihan kuin sumarit päällä kruisailis eli noi sopii hyvin niille hörhöille jotka sumarin syötyjä hakee eli kaus et näe ja lähellä kaikki valo.
Argh.
Kyllä lähivalot ovat saman vertaiset. Ja ainankin minulla näyttää yhtä leveästi kun vanhat. Mutta 2 päivää niitä säätelin.
Ja jos et vielä niitä polttimoita vaihtanut niin vaihda,valoteho tuplaantuu ihan tavallisilla osrameilla,verrattuna niihin mitä niissä oli mukana.
Eli lähivalot on samanvertaiset,ellei jopa paremmat.Pitkistä silloin privan välityksellä sanoja vaihtelimme ja nyt varmaan ymmärrät mitä tarkoitin.
Ja jos et vielä niitä polttimoita vaihtanut niin vaihda,valoteho tuplaantuu ihan tavallisilla osrameilla,verrattuna niihin mitä niissä oli mukana.
Eli lähivalot on samanvertaiset,ellei jopa paremmat.Pitkistä silloin privan välityksellä sanoja vaihtelimme ja nyt varmaan ymmärrät mitä tarkoitin.
Ymmärrys parani selkeästi pitkien osalta. Tunnelinäkö kuvaa valoja hyvin.
Toivottavasti ne polttimot pelastavat nuo valot, mutta kaukot ovat SURKEAT takuulla.
Lähivalot ovat ainakin tällä hetkellä paljon huonommat. Olisi pitänyt ottaa kuvat ennen rojektia, jotta muutkin näkisivät mistä puhun.
Xenonit...
Toivottavasti ne polttimot pelastavat nuo valot, mutta kaukot ovat SURKEAT takuulla.
Lähivalot ovat ainakin tällä hetkellä paljon huonommat. Olisi pitänyt ottaa kuvat ennen rojektia, jotta muutkin näkisivät mistä puhun.
Xenonit...
Onhan tuo 285€ aika paljon rahaa... mutta sitten varmaan näkis jotain. Niels, jos luet tätä, niin löytyskö sulta kuvaa noista Xenoneistas COrradossa, tuolla tavalla kuten minä olen kuvat ottanut?
Eläkä sitten retusoi niitä kuvia asiakkaiden toivossa ;)
Sitten tuo väri.. kumpihan olisi parempi, tuo kromattu sisus vai musta? Siis tuohon mun autoon tietysti. Harmi kun ei ole blingblingit alla ni vaikeampi verrata ku noin umpiot ainoastaan kiiltää nyt.
Eläkä sitten retusoi niitä kuvia asiakkaiden toivossa ;)
Sitten tuo väri.. kumpihan olisi parempi, tuo kromattu sisus vai musta? Siis tuohon mun autoon tietysti. Harmi kun ei ole blingblingit alla ni vaikeampi verrata ku noin umpiot ainoastaan kiiltää nyt.
on muutamia kuvia tässä kansiossa...tai oliko se toisessa...
http://www.locomail.com/niko/mycorradow ... ale/inpro/
etsikää itte...:-)
http://www.locomail.com/niko/mycorradow ... ale/inpro/
etsikää itte...:-)
et vai....
http://www.locomail.com/niko/mycorradow ... output.jpg
j ase on siis VAIN oikea valo, vasen oli peitetty
http://www.locomail.com/niko/mycorradow ... output.jpg
j ase on siis VAIN oikea valo, vasen oli peitetty
Katos kummaa. Vilauttelikos Niels pitkiä tossa välillä vai ? Onko ero noin älytön`? Voi voi. Nyt ahdistaa.
Niels ei vilautannut mitään pitkiä. Niels ei ollut edes ajamassa autoa. Niels asuu Suomessa. Video on Hollanista... huom maisema..rekisterikilpi etc etc
Mutta joo, kun pitkät laitetaan päälle niin näkee miten surkeat ne halogeeni valot ovat. Toki lyheellä han on ne linssi valot, eiks niin, ja ne syö tehoa vaikka laitaisit paikallinen valotorni palamaan niin takana.
En katsonut videota kuin alkua siihen valojen vilkutukseen, kaatui bsplayer ja en voinut katsoa koko videota. Ja oletin sen olleen sinun autosi ja sinä siinä.
Korkeussäätö on tehty sellasella putkella jossa on vesivaaka javalokuviot sisällä eli ihan oikealla laitteella siis. Ihan oikea korkeus sen mukaan. Valo kuvio on juuri tuollainen miltä kuvassa näyttää eli ihan keulassa kaikki suurin teho.
Tehokkain alue alkaa jopa enne kuin silmäni näkevät edes pellin yli eli kuvan mukaisesti valoalueen näen. Jos nostan pääni ihan kattoon kiinni, näkyy kirkas alue vieläkin. Aivan liian lähellä siis. Ja tuon kauemmas sivuttaissuunnassa en umpioita saanut kääntymään. Vai onko niissä joku oikea sivuttaisssäätökin?
Korkeussäätö on tehty sellasella putkella jossa on vesivaaka javalokuviot sisällä eli ihan oikealla laitteella siis. Ihan oikea korkeus sen mukaan. Valo kuvio on juuri tuollainen miltä kuvassa näyttää eli ihan keulassa kaikki suurin teho.
Tehokkain alue alkaa jopa enne kuin silmäni näkevät edes pellin yli eli kuvan mukaisesti valoalueen näen. Jos nostan pääni ihan kattoon kiinni, näkyy kirkas alue vieläkin. Aivan liian lähellä siis. Ja tuon kauemmas sivuttaissuunnassa en umpioita saanut kääntymään. Vai onko niissä joku oikea sivuttaisssäätökin?
Viimeksi muokannut Levis, 17.11.2005 23:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20015.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20016.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20017.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20019.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20020.jpg
Pari kuvaa lisää
Voiko nyt olla, että noi pitää säätää "päin honkia" eli ylemmäs kuin katsari hyväksyy, että niillä näkee jotain? Olihan todella kätevää että rikoin sen säätimenkin vielä! Jäi vielä ylimpään asentoon, etten voi edes ohjaamon säätörullasta aina nostaa ylemmäs ja alemmas tarpeen mukaan. TAi siis jouduin pudottamaan valoa alemmaksi ettei häikäise muita, mutta itselle se on nyt ylin kohta säädössä.
Ei jaksas taas purkaa sitä. Pitääkö se umpio taas avata vai voinko avata sen motin sen ollessa kiinni valossa?
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20016.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20017.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20019.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20020.jpg
Pari kuvaa lisää
Voiko nyt olla, että noi pitää säätää "päin honkia" eli ylemmäs kuin katsari hyväksyy, että niillä näkee jotain? Olihan todella kätevää että rikoin sen säätimenkin vielä! Jäi vielä ylimpään asentoon, etten voi edes ohjaamon säätörullasta aina nostaa ylemmäs ja alemmas tarpeen mukaan. TAi siis jouduin pudottamaan valoa alemmaksi ettei häikäise muita, mutta itselle se on nyt ylin kohta säädössä.
Ei jaksas taas purkaa sitä. Pitääkö se umpio taas avata vai voinko avata sen motin sen ollessa kiinni valossa?
Viimeksi muokannut Levis, 17.11.2005 23:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näkee kyl ihan vitun hyvin.
Oletko tosissasi? Jos olet, niin olet tottunut suht kehnoihin valoihin. Olen itse ajellut 5 vuotta kahdennetuilla H4:lla ja nyt pari vuotta Corradon orkkis valoilla (releet/piuhat ja kunnon polttimot) ja nuo Inprot ovat säälittävät noihin verrattuna. Mutta en nyt vielä varmaksi voi sanoa, mitä säätely ja paremmat polttimot saavat aikaiseksi. Ehkä huomenna on parempi päivä taas!
Edit: ja jos muijakin huomaa heti eron ni pakkohan sen olla totta!
Hilips +30 polttomot vaihdettu, 7€ kpl. Valoteho lisääntyi selkeästi ja kuvio hieman tasottui tallissa testatessa.
Moottori korjaus oli helppo ja irroitusta ei tarvinut tehddä.
- Klipsut auki,
- kansi pois varovasti, osoittaen ylöspäin
- piiri levyn pois nosto, pinnit pistävät vastaan, mutta nousee se sieltä
- kumiset putkenpätkät, 4 kpl, eli kannattimet liimasin piirilevyyn paikoilleen kun irtosivat purkaessa. Valkoinen liittimen holkki irtosi kanssa, liimasin senkin pinneihin
- valkoinen potikan pääty palan työnsin säätömotin akseliin pohjaan asti kiinni
-kannen oudotus paikalleen piirilevyn kanssa
- oranssista nupista kääntäen löytyy oikea kohta
valmis
Ja ettei kaikki olisi ollut liian helppoa... nyt tuo puretun moottorin korkeussäätö kyllä toimii manuaalisesti, mutta jos rullasta säätää edes karvankin verran alaspäin tuota, niin se sähköinen säätö vetää samalla valon kokonaan alas asti eli jokin ei nyt täsmää! Mutta mikä? Mistä se tunnistaa ne asteikot? Ku oli tuo motti auki ni serkku pyöritteli sitä hammaspyörästöä sormella... Ettei se nyt sitten kusauttanut sitä???!!
Illalla sitten testiä uusilla polttimoilla.
Moottori korjaus oli helppo ja irroitusta ei tarvinut tehddä.
- Klipsut auki,
- kansi pois varovasti, osoittaen ylöspäin
- piiri levyn pois nosto, pinnit pistävät vastaan, mutta nousee se sieltä
- kumiset putkenpätkät, 4 kpl, eli kannattimet liimasin piirilevyyn paikoilleen kun irtosivat purkaessa. Valkoinen liittimen holkki irtosi kanssa, liimasin senkin pinneihin
- valkoinen potikan pääty palan työnsin säätömotin akseliin pohjaan asti kiinni
-kannen oudotus paikalleen piirilevyn kanssa
- oranssista nupista kääntäen löytyy oikea kohta
valmis
Ja ettei kaikki olisi ollut liian helppoa... nyt tuo puretun moottorin korkeussäätö kyllä toimii manuaalisesti, mutta jos rullasta säätää edes karvankin verran alaspäin tuota, niin se sähköinen säätö vetää samalla valon kokonaan alas asti eli jokin ei nyt täsmää! Mutta mikä? Mistä se tunnistaa ne asteikot? Ku oli tuo motti auki ni serkku pyöritteli sitä hammaspyörästöä sormella... Ettei se nyt sitten kusauttanut sitä???!!
Illalla sitten testiä uusilla polttimoilla.
Jaahas nyt oot ostanu valot. Niitä varmaan olit hakemassa kun näin sinut eilen aamulla matkahuollolla. Onko sulla kuvaa miltä valot näyttää valosalla? Varmaan muuttaa aika paljon ulkonäköä ja luultavasti vielä parempaan suuntaan. Harmi ettei valoa ole riittävästi. Itselläni borassa olevat fk:n angel eyesit olivat positiivinen yllätys valotehon suhteen. Eikä ole sen pahemmat akvaariot kuin vakiotkaan
Valojahan minä olin hakemassa sieltä. Ja FK ja Inprohan on käsittääkseni noissa valoissa sama tuote? Ja mitenköhän ei ole koskaan osunut silmään teksti, että nuo ovat yleensä huonompia kuin alkuperäiset teholtaan tai että ne toimivat akvaariona?
Voisi ens kerralla ku joutuu taas tuota valon moottoria säätämään, vaihtaa toinen umpio vakioksi ja ottaa kuva. Jos joku nyt osaa siis sanoa mikä tuossa motissa edes kusee!
Lisäksi avasin sen säädön tangon ilmeisesti väärästä liitoksesta. Irrotin sen suoraan siitä heijastimesta. Se valkoinen osa olisi ilmeisesti katkennut puolivälistäkin? Lisäksi en saanut sitä enää irti siitä umpiosta kun olin sen paikalleen kerran saanut. Se puolivälissä oleva klipsu osoittaa nyt samaan suuntaan kuin alkuperäisissä umpioissa eli siihen suuntaan mistä ei pääse sitä avaamaan. Kätevää. Uusissa se osoitti eri suuntaan já päätin kasata sen orkkistyylisesti.... Tajuaakohan kukaan mitä kirjoittelen...
EDIT: Nyt ajoin kotiin ja valoteho parani tai siis kirkkaanvalon alue suureni, mutta eivät nuo yhtä tasaisesti valoa levitä kuin alkuperäiset. Orkkis valot saaa 4/5 ja Inprot 3/5. 5/5 lienee sitten Xenonit ja orkkis umpiot? Tai en tiedä miten ne käyttäytyy inprossa tai tavallisessa, Ties vaikka tulos olisi yhtä hyvä tai inpro jopa parempi? Osittain toki minun näkemykseeni vaikuttaa se, että en pidä valoista jossa en selvä kirkas alue. En näe sitten muita kohtia kunnolla. Samasta syystä EN VOI käyttää sumareita. Näen piemeässä kyllä ihan hyvin, mutta kirkas valo heikentää radikaalisti näköäni hämärämpiin kohtiin.
Voisi ens kerralla ku joutuu taas tuota valon moottoria säätämään, vaihtaa toinen umpio vakioksi ja ottaa kuva. Jos joku nyt osaa siis sanoa mikä tuossa motissa edes kusee!
Lisäksi avasin sen säädön tangon ilmeisesti väärästä liitoksesta. Irrotin sen suoraan siitä heijastimesta. Se valkoinen osa olisi ilmeisesti katkennut puolivälistäkin? Lisäksi en saanut sitä enää irti siitä umpiosta kun olin sen paikalleen kerran saanut. Se puolivälissä oleva klipsu osoittaa nyt samaan suuntaan kuin alkuperäisissä umpioissa eli siihen suuntaan mistä ei pääse sitä avaamaan. Kätevää. Uusissa se osoitti eri suuntaan já päätin kasata sen orkkistyylisesti.... Tajuaakohan kukaan mitä kirjoittelen...
EDIT: Nyt ajoin kotiin ja valoteho parani tai siis kirkkaanvalon alue suureni, mutta eivät nuo yhtä tasaisesti valoa levitä kuin alkuperäiset. Orkkis valot saaa 4/5 ja Inprot 3/5. 5/5 lienee sitten Xenonit ja orkkis umpiot? Tai en tiedä miten ne käyttäytyy inprossa tai tavallisessa, Ties vaikka tulos olisi yhtä hyvä tai inpro jopa parempi? Osittain toki minun näkemykseeni vaikuttaa se, että en pidä valoista jossa en selvä kirkas alue. En näe sitten muita kohtia kunnolla. Samasta syystä EN VOI käyttää sumareita. Näen piemeässä kyllä ihan hyvin, mutta kirkas valo heikentää radikaalisti näköäni hämärämpiin kohtiin.
OT: Tuollainen edessä oleva kirkas alue näkyy myös kakkosgolfin vakioumpioiden kanssa (Hella). Toki noista valoa riittää vaalealla tiellä kauemmaksikin, mutta mustalla ja märällä asvaltilla näkyy ainoastaan edessä oleva kirkas alue. Jostain syystä en muista moista havainneeni alkuperäisten "Made in DDR"-Hellojen kanssa, toki umpion rihlauskin on täysin erilainen.
Ja mitenköhän ei ole koskaan osunut silmään teksti, että nuo ovat yleensä huonompia kuin alkuperäiset teholtaan tai että ne toimivat akvaariona?
Totuus on yleensä aina intterweppiä ihmeellisempi.
Tuuninkivalojen pääasiallinen funktio on tehdä rahaa sille tuuninkipajalle. Sitä rahaa tekee helpoiten "hyvän näköisillä" tuotteilla ja tuotteen todelliset käyttöominaisuudet on sivuseikka mihin ei aikaa uhrata turhaan. Jos valotehoa haluaa parantaa niin silloin pitää kääntyä oikeiden valaisinvalmistajien (Hella, Bosch, Piaa, jne) suuntaan ja etsiä sieltä ratkaisua, tai sitten Xenonit keulalle. Noilta valmistajilta ei välttämättä löydy penarilook angel äässiä tai kivan värikkäitä parkkeja, mutta toimivia valoja kyllä.
Angel Eyes ei ollut se mitä halusin valoilta vaan tuo kirkaslasi ja hieman uudemman auton look. Lisäksi kaipasin valotehoa. Ulkonäkö seikat osuivat kohdalleen.
Tuo on ihan kiva asia, että valokuvio on tarkka, mutta sen viehätystä vie se, että valo ei jakaudu lainkaan tasaisesti sille. Suuntasin nyt valot uudestaan tavallista korkeammalle vielä ja NIIN leveälle kun sain. Kirkas piste siirtyi inhimillisemmälle paikalle. Onko tuossa oikeaa säätöä sivuttaissuunnassa?
Millä etäisyydellä valokuviot pitäisi täsmätä, olla päällekkäin? Nyt ei hajuakaan missä se tapahtuu, koska en kirkkaan pisteen takia erota mihin asti nuo edes näyttävät!
Xenonit, aah. Saisi sen kuvion täyteläisemmäksi. Kai?
Tuo on ihan kiva asia, että valokuvio on tarkka, mutta sen viehätystä vie se, että valo ei jakaudu lainkaan tasaisesti sille. Suuntasin nyt valot uudestaan tavallista korkeammalle vielä ja NIIN leveälle kun sain. Kirkas piste siirtyi inhimillisemmälle paikalle. Onko tuossa oikeaa säätöä sivuttaissuunnassa?
Millä etäisyydellä valokuviot pitäisi täsmätä, olla päällekkäin? Nyt ei hajuakaan missä se tapahtuu, koska en kirkkaan pisteen takia erota mihin asti nuo edes näyttävät!
Xenonit, aah. Saisi sen kuvion täyteläisemmäksi. Kai?
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... 0pieni.jpg[
Tolta se näyttää. Olispa kesävalssit alla ni olis helpompi päätelllä tarviiko nuo umpiot maalata vielä mattamustaksi vai onko nuo tuollai hyvät. Turhan kiiltävät kyllä ilman vanteita.
Onkos jollain ylimääräsiä etuvilkkuja jäänyt? Ei tarvi olla täysin priimat... jos kokeilis leikellä niitä.
Tolta se näyttää. Olispa kesävalssit alla ni olis helpompi päätelllä tarviiko nuo umpiot maalata vielä mattamustaksi vai onko nuo tuollai hyvät. Turhan kiiltävät kyllä ilman vanteita.
Onkos jollain ylimääräsiä etuvilkkuja jäänyt? Ei tarvi olla täysin priimat... jos kokeilis leikellä niitä.
Hyvältähän noi näyttää (ainakin näin valosassa =) ). Nyt vaan noi vakio vilkut / sumarit näyttää jotenkin nuhjuisilta (tähän sulla taitaakin olla jo jotain mielessä?). Tohon kun laittasi 3-kopan/2-kopan kirkasoptiikat puskuriin niin olis pirun hyvä niitten kiiltävien vanteiden kanssa. Tosin tollain saattais joutua vaihtaan myös sivuvulkut ja takavalot "kirkkaisiin".
Noi bbs:ät on kyllä hyvännäköset vanteet talveksi.
Tässä itsekkin miettiny talvialujen ostoa kun näyttää siltä että tolla tulee nyt ajeltua.
Noi bbs:ät on kyllä hyvännäköset vanteet talveksi.
Tässä itsekkin miettiny talvialujen ostoa kun näyttää siltä että tolla tulee nyt ajeltua.
Nuo näyttävät todellakin aika ankeilta nuo orkkis vilkut ja sumarit.
Jotain pitäisi tehdä.
Hieman olisi mielessä, että orkkis puskin takaisin. Kilven paikan silottelu, helmalevike, uudet vilkut ja kaukovalot tilalle. Kuidullahan nuo pitäisi hoitaa, mutta en jaksaisi koko puskinta kuidusta tehdä. Eli lestiä jne. Onnistuuko pelkkä kuidun veto tuohon päälle? Täytyykö koko puskuri kuiduttaa vai voiko paikata vain nuo tietyt kohdat?
Jotain pitäisi tehdä.
Hieman olisi mielessä, että orkkis puskin takaisin. Kilven paikan silottelu, helmalevike, uudet vilkut ja kaukovalot tilalle. Kuidullahan nuo pitäisi hoitaa, mutta en jaksaisi koko puskinta kuidusta tehdä. Eli lestiä jne. Onnistuuko pelkkä kuidun veto tuohon päälle? Täytyykö koko puskuri kuiduttaa vai voiko paikata vain nuo tietyt kohdat?
eiköhän se onnistu kun haet jostain vakio puskurin 2/3-korisesta ja leikkaat sopivan palan ja muovihitsautat paikalleen. (olettaen että tuo puskurisi on muovia) ei pitäisi olla -niin- iso homma kunhan lähtökohdat on hyvät.
Valot sopivat väriin OIKEASTI erittäin hyvin:) Rupeaa varmaan taas corrado-kuume nousemaan.....
Valot sopivat väriin OIKEASTI erittäin hyvin:) Rupeaa varmaan taas corrado-kuume nousemaan.....
Perkeles kun mullakin olis toi uusi puskuri nyt maalia vaille valmis, mutta kun toi vakio näyttää kuitenkin omaan silmään jotenkin paremmalta(kai). Mutta kai se pitää tohon lättästä kiinni niin siinä voi sitten vaikka muokata tota vakio puskinta rauhassa jos huvittaa.Hieman olisi mielessä, että orkkis puskin takaisin. Kilven paikan silottelu, helmalevike, uudet vilkut ja kaukovalot tilalle. Kuidullahan nuo pitäisi hoitaa, mutta en jaksaisi koko puskinta kuidusta tehdä. Eli lestiä jne. Onnistuuko pelkkä kuidun veto tuohon päälle? Täytyykö koko puskuri kuiduttaa vai voiko paikata vain nuo tietyt kohdat?
Toi muovihitsaus kiinnostaa myös kun toi lippa on aika huonossa hapessa. Vai kannattaisko kuitenkin ostaa "uus".
Miten muuten sait ton puskurin sivukiinnikkeet kiinni? Meisselissä kun sinne ei mahdu vääntämään? uudet pultit?
Kavensitko muuten tota puskuria yhtään? Tossa kuvassa näyttää meinaan tulevan hieman lokarin "yli", kun taitaa olla vr6 lokareihin tehty toi puskuri.
Olenkin ihmetellyt miksi tuo oli ton verran leveämpi. Tottakai VR6 mallin takia! Tiesin sen olevan leveämpi, mutta tuohon puskimeen sitä en ollut yhdistänyt!
Ööö, mitä tuo meisselissä meinaa?
Sivu kiinnitykset meni alkuperäisten lokarien pultin alle, mutta puskimessa oleva lattarauta oli reikineen ihan väärässä paikassa. Piti tehdä uusi reikä. Olihan se ahdas kiintoavaimella sieltä pyöräkotelosta laittaa, mutta ajan kanssa sen sai pyöriteltyä.
Lisäksi puskuri ei käynyt auton runkoon pätkääkään! Reikien paikat piti vaihtaa puskurin rungosta, muuten puskin jäi sentin verran liian ulos.
Ja jos tässä innostun ni tuo Dietrich tulee myyntiin ja vakio takas, mutta siinä voi mennä tovi. Sitten pitäs jostain ostaa runko/vakiopuskin, koska tuo Dietrichissä oleva runko ei enää alkuperäiseen sovi!
Meisselissä kun sinne ei mahdu vääntämään
Ööö, mitä tuo meisselissä meinaa?
Sivu kiinnitykset meni alkuperäisten lokarien pultin alle, mutta puskimessa oleva lattarauta oli reikineen ihan väärässä paikassa. Piti tehdä uusi reikä. Olihan se ahdas kiintoavaimella sieltä pyöräkotelosta laittaa, mutta ajan kanssa sen sai pyöriteltyä.
Lisäksi puskuri ei käynyt auton runkoon pätkääkään! Reikien paikat piti vaihtaa puskurin rungosta, muuten puskin jäi sentin verran liian ulos.
Ja jos tässä innostun ni tuo Dietrich tulee myyntiin ja vakio takas, mutta siinä voi mennä tovi. Sitten pitäs jostain ostaa runko/vakiopuskin, koska tuo Dietrichissä oleva runko ei enää alkuperäiseen sovi!
Jotenkin muistelin että mulla olis siinä "pultissa" ollut vain ristipäämeisselin kolo, voi tietenkin olla että muistan ihan väärin. Itsekkin jouduin siirtämään puskurin runkoon tulevien kiinnikkeiden reikiä jotta toi Dietrich istuu tohon kunnolla. Lokarin kiinnikkeitä siirsin hieman sisäänpäin ja otin n.1cm pois puskurin sisäreunasta, jolloin puskurin reuna menee tasan lokarin kanssa.
Toivottavasti tosta nyt saa jotain selvää.
Toivottavasti tosta nyt saa jotain selvää.
En nyt muista varmasti millä ruuvilla se sivu on kiinni. Pultilla vai ristipäällä vai niiden yhdistelmällä. Vaikea se oli joka tapauksessa kiinnittää.
Tuosta jos sä taivutat sitä puskinta sisään päin, että kaaren kanssa tulisi tasan, voi aiheuttaa ongelmia gelcoating kanssa. Se murtuu todella helposti ja jos se on valmiiksi jännitettynä ei tarvi isoa kontaktia puskimeen, että se murtuu, etenkin talvella!
Näyttää maalin läpi rumalta! Hämähäkin seitiltä ikäänkuin.
Jos muuten puskimessa on jo nyt niitä halkemania siinä "munan kuoressa", niin suosittelen hoitamaan ne pois ennen maalia. Mulla oli niitä suht reilusti jo valmiiksi ja rälläkällä avasin ne ja kittasin umpeen. Suht v.mäistä hommaa, mutta tuli siistimpi. Nyt pienien maakosketusten myötä, on noita jo sikeentynyt taas useampia lisää.... PAskaa laatua sanon minä. Tuo Gelcoat on TODELLA syvältä.
Edit: onkos muilla Corradon omistajilla sumareiden ja vilkkujen ympärillä jotain mustaa kehysmuovia vai onko se after market juttu vai uudemmassa mallissa oleva lisä? Minulla ei moista ole, mutta 94 mallin VR6:sta selllasen tänään bongasin. Lahteen tuli TAAS yksi Corrado lisää...
Tuosta jos sä taivutat sitä puskinta sisään päin, että kaaren kanssa tulisi tasan, voi aiheuttaa ongelmia gelcoating kanssa. Se murtuu todella helposti ja jos se on valmiiksi jännitettynä ei tarvi isoa kontaktia puskimeen, että se murtuu, etenkin talvella!
Näyttää maalin läpi rumalta! Hämähäkin seitiltä ikäänkuin.
Jos muuten puskimessa on jo nyt niitä halkemania siinä "munan kuoressa", niin suosittelen hoitamaan ne pois ennen maalia. Mulla oli niitä suht reilusti jo valmiiksi ja rälläkällä avasin ne ja kittasin umpeen. Suht v.mäistä hommaa, mutta tuli siistimpi. Nyt pienien maakosketusten myötä, on noita jo sikeentynyt taas useampia lisää.... PAskaa laatua sanon minä. Tuo Gelcoat on TODELLA syvältä.
Edit: onkos muilla Corradon omistajilla sumareiden ja vilkkujen ympärillä jotain mustaa kehysmuovia vai onko se after market juttu vai uudemmassa mallissa oleva lisä? Minulla ei moista ole, mutta 94 mallin VR6:sta selllasen tänään bongasin. Lahteen tuli TAAS yksi Corrado lisää...
Mulla on tälläset vilkut, eikä noissa oo mitään muovia ympärillä.Edit: onkos muilla Corradon omistajilla sumareiden ja vilkkujen ympärillä jotain mustaa kehysmuovia vai onko se after market juttu vai uudemmassa mallissa oleva lisä? Minulla ei moista ole, mutta 94 mallin VR6:sta selllasen tänään bongasin. Lahteen tuli TAAS yksi Corrado lisää...
Perkeles pitääkin miettiä toi puskurin asettelu tarkkaan tohon ettei tuu mokattua.
Kilven saranointi toimii edelleen hienosti. Sain viimein vielä lisättyä tuon siiman tuohon pistokkeen läppään ja se nousee nyt juuri sopivasti, että pistoke menee tuosta sisään.
En tajua noita inproja. Niiden kuviot menee ristiin jo 5 m kohdalla keulasta! Eli katsovat kieroon ja pahasti. Tuo voi selittää liian kirkkaan pläntin naaman edesssä ku ovat varmaan päällekkäin!
Pyöritin säätöäkin niin paljon kuin se menee siitä umpion sisälaidasta ristipää meisselillä. Pyöritin sen niin auki kuin se mahtui liikkumaan ja pultti pysyi palikan sisällä. Tuntui ettei se vaikuttanut uhtään mitään säätöön. Oikean puolen umpio siis näyttää aivan liian vasemmalle. Molemmista umpioista pyöritin ruuvit aukipäin jotta alkaisi harotus, mutta ei auta.
Ei kai tuolla säädöllä voi olla jotain tekemistä sen korkeussäädön kanssa? Ovatko jotenkin tekemisissä toisiinsa? Korkeussäätö kyllä toimii ihan oikein ja nyt toimii molemmat moottoritkin kun oli pieni kasausvirhe siinä päässyt käymään.
Pyöritin säätöäkin niin paljon kuin se menee siitä umpion sisälaidasta ristipää meisselillä. Pyöritin sen niin auki kuin se mahtui liikkumaan ja pultti pysyi palikan sisällä. Tuntui ettei se vaikuttanut uhtään mitään säätöön. Oikean puolen umpio siis näyttää aivan liian vasemmalle. Molemmista umpioista pyöritin ruuvit aukipäin jotta alkaisi harotus, mutta ei auta.
Ei kai tuolla säädöllä voi olla jotain tekemistä sen korkeussäädön kanssa? Ovatko jotenkin tekemisissä toisiinsa? Korkeussäätö kyllä toimii ihan oikein ja nyt toimii molemmat moottoritkin kun oli pieni kasausvirhe siinä päässyt käymään.
En jaksanu lueskella kaikkia inpro tilityksiä, joten voi olla että tästä on jo puhetta ollutkin...
Ex autoon laitoin ängell ässit ja nehän näytti ihan mihin sattuu. Hyvä ettei taaksepäin :) Säätöruuveja ruuvaamalla niitä ei saanu toimimaan oikein. Syynä oli päin prsettä asennetut "kupit", siis ne peltikupit jotkaon asennettu siihin popan eteen. Säätelin(vääntelin) niitä sekä pitkistä että lyhkäsistä ja seurailin tilannetta tallin seinästä. Jossain vaiheessa valot alkoi näyttää suoraan sekä sopivan pitkälle. Pitkät laitoin näyttämään hieman lähivaloja ylemmäs. Sitten umpiot kunnolla kiinni ja säätöruuvista lyhkäset kohilleen (näin myös pitkät näytti mihin pitikin).
Kyllä ne ainaki näytti paljo paremmin ku kyseisen vehkeen alkuperäset valot. Tosin ite piti se(kin) tehä mutta lopputulos oli ihan jees. :)
Ex autoon laitoin ängell ässit ja nehän näytti ihan mihin sattuu. Hyvä ettei taaksepäin :) Säätöruuveja ruuvaamalla niitä ei saanu toimimaan oikein. Syynä oli päin prsettä asennetut "kupit", siis ne peltikupit jotkaon asennettu siihin popan eteen. Säätelin(vääntelin) niitä sekä pitkistä että lyhkäsistä ja seurailin tilannetta tallin seinästä. Jossain vaiheessa valot alkoi näyttää suoraan sekä sopivan pitkälle. Pitkät laitoin näyttämään hieman lähivaloja ylemmäs. Sitten umpiot kunnolla kiinni ja säätöruuvista lyhkäset kohilleen (näin myös pitkät näytti mihin pitikin).
Kyllä ne ainaki näytti paljo paremmin ku kyseisen vehkeen alkuperäset valot. Tosin ite piti se(kin) tehä mutta lopputulos oli ihan jees. :)
^^ minäkin käänsin ensin sieltä alhaalta kaiken mikä vaan oli mahdollista,mutta se vaikutti myös samalla tietysti korkeussäätöön,kun on umpion alareunassa ja valot jäi näyttämään liian ylös.
Tällä hetkellä tuo minun "sivusäätö"ruuvi on noin puolessa välissä,eikä kuviot mene enää ristiin.Hetken olin alussa ihmeissäni kun tiiliseinää vasten hain korkeutta,kun vasenta käänsi niin oikean puoleinen kuvio liikkui.
Kaipaisi vielä hiukan hienosäätöä,mutta katotaan sitä sitten joskus taas kun tulee sen aika.
Tällä hetkellä tuo minun "sivusäätö"ruuvi on noin puolessa välissä,eikä kuviot mene enää ristiin.Hetken olin alussa ihmeissäni kun tiiliseinää vasten hain korkeutta,kun vasenta käänsi niin oikean puoleinen kuvio liikkui.
Kaipaisi vielä hiukan hienosäätöä,mutta katotaan sitä sitten joskus taas kun tulee sen aika.
Olis ihan asiallista saada säädöt kuntoon jos tuota xenonia meinaa asennella jossain vaiheessa! Kohtuulllisen epätoivoiselta tuo valojen suuntaus vaikuttaa. Ei voi käsittää miten nuo voi olla noin perseellään. Sitä vaakasäädön ruuvia ei voi edes kääntää umpioiden ollessa paikallaan, että näkisi tarkalleen mitä se tekee. Tuntui ettei se muuta yhtään mitään! Irroitin umpion aina irti ja säädin, kiinnitin taikaisin ja katsoin seinästä mitä taphtui. Ei sitten yhtään mitään muuta kuin korkeus muuttui. Joku toinen päivä TAAS uudestaan.
Ei oikein uskaltaisi tuota alkaa muokkaamaankaan mitenkään. Ei kai mulle ole nyt joku sekunda setti tullut? Joonaksen kanssa äsken katteltiin ja n. 7 m on matka jolloin kuviot ovat täysin päällekkäin. Missä kohdassa niiden kuuluisi kohdata?
Ei oikein uskaltaisi tuota alkaa muokkaamaankaan mitenkään. Ei kai mulle ole nyt joku sekunda setti tullut? Joonaksen kanssa äsken katteltiin ja n. 7 m on matka jolloin kuviot ovat täysin päällekkäin. Missä kohdassa niiden kuuluisi kohdata?
No en ajatallut että ne varsinaisesti kohtaisivat tai jos kohtaavat, mikä olisi se ns. minimi etäisyys. 7 m se ei ole! Alkaa vaan kohta keinot loppua, eikä viitsisi uusia umpioita alkaa muokkaamaan! Pitäshän niistä valo tulla ulos oikein ilman modauksia! Liekkö sitten jotain vikana oikeasti... Tuli vaan jo porattua 2 mm reiät kehyksien ylälaitoihinkin valoluomea varten...
Muutama tunti taas tuli noita räplättyä ja viimein sain ne suht hyvin levälleen. Sellasen huomasin, että oikean puolen umpiossa se vaakaviiva ei ole suorassa. Se on hieman V-mallinen, mutta sille tuskin säätöä on ilman että ympion purkaa. Lieköö tuo nyt vakavaakaan. Xenonien asennustakaan en ehtinyt suorittaa... Menee siis maanataille.
Nyt ne on asennettu ja onhan nuo ainakin tallissa suht kirkkaan oloiset! Ero on sama kuin vakioiden releytyksellä äkkiseltään.
Asennus suht helppoa, mutta nuo ballistat oli vaikea sijoittaa mihinkään fixusti. Liian lyhyet johdot tuohon autoon... Toinen tuli kusinestesäiliön kylkeen ja toinen ilmanputsari kotelon ja lampun väliin. En tiedä mahtuuko akkua tai ilman putsaria irroittamaan! Toivottavasti ei tarvi kokeilla.
Apparin puolelta jouduin myös viilaamaan muovia pois siitä putsarin edessä olevasta kehikosta, koska lampun läpivienti johto ei mahtunut muuten!
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20016.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20005.jpg
Valokuvion "täyte" taisi parantua... pimeyttä odotellessa! Ai niin, oikea kuvio on halogeeni.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20013.jpg
Asennus suht helppoa, mutta nuo ballistat oli vaikea sijoittaa mihinkään fixusti. Liian lyhyet johdot tuohon autoon... Toinen tuli kusinestesäiliön kylkeen ja toinen ilmanputsari kotelon ja lampun väliin. En tiedä mahtuuko akkua tai ilman putsaria irroittamaan! Toivottavasti ei tarvi kokeilla.
Apparin puolelta jouduin myös viilaamaan muovia pois siitä putsarin edessä olevasta kehikosta, koska lampun läpivienti johto ei mahtunut muuten!
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20016.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20005.jpg
Valokuvion "täyte" taisi parantua... pimeyttä odotellessa! Ai niin, oikea kuvio on halogeeni.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20013.jpg
Mä en viittinyt sitä repiä ku oli ne ruuvitkin jossain ihme paikoissa. Se luo melko tiiviin tilan lampun taakse sen toisen muoviosan kanssa ja ainoa ulosmeno on ilmanputsari. Liekkö se siis ohjaa keulasta tulevan viileän ilman koteloon niin ettei konetilasta tulisi paljoa mitään? Se on minun oletus ja siksi se saa jäädäkin siihen!
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20025.jpg
Otin 10 kuvaa tuo oli paras ajonaikana...
Mutta ero kirkkaudessa kuvion täytteessä on älyttömän suuri halogeeniin. Taitaa olla taas yksi varuste joka on aivan pakollinen seuraavaa autoakin hommatessa! Listalla on jo ilmastointi, sähkölasit, keskuslukitus, lämpiävät kusisuuttimet ja sähköpeilit. Turhia ja ei pakollisia ovat nahkasisusta ja penkin lämmittimet. Vakionopeudensäätimestä ei vielä kokemusta. Ostan heti kun joku sellasta kauppaa.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20025.jpg
Otin 10 kuvaa tuo oli paras ajonaikana...
Mutta ero kirkkaudessa kuvion täytteessä on älyttömän suuri halogeeniin. Taitaa olla taas yksi varuste joka on aivan pakollinen seuraavaa autoakin hommatessa! Listalla on jo ilmastointi, sähkölasit, keskuslukitus, lämpiävät kusisuuttimet ja sähköpeilit. Turhia ja ei pakollisia ovat nahkasisusta ja penkin lämmittimet. Vakionopeudensäätimestä ei vielä kokemusta. Ostan heti kun joku sellasta kauppaa.
Viimeksi muokannut Levis, 19.12.2005 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Ja kiitosta vaan siitä sinulle!
Tuli yöllä taas ajeltua töistä kotiin niin ei voinut kuin hämmästellä näkyvyyttä. Aivan uskomaton näkyvyys. Säädin valot korkeuden puolesta niin, että säätörulla on n. 1,75 kohdalla (asteikko 0-3), kun valot ovat oikealla korkeudella. Näin ollen voi nostaa valokeilaa ylös sekä alas tarpeen mukaan.
Eli jos haluan näkyvyyttä lisää hieman kun muita liikkujia ei ole tai ajattelin myös sitä, että kaupungissa voisi ajaa kyllä valot alemmas suunnattuna muutenkin. Ettei häikäisisi lainkaan. Tai en tiedä kyllä häikivätkö nuo muutenkaan! Sen verran tarkka tuo kuvio on seinää tai tien pintaa vasten!
Tuli myös hämmästeltyä sitä, että voikin nuo kaukovalot olla paksat! En tarkoita, että xenonit pitäisi olla, mutta nuo ovat surkeimmat mitä olen koskaan missään autossa tavannut. Xenonit vain korostivat ongelmaa. Enkä löytänyt sopivan kokoisia kaukojakaan sumarin reikiin mistää kuvastosta!
Tuli yöllä taas ajeltua töistä kotiin niin ei voinut kuin hämmästellä näkyvyyttä. Aivan uskomaton näkyvyys. Säädin valot korkeuden puolesta niin, että säätörulla on n. 1,75 kohdalla (asteikko 0-3), kun valot ovat oikealla korkeudella. Näin ollen voi nostaa valokeilaa ylös sekä alas tarpeen mukaan.
Eli jos haluan näkyvyyttä lisää hieman kun muita liikkujia ei ole tai ajattelin myös sitä, että kaupungissa voisi ajaa kyllä valot alemmas suunnattuna muutenkin. Ettei häikäisisi lainkaan. Tai en tiedä kyllä häikivätkö nuo muutenkaan! Sen verran tarkka tuo kuvio on seinää tai tien pintaa vasten!
Tuli myös hämmästeltyä sitä, että voikin nuo kaukovalot olla paksat! En tarkoita, että xenonit pitäisi olla, mutta nuo ovat surkeimmat mitä olen koskaan missään autossa tavannut. Xenonit vain korostivat ongelmaa. Enkä löytänyt sopivan kokoisia kaukojakaan sumarin reikiin mistää kuvastosta!
Tilasin just puskurin runkoa Laitilasta ja kesällä tulee sitten vakiopuskin takas autoon ja Dietrich siirtyy myydään osastolle. Siinä tulee sitten se valmiiksi muokattu puskurin runko mukana, se kun ei vakioon enää käy muokkausten takia. Vakio taas ei käy Dietrichiin. Mikähän tollasen käytetyn puskimen ja rungon myynti hintana mahtas olla sopiva? Puskin on täysin ehjä, hiushalkeamia löytyy, mutta niitä on jo ihan uudessakin Dietrichissä!
Autoon tulee kiinni joko 2 tai 3 Golffin kirkaslasi vilkut ja niiden lisänä voisi sitten ajatella niitä kaukovaloja, jollain kirkkaalla lasilla. Jos sellaset sattus löytymään jotka täsmäisi jommankumman Golffin sumuvalon reiän paikalle. Tietenkään ei onnistu, vai tietääkö joku että sopivia kaukovalaisimia jompien kumpien reikiin voisi laittaa? Voisi alkaa sitten metsästämään puskuria josta nuo vilkun reiät voisi napata talteen!
Edit: Nämä mahtus korkeutensa puolesta Golf 3 vilkun aukkoon. 70 mm on aukko korkea. Valaisin on vain pyöreä kulmainen...
Hella FF 75
Pienikokoiset, muotoillut halogeenilisävalot valaisevat tehokkaasti ja tasaisesti. Koppa musta. Seisova tai riippuva asennus. Sarja sisältää 2 valonheitintä polttimoineen, johtosarjan, releen ja asennustarvikkeet. Sumuvalosarja sisältää myös kytkimen. Mitat leveys 155,5 korkeus 63,7 syvyys 97,5 mm.
Autoon tulee kiinni joko 2 tai 3 Golffin kirkaslasi vilkut ja niiden lisänä voisi sitten ajatella niitä kaukovaloja, jollain kirkkaalla lasilla. Jos sellaset sattus löytymään jotka täsmäisi jommankumman Golffin sumuvalon reiän paikalle. Tietenkään ei onnistu, vai tietääkö joku että sopivia kaukovalaisimia jompien kumpien reikiin voisi laittaa? Voisi alkaa sitten metsästämään puskuria josta nuo vilkun reiät voisi napata talteen!
Edit: Nämä mahtus korkeutensa puolesta Golf 3 vilkun aukkoon. 70 mm on aukko korkea. Valaisin on vain pyöreä kulmainen...

Hella FF 75
Pienikokoiset, muotoillut halogeenilisävalot valaisevat tehokkaasti ja tasaisesti. Koppa musta. Seisova tai riippuva asennus. Sarja sisältää 2 valonheitintä polttimoineen, johtosarjan, releen ja asennustarvikkeet. Sumuvalosarja sisältää myös kytkimen. Mitat leveys 155,5 korkeus 63,7 syvyys 97,5 mm.
Osia tässä nyt etsin (III Golffin villkunympärykset esim) ja samalla suunnittelen kokoonpanoa ja työn tekoa.
Sellanen tuli mieleen, että kun aion tuon kolvilla juottaa, niin miten saan siitä mahdollisimman kestävän, että saumat eivät halkea. Auttaisiko juotoksen jälkeen kuumailmapuhaltimella lämmitys ja antaa sen jäähtyä hitaasti. Eikös nopeassa jäähdytyksessä muovikin kovene/karaistu niinkuin metallit tekee? Vai onko tuo ihan oma taiteen lajinsa.
Tulee nääs tuolla puskimella aurailtua sen verran tehokkaasti talvisin kinoksia ja kesäisin katukivetyksiä ja mökkiteitä, niin olisi hyvä jos se jotain osumaa kestäisi!
Sellanen tuli mieleen, että kun aion tuon kolvilla juottaa, niin miten saan siitä mahdollisimman kestävän, että saumat eivät halkea. Auttaisiko juotoksen jälkeen kuumailmapuhaltimella lämmitys ja antaa sen jäähtyä hitaasti. Eikös nopeassa jäähdytyksessä muovikin kovene/karaistu niinkuin metallit tekee? Vai onko tuo ihan oma taiteen lajinsa.
Tulee nääs tuolla puskimella aurailtua sen verran tehokkaasti talvisin kinoksia ja kesäisin katukivetyksiä ja mökkiteitä, niin olisi hyvä jos se jotain osumaa kestäisi!
Tuo on ihan toimiva ratkaisu, että kolvaat kiinni ja sit lämmität kuumailmapuhaltimella, niin että pinta käy "kiiltävänä".
Kolvasin omasta golfista etupuskurin silleen. Se oli 5 osassa ja sain kaverilta ilmatteks niin mikäs siinä. Ja sellasen huomasin kanssa että mitä leveemmältä sitä muovia kolvasi, sitä paremmin sauma kesti taivuttaa. Tarvii vaan ison kolvin.
http://img291.imageshack.us/img291/8127/kolvi0pm.jpg
Kolvasin omasta golfista etupuskurin silleen. Se oli 5 osassa ja sain kaverilta ilmatteks niin mikäs siinä. Ja sellasen huomasin kanssa että mitä leveemmältä sitä muovia kolvasi, sitä paremmin sauma kesti taivuttaa. Tarvii vaan ison kolvin.
http://img291.imageshack.us/img291/8127/kolvi0pm.jpg
OT: Levis onko tutun näköiset pyörät? Viimeinkin sain aloitettua kiillottamaan nuita.
http://img191.imageshack.us/img191/7218 ... tty2he.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/7218 ... tty2he.jpg
^^Tuota itsekin ajattelin, mutta jotenkin kauhistuttaa se kokonaan irrottaa ja laittaa takas. Jollain ku sais vaan täytettyä sen, olisi tukevampi, kai. Toisesta puskimesta leikkaisi... En taida raskia ostaa...
Ei tullut mun halppis föönissä suuttimia mukana, täytyy patentoida jotain.
Mutta miten väki tuon kilven upotuksen poistaisi? Ei oikein hahmota mikä siihen toimisi.
Ei tullut mun halppis föönissä suuttimia mukana, täytyy patentoida jotain.
Mutta miten väki tuon kilven upotuksen poistaisi? Ei oikein hahmota mikä siihen toimisi.
Viimeksi muokannut Levis, 31.1.2006 16:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
^^Tuota itsekin ajattelin, mutta jotenkin kauhistuttaa se kokonaan irrottaa ja laittaa takas. Jollain ku sais vaan täytettyä sen, olisi tukevampi, kai. Toisesta puskimesta leikkaisi... En taida raskia ostaa...
Just sain puskimen uuden rungon ja siistin siitä hieman ruosteita pois ja vedin vasaramaalit päälle. Lisäksi vilkun ympärystät tulivat myös. Pitäisi varmaan alkaa kohta sovittelemaan osia yhteen. Torstaina varmaan kerkiän tuota aloitella tekemään. En tiedä pitäskö sitä sitten ostaa uusi iso kolvikin, 5 mm leveä on nykyinen ja en tiedä jaksaako sulattaa enää jos isomman kärjen laittaa. Joku ikivanha laite jossa kahvakin kuumenee suht mukavasti....
Just sain puskimen uuden rungon ja siistin siitä hieman ruosteita pois ja vedin vasaramaalit päälle. Lisäksi vilkun ympärystät tulivat myös. Pitäisi varmaan alkaa kohta sovittelemaan osia yhteen. Torstaina varmaan kerkiän tuota aloitella tekemään. En tiedä pitäskö sitä sitten ostaa uusi iso kolvikin, 5 mm leveä on nykyinen ja en tiedä jaksaako sulattaa enää jos isomman kärjen laittaa. Joku ikivanha laite jossa kahvakin kuumenee suht mukavasti....
teeris01 on osoittanut kiinnostusta siihen RS puskimeen ja värikin on sama meidän autoissa eli ei tarvisi maalata!
Olisko se hölmö idea leikata se upotus toisesta puskimesta ja tuikata se täytteeksi. Laittas vaikka liimalla tai sialla tai tuulilasiliimalla kiinni ja juottas reunat yhteen? Olisko ihan pöljä idea? Jääkö jotain nyt miettimättä loppuun asti?
Oisko jollain tarjota tuota puskimen upotusta? Kolareita ajeltu talvella tai teitä aurailtu? Kokonaista puskuria en halua ostaa...
Olisko se hölmö idea leikata se upotus toisesta puskimesta ja tuikata se täytteeksi. Laittas vaikka liimalla tai sialla tai tuulilasiliimalla kiinni ja juottas reunat yhteen? Olisko ihan pöljä idea? Jääkö jotain nyt miettimättä loppuun asti?
Oisko jollain tarjota tuota puskimen upotusta? Kolareita ajeltu talvella tai teitä aurailtu? Kokonaista puskuria en halua ostaa...
Aloitin hommat tänään ja sainkin toisen puolen jo soviteltua suht kohdilleen. En leikannutkaan tuota koko vilkun kehystä, vaan käytin vain alareunan ja päädyt. Toki kiinnitykset jäi myös. Eli vilkun yläkarmi jäi alkuperäiseen muotoonsa.
Golffin keula on selkeästi pyöreämpi kuin Corradon. Samoin vilkut/peitelevyt ovat kaarevat.
Kuva aiheesta:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20001.jpg
Lisäksi ehostin vanhaa takavaimentajaa jonka Dopilta ostin, Remuksen tekele. Se olis tarkoitus vaihtaa kanssa taakse. Ainoa ärsytyttävä asia on se, että takapuskurin joutuu poistamaan sitä varten.
Keskivaimentaja pitäisi ostaa myös ja Motonetissa kävin äsken ja siellä oli Simonsseja pirusti. Vaimentaskohan sellanen 64 cm pitkä 2,5" läpivirtausvaimennin lainkaan? Olis vaan passelin kokoinen tuohon katin jälkeen. Se ku ei sais olla paksukainen. Oli siellä lyhyempikin tuollainen, mutta luulis pidemmän olevan hiljanen?
Golffin keula on selkeästi pyöreämpi kuin Corradon. Samoin vilkut/peitelevyt ovat kaarevat.
Kuva aiheesta:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20001.jpg
Lisäksi ehostin vanhaa takavaimentajaa jonka Dopilta ostin, Remuksen tekele. Se olis tarkoitus vaihtaa kanssa taakse. Ainoa ärsytyttävä asia on se, että takapuskurin joutuu poistamaan sitä varten.
Keskivaimentaja pitäisi ostaa myös ja Motonetissa kävin äsken ja siellä oli Simonsseja pirusti. Vaimentaskohan sellanen 64 cm pitkä 2,5" läpivirtausvaimennin lainkaan? Olis vaan passelin kokoinen tuohon katin jälkeen. Se ku ei sais olla paksukainen. Oli siellä lyhyempikin tuollainen, mutta luulis pidemmän olevan hiljanen?
Millaset mölyt Janne sulla nyt on? Ja pistätkö heti infoo miten äänien laita on sillä pidemmällä.
Haluan siis kuitenkin, että se hiljenisi nykyisestä. Tälle hetkellä vain orkkis takavaimentaja.
Tuosta Remuksesta ei mitään hajua millasta ääntä pitää! Kokemusta jollain? Varmaan se hieman on alkuperäistä äänekkäämpi, mutta kuinkahan paljon? Simonssi sitten vielä jos kaverina olisi. 'Ei vaan hirveesti nuo Simonssit ole vakuuttaneet, hirveätä ääntä pitävät jos kaikki ovat niiden valmistamia.
Haluan siis kuitenkin, että se hiljenisi nykyisestä. Tälle hetkellä vain orkkis takavaimentaja.
Tuosta Remuksesta ei mitään hajua millasta ääntä pitää! Kokemusta jollain? Varmaan se hieman on alkuperäistä äänekkäämpi, mutta kuinkahan paljon? Simonssi sitten vielä jos kaverina olisi. 'Ei vaan hirveesti nuo Simonssit ole vakuuttaneet, hirveätä ääntä pitävät jos kaikki ovat niiden valmistamia.
eipä noi simonssit paljoa vaimentele. Pääasiassahan ne poistaa vaan kaikista korkeimmat äänet, ja siitä tuloksena helvetin kova matalaääninen murina. Sama juttu
tahtoo olla noitten marteliuksen tarvikevaimentimien kans. Itellä tällä hetkellä kakkoskopassa kiinni edessä 2,5" Marteliuksen vaimennin n.60cm pitkä (en muista tarkkaan) ja takana joku ihmemerkkinen 2,5" vaimennin. Äänet on aivan liian kovat. Ennen tota nykyistä takavaimenninta oli simonssin pönttö takana, ja vielä kauheammat äänet oli silloin...
tahtoo olla noitten marteliuksen tarvikevaimentimien kans. Itellä tällä hetkellä kakkoskopassa kiinni edessä 2,5" Marteliuksen vaimennin n.60cm pitkä (en muista tarkkaan) ja takana joku ihmemerkkinen 2,5" vaimennin. Äänet on aivan liian kovat. Ennen tota nykyistä takavaimenninta oli simonssin pönttö takana, ja vielä kauheammat äänet oli silloin...
Mulla on suht kovat mölyt... toivottavasti kesällä hiukan hiljenee. Takana on joku identiteetitön 3" vaimennin jonka laitoin tilapaisesti rikkinäisen takavaimentimen tilalle.Tosin se tilapäinen kesti koko loppu syksyn ja on siellä edelleenkin,muiden kiireiden takia.
Laitan joo infoa kun kuulen kuinka käy.
Remus pitäisi olla ihan ok ja hiljainen.Yhtään corroa en tiedä,muta pari muuta volkkaria kyllä,jos remus toimii ihan hyvin/hiljaisesti.
Laitan joo infoa kun kuulen kuinka käy.
Remus pitäisi olla ihan ok ja hiljainen.Yhtään corroa en tiedä,muta pari muuta volkkaria kyllä,jos remus toimii ihan hyvin/hiljaisesti.
Oma koekmus noista Simonsin ohuista on se, että ei oikeastaan mitään vaikutusta, ja sama ihan oikeista vaimentajistakin. Scirocossa Simonsin ohut, mutta pitkä keskipönttö ja takana oli mutkien jälkeen yksi 2" vaimentaja. Äänet oli: a) korkeat ja räpisevät b) kovat , eli kaukana siitä mitä olis toivonut. Nyt siinä on takana joku Raptzor tjsp. tarvikevaimentaja joka on aavistuksen hiljasempi...
Kannattaiskoha sinne vaan väkertää se keskivaimentaja varmuuden vuoksi sinne, ainakin luulis sen auttavan ääniin ihan oikeasti.
Kannattaiskoha sinne vaan väkertää se keskivaimentaja varmuuden vuoksi sinne, ainakin luulis sen auttavan ääniin ihan oikeasti.
Onko Jannella kokemusta pelkästä orkkis vaimentajasta? -Mulla on siis vain ja ainoastaan se nyt kiinni. Jos edes hieman hiljasen´mman saisi ni olis ihan ok. Tuo ei hytissä paljoa häiritse, mutta ulos päin pitää järjetöntä ääntä omaan makuun!
Virtasen moottori myy 2,5" rosteri vaimentajaa, mutta sen halkaisia on siinä ja siinä että mahtuu. Myy moni muukin toki noita, mutta se olisi mun budjettiin sopiva eli 50-60€, niinku Simonssikin.
Virtasen moottori myy 2,5" rosteri vaimentajaa, mutta sen halkaisia on siinä ja siinä että mahtuu. Myy moni muukin toki noita, mutta se olisi mun budjettiin sopiva eli 50-60€, niinku Simonssikin.
Karu tosiasia vaan on se, että halpa ja hyvä ei juuri koskaan kulje käsi kädessä. Ite varmaan koittaisin sijottaa heti kerralla johonki kunnolliseen vaimentajaan, enkä ostaisi mitää muutaman kympin simonssia. Halvemmaksi tulee kun ostaa kerralla kunnollisen :)
Vielä ku tietäis, mistä, ja minkä merkkistä vaimenninta lähtis metsästämään...
Vielä ku tietäis, mistä, ja minkä merkkistä vaimenninta lähtis metsästämään...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa