Syöttöpumpun "ilmausvinkkiä" tarvittais+suutinkysy

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

Syöttöpumpun "ilmausvinkkiä" tarvittais+suutinkysy

ViestiKirjoittaja Sakke » 23.11.2005 22:05

Asensin 1.6td:n kylkeen syöttöpumpun joka seissyt tallin hyllyllä pari vuotta. nyt startattu muutama akku tyhjäks ja yks startti paskaks eikä
tuu ainetta syöttöputkist.Vaihdettu sammutus-solenoidi ja letkut. Polttoaine tulee pumpulle kirkkaassa letkussa et siitä ei oo kyse.Pumppu portterist. Antakaas hyviä ideoit mitä pitäis tehä seuraavaks.
Viimeksi muokannut Sakke, 24.11.2005 23:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 23.11.2005 23:41

Imet sen paluuletkusta täyteen?

Pumpun sisällä oleva siirtopumppu on voinut mennä jumiin. =/

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 24.11.2005 6:42

Se paluu putken sisällä (banjoliittimessä) on niin pieni reikä että vituttaa imee, mutta kun ottaa sen banjoliittimen irti, ja sopivan muoviletkun työntää tilalle, niin homma käy aika nopeasti.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 24.11.2005 7:29

Mä kans yritin imeä paluuputkesta, mutta jostain syystä ei vaan onnistunut.. jätin sen irti ja kaadoin suppilon kanssa tulo puolelta pumpun täyteen.

Mastodontti
-
Viestit: 90
Liittynyt: 28.4.2004 20:06

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 24.11.2005 7:37

Paineilmaa tankkiin...

cojo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 28.8.2003 11:09

ViestiKirjoittaja cojo » 24.11.2005 9:34

Onnistuu helposti myös perämoottorin ja erillisen polttoainetankin välille tarkoitetulla "kumipumpulla".... ymmärät kai mitä tuolla tarkoitan? Maksaa muutaman euron lähimmässä alan liikkeessä (venetarvike tms..). Tuo siis letkun väliin niin ilmaus käy helposti..

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 24.11.2005 10:05

Mulla oli kesällä transpordellista pumppu irti pariinkin kertaan ja asensin sen paikelleen ihan typötyhjänä. Jätin suuttimien putket löysälle ja starttausta. Ei aikaakaan kun putkista alkaa räkiä löpöä. Putket kiinni ja käyntiin.

Ei siinä sen ihmeempää poppaskonstia tarvinnut. Tietysti joku yllämainituista konsteista voi olla parempi niin ei tarvi tyhjää pumppua hankuuttaa ja starttia turhaan lämmittää...

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 24.11.2005 21:34

Mulla on siis tuloletku läpinäkyvää letkua ja siitä näkee et pumppu saa kyllä ainetta ja tavaraa lähtee paluupuolelle. eli siirtopumppu imee varsin hyvin. Ehkä toin ongelman huonosti esille mut ongelma on siinä et jos pumppu saa ainetta niin voiko siellä jäädä joku venttiili jumiin ettei päästä tavaraa putkille saakka? Esim vaikka sammutus-solenoidi naksahtaa niin onko mahdollista ettei se avaakkaan kanavaa eteenpäin?Samaan syssyyn kysymys et toimiiko td 1.5 tai 1.6 imud:n suuttimilla kun olis molempia srj.uusituilla kärjillä. Suutimist ei varmuutta haulla löytynyt joten tähänkin tarvitaan viisaampia.

Mastodontti
-
Viestit: 90
Liittynyt: 28.4.2004 20:06

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 25.11.2005 7:54

Mulla ainakin aikanaan 1,6D kadetissa auttoi tuo paineilma, kun myös nosti pumpulle ainetta, mutta suihkutusputkille asti se ei tullut lainkaan. Myöskin solenoidi aukesi mutta ei vaan tullut jostain syystä läpi. Sitten kun sen kerran sai nostamaan aineen putkille asti, toimi laite täysin siitä eteenpäin monta vuotta ilman ongelmia.

Tuokin tilanne seurasi ihan vaan kun suutinputket olivat irti kannen vaihdon ajan, eli noin 2 tuntia.

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 26.11.2005 10:42

Laita siihen solenoidille sähköä suoraan akusta ja kuuntele aukeaako se.. Tai sitte otat sen irti ja otat sen sisältä pois sen osan joka tukkii sen kanavan.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 29.11.2005 22:30

eipä auttanu mikään noista. Laitoin toisen samanlaisen pumpun joka myös seissyt. Starttia muutama minuutti ja johan pörähti. Eli taitaa olla ekas pumpus jotain särkyny tai jumittunu pahemman kerran. Kiitos neuvoista kuiteski vaikkeivat tällä kertaa auttaneetkaan.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 30.11.2005 8:33

suuttimen putket auki ja starttaa niin kauvan että ainetta tulee,mulla ei tarvinnu tehä mitään kun putket oli irti

Mastodontti
-
Viestit: 90
Liittynyt: 28.4.2004 20:06

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 30.11.2005 14:45

^ Mulla ei silloin auttanut tuo. Putket oli irti ja startattiin useampi akullinen, eikä tippaakaan tullut läpi, mutta paineilmalla tuli, miltei heti...

apa
-
Viestit: 89
Liittynyt: 21.6.2004 22:23

ViestiKirjoittaja apa » 5.4.2006 20:42

Onko tuo solenoidi tuossa-> http://www.cc.puv.fi/~e0200985/pumppu.jpg ja meneekö tuo harmaalla merkitty johto siihen?

klundin
-
Viestit: 26
Liittynyt: 26.9.2004 23:10

ViestiKirjoittaja klundin » 5.4.2006 22:43

Onko tuo solenoidi tuossa-> http://www.cc.puv.fi/~e0200985/pumppu.jpg ja meneekö tuo harmaalla merkitty johto siihen?


on juurikin se sammutus-solenoidi.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 26.4.2006 22:29

Mites tuo sammutussolenoidi toimii käytännössä?Aukeaako se kun virrat menee päälle ja sulkeutuu kun virrat katkaistaan?Ilmeisesti siihen pitäisi tulla jännite kun virrat laittaa päälle?
Ei perhana lähe käyntiin toi Caddy, ei tule polttoainetta kuin suodattimelle asti, siitä eteenpäin ei mitään.Täytyy toi solenoidi tsekata vielä ja sitten painaa paineilmaa paluupuolelta tankkiin.

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 27.4.2006 8:19

virran kun laittaa päälle pitäs solenoidin avautua, paluuletkusta sitten imee (siitä ohuesta mikä tulee suihkuilta), niin pitäs kohtuu starttaamisella käynnistyä.

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 27.4.2006 9:06

Mä oon tavannu pienellä sähkö pumpulla painaa pumpun täyteen rakentamisen jälkeen..

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 2.5.2006 22:01

Lähti muuten heti käyntiin kun ensin oli painanut paluupuolelta ilmaa tankkiin niin kauan että sitä alkoi tulla suodattimesta! Solenoidikin oli siis ehjä.
Kiitoksia vinkeistä!

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 15.5.2009 18:14

Nostetaanpas tätä. Mistä kohdasta paluulinjaa on järkevintä työntää painetta tankkiin? Konetilasta vai tankin luota? Suodattimen kohdaltahan olisi helpointa, mutta onko tällä väliä?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 16.5.2009 11:15

Ei väliä, polttoainetta sinne pitää laittaa ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa