Syöttöpumpun "ilmausvinkkiä" tarvittais+suutinkysy
Valvoja: ffp jäsenet
Syöttöpumpun "ilmausvinkkiä" tarvittais+suutinkysy
Asensin 1.6td:n kylkeen syöttöpumpun joka seissyt tallin hyllyllä pari vuotta. nyt startattu muutama akku tyhjäks ja yks startti paskaks eikä
tuu ainetta syöttöputkist.Vaihdettu sammutus-solenoidi ja letkut. Polttoaine tulee pumpulle kirkkaassa letkussa et siitä ei oo kyse.Pumppu portterist. Antakaas hyviä ideoit mitä pitäis tehä seuraavaks.
tuu ainetta syöttöputkist.Vaihdettu sammutus-solenoidi ja letkut. Polttoaine tulee pumpulle kirkkaassa letkussa et siitä ei oo kyse.Pumppu portterist. Antakaas hyviä ideoit mitä pitäis tehä seuraavaks.
Viimeksi muokannut Sakke, 24.11.2005 23:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Mulla oli kesällä transpordellista pumppu irti pariinkin kertaan ja asensin sen paikelleen ihan typötyhjänä. Jätin suuttimien putket löysälle ja starttausta. Ei aikaakaan kun putkista alkaa räkiä löpöä. Putket kiinni ja käyntiin.
Ei siinä sen ihmeempää poppaskonstia tarvinnut. Tietysti joku yllämainituista konsteista voi olla parempi niin ei tarvi tyhjää pumppua hankuuttaa ja starttia turhaan lämmittää...
Ei siinä sen ihmeempää poppaskonstia tarvinnut. Tietysti joku yllämainituista konsteista voi olla parempi niin ei tarvi tyhjää pumppua hankuuttaa ja starttia turhaan lämmittää...
Mulla on siis tuloletku läpinäkyvää letkua ja siitä näkee et pumppu saa kyllä ainetta ja tavaraa lähtee paluupuolelle. eli siirtopumppu imee varsin hyvin. Ehkä toin ongelman huonosti esille mut ongelma on siinä et jos pumppu saa ainetta niin voiko siellä jäädä joku venttiili jumiin ettei päästä tavaraa putkille saakka? Esim vaikka sammutus-solenoidi naksahtaa niin onko mahdollista ettei se avaakkaan kanavaa eteenpäin?Samaan syssyyn kysymys et toimiiko td 1.5 tai 1.6 imud:n suuttimilla kun olis molempia srj.uusituilla kärjillä. Suutimist ei varmuutta haulla löytynyt joten tähänkin tarvitaan viisaampia.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 28.4.2004 20:06
Mulla ainakin aikanaan 1,6D kadetissa auttoi tuo paineilma, kun myös nosti pumpulle ainetta, mutta suihkutusputkille asti se ei tullut lainkaan. Myöskin solenoidi aukesi mutta ei vaan tullut jostain syystä läpi. Sitten kun sen kerran sai nostamaan aineen putkille asti, toimi laite täysin siitä eteenpäin monta vuotta ilman ongelmia.
Tuokin tilanne seurasi ihan vaan kun suutinputket olivat irti kannen vaihdon ajan, eli noin 2 tuntia.
Tuokin tilanne seurasi ihan vaan kun suutinputket olivat irti kannen vaihdon ajan, eli noin 2 tuntia.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 28.4.2004 20:06
Onko tuo solenoidi tuossa-> http://www.cc.puv.fi/~e0200985/pumppu.jpg ja meneekö tuo harmaalla merkitty johto siihen?
Onko tuo solenoidi tuossa-> http://www.cc.puv.fi/~e0200985/pumppu.jpg ja meneekö tuo harmaalla merkitty johto siihen?
on juurikin se sammutus-solenoidi.
Mites tuo sammutussolenoidi toimii käytännössä?Aukeaako se kun virrat menee päälle ja sulkeutuu kun virrat katkaistaan?Ilmeisesti siihen pitäisi tulla jännite kun virrat laittaa päälle?
Ei perhana lähe käyntiin toi Caddy, ei tule polttoainetta kuin suodattimelle asti, siitä eteenpäin ei mitään.Täytyy toi solenoidi tsekata vielä ja sitten painaa paineilmaa paluupuolelta tankkiin.
Ei perhana lähe käyntiin toi Caddy, ei tule polttoainetta kuin suodattimelle asti, siitä eteenpäin ei mitään.Täytyy toi solenoidi tsekata vielä ja sitten painaa paineilmaa paluupuolelta tankkiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa