Tuli tossa aloiteltua jarru remonttia takapäähän ja remontin edetessä huomasin että absin anturikehä on vanhoissa levyissä isompi kuin uusien levyjen koneistus anturikehälle...
Miten sen uskaltaisi kiinnittää uuten levyyn, vääntelin kehää ja siittä tuli aikas jämäkkä.. Mutta en usko että se siellä pysyy.. Olisiko joku liima toimivaa kiinnitykseen vai saako sitä kehää enään tarpeeksi keskelle?
Tarvikkeena uutta kehää ei saa ja levytkin on yllättäen tarvikkeet..
Neuvoja?!?!
VW Passat 2.0 16v -96 ABS-takajarrut
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kylläpä taitaa olla väärät levyt. Katoppas onko niissä edes sama jako, jos ovat vaikka 3B passatin levyt sulle antaneet...
Nyt jos jotenki murjot anterokiekon sinne liian pieneen reikään ja saisitkin siitä oikein hienon, niin seuraava ongelma tulee kun yrität survoa sitä autoon: eipä mahdu, kun ottaa abs anturiin kiinni...
Nelipulttisiin paskatteihin on tullut levyjä vaihdeltua, mut en ole kyllä väärän kokosiin levyihin(siis siihen koneistukseen) törmännyt. Joskus se anturikikekko vääntyy irroitettaessa ja silloinkin saa olla tarkkana että siitä saa niin hyvän ettei ota abs anturiin kiinni ja että se toimii. En siis missään tapauksessa suosittele tahallisesti vääntelemään sitä kiekkoa!
Mulla on noin 20cm pätkä sopivalla halkasijalla olevaa metalliputkea josta on toisen pään sisäreuna pyöristetty. Abs anturikiekon kun naputtelee sinne putkeen, niin se oikenee kivasti jos on sattunut irroituksessa vääntymään. Sit toisesta päästä putkea napauttaa kiekon pois ja se käy levyyn ku iskä äiskän selkään. :)
Nyt jos jotenki murjot anterokiekon sinne liian pieneen reikään ja saisitkin siitä oikein hienon, niin seuraava ongelma tulee kun yrität survoa sitä autoon: eipä mahdu, kun ottaa abs anturiin kiinni...
Nelipulttisiin paskatteihin on tullut levyjä vaihdeltua, mut en ole kyllä väärän kokosiin levyihin(siis siihen koneistukseen) törmännyt. Joskus se anturikikekko vääntyy irroitettaessa ja silloinkin saa olla tarkkana että siitä saa niin hyvän ettei ota abs anturiin kiinni ja että se toimii. En siis missään tapauksessa suosittele tahallisesti vääntelemään sitä kiekkoa!
Mulla on noin 20cm pätkä sopivalla halkasijalla olevaa metalliputkea josta on toisen pään sisäreuna pyöristetty. Abs anturikiekon kun naputtelee sinne putkeen, niin se oikenee kivasti jos on sattunut irroituksessa vääntymään. Sit toisesta päästä putkea napauttaa kiekon pois ja se käy levyyn ku iskä äiskän selkään. :)
En usko että kyseessä on väärät levyt.. Laakerit meni paikoilleen aivan niinkuin pitääkin.. Ja se kehä on sellanen roottorin tapainen joka menee noin 4cm levyn koneistus pinnan päälle.. eli se ei ole mikään kiekko vaan lähinnä kaulus... Täytyy illalla kokeilla sitä jakoa, mut motonetissä ainakin laakerit ovat erimalliset ja hintaiset 35i:ssä ja 3B:ssä eli en usko että kyseessä on väärä levy
Veikkaampa että korroosio on tehnyt tehtävänsä ja sen takia se kauluskehä on väljä..
On vaan aikas hintavat pellin palaset kun tuli tänään tilattua sellaiset, hintaa lähes 35e/kpl
Veikkaampa että korroosio on tehnyt tehtävänsä ja sen takia se kauluskehä on väljä..
On vaan aikas hintavat pellin palaset kun tuli tänään tilattua sellaiset, hintaa lähes 35e/kpl
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa