Mikähän mahtaa mättää kun golffin kone ei lämpiä riittävästi?
Termostaatin vaihdoin juuri mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan eikä vanhakaan ollut edes rikki.
Syyläri on alhaalta ihan kylmä ja ylhältäkin vain pieneltä alueelta lämmin. Käsittääkseni sen pitäs olla kokonaan aikas lämpönen että vesi alkais kiertämään alaletkussa. Nyt kun oikeen tässä mietin niin ei tainnut edes kesälläkään flekti pyöriä vaikka sitä paikallaan käytteli.
Moottorihan tossa on 1.8 ja syyläri on napattu kakkoskopan 1.8 koneesta.
Mk1 golf ei lämpene
Valvoja: ffp jäsenet
Itsellä oli joskus tuollainen mk1 rakennettu 1.6 gti ja oli sitten tehty vähän sinnepäin ...noita vesikiertoja ja käsittääkseni auto on aika tarkka noiden vedenkiertojen ja putkien kannalta , joten kannattaa vilkaista alkuperäistä konehuonetta ja yrittää saattaa oma vastaavanlaiseksi.
Nuo moottorit (volkkarit vanhemmat) käy muutenkin mielestäni aina ihan tosi kuumana , jos verrataan vaikka japanilaisiin.
Ja kesäkeleillä varsinkin , kun katselee vedenlämpöjä tuntuu ihan siltä, että nyt keittää ja ei ole normaalia , vaikka se on ihan normaalit lämmöt.
Joten jotain hämärää on vedenkierrossa oltava , jos ei lämpösenä käy ?
Nuo moottorit (volkkarit vanhemmat) käy muutenkin mielestäni aina ihan tosi kuumana , jos verrataan vaikka japanilaisiin.
Ja kesäkeleillä varsinkin , kun katselee vedenlämpöjä tuntuu ihan siltä, että nyt keittää ja ei ole normaalia , vaikka se on ihan normaalit lämmöt.
Joten jotain hämärää on vedenkierrossa oltava , jos ei lämpösenä käy ?
Tota veden oikeata kiertoa olen itsekin miettinyt, mutta... Mun kaaliin ei ainakaan sovi yhtälö että vesi ei lämpiä vaikka termostaatti on kunnossa. Eikös sen kuitenkin pitäisi estää veden kierto ennen kuin moottori on saavuttanut oikean käyntilämmön.
Toisaalta en ole missään vehkeessä aiemmin törmännyt samanlaiseen termostaattisysteemiin, yleensä termari on ylävesiletkussa.
Noi vesiletkut tossa laitoksessa on niinkuin alkuperäisessä kakkoskopan vesikierrossa lukuunottamatta sitä ryypyn lämmitys letkua joka on tulpattu tuplien laiton yhteydessä.
Toisaalta en ole missään vehkeessä aiemmin törmännyt samanlaiseen termostaattisysteemiin, yleensä termari on ylävesiletkussa.
Noi vesiletkut tossa laitoksessa on niinkuin alkuperäisessä kakkoskopan vesikierrossa lukuunottamatta sitä ryypyn lämmitys letkua joka on tulpattu tuplien laiton yhteydessä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa