Corrado "ampuu" putkessa
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado "ampuu" putkessa
Oiskohan ideoita mikä vikana kun Corradon käynnistyksen jälkeen kun lähtee ajamaan ampuu putkessa. mitä todennäköisemmin rikkonut jo katin ja nyt alkaa katsastus mutta turhaan sitä kattia vielä vaihdan kun saman tien se sen uudenkin hajottaa.
Eli vika ilmenee näin, auto on seissyt pitempään esim yön. kiihdyttäessä
voimakkaammin ja vaihdettaessa isommalla putkessa pamahtaa. Kivahan tuollainen ralli ääni on mutta tuskin katsastusmies ilahtuu päästöarvoista.
Oiskohan sytystys myöhässä vai onko arvauksia mikä helvetti tämän aihettaa... myös tällainen tuli mieleen eli käynnistäessä voi välillä kestää muutama pyörähdys ennenkuin kone starttaa, voisiko tästä johtua että putkessa bensa hyörystyy tms. ja paukauttaa ylimääräiset putkessa?
Eli vika ilmenee näin, auto on seissyt pitempään esim yön. kiihdyttäessä
voimakkaammin ja vaihdettaessa isommalla putkessa pamahtaa. Kivahan tuollainen ralli ääni on mutta tuskin katsastusmies ilahtuu päästöarvoista.
Oiskohan sytystys myöhässä vai onko arvauksia mikä helvetti tämän aihettaa... myös tällainen tuli mieleen eli käynnistäessä voi välillä kestää muutama pyörähdys ennenkuin kone starttaa, voisiko tästä johtua että putkessa bensa hyörystyy tms. ja paukauttaa ylimääräiset putkessa?
Hmm..
Siis oliko sulla säädöt jo väärin vai pistivätkö volkkarilla väärin?
Mulla on tuo 2,0 16 v versio koneena..mut en oo kyl huomannut mitään erikoista, hmm no voi kyl ehkä vähän se tahmee voi olla aluks oon pistänyt sen vaan kylmän koneen piikkiin.
Täytyy nyt katsoa oisko se toi sytkä joka siellä heittää volttia...
Mietin kans aluks noita tulppia mutta vaihdoin ne ja vika jatku. eli nyt vähän aavistelen et vika ois siinä sytkässä.
Vituttaa jo ylipäätänsä kun se kattikin onjotain 4-500 €. tarvike katti nyt on vähän sentään halvempi, mutta ei silti oikein mieltä lämmitä.
Onko muuten jollain kokemusta paljon kattiin on uponnut rahaa?
Siis oliko sulla säädöt jo väärin vai pistivätkö volkkarilla väärin?
Mulla on tuo 2,0 16 v versio koneena..mut en oo kyl huomannut mitään erikoista, hmm no voi kyl ehkä vähän se tahmee voi olla aluks oon pistänyt sen vaan kylmän koneen piikkiin.
Täytyy nyt katsoa oisko se toi sytkä joka siellä heittää volttia...
Mietin kans aluks noita tulppia mutta vaihdoin ne ja vika jatku. eli nyt vähän aavistelen et vika ois siinä sytkässä.
Vituttaa jo ylipäätänsä kun se kattikin onjotain 4-500 €. tarvike katti nyt on vähän sentään halvempi, mutta ei silti oikein mieltä lämmitä.
Onko muuten jollain kokemusta paljon kattiin on uponnut rahaa?
Cor: Näkyis olevan yksi katti myynnissä tuolla myydään osiossa: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=45904
Cor: Siis mulla OLI sytkä ihan kohdallaan, VW:llä katsoivat vaan, että on pielessä ja säätivät n. 20 astetta (!) myöhäsemmälleen :D Ei oikee vetänyt enää mihinkään :) Seuraavana päivänä säätivät sitten siellä reilu 5 astetta liikaa ennakkoa, niin ei nostanut enää kun 0,6bar ahtopainetta.. Sit itse kääntelin ajoituslampulla sen takas abaut kohdalleen. Ainakin nyt toimii ihan ok. Nostaa paineen karvan yli 0,8bar ja vetääkin.. noh.. miten se vakio nyt vetää.. :D
reilu 5 astetta liikaa ennakkoa, niin ei nostanut enää kun 0,6bar ahtopainetta..
Hmm, itsellä on nyt paljon enemmän ennakkoa 68 mm ahdinpyörällä ja MDC:n myymällä lastulla, eikä sytkän kanssa ole ollut mitään ongelmaa. Kokonaisennakko on nyt siis 16 astetta, jonka MikaJ on todennut kanssa toimivaksi. Tosin se saattaa olla joskus liikaa, itse en vaan ole vielä huomannut ongelmia.
Käytiin vähän katsomassa mitä päästöarvot olivat, ja arvot olivat hyvin kauniin näköiset jos auto olisi katiton.
Myöskään näillä perusteilla sytkä vaikuttaisi olevan oikeassa.
Vikaa epäillään kylmäkäynnistyksessä esim. imu puolella piilevässä vuodossa.
ilmanputsarin jälkeen lähtee pienempi letku venakopan suuntaisesti joka tulee johonkin lieriön muotoiseen osaan virranjajan viereen ja siitä lähtee uus letku lohkolle? onko kellään mitää hajua mikä on kyseinen lieriö?
tämän jälkeisessä pikkuletkussa oli halkeama,(noin 6cm pitkä letku, toinen suu aukko 8, toinen 6) jonka nyt paikkasin pikamenetelmällä ja ainakaan tänään aamulla ei enää ylimääräisiä paukkeita kuulunut.
Voiko ongelma voinut johtua tuon pienen letkun reijästä?
Ja tiedän, tekniikka ei ole vahvin alue =)
Myöskään näillä perusteilla sytkä vaikuttaisi olevan oikeassa.
Vikaa epäillään kylmäkäynnistyksessä esim. imu puolella piilevässä vuodossa.
ilmanputsarin jälkeen lähtee pienempi letku venakopan suuntaisesti joka tulee johonkin lieriön muotoiseen osaan virranjajan viereen ja siitä lähtee uus letku lohkolle? onko kellään mitää hajua mikä on kyseinen lieriö?
tämän jälkeisessä pikkuletkussa oli halkeama,(noin 6cm pitkä letku, toinen suu aukko 8, toinen 6) jonka nyt paikkasin pikamenetelmällä ja ainakaan tänään aamulla ei enää ylimääräisiä paukkeita kuulunut.
Voiko ongelma voinut johtua tuon pienen letkun reijästä?
Ja tiedän, tekniikka ei ole vahvin alue =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa