Suuttimien kokoja
Valvoja: ffp jäsenet
Suuttimien kokoja
Koitin etsiskellä mutta ei oikein löytynyt...mutta ensi alkuun kiinnostaisi tietää että minkä kokoset ovat 1.8T (AEB) orkkis suuttimet? Olen kuullut käytettävän myös viripeleissä TT:n suuttimia, mitä kokoluokkaa ne edustavat? Onkos muissa suoraan käypäisiä suuttimia...suoraan käyviä kai on pilvin pimein markkinoilla...
Täällä on jotain juttua asiasta -> http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=13850
Tack...pitäisi oikeastaan tsekata suuttimien bosch numero niin voisi löytää tarkemmat speksit. Mutta tuon linkin perusteella ja myös oman mietiskelyni perusteella voisi sanoa 1.8T:n suuttimien olevan kokoluokkaa 380cc, korjatkaa jos jollain faktaa.
Siipicossu.comin sivuilta löydettyä laskuria hyödyntäen laskeskelin että nuo suuttimet riittäisi n. 162 kW jos duty cycle 90, paineesta ei mitään mainintaa mutta 1.8T:ssä lienee 3bar Paljonko suuttiemien tuotos muuttuu jos paine nostettaisiin 4bariin ja millainen duty cycle on käytännössä järkevä?
Siipicossu.comin sivuilta löydettyä laskuria hyödyntäen laskeskelin että nuo suuttimet riittäisi n. 162 kW jos duty cycle 90, paineesta ei mitään mainintaa mutta 1.8T:ssä lienee 3bar Paljonko suuttiemien tuotos muuttuu jos paine nostettaisiin 4bariin ja millainen duty cycle on käytännössä järkevä?
Ihmetyttää vähän tuo 300:n sadan pienuus nyt. Joskin toisaalta audifinssilla oli kaiveltu 1.8T B6 audin suuttimeksi 0 280 155 892 jonka datalehdykkäisen mukaan tuotto on 269g/min@bar. Bensa taitaa olla aavistuksen vettä kevyempää joten siinä mielessä kokolailla lähelle 300cc tuon perusteella...siipicossu.comin suutinlaskurin täytyy heittää sitten volttia, sillä 300cc@duty cycle 90 tuottaisi mukamas vain 128 kW.
EDIT: VAG numero vakiosuuttimelle taitaa olla 058 133 551 mutta enpä tuolla äkkiseltään löytänyt mitään tarkempaa speksiä.
EDIT: VAG numero vakiosuuttimelle taitaa olla 058 133 551 mutta enpä tuolla äkkiseltään löytänyt mitään tarkempaa speksiä.
Noi suutinlaskurit voi heittää suoraan roskiin. Ei ole vielä vastaan tullut yhtään laskuria joka toimisi järkevästi.
Karkea ja toimiva yleissääntö mikä on pätenyt näissä euro/japski pikkumoottoreissa ainakin tähänasti
500 cc bensaa on noin 100hv
eli 500cc suuttimilla saa noin 500hv vitoskoneessa
300cc suuttimilla pääsee 300 hevosen pintaan.
Neloskoneeseen soveltaen 500cc suuttimilla saadaan noin 400 hevosta.
Vanhoilla 2v kansilla ei välttämättä päästä ihan noihin arvoihin asti, ja taas oikein hyvällä ja toimivalla moniventtiilitekniikalla pääsee vähän ylikin.
Karkea ja toimiva yleissääntö mikä on pätenyt näissä euro/japski pikkumoottoreissa ainakin tähänasti
500 cc bensaa on noin 100hv
eli 500cc suuttimilla saa noin 500hv vitoskoneessa
300cc suuttimilla pääsee 300 hevosen pintaan.
Neloskoneeseen soveltaen 500cc suuttimilla saadaan noin 400 hevosta.
Vanhoilla 2v kansilla ei välttämättä päästä ihan noihin arvoihin asti, ja taas oikein hyvällä ja toimivalla moniventtiilitekniikalla pääsee vähän ylikin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa