Mikä auto 10k eurolla?
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä auto 10k eurolla?
Aika tyhmä kysymys, mut yllytetään nyt autokuumetta vähän lisää...
Nykyinen auto on Ibiza 1.6 '98, ja olen tyytyväinen muuten paitsi tehot ei todellakaan riitä :) ja vaihtelu virkistää. Golf IV 1.8T olisi kenties se toiveauto tällä haavaa. Saksasta roudattuna hinta menee yli 10k EUR, mutta kuinka paljon? Oisko muita varteenotettavia vaihtoehtoja ton Golfin lisäksi? Pieni toivelista: vm noin 95->, 1.8T :), 4d tai 5d, alle 150tkm.
Nykyinen auto on Ibiza 1.6 '98, ja olen tyytyväinen muuten paitsi tehot ei todellakaan riitä :) ja vaihtelu virkistää. Golf IV 1.8T olisi kenties se toiveauto tällä haavaa. Saksasta roudattuna hinta menee yli 10k EUR, mutta kuinka paljon? Oisko muita varteenotettavia vaihtoehtoja ton Golfin lisäksi? Pieni toivelista: vm noin 95->, 1.8T :), 4d tai 5d, alle 150tkm.
Kilometrit heittää pahasti. Minä kun etin viimeksi autoa oli hyvinkin lähelle 10k varattu autoon. Niin ei 1.8t 95-> Audeja ollutkuin yli 200tkm ajettuja.. NOh yllätys? Halvimmat 1.8t GTI golffit on jossain 14t tienoilla suomessa. tuskin 10t tuot veroineen muutakuin romun. 10t ei oikein nopeata ja uudenkarheita VAG autoa saa. Ellei osta patonkia :):D Joka oli kyllä virhe.
Tuolla rahalla saat 1.6 golffi 130tkm-170tkm ajettu neloskorinen. Tuollaisen haluisin. Tai jonkun verran enemmän ajetun 90hp TDI:n.
Tuolla rahalla saat 1.6 golffi 130tkm-170tkm ajettu neloskorinen. Tuollaisen haluisin. Tai jonkun verran enemmän ajetun 90hp TDI:n.
puoli vuotta sitten oli yksi -95 A4 1.8T karvalakki (ei ilmastointia/sähkölaseja jne.) kaupan paikallisella jobbarilla. Lappulasissa 7800e ja mittarissa 70tkm. Verothan tuollaisessa on varmasti jonkun 3500e alveinee eli 11te puolella ollaan ilman suomeen roudaamista. Tuurilla voit löytää vastaavan ikäluokan pelin, mutta kilsat saattaa olla jo 100tkm paremmalla puolella. Pikaisella mobile haulla yksi lupaava 6te tietämille voit nippa nappa päästä tuohon tavoitteeseen -95:lla 1.8T:llä (kilsat alle 150tkm).
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 186361730&
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 186361730&
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Jos auton hankkimiseen on käytettävissä 10.000€ niin ei todellakaan kannata ostaa sitä 9.900€ autoa, varsinkaan jos joutuu ostamaan jonkun tietyn mallisarjan halvimman yksilön. Mielestäni tuohon hintaan ja kriteereihin ei vag-konsernin tuotteista juuri sopivaa löydy. Se on joko neloskoppanen karvalakki tai vastaava vaparipassatti, tai sitten kolmoskoppasta GTI:tä ja venttiilien määrästä riippuen jää tuning/rempparahaa melkoisesti. Kymppitonnilla saa myös nippanappa kaks kappaletta huonoja hinnat alkaen -VR6:sia, tai yhden hyvän + jää vielä rahaa :) Turpohan nuista tosin puuttuu kaikista.
Joo se 10 tonttua on "noin", joten voi siitä venyä suuntaan jos toiseenkin tarpeen tullen. Nelosgolffi se on mullakin päällimäisenä mielessä. 1.8T:n verot noilla mun toivelistan ominaisuuksilla on käsittääkseni n. 5k, ja auto itse 6-8k EUR. Siihen päälle muut kulut kuten Saksan reissu, ja elämyksiähän ei voi rahassa mitata ;)
Verojen osuus tuskin nousee 5ke, jos pysyt toivelistassasi. Jos havittele jotakin tuoreempaa, niin sitten pääset ylikin. Kannattaa suorittaa vertailevaa tutkimusta tullin sivulla ja esim. Autoscout24:ssa/Mobilessa. Sillä tavalla pääset edes oikealle hehtaarille. Hakuun voi laskea ~1000e yöpymiset mukaan luettuna.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Ei mitään mainontaa, mutta muistaisin nähneeni www.eurocars.fi sivulla A4 1.8 t johonkin tohon hintahaarukkaan....
Käy katsomassa jos vaikka natsais.
Käy katsomassa jos vaikka natsais.
itse miettinyt vähän kans tuon takatukkamaan helvetinkoneen vaihtamista tehokkaampaan ja isompaan autoon. Miettinyt aikalailla samanlaista hintaluokkaa ja tiiraillut lähinnä ruotsin markkinoilta tollasta V40 T4 volvoa. 7500€ maksaa ruotsissa ja veroja ~4k€, niin menis tosta hintaluokasta sen 500-1000 € yli. 200hp ja runsaat varusteet
jos järellä miettiiin niin ~10000e saa uuden (pikku)auton takuulla. Jopa vaihtoehtoja riittää. Lisäetuna sen saa vielä menemään vaihdossa liikkeeseenkin helposti jos alkaa tehdä mieli isompaa, uudet renkaat kaupanpäälle, ei katastuksia, kuluttaa vähemmän ja on turvallisempi kuin vanha.
Käytetttynä taasen riippuu varmasti siitä miten paljon haluaa jäädä tielle + kuinka paljon jaksaa korjata ja fiksata. Varaosien hinta on aina tietty erikoisautossa ja huollot.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=533520
esim tommonen gti almera ei takuulla ole tien tukkona mutta ei liian erikoinen saati kova hajoamaan. Yksilöitä tietty on kaikki käytetyt ja jos vähän ajetun löytää niin aina parempi.
Käytetttynä taasen riippuu varmasti siitä miten paljon haluaa jäädä tielle + kuinka paljon jaksaa korjata ja fiksata. Varaosien hinta on aina tietty erikoisautossa ja huollot.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=533520
esim tommonen gti almera ei takuulla ole tien tukkona mutta ei liian erikoinen saati kova hajoamaan. Yksilöitä tietty on kaikki käytetyt ja jos vähän ajetun löytää niin aina parempi.
Miten olis A3 1.8 ilman turboa? Mulla on nyt uudempi A4 1.8TQ ja täytyy sanoa että A3 on monessa suhteessa parempi auto kuin A4 ja nykyaikaisempi. Teknisien tietojen mukaan 1.8T menee pienemmällä ruoalle kuin vapaasti hengittävä mutta käytännössä on kyllä toisin.
Alle 10 sekunttia 0-100kmh, loistavat ajo-ominaisuudet, hyvän näköinen, kestävä...
Itse huutelin alkusyksystä huippukuntoisesta 137tkm ajetusta tuontiautostani 11300e ja loppupeleissä myin sen sitten 10650e.
A3 kannattaa kyllä ostaa varmaan suomesta. Saksassa se on suhteellisen kallis ja itselläni tuli takkiin kun sen hain ja myin.
Alle 10 sekunttia 0-100kmh, loistavat ajo-ominaisuudet, hyvän näköinen, kestävä...
Itse huutelin alkusyksystä huippukuntoisesta 137tkm ajetusta tuontiautostani 11300e ja loppupeleissä myin sen sitten 10650e.
A3 kannattaa kyllä ostaa varmaan suomesta. Saksassa se on suhteellisen kallis ja itselläni tuli takkiin kun sen hain ja myin.
Jos T4 Volvoa etsii niin Saksasta kannattaa hakea. Mobilen ja Autoscoutin hinnat ovat vaan suuntaa antavia, kyllä niistä hinta tippuu reilustikin kun tinkii. Lisäksi verot ovat Volvoihin onnettoman pieniä jos vertaa esim audiin (Volvo ~23% Audi>40%). Ja T4sia löytyy Saksasta pilvin pimein, on varaa mistä valita.
no mä olen tuolta ruotsin puolelta kattellut, niin esim Tuo
maksaisi euroina n. 7200€. toki saksassa on jonkin verran halvempia yksilöitä, mut melkeen ennemmin luottaisin ruotsalaisiin kilsoihin ja tehtyihin huoltoihin kun saksalaisiin. ja olishan tuo helpompi lähteä hakemaan, risteilylle vaan ja vaikka auto ei olisikaan mitä piti, niin "hukkareissu" ei olisi mikään kovin suuri menetys, toisin kun lennot saksaan ja varatut laivapaikat yms.
maksaisi euroina n. 7200€. toki saksassa on jonkin verran halvempia yksilöitä, mut melkeen ennemmin luottaisin ruotsalaisiin kilsoihin ja tehtyihin huoltoihin kun saksalaisiin. ja olishan tuo helpompi lähteä hakemaan, risteilylle vaan ja vaikka auto ei olisikaan mitä piti, niin "hukkareissu" ei olisi mikään kovin suuri menetys, toisin kun lennot saksaan ja varatut laivapaikat yms.
-
- -
- Viestit: 472
- Liittynyt: 23.7.2003 8:15
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa