1.6 kaasarikoneen kanssa mystistä vikaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

1.6 kaasarikoneen kanssa mystistä vikaa

ViestiKirjoittaja Jusux » 30.10.2005 16:36

ainakin amatöörille... :)
elikkäs kone ei toimi kunnolla kuin pintakaasulla, heti kun painaa lisää kaasua se ns. hyytyy/ röpöttää. Kun esim kiihdyttäessä alkaa röpöttää, höllää kaasua alkaa taas vetäminen.
Tarkoitus on nyt viedä auto pakokaasutesteriin ja tarkistaa sytytys.

Mutta tämä ei ole ainoa ongelma:
Välillä auto sammuu kesken ajon. Alkoi tehdä tätä jo reilu viikko sitten ja luulin jo vian korjautuneen, kun vaihdoin puolan ja virranjakajan kannen+ pyörijän.
Mutta tänään kun tutkin röpötysvikaa ja vaihdoin ilmanputsarin ja tulpat ei auto enää käynnistynyt. :D
No heiluttelin aikani johtoja ja auto lähti sitten nihkeästi käyntiin, mutta sammui taas suoraan 4000rpm kohdalta.
Aikani starttailin ja se alkoi taas toimia "normaalisti".

Mikähän tämän mystisen pätkimisen voisi aiheuttaa?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 30.10.2005 16:53

Saako kone lämmintä ilmaa pakosarjalta? Näillä keleillä kaasari saattaisi jäätyä, oireet lähes tuon kaltaiset. Hetken seisomisen jälkeen kaasari sulaa ja taas toimii hetken.

Toki voihan se vika olla esimerkiksi hall-anturissa, sytytyspuolassa tai jossain polttoainepuolella.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 30.10.2005 17:35

Saa lämmintä ilmaa, puolan vaihdoin jo uuteen ja kaasutin ei ole jäässä, keli on lämmin...

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 30.10.2005 18:58

ja oireisiin päivitystä kävin tunnin ajelemassa rinkiä, röpötys väheni kun muutaman kerran kaasupohjassa kiihdytti yläkierroksille röpötyksestä huolimatta, mutta silti tuntuu tukkoiselta.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 31.10.2005 19:23

mahtaisko olla 2. kurkku koko ajan auki taikka jotain häikkää kiihdytyspumpun kanssa?

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 31.10.2005 19:30

uusittu lisää: puolan johto ja maadoituspiuha tarkistettu
tarvikesarjan tulpanjohdot ei sitten käyny paikalleen
merkkiliikkeestä puolan johto 29e! RAHASTUSTA

no enivei röpötys jatkuu, mutta toistaiseksi auto ei ole sammunut, ainostaan yksi puolen sekunnin nykäisy...
keskiviikkoaamuna on sitten kaasuttimen säätö ja sytkän tarkistus korjaamolla...

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 2.11.2005 16:56

auto on edelleen "tukkoinen" testeri näytti pakokaasujen olevan ok, samoin sytkä... kotimatkalla iski taas se sytytysvirran katoaminen ja auto sammui...
rullasin parkkiin ja taas ensimmäisellä startilla käyntiin...
pari kertaa pätki virrat senkin jälkeen...

mikähän voisi olla syy pätkimiseen?

edit; virtalukon pohja ainoa mikä tulee mieleen :/

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 2.11.2005 17:29

Virtalukon pohja, hall anturi, kärjet (jos kärjellinen), kosteutta/hapettumaa jossain?

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 3.11.2005 7:51

Itsellä oli aikoinaan 1.6 G2:ssa tismalleen samanlaisia oireita...Syyllinen löytyi kaasarista,Ensiö kurkun suuttimen reiässä lirpatti joku roska, eli välillä toimi sitten yhtäkkiä hävisi veto, kävi röpöttämällä tyhjäkäyntiä ja aina kun painoit kaasua niin loppui veto tai sit sammui kokonaan..

Toinen mikä aiheutti samantyylistä päänvaivaa niin kaasarin koho oli halki, keräsi ajan myötä ittesä täyteen polttoainetta kunnes yksaamu ei enään suostunut käynnistymään... =)

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 3.11.2005 10:34

jeps, täytyy tänään katsoa ensin tuo virtalukon pohja, sekä sytysboxi.
jos ei niillä tule kuntoon, niin sitten odotellaan että löytyy sopiva 16v PL tekniikka myyntiin
heitän koko koneen tilalle en jaksa alkaa kaasutinta purkamaan
kone menee kuitenkin ennen toukokuuta vaihtoon eikä autolla ole pakko ajaa ennen sitä
edit; sytytys :)

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 3.11.2005 22:22

jos kaasarina pierburgin 2e2/2e3 niin siinä on sellanen pyöree metalliknööli mihin tulee 2 mustaa johtoo, jos se ei saa virtaa ei käy tyhjäkäyntiä eikä kaasullakaan tahdo käydä. kannattaa kattoo ettei oo sulake palanu. itel ihmeteltiin pitkään et mis vika ni sulake paskana. ja maksaa muuten 100e pintaan se venttiili.. kannattaa vaik virta kynäl kokeilla suoraan akulta et toimiiko. kuuluu naksutus jos ok

e: toinen mikä kylmäl koneel tekee ni ryyppy ei välttämättä mene päälle.. siis jos automaatti? kokeile käsin kääntää se pohjaan ja testaile hyytyykö sit


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa