Tyhjentävää tietoa Eberistä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

Tyhjentävää tietoa Eberistä?

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 28.10.2005 18:22

Eli on käytetty searchia ja kyselty joskus aiemminkin...

Siis nyt toivoisin vastaavan pariin kysymykseen, sellaisen kaverin joka tietää tasan mistä puhuu.. :)

Auto on alkuvuoden -02 Golf ATD koneella ja climatronicilla.

Lämmitin on hydronic d4wcs tai d5wcs

- Riittääkö climatronicille syöttö eberin releeltä vain ohjausyksikköön, vai vaatiiko syötön myös lämmityslaitteen puhaltimelle ja jos, niin mihin se sinne (käytännössä) on helpointa kytkeä?

- Onko ohjausyksikössä oikeasti useampi pinni vaihtoehto ohjaukselle, jos on niin mikä numero on oikea?

- Toimiiko pa. syöttö kunnolla mikäli sen ottaa suodattimen tuntumasta, vai onko syytä vetää se tankkikalusteen kautta?

Ohjausyksiköllä tarkoitan climatronicin "käyttöpaneelia".

Yleisestikin kaikkea asiaan liittyvää vinkkiä otetaan suurella kiitollisuudella vastaan...

-Timo-
-
Viestit: 215
Liittynyt: 3.8.2005 0:50

ViestiKirjoittaja -Timo- » 28.10.2005 18:36

Kolmeen diesel autoon olen asennuttanut eberin. Äidin Golf IV:n ja omaan Toledoon on polttoaine vedetty tankilta. Äidin edelliseen autoon, Ford Orioniin tuli polttoaine moottoritilasta, polttoaineen paluuletkusta. Fordissakin toimi tuo ihan hyvin, mutta jos asentaisin itse vetäisin letkun tankilta.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 28.10.2005 22:48

Tuolla asiaa polttoaineen syötöstä. Itse ajattelin ottaa t-haaralla suodattimelta.

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=46351

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 29.10.2005 19:34

Ohjausjännite mustan leveän liittimen pinniin numero 1. Liittimessä myös toinen vapaa pinni mistä ei tietoa mitä siihen kuuluu. Ei tullu koitettua toimiiko ilman releytystä (kannattaa koittaa). Ohjausjännite releen kannasta musta punasesta johdosta ryöstämällä. Polttoaineelle kannattaa vetää oma linja.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 30.10.2005 18:03

http://www.students.tut.fi/~levo/eberi/eberikytk.jpg

Meinaako tuo kuva tosiaan sitä, että sillä 1 pinnillä ohjataan relettä, eli puhaltimen kytkentä perustuu Climan lämpötilan mittaukseen?

Esim Opelin automaatti-ilmastoinnissa vedetään tuolta releetä tuo 30 ohjaimelle ja 86:sta käyttää lämmittimen "anturi"

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 30.10.2005 18:13

Eikös tuo toimi niin päin, että rele ohjaa 1 pinnin kautta climaa, ja eberin ohjausyksikkö releen kytkeytymistä? En tiiä, mutta tolla se kummiski pelittää :)

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 30.10.2005 18:21

Joo, sori nyt tajusin että tuo "HSTG ausgang" on juuri se lämmittimen anturi. :) Eli siihen pinniin 1, tulee ohjaus suoraan ohi releen?

Eli puhaltimelle vedetään syöttö releen kautta kuten manuaalisessakin.

Toisin sanoen koko rele olisi turha , jos climatronic kykenisi käynnistämään puhaltimen virtalukon asennosta riippumatta?

Missäkähän tuo Puhallin moduuli sijaitsee Golfissa?

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 30.10.2005 18:48

Audifinns foorumilla oli jotain puhetta tosta releytyksen pois jätöstä. Kato oisko sieltä apuja. Pahalta tuntu katkasta johto sieltä auton omasta johtosarjasta...

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 1.11.2005 16:26

Tarvitseeko takaiskua nestekiertoon, jos asentaa tuonne vasemman etusen eteen, puskurinsisälle? Letkuahan tulee ~metri lämmittimen ja kennon väliin...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa