Kakkakopan flekti ongelmaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

peku
-
Viestit: 96
Liittynyt: 20.9.2003 10:23

Kakkakopan flekti ongelmaa

ViestiKirjoittaja peku » 26.10.2005 12:22

Elikkäs golffin flekti pyörii ihan miten sattuu, jopa pakkasella alkaa hurisemaan ajon jälkeen. Hurisee hetken, sammuu, käynnistyy ja saattaa toistaa tuota useamman kerran peräkkäin.
Otin lämpökytkimen irti mutta silti pyörii, lieneekö rele finaalissa?

Ei tuo muuten haittaa mutta kunhan ei akkua hurisuttas reissuissa tyhjäksi.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 26.10.2005 12:31

Mulla jäi flekti pyörimään eikä sammunut-->vika oli syylärin alareunassa kuskin puolella olevassa anturissa, olisko ollut joku sähkötermostaatti..en muista. vaihdoin sen niin vika korjaantui.

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 26.10.2005 12:55

joo itsekkin uskoisin että flektin anturi vetää viimeisiään, kannattaa vaihtaa kun se vielä jotenkin toimii, että ei tuu eteen ylläriä että auto lämpee mutta flekti ei lähe pyörimään. Osa ei kuitenkaan maksa kuin alle 10e ja sen vaihtaa suhtkoht helposti.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 26.10.2005 13:59

Tuo MTR-84 mainitsema anturi teki itselläni juurikin tuota.
Piuha paikallaan=hurisi koko ajan
Piuha pois= ei toimi tietty ollenkaan.
uutta kehiin niin loppuu leikkiminen.

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 26.10.2005 16:12

Vähän offareil ,mutta mulla kun flekti lähtee pyörimään se tiputtaa nestettä.Otin selvää että se on paisuntasäiliöstä tulevaa vesi/jäähytysnestettä. Se tulee jostan flektin raudan alapuolelta.Mietin ,että onko kellään ollut samaa tapausta?Nykyää se kusee sitä pelkästään kun pitää autoa parkissa eikä flekti pyöri.Jännää tässä on että se lopettaa sen jossain vaiheessa eikä koko aika tiputa.Ärsyttää aina lisäillä sitä nestettä.Sitä tulee sellain tippoja kerrallaan ,mutta kyllä siihen maahan vähintään kämmenen kokoinen läikkä jää. En ole vielä saanut lämmintä paikkaa purkaa autoa ,joten kyselen vähän alustavasti asiasta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.10.2005 16:19

Mulla teki samaan kun oli alavesiletku vähän löysällä niin kuumana paine nousi ja tiputti.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 26.10.2005 17:20

Eiks siitä kuitenkin tuu nesteet pihalle ku sen anturin ruuvaa irti?

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 26.10.2005 21:23

^tulee ja sen takia se pitää vaihtaa nopeasti ;)

peku
-
Viestit: 96
Liittynyt: 20.9.2003 10:23

ViestiKirjoittaja peku » 27.10.2005 8:16

Entä kun jää hurraamaan vaikka tuon mainitun anturin liittimen vetää irti flektin pyöriessä? Taitaa elää omaa elämäänsä tuo ropeli...
Voishan tuon vaihtaa kuitenkin kun ei ole hinnan kiroissa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 27.10.2005 10:54

^Otitko ihan taatusti oikean piuhan irti? Siis sieltä syylärin kyljestä.

peku
-
Viestit: 96
Liittynyt: 20.9.2003 10:23

ViestiKirjoittaja peku » 27.10.2005 11:22

sieltä kuskinpuolelta alareunasta, leveä liitin kumihatun alla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.10.2005 15:16

Joissainhan on moottoritilan lämpötilan mukaan jälkikäynti. Voisko se tulla kyseeseen?

peku
-
Viestit: 96
Liittynyt: 20.9.2003 10:23

ViestiKirjoittaja peku » 28.10.2005 8:09

Ihmetyttää vain hieman kun ei ole aiemmin tuota tehnyt kuin joskus kesäkuumalla.
Nyt vetää tuota temppuiluaan pakkaskelillä, vaikkei kone täysin lämpimänä olisi käynytkään.
Täytynee vaihtaa se anturi ja katsella tilannetta sitten uusiksi.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 28.10.2005 10:49

No jos se pyörii silti vaikka vedät piuhat irti siitä syylärin anturista, niin älä turhaan mene sitä anturia uusimaan. Ei se vika silloin voi siinä olla.
Joissainhan on moottoritilan lämpötilan mukaan jälkikäynti. Voisko se tulla kyseeseen?

Jos tällainen todella on olemassa niin siitä lähtisin kyllä vikaa hakemaan. En vaan ole tiennyt että tuollainenkin on olemassa noissa. Missäpäin mahdollinen anturi (tai vastaava) mahtaa sijaita?
Niin tai tarkista nyt varmuuden vuoksi että siitä syylärinanturin liittimestä ei vaan ole johdot jotenkin niin, että ne pääsee koskettamaan toisiaan. Vaikkakin tuo on hyvin epätodennäköistä.

peku
-
Viestit: 96
Liittynyt: 20.9.2003 10:23

ViestiKirjoittaja peku » 28.10.2005 11:06

Ei ole korjausopas käsillä mutta lienee siinä joku rele välissä? Jos vika olisi siinä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.10.2005 12:12

Mikäs tekniikka on pekun Golffissa koska sillä on merkitystä liittyen noihin jälkikäyttöihin.

peku
-
Viestit: 96
Liittynyt: 20.9.2003 10:23

ViestiKirjoittaja peku » 28.10.2005 12:39

1.6 kaasutin

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.10.2005 13:42

PG tekniikassa on nimittäin todella pitkäkestoinen jälkikäyttö flektilllä ja lisäksi se kytkee virrat bensapumpulle ja kierrättää polttoainetta samalla.
PG:ssä siis flekti taitaa pyöriä ilman syylärin anturiakin imusarjan päällä olevan lämpötila-anturin ohjaamana.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa