öljynpaineanturan vaihdon jälkeen valo vilkuttaa, mk2 Jetta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

öljynpaineanturan vaihdon jälkeen valo vilkuttaa, mk2 Jetta

ViestiKirjoittaja TiPu » 25.10.2005 12:55

Ennenkuin joku kerkee sanomaan että väärän värinen antura vaihdettu, niin olen kokeillut mustaa (alkuperäinenkin oli musta) jossa raja 1.4bar ja valkoista mikä olisi tarkoitettu 1.6i koneelle 1.8bar raja. Motonetistä ostettu. Auto on siis Jetta vm.-90 ja 1.6i koneella, motti toimii hyvin ja öljyt pysyvät koneen sisällä. Miksi vaihdoin on syynä se että antura vuoti aika reippaasti sotkien konehuonettä, valo ei siis vilkkunut ennen vaihtoa.
Vielä omituisemmaksi tekee että lakkaa vilkkumasta kun kone on täysin lämmin ja käy tyhjäkäyntiä. Kaasua kun antaa niin heti alkaa vilkkumaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.10.2005 14:00

Mahtaako olla toinen anturi joka tarkkailee painetta kun on kierroksia enemmän?

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 25.10.2005 15:11

Täh, voisko olla? Luulisin että piuha anturasta menee digifantin kautta mittariston persiiseen. Tai sitten mittaristossa on itessään toinen antura ja piuha menee suoraan sinne..
Sikäli ihmeellistä, kun ennen vaihtoa varoitusvalo ei vilkkunut -> oisko vanha olluna valmiiksi paskana. Tässä talviruoskassa ei ole edes kierroslukumittaria vaan kello sen tilalla ;)

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 25.10.2005 21:13

Onko koneessa 2 anturia öljynpaineelle? Eli toinen suodatinjalassa ja toinen kannen päässä?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.10.2005 21:15

Kaasua kun antaa niin heti alkaa vilkkumaan.
Tuo viittaisi siihen, että se yläpaineanturi temppuilee. Tuo tulee mukaan silloin kun kierroksia on yli 2000. Valitettavasti en vieläkään muista, kumpi anturi se on :)

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 25.10.2005 21:42

Öljynsuodatinjalassa oleva on yli 2krpm:llä jaa kannessa oleva sen alle. Se 1.8 barin anturi pitää olla väärinpäin toimiva eli ilman paineita ei yhdistä. yleensä AINA varaosaputka antaa väärän.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 26.10.2005 7:40

Jaa, no mikäs se mahtaisi ao listassa olla käypänen Jettaan?

ÖLJYNPAINEANTURI VOLKSWAGEN JETTA --92
VAROITUSVALOLLE, jollei toisin mainita
Tarkista väri, sopivuudet ohjeellisia!
Jetta --84 1.3/1.6 (kartiotiivistys). . . . . . . . . . . . 37-0007 3.00
Jetta RUSKEA 78-- ALAPAINE (alhaalla/levossa kiinni). .37-0008 3.00
Jetta MUSTA 85-- 1.3-1.6/D/TD (yläpaine). . . . . . . . .37-0046 4.20
Jetta VALKEA 81-- 1.6i-1.8/16V (yläpaine). . . . . . 37-0045 4.00 <--??
Jetta VALKEA 80-- Automatic (yläpaine). . . . . . . . . . . 37-0051 5.70
Jetta HARMAA 88-- Diesel/TurboD (yläpaine). . . . . . . 37-0095 4.40
0GLi/GTi --87 öljynpainemittarin anturi. . . . . . . . . . . 37-0619 20.00


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa